Läste i både Norrahalland och Kungsbackanytt om en 19-årig kille från Åsa (strax söder om Kungsbacka) som under midsommarnatten misshandlade sin f.d flickvän så grovt att han till en början blev misstänkt för dråpförsök.
En sådan här stor händelse blir lätt väldigt uppmärksammad i ett litet samhälle som Åsa, och som alla säkert vet är ryktena som sprids är inte alltid helt sanna. Dock finns det en hel del som talar för att det skulle vara den här killen som gjorde det:
http://www.facebook.com/SHPlus?ref=ts
Som det nämns i artiklarna så håller personen i fråga på med kampsport.
Personligen vet jag inte vad som hände, jag skriver bara om det jag hört eller läst. Jag försöker inte sätta dit någon, utan undrar bara om någon kan berätta vad som "egentligen" hände, ifall det skiljer sig från det jag redan hört.
Läste i både Norrahalland och Kungsbackanytt om en 19-årig kille från Åsa (strax söder om Kungsbacka) som under midsommarnatten misshandlade sin f.d flickvän så grovt att han till en början blev misstänkt för dråpförsök.
En sådan här stor händelse blir lätt väldigt uppmärksammad i ett litet samhälle som Åsa, och som alla säkert vet är ryktena som sprids är inte alltid helt sanna. Dock finns det en hel del som talar för att det skulle vara den här killen som gjorde det:
http://www.facebook.com/SHPlus?ref=ts
Som det nämns i artiklarna så håller personen i fråga på med kampsport.
Personligen vet jag inte vad som hände, jag skriver bara om det jag hört eller läst. Jag försöker inte sätta dit någon, utan undrar bara om någon kan berätta vad som "egentligen" hände, ifall det skiljer sig från det jag redan hört.
Misshandlar en tjej, ja han kan ju inte va frisk. Tänkte lite på "personen i fråga håller på med kampsport" Har en polare som hållt på med kampsport sen han var 7 år (är nu 18) han har aldrig tjafsat med någon överhuvudtaget och aldrig slagits. Men visst är lite olika från individ till individ men jag hoppas verkligen inte att kampsporten hade någon påverkan till händelsen.
Tycker inte heller att kampsport förespråkar våld i samhället, tvärt om. Tycker det var lite konstigt att dom var tvungna att nämna det i tidningen, återberättar bara det som stod.
Självklart finns det lite här och var. Tänkte mest på att killen möjligtvis tar något preparat som gör honom instabil och våldsam.
kan inte påstå att jag känner killen, men jag har träffat honom flera gånger innan och vad jag vet så tar han inge speciella preparat. Dock har han alltid varit aningen... "weird"
Man kan verkligen börja undra över vad det beror på att allt fler yngre individer tar till ett så besinningslöst våld för väldigt lite. Att flickvännen ger honom en örfil och han därefter slår nästan ihjäl henne. Det börjar bli så vanligt att tidningarna inte skriver om det längre.
Tycker inte heller att kampsport förespråkar våld i samhället, tvärt om. Tycker det var lite konstigt att dom var tvungna att nämna det i tidningen, återberättar bara det som stod.
Sanningen är ju att kampsport går ut just på våld. Det är liksom poängen med det hela. Ganska vanligt att dessa värstingar som spränger ett topplock pysslar med just kampsport.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!