2011-07-20, 00:49
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
!

För att hålla nivån över ankelhöjd ska du som är troende kunna visa på något som kan verifieras vetenskapligt och om vittnen åberopas så skall dessa ha korsförhörts med understödjande av teknisk bevisning.

Gör om, gör rätt.
2011-07-20, 06:46
Medlem
Jermuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
I denna tråd får de förintelsetroende lägga fram sina argument till hur de övertygats att en förintelse av judar skett under WW2. Det handlar INTE om vad som redan diskuteras/diskuterats i forumets befintliga trådar utan om vad övertygelsen bottnar i. I en rättsstat har de som anklagar bevisbördan, det gäller även när domen överklagas. Med revisionismen överklagas härmed förintelsen och du som är förintelsetroende är den som anklagar, så lägg fram din bevisning och styrk din anklagelse på ett övertygande sätt. Nürnbergrättegångarna äger ingen giltighet i tråden.

För att hålla nivån över ankelhöjd ska du som är troende kunna visa på något som kan verifieras vetenskapligt och om vittnen åberopas så skall dessa ha korsförhörts med understödjande av teknisk bevisning.

-------------------
Begreppet "förintelsen" är här definierat efter Wikipedia:

Förtydligandet tillagt av moderator på begäran av TS //mod

Idiottråd!

Knappats Revisionism. Varför ska man bevisa nått som förintelsebejakar förnekar?

Förintelsen är den mest dokumenterade händelsen i världshistorien och TS vill ha argument för att det inte skett
2011-07-20, 08:59
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jermuk
Idiottråd!

Knappats Revisionism. Varför ska man bevisa nått som förintelsebejakar förnekar?

Förintelsen är den mest dokumenterade händelsen i världshistorien och TS vill ha argument för att det inte skett

Förintelsebejakar förnekar?!? Den var ny...

Jag vill snarare ha bevis för att det har skett. Riktiga bevis, bevis som håller för en vetenskaplig granskning och inte sådana "bevis" som fått idioter som dig att tro på förintelsen. Eftersom du tydligen inte vet vad revisionism är och så gärna tror att förintelsen har hänt så lägg fram ditt mest dokumenterade "bevis", det som fått dig att bli en förintelsetroende men var beredd på att leverera dina "bevis" enligt satta krav. No more, no less.
2011-07-20, 09:16
Medlem
Jermuks avatar
Citat:
Förintelsebejakar förnekar?!? Den var ny...

Jag vill snarare ha bevis för att det har skett. Riktiga bevis, bevis som håller för en vetenskaplig granskning och inte sådana "bevis" som fått idioter som dig att tro på förintelsen. Eftersom du tydligen inte vet vad revisionism är och så gärna tror att förintelsen har hänt så lägg fram ditt mest dokumenterade "bevis", det som fått dig att bli en förintelsetroende men var beredd på att leverera dina "bevis" enligt satta krav. No more, no less.

Det är inte jag som ska bevisa nått. Det är Ni som påstår att förintelsen inte ägt rum som har bevisbördan.
2011-07-20, 09:34
Medlem
Jag tror att den ägt rum, visst kan siffrorna på antalet döda judar vara felaktig, men om det är en miljon eller sex miljoner så är det fruktansvärt i vilket fall som helst.

Att jag tror att den ägt rum beror till stor dels på alla vittnesmål från tusentals judar samt lägervakter/soldater.
Med dom kommunikationsmöjligheter som fanns på den tiden tror jag inte det var möjligt att iscensätta en så stor lögn med så mycket samstämmiga uppgifter.

Sen finns det säkerligen både nazister samt judar som ljugit och utnyttjat förintelsen för egen vinning.
2011-07-20, 09:35
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jermuk
Det är inte jag som ska bevisa nått. Det är Ni som påstår att förintelsen inte ägt rum som har bevisbördan.

Jag citerar mig själv från trådstarten:

Citat:
I en rättsstat har de som anklagar bevisbördan, det gäller även när domen överklagas. Med revisionismen överklagas härmed förintelsen och du som är förintelsetroende är den som anklagar, så lägg fram din bevisning och styrk din anklagelse på ett övertygande sätt. Nürnbergrättegångarna äger ingen giltighet i tråden.

Nästa gång du vill bevisa att du saknar läsförmåga, gör det i något annat forum.
2011-07-20, 09:41
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Married2mj
Jag tror att den ägt rum, visst kan siffrorna på antalet döda judar vara felaktig, men om det är en miljon eller sex miljoner så är det fruktansvärt i vilket fall som helst.

Att jag tror att den ägt rum beror till stor dels på alla vittnesmål från tusentals judar samt lägervakter/soldater.
Med dom kommunikationsmöjligheter som fanns på den tiden tror jag inte det var möjligt att iscensätta en så stor lögn med så mycket samstämmiga uppgifter.

Sen finns det säkerligen både nazister samt judar som ljugit och utnyttjat förintelsen för egen vinning.

Vad du tror är inte topic. Topic är vad du kan bevisa, vetenskapligt kan bevisa.
2011-07-20, 10:26
Medlem
Citat:
Vad du tror är inte topic. Topic är vad du kan bevisa, vetenskapligt kan bevisa.

Att tro är att inte veta. Varken du eller jag kan veta med 100% säkerhet sanningen bakom förintelsen oavsett dom bevis som finns hos både troende och icke troende då det var så pass länge sedan det inträffade.

Däremot anser jag att alla tusentals samstämmiga berättelser från både judar och lägervakter är bevis nog för att det inträffat något fruktansvärt.

Men visst, jag skulle personligen vilja se att siffran på antalet döda var mer sanningsenlig.

Att nazisterna avrättade mängder med judar och att mengele utförde fruktansvärda experiment tycker jag bara är larvigt att förneka.
2011-07-20, 10:31
Medlem
Alla byggnader, bilder osv. Hur skulle det vara möjligt att fejka alla dessa saker. Men framförallt byggnaderna. Tror du dem är fejk?
2011-07-20, 11:36
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Married2mj
Att tro är att inte veta. Varken du eller jag kan veta med 100% säkerhet sanningen bakom förintelsen oavsett dom bevis som finns hos både troende och icke troende då det var så pass länge sedan det inträffade.

Däremot anser jag att alla tusentals samstämmiga berättelser från både judar och lägervakter är bevis nog för att det inträffat något fruktansvärt.

Men visst, jag skulle personligen vilja se att siffran på antalet döda var mer sanningsenlig.

Att nazisterna avrättade mängder med judar och att mengele utförde fruktansvärda experiment tycker jag bara är larvigt att förneka.

Du har missförstått trådens ämne helt. Det handlar inte om att tro på något som inte kan bevisas, det handlar om vad du tror på som du kan bevisa och det på ett vetenskapligt och rättssäkert sätt.

Lägg fram dina teser om tusentals samstämmiga berättelser, avrättningar, Mengele och visa upp bevis för dina påståenden som kan verifieras i enlighet med trådens satta kriterier. Allt annat är helt ovidkommande.
2011-07-20, 11:37
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoes
Alla byggnader, bilder osv. Hur skulle det vara möjligt att fejka alla dessa saker. Men framförallt byggnaderna. Tror du dem är fejk?

Läs inlägg #15 i tråden.
2011-07-20, 12:57
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Läser man trådens rubrik kan man ju få den uppfattningen.

/VV

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in