2010-04-05, 12:00
Bannlyst
Angående svår klåda, rött ansikte osv vid intag av kodein: Passa er så ni inte blivit allergiska "på riktigt". Nästa gång kan det bli en anafylaktisk chock, och det är inte kul...

Jag försökte förklara detta med allergier tidigare i tråden, men det var väldigt lekmannamässigt. Kanske bäst att ni googlar lite själva.

EDIT: Sorry, det var visst inte alls i den här tråden utan i en annan. Nåja, här är inlägget jag hade i åtanke i alla fall:

Citat:
Ursprungligen postat av Vanillia
Det kan vara livsfarligt att inta mer av samma ämne man visat allergiska reaktioner mot! Det fungerar (ungefär) så här när du får i dig något du är allergisk mot: Första gången händer kanske inte så mycket, det kliar, du får till exempel kanske nässelutslag men inte mycket mer. Dock har det byggts upp antikroppar mot ämnet i din kropp. Nästa gång du får i dig det du är allergisk mot kan reaktionen bli mycket kraftigare! Du kan svullna upp i luftvägarna så du inte kan andas (ingen fara om du är på sjukhus och får vård, mindre ofarligt hemma).

(Ja, det är taskigt förklarat men så är jag ingen läkare. Dock är det på ett ungefär så här det fungerar. Googla på anafylaktisk chock för mer information.)
Senast redigerad av Vanillia 2010-04-05 kl. 12:04.
Citera
2010-04-05, 15:20
Medlem
gregerross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Jag tror nog att en del kan uppskatta det faktiskt, så testa på. Det är inget som ska vara farligt iaf.

Tack för tips. Får se hur det blir med det hela.
Fred
Citera
2010-04-05, 19:16
Medlem
Vicious Edds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
TEXT

Jag kan nu i efterhand konstatera att det var en överdos. Min tolerans hade helt enkelt sjunkit mycket mer än jag hade räknat med. Nu förstår jag varför de flesta heroinister som dör gör det just efter ett långt uppehåll...

Jag tog 250mg dagen efter "överdosen" och mådde utmärkt. 300mg idag och mår lika utmärkt igen. Det var just den där 450mg-chocken efter långt uppehåll som gjorde att det slog över. Man får se till att lära sig något av sånt här...efter veckolånga uppehåll är det mini-doser som gäller när man kliver på igen. "Better safe than sorry" om man skall svänga sig med engelska klyschor.
Citera
2010-04-06, 04:57
Medlem
M0ntanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious Edd
Jag kan nu i efterhand konstatera att det var en överdos. Min tolerans hade helt enkelt sjunkit mycket mer än jag hade räknat med. Nu förstår jag varför de flesta heroinister som dör gör det just efter ett långt uppehåll...

Jag tog 250mg dagen efter "överdosen" och mådde utmärkt. 300mg idag och mår lika utmärkt igen. Det var just den där 450mg-chocken efter långt uppehåll som gjorde att det slog över. Man får se till att lära sig något av sånt här...efter veckolånga uppehåll är det mini-doser som gäller när man kliver på igen. "Better safe than sorry" om man skall svänga sig med engelska klyschor.
I told ya, prova du och ta 700mg(något i den stilen, var minst 700mg iaf) när du inte har tolerans. Då ska du se på överdos
Citera
2010-04-06, 13:20
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0ntana
I told ya, prova du och ta 700mg(något i den stilen, var minst 700mg iaf) när du inte har tolerans. Då ska du se på överdos

Herrejävlagud?! Får man fråga varför du smällde i dig en sån monsterdos? :O

Blev det att krama porslinsskålen i ett par timmar?

Själv har jag max kört 300mg, har dock sett till att aldrig bygga upp nån direkt tolerans.
Citera
2010-04-06, 18:46
Medlem
M0ntanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Herrejävlagud?! Får man fråga varför du smällde i dig en sån monsterdos? :O

Blev det att krama porslinsskålen i ett par timmar?

