2013-08-18, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Fast nu var ju dessa Einsatzkommando duktiga på att rapportera hem till Berlin vad de hade presterar, när var och hur.

Och då de klart och tydligt specificerar hur många de dödat och var, och vad det var för några, så faller dina falska påståenden platt som en pannkaka.

Man redovisar alltså partisaner, judar kvinnor män barn separat. Och vad jag vet så brukar inte små barn vara särskilt involverade i annat än att vara just barn.

Kikar man sen på den utmärkta dokumentären om Auschwitz av BBC så kan man i den se vittnesmål där folk som var med i dessa Einsatzgrupper och deltog i mördandet av judar, där de säger att de dödade dem, män kvinnor och barn, enbart för att de var judar.

Mycket bra inlägg. Jag förstår varför du inte får något svar :-)
2013-08-18, 19:51
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
Mördade?
Ja, mördade. Din släkting (om du nu inte också ljuger om detta) var med i detta massmord oavsett vad du eller moderatorn tycker.
Citat:
Jag tvivlar ju inte alls på att människor dog i lägren och att fångar blev ihjäl skjutna där, men massmord i den skala som det talas om kan jag inte tro på för det har aldrig skett. Inget systematisk dödande har skett
BullShit! Tror gör man i kyrkan.
Du får dock tro och tycka vad du vill. Detta är Sverige.
Men du kan inte trolla bort det faktum att nazisterna och SS tog död på miljontals människor. Gamlingar, kvinnor, barn vars enda 'fel' var att de var judar.
Gas, kulor eller för hårt arbete mm mm.
Face it!!

/VV
2013-08-18, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Ja, mördade. Din släkting (om du nu inte också ljuger om detta) var med i detta massmord oavsett vad du eller moderatorn tycker.

BullShit! Tror gör man i kyrkan.
Du får dock tro och tycka vad du vill. Detta är Sverige.
Men du kan inte trolla bort det faktum att nazisterna och SS tog död på miljontals människor. Gamlingar, kvinnor, barn vars enda 'fel' var att de var judar.
Gas, kulor eller för hårt arbete mm mm.
Face it!!

/VV
Jag ljuger ingenting, för jag skulle med säkerhet inte skriva om detta ämne i såfall, för så stor betydelse har det inte för den Ideologi jag tillhör. Jag skulle säkert inte ha besökt trakten i Polen med Auschwitz mm.varje år, om jag inte skulle haft anhöriga där och varit i kontakt med museets ledning om vissa önskemål mm.

Jag förstår att det låter för dig som om jag skulle ljuga då jag säger att inte några massmord skett, men om man talar om massdöd istället så är vi överens.
Detta är en revisionistdel av forumet, så man får väl skriva vad man tycker tror och vet i detta ämne.
Jag bor inte i Sverige, men jag känner till landet och vad har det med detta ämne att göra?

Det fanns och dog andra fångar i lägren, men de största procenten fångar var Judar eftersom de löd under en annan lag i Tredje Riket och de var automatiskt ett hot emot Tyskland under kriget och risken med dem var stor. Vi kan redan se ifrån vilken folkgrupp de flesta partisanerna kom. Vad detta vill säga är att de flesta som dog var Judar, men där dog också krigsfångar, Zienare, Homosexuella, Bibelmaskarna eller Jehovas vittnen, politiska fångar mfl.
Men de har "historia anstiftarna glömt bort för det hade inte så stor betydelse för dem, för det var mest de egna syftena som berättelsen skulle vara till nytta för.
All död i lägren överdrevs och vittnesmålen om tex. Auschwitz varierar för mycket för att vara pålitliga om tex. ett och samma gaskammare.
Dessutom ser man inget där idag som skulle bevisa att det varit stora massmördar anläggningar där. Endast små ruiner i Birkenau, liksaså i Gross Rosen och ett litet ynkligt krematorie i Stutthof med en byggnad invid som sägs vara gaskammare, men det finns inte några tekniska bevis.
Hur kan du då begära att jag skall: Face it! Varför måste jag göra det, då det finns så mycket som talar om att ingenting skett, bara att det var ett elände i lägren och andra problem.
2013-08-19, 00:30
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Jag förstår att det låter för dig som om jag skulle ljuga då jag säger att inte några massmord skett, men om man talar om massdöd istället så är vi överens.
Massmord eller folkmord. Inga andra ord är passande.
Oavsett vad du snackar om.

/VV
2013-08-19, 10:48
Medlem
Citat:
Jag ljuger ingenting, för jag skulle med säkerhet inte skriva om detta ämne i såfall, för så stor betydelse har det inte för den Ideologi jag tillhör. Jag skulle säkert inte ha besökt trakten i Polen med Auschwitz mm.varje år, om jag inte skulle haft anhöriga där och varit i kontakt med museets ledning om vissa önskemål mm.

Detta är en revisionistdel av forumet, så man får väl skriva vad man tycker tror och vet i detta ämne.
Jag bor inte i Sverige, men jag känner till landet och vad har det med detta ämne att göra?

