Citat:
Ursprungligen postat av theolito
Vad är "normalpris" för 1g kodein? Och i vilka doser brukar man det? Vet bara vilka doser det handlar om när det gäller tramadol.. Och hur skiljer sig ruset från tramadol? De ska vara ganska lika?
Mvh
Jag tycker inte de är ett dugg lika varandra i rus. Kodein känns som en typisk opiat (vilket det ju är också) medan Tram inte känns som en opiat (vilket det ju inte är heller). Men... det där är ju så olika, hur man blir på diverse piller.
Tram har ju även andra egenskaper som varken de typiska opiaterna eller de övriga opioiderna har, de har något "lyckopiller"-liknande i sig. Tror mycket det är det som gör att Tram känns så speciellt, iaf för mig och mina vänner. Tram känns mer uppåt också, fast det går att nodda även på det, såklart.
Nu är det som sagt var så individuellt hur man upplever olika piller men för mig är det så här:
Kodein - Ca 20 minuter efter intag började jag känna av dem. Jag blev skönt dåsig och varm i hela kroppen, speciellt i bröstet. Det kändes ungefär som om jag hade en värmedyna inne i bröstet. Armar och ben blev tunga och andningen gick ned. Kändes som jag var omsluten av ett varmt och fluffigt täcke, armar och ben kändes som lite domnade medan överkroppen var extremt tung. Låg alltid på sidan på soffan, helt stilla, och tittade/lyssnade på tv under ruset... som tyvärr var väldigt kort. Efter ca 40-60 minuter så var det över, det där supersköna... Efter den här liggstunden så fick jag energi, började diska eller plocka med något.
Tramadol - För mig tog det extremt lång tid för det att börja verka och jag vet andra som upplever det så också men det är inte så för alla. Jag kunde ta det typ 8.30 på morgonen och först 12-13 började ruset. Ingen aning om varför det kan bli så. Fick inte den här typiska opiatvärmen, varken i kropp eller bröst. Inget bomullstäcket heller. Fick som lite yrsel istället och jag kände mig lite instängd i mig själv... en väldigt svår känsla att förklara men det var inte obehagligt på något vis. Blev som lite avskuren från de andra. Hade aldrig något behov av att ligga ned på Tram eftersom jag inte fick några fysiska känningar i kroppen, som på Kodein. Istället fick jag lust att städa... alternativt bara sitta och blunda. Blev mer rejält trött/noddig på Tram jämfört med dåsigheten jag kände på Kodein.
För mig känns alltså Tram som väldigt syntetisk (som det ju är) jämfört med andra opioider. Tycker inte de liknar varandra alls. Kodein kändes mycket "tyngre" för mig... tyngre på ett dåsigt vis liksom. På Tram hängde inte mina ögon, vilket de gjorde på Kodein.
Men många får inte ut så mycket av Kodein. Vissa behöver stora mängder medan andra dåsar ihop på endast två Citodon, alltså 60 mg.
Vad priset ligger på har jag ingen aning om. Aldrig köpt Kodein på det viset. Köper man det här i stan, i form av Citodon eller Panocod, så kan man få betala upp till 10 kr/st, för en tab.