Själv har jag max kört 300mg, har dock sett till att aldrig bygga upp nån direkt tolerans.
Hahah, jag minns inte om det var att jag var flöddrad redan innan. Har för mig det, så var jag arg för jag hade "tolerans" och hade bråkat med min familj, så slängde i mig 300mg i form av Perduretas, sen en stor jävla näve Kodein Recip eftersom jag verkligen ville ha det underbara Kodein ruset. Gick sedan ut och skulle möta en hona och det small bara till, så svullna hela mina händer upp och fick svårt att andas så sa till min underbara vän att hon får ringa ambulans. Var i jävligt dåligt skick också, psykbryt totalt. Väl i ambulansen fick jag 4st tabletter mot allergi, sen 12 tabletter upplöst i en vidrig plastkopp vatten. Sen när vi kom fram till sjukhuset fick jag Sobril för att bli lugn, trots att jag bad om Xanor eftersom jag har det på recept. Men dem "hade inte" det där sa de. Men antar att de inte ville att jag skulle blanda.

Fick ännu flera antihistaminer och sen gick jag hem. Är tacksam till gud att svullnaden inte satte sig i halsen då hade jag vart död.

Summan av detta. Överdosera för helvete inte Kodein, det är ingen mysig Opioid-död som det blir av de tyngre Opioiderna. Utan en som vanilla sa anafylatisk chock, med följd en hemsk kvävningsdöd och såvitt jag läst mig till kan man väl även få konvulsioner. (Inte 100 på detta men har för mig Psychopatic nämnde det i en tråd)

Spydde dock inte nej. Har blivit mer resistent mot illamående på Opioider nu när man är van. Är lite glad att min kompis (hon som ringde ambulansen) inte visste att det var en OD. Det var det bara jag som visste, en bättre vän får man allt leta efter.
Citera
2010-04-07, 09:19
Medlem
everythinglastss avatar
En liten stilla undran bara,vad tycker ni är lämpligt att ta för en tablett med 60mg kodein,ingen paracetamol.20:-?
Citera
2010-04-07, 09:35
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythinglasts
En liten stilla undran bara,vad tycker ni är lämpligt att ta för en tablett med 60mg kodein,ingen paracetamol.20:-?

20-25 tycker jag nog.
Citera
2010-04-07, 12:32
Medlem
M0ntanas avatar
Citat:
20-25 tycker jag nog.
100-125kr/rus är rätt dyrt egentligen. 1gram kostar ju 300 och då är det runt 80kr/dos. Räknar en dos som 300mg.
Citera
2010-04-07, 12:58
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
100-125kr/rus är rätt dyrt egentligen. 1gram kostar ju 300 och då är det runt 80kr/dos. Räknar en dos som 300mg.

Ja, jag hade nog inte köpt för de priserna själv, men man kan lätt sälja t.ex. 1 Citodon (500mg paracetamol, 30mg kodein) för 10kr styck. Speciellt om man bara säljer en karta eller 2.
Citera
2010-04-07, 13:09
Medlem
M0ntanas avatar
Citat:
Ja, jag hade nog inte köpt för de priserna själv, men man kan lätt sälja t.ex. 1 Citodon (500mg paracetamol, 30mg kodein) för 10kr styck. Speciellt om man bara säljer en karta eller 2.
Nej inte jag heller. Jo det finns alltid folk som är villiga att betala hutpriser, 300:- är för mig det högsta och tillochmed det känns för dyrt. Börjar gå över till Buprenorfin mer och mer.
Citera
2010-04-07, 14:59
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Nej inte jag heller. Jo det finns alltid folk som är villiga att betala hutpriser, 300:- är för mig det högsta och tillochmed det känns för dyrt. Börjar gå över till Buprenorfin mer och mer.

Har betalat 90kr/karta för citodon men fan vad det är ovärt. Massa paracetamol och annan skit i.

Tacka vet jag när perduretas flödade för 150kr/20karta(50mg x 20 alltså).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in