Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Herrejävlagud?! Får man fråga varför du smällde i dig en sån monsterdos? :O
Blev det att krama porslinsskålen i ett par timmar?
Själv har jag max kört 300mg, har dock sett till att aldrig bygga upp nån direkt tolerans.
Hahah, jag minns inte om det var att jag var flöddrad redan innan. Har för mig det, så var jag arg för jag hade "tolerans" och hade bråkat med min familj, så slängde i mig 300mg i form av Perduretas, sen en stor jävla näve Kodein Recip eftersom jag verkligen ville ha det underbara Kodein ruset. Gick sedan ut och skulle möta en hona och det small bara till, så svullna hela mina händer upp och fick svårt att andas så sa till min underbara vän att hon får ringa ambulans. Var i jävligt dåligt skick också, psykbryt totalt. Väl i ambulansen fick jag 4st tabletter mot allergi, sen 12 tabletter upplöst i en vidrig plastkopp vatten. Sen när vi kom fram till sjukhuset fick jag Sobril för att bli lugn, trots att jag bad om Xanor eftersom jag har det på recept. Men dem "hade inte" det där sa de. Men antar att de inte ville att jag skulle blanda.
Fick ännu flera antihistaminer och sen gick jag hem. Är tacksam till gud att svullnaden inte satte sig i halsen då hade jag vart död.
Summan av detta.
Överdosera för helvete inte Kodein, det är ingen mysig Opioid-död som det blir av de tyngre Opioiderna. Utan en som vanilla sa anafylatisk chock, med följd en hemsk kvävningsdöd och såvitt jag läst mig till kan man väl även få konvulsioner. (Inte 100 på detta men har för mig Psychopatic nämnde det i en tråd)
Spydde dock inte nej. Har blivit mer resistent mot illamående på Opioider nu när man är van. Är lite glad att min kompis (hon som ringde ambulansen) inte visste att det var en OD. Det var det bara jag som visste, en bättre vän får man allt leta efter.