2011-02-02, 19:52
Medlem
iLikeTurtless avatar
Tja,

Hittade en ask med Citodon i garderoben innehållandes 100 tabletter (500mg/30mg) och under står det:

Paracematol
Kodeinfosfathemihydrat

Tabletterna är vita och avlånga med en skåra i mitten, längst upp står det "A" och längst ner står det "PK"

Om jag har fattat det här rätt så innehåller Citodon kodein som omvandlas till morfin i kroppen, ska jag dela en tablett på mitten och svälja om det är första gången man tar? Jag testade lite Tramadol för ett tag sedan och började nodda på 100mg om det spelar någon roll.

Tack på förhand, är nybörjare på sånt här
Citera
2011-02-02, 19:55
Medlem
Nu brukar jag visserligen inte citodon för samma ändamål som du, men som en liten jämförelse tar jag två stycken 500/30 för huvudvärk så du behöver nog rätt mycket mer än en halv. Tänk också på att paracetamol inte är nyttigt för levern direkt om du planerade att ta många.
Citera
2011-02-02, 20:02
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLikeTurtles
Tja,

Hittade en ask med Citodon i garderoben innehållandes 100 tabletter (500mg/30mg) och under står det:

Paracematol
Kodeinfosfathemihydrat

Tabletterna är vita och avlånga med en skåra i mitten, längst upp står det "A" och längst ner står det "PK"

Om jag har fattat det här rätt så innehåller Citodon kodein som omvandlas till morfin i kroppen, ska jag dela en tablett på mitten och svälja om det är första gången man tar? Jag testade lite Tramadol för ett tag sedan och började nodda på 100mg om det spelar någon roll.

Tack på förhand, är nybörjare på sånt här

Grattis!

Om du inte har någon tolerans så kan du börja med ganska låga doser, saken är den att Citodon innehåller väldigt lite kodein i jämförelse med paracetamol. Och paracetamol är som du vet, i höga doser, ganska skadligt för levern. I engångsfall är det väl okej men om man äter det ofta så tar levern skada, och för att inte tala om du blandar det med alkohol..

Så om du inte vill ha i dig paracetamolen kan du utföra en CWE, Cold Water Extraction, vilket går ut på att du extraherar kodeinet och får bort det mesta av paracetamolen.

Här har du ett Youtube-klipp om hur du kan utföra CWE:
http://www.youtube.com/watch?v=7wdV2YOa4Xc

Du skulle kanske kunna börja med fem piller, det är 150 mg kodein och kommer i kroppen omvandlas till en mindre mängd morfin, kanske 10-15mg, kommer inte ihåg exakt. Sen bör det också sägas att vissa inte har ett visst enzym vilket gör att kodein inte verkar i kroppen.
Citera
2011-02-02, 20:13
Medlem
iLikeTurtless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimps
Grattis!

Verkar inte vara så svårt, men 5 piller = 5dl vatten? "Measure x amount of water for x amount of tablets"
Senast redigerad av iLikeTurtles 2011-02-02 kl. 20:15.
Citera
2011-02-02, 20:25
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLikeTurtles
[/spoiler]

Verkar inte vara så svårt, men 5 piller = 5dl vatten? "Measure x amount of water for x amount of tablets"

Tror det är så att du ska bestämma en viss mängd vatten per piller, så att man får en "ratio" som han skriver i klippet. Har inte hört att det är så jätteviktigt med vattenmängden faktiskt men du kan ju söka lite i forumet också.
Citera
2011-02-07, 03:04
Medlem
gravs avatar
Angående Perdur:
Jag vet att jag har haft mina issues med dem.
Men dom är i min åsikt helt gröna.

Nu när mina grejer fastnade i tullen så, visst det tog lite tid och diskussion,
Men dom skickade om det mesta av grejerna som fastnade i tullen faktiskt.
Citera
2011-02-07, 11:02
Bannlyst
Hur ser det ut med Tullen i Danmark gällande kodein? Nu verkar det som att den Svenska tullen tar allt nästan. Vore ju bra om man kan skicka till en adress i Danmark och enkelt hämta upp beställningen där bara, om det visar sig att tullen där inte är lika petig som i Sverige. =)
Citera
2011-02-07, 14:19
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tastless
Hur ser det ut med Tullen i Danmark gällande kodein? Nu verkar det som att den Svenska tullen tar allt nästan. Vore ju bra om man kan skicka till en adress i Danmark och enkelt hämta upp beställningen där bara, om det visar sig att tullen där inte är lika petig som i Sverige. =)
Annars finns det en receptfri lite svagare variant av Treo Comp i Danmark (Kodimagnyl), dock har den lägre innehåll av kodein (9,6 mg). Fast den finns både som tablett och brustablett, om du ändå ska till Danmark så kan det vara bra att veta.
Citera
2011-02-08, 20:36
Medlem
När man CWE'ar, är det kodienet som blir till pulver bitar eller är det paracetamolet?
Citera
2011-02-09, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av john1983
När man CWE'ar, är det kodienet som blir till pulver bitar eller är det paracetamolet?

Den vita geggan som är kvar i filtret, är paracetamol. Vätskan är det du vill ha. =)
Citera
2011-02-09, 12:36
Medlem
doh!s avatar
Är "perdur" en öppen sida som är ok att snacka om här? I så fall vad är adressen? Är det klarlagt om de är selektiva scammers eller inte förresten?

Tar gärna emot tips på andra sidor (som är ok att nämna här) som säljer kodein i olika former till bra priser.
Citera
2011-02-10, 16:31
Medlem
Malrs avatar
Kodein, är det grapefrukt juice, vänta 30 min, sedan svälja eller är det rövpanna som är effektivast? Vilken administreringsväg ger mig mest för pengarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in