Det fanns och dog andra fångar i lägren, men de största procenten fångar var Judar eftersom de löd under en annan lag i Tredje Riket och de var automatiskt ett hot emot Tyskland under kriget och risken med dem var stor. Vi kan redan se ifrån vilken folkgrupp de flesta partisanerna kom. Vad detta vill säga är att de flesta som dog var Judar, men där dog också krigsfångar, Zienare, Homosexuella, Bibelmaskarna eller Jehovas vittnen, politiska fångar mfl.
Men de har "historia anstiftarna glömt bort för det hade inte så stor betydelse för dem, för det var mest de egna syftena som berättelsen skulle vara till nytta för.
All död i lägren överdrevs och vittnesmålen om tex. Auschwitz varierar för mycket för att vara pålitliga om tex. ett och samma gaskammare.
Dessutom ser man inget där idag som skulle bevisa att det varit stora massmördar anläggningar där. Endast små ruiner i Birkenau, liksaså i Gross Rosen och ett litet ynkligt krematorie i Stutthof med en byggnad invid som sägs vara gaskammare, men det finns inte några tekniska bevis.
Hur kan du då begära att jag skall: Face it! Varför måste jag göra det, då det finns så mycket som talar om att ingenting skett, bara att det var ett elände i lägren och andra problem.
Det är ju belysande när du bl.a. skriver att "Det fanns och dog andra fångar i lägren, men de största procenten fångar var Judar eftersom de löd under en annan lag i Tredje Riket och de var automatiskt ett hot emot Tyskland under kriget och risken med dem var stor".
Varför då deportera alla judar man i de olika länderna fick tag i till Tyskland/Polen, arbetsföra och icke arbetsföra och även åldringar samt kvinnor med små barn ?!? Var alla dessa samhällsfarliga?

De icke arbetsföra var alltså på förhand destinerade till gaskammaren. Som t.ex. att av c:a 55000 deporterade holländska judar, c:a 50000 hamnade i Auschwitz gaskammare (c:a 34000 hamnade i Sobibors gaskammare). Samma med c:a 430.000 ungerska judar, varav c:a 320.000 enligt reviderade siffror mötte samma öde. Se http://www.deathcamps.org/occupation/glaser.htm . De som vid ankomsten avskildes till gaskammaren registrerades alltså inte.

Om tyskarna behövde arbetskraft borde man naturligtvis enbart ha inriktat sig på detta och inte deporterat ALLA familjemedlemmar, arbetsföra som arbetsoföra till Tyskland/Polen. Jag har utvecklat detta i https://www.flashback.org/t600840 "De som inte kunde arbeta" om de norska judarna.

Att nazisterna ville dölja sina brott genom att i anslutning till nederlagen i kriget systematiskt förstöra gaskammarna m.m. är väl självklart.
2013-08-19, 10:52
Medlem
Citat:
Massmord eller folkmord. Inga andra ord är passande.
Oavsett vad du snackar om.

/VV
Jag frågade engång en ung person om hon tror på förintelsen, och hon svarade mig att hon gör det. Då frågade jag henne varför hon gör det så då svarade hon att hon gör för att de i skolan sagt så.

Detta gör man i skolorna för att av skräcka från nationalism och istället skall internationell tolerans spikas in i folk generation elfter generation genom FN. Detta skall alltså göra kommande generationer, allt sedan kriget anti nationella.
Dessutom har man i boken The Incomparable Crime tagit upp rasismen emot Indier i det brittiska väldet, och sedan jämnfört det med tredje riket och detta för att tala för immigration och assimilation av afrikaner mfl främlingar till andra länder.
Judarna har genom sex miljoner tesen kunnat bevara sin egna ras genom hundra år, och detta har gett motsatt resultat för de andra folken i bla. i Tyskland, Sverige osv.
Sedan finns det också andra orsaker och fördelar med "förintelsen" för judarna.

Det jag endast vill göra är att redovisa sanningen, och många andra med mig i böcker, på internet osv.

Hur kan du vara så säker på din sak? Hur kan man vara så säker som förintelsetroende?

Varför kom det som en schock för många inom SS som arbetat i lägren då de fick höra om detta, och de hade inte någon vetskap om detta fast de arbetat och bott på lägerområdet i år?
Hur kunde det vara möjligt att de byggt upp så stora anläggningar för massavrättningar i lägren, utan att kommandanter, lägerchefer osv inte visste om dem?
Däremot var de medvetna om att fångar svalt, led av sjukdomar, blev misshandlade osv. Utan att de kunde göra något till saken på grund av kriget osv.
2013-08-19, 15:31
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Jag frågade engång en ung person om hon tror på förintelsen, och hon svarade mig att hon gör det. Då frågade jag henne varför hon gör det så då svarade hon att hon gör för att de i skolan sagt så.

Detta gör man i skolorna för att av skräcka från nationalism och istället skall internationell tolerans spikas in i folk generation elfter generation genom FN. Detta skall alltså göra kommande generationer, allt sedan kriget anti nationella.
Nej, det gör man i skolan för att kommande generationer förhoppningsvis ska kunna lära sig av historien så att detta brott mot mänskligheten inte upprepas.

