2011-07-18, 23:40
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av License.To.Thrill
de bevisen som finns borde väl räcka, vad fattas? något som är otydligt?

Berätta vilket/vilka bevis du anser styrker att förintelsen inträffat?
2011-07-19, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Berätta vilket/vilka bevis du anser styrker att förintelsen inträffat?

alla bevis? det är väl ganska uppenbart att det har inträffat tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av avan
Falska vittnesmål, rena lögner, påhittade historier, filmer och bilder på döda kroppar som inte säger något om dödsorsaken. Allt du lärt dig i skolan har sågats, motbevisats, genomskådats och bevisar inte någonting.

Jag har en gång varit som dig, förintelsetroende. Men det finns alltid två sidor av varje mynt. I skolan lärde du dig enbart ena sidan, nu är det din uppgift att söka fakta från andra hållet. Sedan väger du dessa mot varandra och förhoppningsvis får du ett uppvaknande, precis som mig.

Börja med att se filmen "Judea declares war on Germany". Sedan kan du gå vidare med att läsa trådar här på forumet. När du insett att judenheten vill förgöra oss vita européer, så faller alla bitar på plats. Alltifrån medias vurmande för blattar, rasblandningspropagandan i reklamfilmer och filmer. Bögprogram för att feminisera oss män. Listan på giftet som genomsyrar vårat samhälle kan göras lång. Och när du ser vilka som ligger bakom det, då blir allting helt plötsligt så självklart.

Jag är kritisk till allt, analyserar verkligen allt. Jag är inte lättlurad eller naiv. Jag är bitter och realist. Jag köper inte vadsomhelst, därför köper jag heller inte förintelsepropagandan. Jag har vägt fakta mot fakta, sett sambanden. Det var värt det, så ta du ett par månader och läs på, läs allt du kan komma över. Kom sen tillbaka som en ny människa.

andra världskriget är mitt specialintresse så jag är tillräckligt påläst i ämnet.

jag har fortfarande inte fått något svar på min fråga som lydde:

vad skulle "lägren" annars ha varit tillför om inte massmorden?
2011-07-19, 05:58
Medlem
unsungs avatar
Citat:

Argumentum ad populum är ingen bra variant av argument om man vill debattera.
Om det finns bevis för att lägren användes för industriella massmord så går det att debattera, deras blotta existens bevisar dock ingenting.
2011-07-19, 06:04
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

andra världskriget är mitt specialintresse så jag är tillräckligt påläst i ämnet.

jag har fortfarande inte fått något svar på min fråga som lydde:

Tack!! samma här!! Därför jag blir mer och mer övertygad det har hänt:

Ett bra exempel på bevis är ju Goebells dagbok!!
14 februari 1942. Führern har än en gång givit uttryck för sin vilja att utan medlidande rensa upp bland judarna i Europa. Det får inte finnas någon räddhågsen sentimentalitet på den punkten. Judarna förtjänar den katastrof som nu har drabbat dem. Förintandet av dem kommer gå hand i hand med förintandet av våra fiender. Vi måste genomföra den här processen med iskall skoningslöshet.

27 mars, 1942: Proceduren är ganska barbarisk och ska inte beskrivas här. Det kommer inte finnas mycket kvar av judarna. På det hela taget kan man säga att ungefär 60 procent av dem måste likvideras medan bara 40 procent av dem kan användas som tvångsarbetare.

Vad jag vet, så är det ingen förfalskning.

Ett annat är : Franz suchomel...
http://www.youtube.com/watch?v=-NpF3jGmKOM

Himmlers tal i pozen: http://www.holocaust-history.org/himmler-poznan/speech-text.shtml
Jag syftar nu på utrymmandet av judarna, förintandet av det judiska folket. Det här är lätt att säga: "det judiska folket håller på att förintas" säger varenda medlem av partiet, "helt sant, det är en del av våra planer, eliminerandet av judarna, förintandet, vi håller på med det"

Men givetvis är allting förfalskats, enligt revisionisterna...

Men svårt förfalska en bok från 1943, där gasningen nämndes: Arvid Fredborg -Bakom stålvallen
http://www.olalarsmo.com/fredborg.htm

Sedan ha vi alla tyska officerare vittnade från 1945 - 1960 , som tex. Böck, Hofmann, Hössler, Klein, Münch, och Stark. De hade inget förlora eller vinna....

Så kan vi hålla på... hela världen är full med tecken. 1+1 = 2.. allt faller på plats. Det är därför jag blir mer o mer övertygad.
Senast redigerad av Herkulesbig 2011-07-19 kl. 06:11. Anledning: uppdatering av info.
2011-07-19, 10:55
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Tack!! samma här!! Därför jag blir mer och mer övertygad det har hänt:

I trådstarten står följande:
För att hålla nivån över ankelhöjd ska du som är troende kunna visa på något som kan verifieras vetenskapligt och om vittnen åberopas så skall dessa ha korsförhörts med understödjande av teknisk bevisning.

