Flashback bygger pepparkakshus!
2010-02-05, 23:27
Medlem
Tog sub för en vecka sen, så det ska inte blockera. Har ganska hög tolerans. har tagit dolcontin ganska mycket. Men är ganska liten, väger knaoot 60 kg.

Jag krossade, blandade med vatten och tog det rektalt.
Citera
2010-02-05, 23:42
Medlem
3.14159s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ditched
Tog sub för en vecka sen, så det ska inte blockera. Har ganska hög tolerans. har tagit dolcontin ganska mycket. Men är ganska liten, väger knaoot 60 kg.

OK. Med tanke på din tolerans kan du nog utan problem större problem fylla på mer. Ta det försiktigt bara. Ha även i åtanke att du inte kommer få lika bra effekt utav en given mängd just nu, så om du behöver snåla kan du alltid vänta ytterligare några timmar, och få mycket bättre en effekt på en bara något högre dos, än den du skulle behöva ta nu. Bara en notis.
Citera
2010-02-05, 23:50
Medlem
tack för svaret.. Ska nog vänta eller inte ta mer alls.. börjar må lite dåligt..
Citera
2010-02-06, 00:23
Medlem
3.14159s avatar
Citat:
tack för svaret.. Ska nog vänta eller inte ta mer alls.. börjar må lite dåligt..
Ta någon form av antihistamin om du har, exempelvis Theralen eller Postafen (åksjuketablett). Det tar visserligen ett tag innan dessa verkar, och de fungerar inte heller särskilt bra om man inte tar dem ett tag innan, helst innan man intar någon substans.

Vill du ha en snabbfix kan du tugga tuggummi, använda munspray eller liknande, för att motverka muntorrheten; den är ofta boven när man blir illamående, och att motarbeta det genom att dricka mycket vätska kan ofta göra saken värre. Jag rekomenderar Proxident, en salivstimulerande munspray, som torde finnas på apoteket. Den fungerar galant.
Citera
2010-02-06, 00:59
Medlem
har tagit tavegyl.. mer andningen som känns tung också....
Citera
2010-02-06, 01:52
Medlem
skönt va:-)
Citat:
har tagit tavegyl.. mer andningen som känns tung också....
Citera
2010-02-06, 02:07
Medlem
Citat:

Om du har "ganska hög tolerans" så kan du ju fan länga i dig 90mg till utan problem, och om du har ätit ganska mycket dolcontin borde du väll veta hur mycket du klarar av på ett ungefär?
Citera
2010-02-06, 02:42
Medlem
jag mår fint nu, va ingen fara.. kliar bara en massa.
Jo, jag hade ju lite koll på hur mkt jag skulle ta, därför jag tog den dosen jag tog. Men kände att jag ville fråga o hlöra efter om vad andra tyckte om att fylla på.
Citera
2010-02-06, 15:08
Medlem
henke1984s avatar
dolcontin första gången hur mycke?

har ingen som helst opiat resistans ..

dolcontin 200mg .. hur mycke bör jag ta ? äta eller snorta?
Citera
2010-02-06, 15:16
Medlem
skogsbärets avatar
Börja med 40-50mg rektalt och fyll på om du vill. Ta en postafen så att du slipper eventuellt illamående
Citera
2010-02-06, 15:30
Medlem
henke1984s avatar
har inge profet .. finns ingen brytskåra på denna tablett ..
Citera
2010-02-06, 15:43
Medlem
TheSpacePopes avatar
Försök dela den på 2 och dela sen halvan på 2. Ca 50mg bör vara en bra dos. Kanske lite väl stark om det är din första gång, men det får du själv avgöra. Annars kan du ju ta en heldag och äta hela, utan att krossa den då förstås. Det bör ju ge en god effekt en väldigt lång stund. Jag skulle rekommendera att ha lite postafen hemma eller liknande ifall du blir illamående.

Och du ska definitivt ta det rektalt. Morfin har 3 gånger så bra biotillgänglighet rektalt som oralt. Fast tar du det rektalt vet jag inte om du kan ta hela tabletten. Då tycker jag att du ska ta lite mindre än 50mg första gången och se hur det går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in