/VV
2013-08-19, 17:15
Medlem
Citat:
Nej, det gör man i skolan för att kommande generationer förhoppningsvis ska kunna lära sig av historien så att detta brott mot mänskligheten inte upprepas.

/VV
Om man vill göra det i skolorna så kan man ju nämna de brott som kommunistiska stater gjort emot mänskligheten, eller de brott som Israel har gjort emot Palestinerna osv. Det finns ju mängder.
Varför måste man just nämna om något som är överdrivet och förvrängt om det som skedde i Tredje Rikets Koncentrationsläger?

Utan de Tyska krigsskade ståndsbetalningarna till Israel så skulle landet inte ha den infrastruktur det ha idag, skepp och Industri. Tyska skattebetalare har betalt 135 biljoner dollar till Israel som skadestånd. Utan "Förintelse sagan" skulle inte landet ha erhållt en slant.

Dessutom har förintelsereligionen blivit en förtjänst i Disneyland stil, med Förintelsemuseum runt om i USA och i Europa. Det är idag en lönsam industri för Judarna. Utan skräckhistorierna skulle det inte finnas något sådant. För vem skulle vilja besöka ett Koncentrationsläger där Judar och andra fångar endast arbetade och dog, eller ett museum i USA där man visar upp bilder, föremål osv från ett sådant. Visst måste det för ett koersiellt syfte var kryddat med gaskammrar och brännugnar, eller hur?
2013-08-19, 21:48
Medlem
Citat:
----
Utan de Tyska krigsskade ståndsbetalningarna till Israel så skulle landet inte ha den infrastruktur det ha idag, skepp och Industri. Tyska skattebetalare har betalt 135 biljoner dollar till Israel som skadestånd. Utan "Förintelse sagan" skulle inte landet ha erhållt en slant.
Upplysningsvis får jag meddela att en biljon har en annan betydelse i t.ex. amerikanskan än i svenskan m.m. Det bör alltså röra sig om 135 miljarder dollar.

Får förtydliga mitt inlägg ovan där jag nämnde att c:a 34000 holländska judar, män, kvinnor och barn gasades ihjäl i Sobibor. alltså nästan alla dittransporterade. Totala antalet i Förintelsen omkomna judar från Holland är c:a 105.000.

Vidare: Förintelelägren Belzec, Treblinka och Sobibor tog mycket sällan ut arbetsföra till arbete, utöver de som en kortare tid fick leva för att hjälpa till med driften. Därav kommer det sig att det bara fanns några överlevande från Belzec till förfång för rättegångsförhandlingarna efter kriget. Åtskilliga överlevande fanns det däremot från Treblinka och Sobibor genom rymningar därifrån.
Senast redigerad av Babord 2013-08-19 kl. 22:38.
2013-08-20, 00:32
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...]
Däremot var de medvetna om att fångar svalt, led av sjukdomar, blev misshandlade osv. Utan att de kunde göra något till saken på grund av kriget osv.

[fetning ovan av mig, d00rkey]
Ursäkta att jag frågar, molly62, men var det bara någon form av freudiansk felsägning här? Vad var det med kriget som gjorde att lägerledningarna inte kunde förhindra misshandel av fångar?
2013-08-20, 00:51
Medlem
Citat:
Om man vill göra det i skolorna så kan man ju nämna de brott som kommunistiska stater gjort emot mänskligheten, eller de brott som Israel har gjort emot Palestinerna osv. Det finns ju mängder.
Varför måste man just nämna om något som är överdrivet och förvrängt om det som skedde i Tredje Rikets Koncentrationsläger?

Och man tar i skolorna även upp flera andra brott och folkmord i undervisnings, t ex Stalins, Inca Azteker Indianer o s v. Man tar alltså inte enbart upp Judar och förintelsen.

Du påstår att det som tas upp om förintelsen och judarna är överdrivet och förvrängt vilket du inte kan bevisa, medan det finns massor med kontrollerbara bevis för att det som tas upp faktiskt har hänt

Citat:

Ponera att du har fel, att förintelsen faktisk är ett historiskt faktum, är det då inte rätt att dessa skadestånd utbetalas?

Citat:
Dessutom har förintelsereligionen blivit en förtjänst i Disneyland stil, med Förintelsemuseum runt om i USA och i Europa. Det är idag en lönsam industri för Judarna. Utan skräckhistorierna skulle det inte finnas något sådant. För vem skulle vilja besöka ett Koncentrationsläger där Judar och andra fångar endast arbetade och dog, eller ett museum i USA där man visar upp bilder, föremål osv från ett sådant. Visst måste det för ett koersiellt syfte var kryddat med gaskammrar och brännugnar, eller hur?

Saken är det att denna kryddning grundar sig på bevisade fakta, och det hjälper inte hur mycket du än påstår att det inte skulle vara sant så länge du inte klarar av att bevisa att det inte är sant.
2013-08-20, 01:45
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Tyska skattebetalare har betalt 135 biljoner dollar till Israel som skadestånd.
Inte nog med att miljoner av dom mördas, familjer splittras, egendomar och företag konfiskeras.
Sedan har dom mage att begära skadestånd också.

/VV

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in