2011-02-12, 09:51
Medlem
Herr Kantarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malr
Kodein, är det grapefrukt juice, vänta 30 min, sedan svälja eller är det rövpanna som är effektivast? Vilken administreringsväg ger mig mest för pengarna?
Grapefruktjuice borde inte göra något för kodein. Det är fel enzym som hämmas (CYP3A4). Egentligen vill man inte hämma något leverenzym när man tar kodein utan tvärsom inducera effekten av CYP2D6 vilket är det enzym som metaboliserar kodein till morfin. Fast tyvärr finns inget känt medel som kan inducera CYP2D6, bara massa ämnen som hämmar det, bland annat många antidepressiva medel och även kodeinet självt, vilket är anledningen att det inte funkar så bra att "fylla på" med kodein.

Den enda tänkbara skillnaden om du dricker massa grapefruktjuice och hämmar CYP3A4 är att mindre av kodeinet metaboliseras tilll norkodein så du kanske får mindre förstoppning eftersom CYP3A4 metaboliserar kodein till norkodein, och norkodein har som nästan enda effekt att vara förstoppande.
Citera
2011-02-19, 13:31
Medlem
iLikeTurtless avatar
Tog lite Citodon innan jag såg Sanctum 3D på premiärdagen och fy fan vad relax/chill mode det var. När jag kom hem lade jag mig i sängen, satte på TV:n och slösurfade. Avslappnad var man..

Filmen var också jävligt bra
Citera
2011-02-19, 17:34
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLikeTurtles
Tog lite Citodon innan jag såg Sanctum 3D på premiärdagen och fy fan vad relax/chill mode det var. När jag kom hem lade jag mig i sängen, satte på TV:n och slösurfade. Avslappnad var man..

Filmen var också jävligt bra

Hur många tog du? Är det 500/30 mg? Gjorde du CWE?

Jag har som mest tagit 6 eller 8 stycken samtidigt (30mg kodein/styck), självklart gjorde jag CWE men har ändå aldrig lyckats få ut något speciellt välmående av Citodon. Har inte speciellt hög tolerans om ens någon. Det som händer är väl oftast att jag somnar, och nej då menar jag inte att jag noddar utan mer somnar för dagen.
Citera
2011-02-19, 20:22
Bannlyst
Har en fråga här, jag köper kodimagnyl som innehåller 9.6 codeine och 500mg acetylsalicylsyrra. Jag gör givetvis en enkel CWE, men jag reagerar på något av det och svullnar upp vid kinderna, samtidigt som jag mår skitbra så ser jag väldigt "sjuk" ut. Tar nån dag att svullnaden går ner, har tyvärr inga antihistaminer hemma, hade behövt lite atarax. Någon som kan gissa sig på vad det beror på? För dålig filtrering på CWE'n? Jag har labbfilter som jag filtrerar med, är som min signatur en hobbykemist.

Tacksam för svar.
Citera
2011-02-20, 12:47
Medlem
iLikeTurtless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimps
Hur många tog du? Är det 500/30 mg? Gjorde du CWE?

Jag har som mest tagit 6 eller 8 stycken samtidigt (30mg kodein/styck), självklart gjorde jag CWE men har ändå aldrig lyckats få ut något speciellt välmående av Citodon. Har inte speciellt hög tolerans om ens någon. Det som händer är väl oftast att jag somnar, och nej då menar jag inte att jag noddar utan mer somnar för dagen.

Jag tog 6st 500/30mg tabletter utan CWE men jag är ganska lättpåverkad
Citera
2011-02-20, 14:01
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grav
Kan tillägga angående Perdur att jag fick brev från tullen om att dom tagit ett paket med narkotikaklassade tabletter adresserat till mig (samt antal tabletter det var osv, ignorerade bara brevet dock)
Så det verkar ju som att han skickade grejerna när han sa att han skulle skicka dom, att han däremot gjorde ett skitdålig jobb med att paketera och skicka grejerna är väl en annan sak.
Är ju möjligt att dom tog alla paket som såg likadana ut och kom från spanien här i tullen just den dagen eller nåt. Jag vet inte hur dom sköter det där men verkar ju som en hel del saknar sina tabletter från just perdur, så ja dom kan sitta fast i tullen för som sagt gjorde han helt uppenbart ett SKITJOBB.
Inga tabletter och en hel del pengar borta. Dålig affär i det hela.

(Kan även tillägga att innan affären tog plats lovade han att skicka om grejerna om dom fastnade i tullen. Har mailat honom några gånger sen jag fick brevet från tullen utan att få något svar. Så tror inte han är intresserad av att hålla det löftet.)

Trodde bara kodein i tabletter över 100 mg var narkotikaklassat så det verkar inte stämma längre.
Senast redigerad av Slingshot 2011-02-20 kl. 14:15.
Citera
2011-02-21, 09:41
Bannlyst
Vad är "normalpris" för 1g kodein? Och i vilka doser brukar man det? Vet bara vilka doser det handlar om när det gäller tramadol.. Och hur skiljer sig ruset från tramadol? De ska vara ganska lika?

Mvh
Citera
2011-02-21, 12:29
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theolito
Vad är "normalpris" för 1g kodein? Och i vilka doser brukar man det? Vet bara vilka doser det handlar om när det gäller tramadol.. Och hur skiljer sig ruset från tramadol? De ska vara ganska lika?

Mvh

Jag tycker inte de är ett dugg lika varandra i rus. Kodein känns som en typisk opiat (vilket det ju är också) medan Tram inte känns som en opiat (vilket det ju inte är heller). Men... det där är ju så olika, hur man blir på diverse piller.

