2012-12-04, 15:08
Medlem
Montanaburkens avatar
Om ni inte visste att det fanns så, här har ni: http://streetartwsr.blogspot.se/
Citera
2012-12-04, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanaburken
Om ni inte visste att det fanns så, här har ni: http://streetartwsr.blogspot.se/

Ligger dina grejer uppe där eller?
Citera
2012-12-04, 22:58
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paylen
Ligger dina grejer uppe där eller?
Nej, det är en blogg (eller vad man ska säga) där all graffiti och streetart i västerås läggs upp. Det är alltså inte bara bilder på ett crew / en kille utan målningar från hela västerås.
Citera
2012-12-05, 10:27
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montanaburken
Nej, det är en blogg (eller vad man ska säga) där all graffiti och streetart i västerås läggs upp. Det är alltså inte bara bilder på ett crew / en kille utan målningar från hela västerås.
Kan ju vara vät att påpeka att det som kommer upp där är bara en liten del av allt som görs. Vissa lirare har sagt ifrån att ha sina bilder på den sidan. 90% av bilderna som ligger uppe där är dessutom målarnas egna inskickade material. Dvs, vill du synas på bloggen går det, men ingen kommer gå ut och "dokumentera scenen" direkt vilket gör den lite missvisande.
Citera
2012-12-05, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Kan ju vara vät att påpeka att det som kommer upp där är bara en liten del av allt som görs. Vissa lirare har sagt ifrån att ha sina bilder på den sidan. 90% av bilderna som ligger uppe där är dessutom målarnas egna inskickade material. Dvs, vill du synas på bloggen går det, men ingen kommer gå ut och "dokumentera scenen" direkt vilket gör den lite missvisande.

Nja.. Nu är det väl så.. 2003-2009 är 90% tvärt om.. Det som är äldre kommer från enskilda samlingar och vissa har lånat ut sina blackbooks.. Dock ingen som orkar hålla bloggen levande längre tyvärr.. Vi gjorde ett försök att få folk att skicka in sina bilder för något år sedan men intresse saknas.. Kanske lever upp igen om några år vem vet.. Huvudsyftet med bloggen har dock för min del alltid varit att rota fram det förgångna, det som målas nuförtiden är ju ganska väldokumenterat i andra kanaler.
Senast redigerad av Jon72 2012-12-05 kl. 21:52.
Citera
2012-12-05, 22:01
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon72
nja.. nu är det så.. 2003-2009 är 90% tvärt om.. det som är äldre kommer från enskilda samlingar och vissa har lånat ut sina blackbooks.. dock ingen som orkar hålla bloggen levande längre tyvärr.. vi gjorde ett försök att få folk att skicka in bilder för något år sedan men intresse saknas.. kanske lever upp igen om några år vem vet..
Nej men min poäng var att det inte direkt är någon som "bloggare" som är ute och fotar regelbundet utan de flesta bilder på nyare pieces kommer från folk som skickat in sina egna grejer, så som jag uppfattat det i alla fall. Rätta mig om jag har fel? Inget ont mot de som driver bloggen, har haft mycket nöje av den genom åren men på senaste tiden har den inte varit lika övergripande. Ett tag kunde man ju faktiskt få ett humm om vilka som körde mest via bloggen då det verkade fotas av personer som inte bara var ute efter att ha sina egna pieces på nätet. Ska dock inte klaga, har själv bidragit en del genom åren när jag vart ute och fotat men har liksom inte lust för det längre när man blivit en fejmråtta på nästan heltid.
Senast redigerad av parkråtta 2012-12-05 kl. 22:04.
Citera
2012-12-05, 22:02
Medlem
Citat:
Nja.. Nu är det väl så.. 2003-2009 är 90% tvärt om.. Det som är äldre kommer från enskilda samlingar och vissa har lånat ut sina blackbooks.. Dock ingen som orkar hålla bloggen levande längre tyvärr.. Vi gjorde ett försök att få folk att skicka in sina bilder för något år sedan men intresse saknas.. Kanske lever upp igen om några år vem vet.. Huvudsyftet med bloggen har dock för min del alltid varit att rota fram det förgångna, det som målas nuförtiden är ju ganska väldokumenterat i andra kanaler.

Har sett att det inte uppdateras så mycket längre... Men hur som gör ni ett jävligt bra jobb med bloggen!
Citera
2012-12-10, 22:09
Medlem
Mercilesss avatar
Någon som har koll på ifall det målas något från NÄU? Lagligt eller olagligt gör desamma.
Citera
2012-12-11, 10:50
Medlem
nowadayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merciless
Någon som har koll på ifall det målas något från NÄU? Lagligt eller olagligt gör desamma.

Har faktiskt inte sett någonting av NÄU på många år nu, tråkigt för de var riktigt aktiva och duktiga snubbar!
Citera
2012-12-11, 13:51
Medlem
Mercilesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nowadays
Har faktiskt inte sett någonting av NÄU på många år nu, tråkigt för de var riktigt aktiva och duktiga snubbar!

Vet att det finns någon blogg eller liknande som har bilder på NÄU pieces från 2010-2011.
Men ville veta ifall någon har koll på om det målas såhär i slutet av 2012.

Man får ju hoppas att de inte lagt ner då de är en utav de största anledningarna och inspiration till varför man håller på.
Är från stockholm så jag kan inte direkt dra ut på stan och leta pieces.
Citera
2012-12-11, 14:47
Medlem
Ang. NÄU så har åtminstånde en flyttat från stan till lite sydligare breddgrader i vårat avlånga land.
Är osäker men har för mig att alla flyttade neråt...
Citera
2012-12-12, 10:18
Medlem
parkråttas avatar
NÄU målar inte, klottrare inte och har inte gjort det på några år. Åtminstone inte i Västerås. Har dock för mig att det kom upp någon enstaka piece för något år sedan, ska se om jag kan hitta bild.

Sedärja: http://2.bp.blogspot.com/_s4hqUvGvHNc/TE3U3NbehLI/AAAAAAAAFsY/fqExowu0lyM/s1600/DSC03683.JPG

"You can take Näu out of Bäckby
But you can't take Bäckby out of Näu"

2010 typ.
Senast redigerad av parkråtta 2012-12-12 kl. 10:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in