Du kanske kan ta hjälp av någon annan troende om du inte förstår meningen.
2011-07-19, 10:58
Medlem
felias avatar
Citat:

Det råder delade meningar om det. Du får undervisa oss historielösa förintelseförnekare och visa upp ditt starkaste bevis som fått dig att tro på förintelsen.
2011-07-19, 15:06
Medlem
Citat:
I trådstarten står följande:
För att hålla nivån över ankelhöjd ska du som är troende kunna visa på något som kan verifieras vetenskapligt och om vittnen åberopas så skall dessa ha korsförhörts med understödjande av teknisk bevisning.

var det meningen att du skulle försöka låta smart där? isåfall var det misslyckat

vadå förhörts, de har ju berättat själva vad de gjort och varit med om och teknisk bevisning finns ju i form av bilder,filmer och annan dokumentation.

du förstår inte va?

en annan sak: jag tycker ändå inte om invandrare.
Senast redigerad av License.To.Thrill 2011-07-19 kl. 15:12.
2011-07-19, 15:13
Medlem
felias avatar
Citat:
var det meningen att du skulle försöka låta smart där?

vadå förhörts, de har ju berättat själva vad de gjort och varit med om och teknisk bevisning finns ju i form av bilder,filmer och annan dokumentation.

vad mer kräver du?

Jag föreslår att du läser igenom forumets trådar och återkommer när du bestämt dig för vad som fått dig att tro på förintelsen.

Det som krävs finns noga specificerat i första inlägget.
2011-07-19, 15:21
Medlem
Citat:
Jag föreslår att du läser igenom forumets trådar och återkommer när du bestämt dig för vad som fått dig att tro på förintelsen.

Det som krävs finns noga specificerat i första inlägget.

så du tycker på allvar att jag mer ska tro på det som svenskar skriver på flashback än det tyskarna själva har berättat?

har en god vän som är tysk vet du, som är född och uppväxt i tyskland och har släkt där från krigets dagar.
2011-07-19, 15:29
Medlem
felias avatar
Citat:
så du tycker på allvar att jag mer ska tro på det som svenskar skriver på flashback än det tyskarna själva har berättat?

har en god vän som är tysk vet du, som är född och uppväxt i tyskland och har släkt där från krigets dagar.

Om jag skulle hänvisa dig till revisionistiska sidor och litteratur skulle jag fått samma svar ifrån dig som på föregående uppmaning.

Kan dina tyska vän och hans släkt uppfylla trådens kriterium? Skriv och fråga dem.
2011-07-19, 15:33
Medlem
Citat:
Om jag skulle hänvisa dig till revisionistiska sidor och litteratur skulle jag fått samma svar ifrån dig som på föregående uppmaning.

Kan dina tyska vän och hans släkt uppfylla trådens kriterium? Skriv och fråga dem.

nej det tänker jag inte göra, för det spelar ingen roll vad man lägger fram för bevis så tror du ändå inte på det.

är trött på sådana personer som dig, jag sa upp kontakten med några vänner som var likadana, orkar inte med dom!

slutdiskuterat i den här tråden för min del.
2011-07-19, 17:31
Medlem
d00rkeys avatar
Vad är detta för tråd egentligen? Det finns en 412 sidor lång tråd, "Bevis FÖR Förintelsen", men den är dock stängd eftersom allt gick i rundgång och mycket OT förekom? Ska vi nu ha en till sådan?

Annars. Varför tror jag på Förintelsen?
Jo. För att allt jag har tagit del av pekar i en enda riktning. Det finns mig veterligen ingen smoking gun, inget enskilt och helt avgörande bevis, t ex en undertecknad och vidimerad order av Überkucku Hitler själv, men avgörande är att allt som finns pekar på att;
medan kriget pågick och tvångsemigreringar och -deportationer inte fungerade längre så beslöt man att börja mörda alla Europas judar och man satte också denna plan i verket. Man hann dock (dessbättre) inte slutföra denna alltigenom kriminella avsikt.

Småsaker som "revisionisterna" försökt peka på har endera varit rent trams eller så har det smulats sönder och samman vid närmare granskningar.

Alltså: Förintelsen är ett faktum intill dess så kallade "revisionister" (eller andra, vanliga, forskare) kan bevisa att den inte har hänt!
Senast redigerad av d00rkey 2011-07-19 kl. 17:35. Anledning: Länkning

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in