Tram har ju även andra egenskaper som varken de typiska opiaterna eller de övriga opioiderna har, de har något "lyckopiller"-liknande i sig. Tror mycket det är det som gör att Tram känns så speciellt, iaf för mig och mina vänner. Tram känns mer uppåt också, fast det går att nodda även på det, såklart.

Nu är det som sagt var så individuellt hur man upplever olika piller men för mig är det så här:

Kodein - Ca 20 minuter efter intag började jag känna av dem. Jag blev skönt dåsig och varm i hela kroppen, speciellt i bröstet. Det kändes ungefär som om jag hade en värmedyna inne i bröstet. Armar och ben blev tunga och andningen gick ned. Kändes som jag var omsluten av ett varmt och fluffigt täcke, armar och ben kändes som lite domnade medan överkroppen var extremt tung. Låg alltid på sidan på soffan, helt stilla, och tittade/lyssnade på tv under ruset... som tyvärr var väldigt kort. Efter ca 40-60 minuter så var det över, det där supersköna... Efter den här liggstunden så fick jag energi, började diska eller plocka med något.

Tramadol - För mig tog det extremt lång tid för det att börja verka och jag vet andra som upplever det så också men det är inte så för alla. Jag kunde ta det typ 8.30 på morgonen och först 12-13 började ruset. Ingen aning om varför det kan bli så. Fick inte den här typiska opiatvärmen, varken i kropp eller bröst. Inget bomullstäcket heller. Fick som lite yrsel istället och jag kände mig lite instängd i mig själv... en väldigt svår känsla att förklara men det var inte obehagligt på något vis. Blev som lite avskuren från de andra. Hade aldrig något behov av att ligga ned på Tram eftersom jag inte fick några fysiska känningar i kroppen, som på Kodein. Istället fick jag lust att städa... alternativt bara sitta och blunda. Blev mer rejält trött/noddig på Tram jämfört med dåsigheten jag kände på Kodein.

För mig känns alltså Tram som väldigt syntetisk (som det ju är) jämfört med andra opioider. Tycker inte de liknar varandra alls. Kodein kändes mycket "tyngre" för mig... tyngre på ett dåsigt vis liksom. På Tram hängde inte mina ögon, vilket de gjorde på Kodein.

Men många får inte ut så mycket av Kodein. Vissa behöver stora mängder medan andra dåsar ihop på endast två Citodon, alltså 60 mg.

Vad priset ligger på har jag ingen aning om. Aldrig köpt Kodein på det viset. Köper man det här i stan, i form av Citodon eller Panocod, så kan man få betala upp till 10 kr/st, för en tab.
Citera
2011-02-22, 19:04
Medlem
Oskarss avatar
Alltså nu är inte jag någon expert på ämnet och har inte så jättelång erfarenhet av opiater heller men hur mycket äter folk egentligen?

Jag har nog ingen monstertolerans, men har ätit lite kodein sen jag flyttade utomlands och på så sätt har det väldigt lättillgängligt. Jag köper 30 mg-piller och kan lätt på en eftermiddag trycka 600 mg med lite välmåendestunder däremellan. Förstår inte hur folk kan få sån brutal effekt på typ 150 mg som vissa talar om.

Är det jag som har nåt enzymfel, eller kan man i praktik knapra hur många som helst? Blir det farligt om jag äter 1200 mg på en dag utspritt från morgon till kväll!? Det här kan inte ens jämföras med Tramadol som jag tog 250-500 mg av och blev helt svängd i flera timmar.

Tacksam för svar!
Citera
2011-02-22, 23:16
Medlem
Som jag har fattat det rätt innehåller analgiplus kodein? Men hur är det med exakta mängder? Och är det parcemetol också? (Felstavat men ni vet vad jag menar, alvedon)

Edit, hittade det här i en annan tråd:

Citat:
Analgiplus (spanska), de innehåller 500 mg paracetamol och 30 mg kodein, dvs det är i princip samma läkemedel
Senast redigerad av Skrotnisseochhansvanner 2011-02-22 kl. 23:21.
Citera
2011-02-23, 05:48
Medlem
SVenEverts avatar
God morgon!

Kom nyss hem från thailand där det blev både yabba, opium, tram, äckligt jävla thaistick och benzo i mängder! För typ två veckor sedan hade vi en riktigt härlig kväll med mängder av det ovannämnda substanser men även 64(!) valium. För en vecka sedan då jag flög hem slängde jag även i mig tio mg xanor för att få mig en blund på planet.

Nu till frågorna; jag hittade massa paradon hemma hos päronen, hur många bör jag käka för att få en shysst effekt? Har ingen som helst erfarenhet av kodein, men tram och att röka opium mästrar jag, har jag nÅgon tolerans sedan Thailand? Måste jag cwe:a eller pallar levern lite extra stryk? Nämnas bör väl också att jag inte är någon äkta nykterist, speciellt inte här i kalla Sverige! Och framför allt, hur mycket måste jag trycka i mig?

Tacksam för svar till morgondagen (eftermiddagen är kanske ett lämpligare ord, Apples jävla telefoner är ju mer beroendeframkallande än Charlie!)
Citera
2011-02-23, 10:42
Bannlyst
Har nu beställt lite kodein/paracetamol (30mg/500mg). Har bara kört tram tidigare, och har en del erfarenhet av det men inte kodein. Hur mycket bör jag ta för att få lite rus? Känns konstigt att kodein är svagare än tram och bara kommer i 30mg/50mg per tab.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in