2011-10-02, 12:44
Medlem
Jag tror på förintelsen av den enkla anledningen att jag har en släkting som satt i auswitch, (avdelning för polska krigsfångar) han vägrade att bli kremerad efter döden eftersom att han grävt aska ur förbränningugnarna. Ser ingen anledning varför han skulle hitta på det, han gillade dessutom inte judar själv.
2011-10-02, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Eftersom jag antar att du inte besitter förmågan att googla, så kan jag hjälpa dig lite.

Googla följande ord

"Unit 731"
"The Nanking Massacre"

http://www.youtube.com/watch?v=bAp8bSdE5MQ

Kolla annars in filmen "Men behind the Sun" den behandlar just det ämnet.
ja det var en ruskig "docu-dramatization" som de själva kallar den. Efter en sådan tycker nog många att det är OK att använda atombomber på sådana. Men att påstå att fienden äter barn levande och förgiftar brunnar har används som propaganda så länge som krig har funnits.

Några industriella gaskammare var det inte med i denna men det kanske du som är så duktig på att googla kanske kan ta fram.
2011-10-03, 11:39
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
ja det var en ruskig "docu-dramatization" som de själva kallar den.

Bara för att det är en docu-dramatization så betyder det inte per automatik att den är felaktig.

Citat:
Efter en sådan tycker nog många att det är OK att använda atombomber på sådana.

Nej, knappast. Att släppa atombomber över sina fiender är lite kontroversiellt oavsett vad de ägnat sig åt tidigare. Dessutom kände få till japanernas folkmord mot kineserna när bomberna föll, så de kunde knappast använda det som motiv.

Citat:
Men att påstå att fienden äter barn levande och förgiftar brunnar har används som propaganda så länge som krig har funnits.

Fast det var ingenting som användes som propaganda mot japanerna under själva krigt. Japanernas folkmord fick man reda på efter kriget. Precis som tyskarnas mot judarnas.

Citat:
Några industriella gaskammare var det inte med i denna men det kanske du som är så duktig på att googla kanske kan ta fram.

Det nämns visst om industriella gaskammare. Se på den igen. Det är helt omöjligt att diskutera med någon som i förväg bestämt sig för att allt som inte bekräftar dennes världsbild är falskt.
2011-10-03, 14:29
Medlem
theshades avatar
Jag som inte vet så mycket utan bara har svalt allt som skolgången tryckt i mig undrar vad man skulle ha tjänat på att dikta upp förintelsen. Det verkar vara massvis med människor som själva tror att den hänt, och någon israelisk mega-makt som tar över planeten har jag inte sett till. Vad skulle syftet varit?

Om jag och mitt folk skulle hitta på att ett annat folk massmördat mitt folk så skulle det väl vara av en större anledning än att svärta ner det andra folkets rykte? Som sagt så verkar det ju ha varit ett ganska stort projekt att iscensätta med tanke på att det aldrig hänt?
2011-10-03, 15:23
Medlem
Citat:
Det nämns visst om industriella gaskammare. Se på den igen. Det är helt omöjligt att diskutera med någon som i förväg bestämt sig för att allt som inte bekräftar dennes världsbild är falskt.
De talade om industriell kremering vad jag hörde. Det talades om försökspersoner som utsattes för gas. Det var ingen närmare beskrivning av japanska gaskammare på kinesiskt område.

Som sagt kom gärna med en länk som visar funktionen av gaskamrarna så det finns något underlag för diskussion.

Att propagandan behövdes för att väga upp atombombningarna är inte särskilt konstigt. Sen kan man ju undra varför inte de ansvariga har kallats till domstol för brott mot mänskligheten enligt artikel 7 i Romstadgan.
2011-10-03, 15:30
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Jag som inte vet så mycket utan bara har svalt allt som skolgången tryckt i mig undrar vad man skulle ha tjänat på att dikta upp förintelsen. Det verkar vara massvis med människor som själva tror att den hänt, och någon israelisk mega-makt som tar över planeten har jag inte sett till. Vad skulle syftet varit?

Om jag och mitt folk skulle hitta på att ett annat folk massmördat mitt folk så skulle det väl vara av en större anledning än att svärta ner det andra folkets rykte? Som sagt så verkar det ju ha varit ett ganska stort projekt att iscensätta med tanke på att det aldrig hänt?

För rena siffror så kan du ju läsa Normal Finkelsteins "The holocaust industry". Sen har jag hört att de fick ett eget land som går runt på bidrag av resten av världen som plåster på såren. Den här tjommen förklarar det under "statement and purpose" http://holocaustdenialvideos.com/

Kortfattat alltså att motivera allt krig i världen bara det besegrar en större ondska. Det och såklart massiva skuldkomplex inpräntade i skolungdomars hjärnor för att de ska acceptera sin egna undergång i sina egna länder.

Det skedde folkmord av diverse folkslag, inkl. tyskar av tyfus, svält och krig. Tyfus hade en stabil "holocaust" under första världskriget också.
2011-10-03, 15:43
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
För rena siffror så kan du ju läsa Normal Finkelsteins "The holocaust industry". Sen har jag hört att de fick ett eget land som går runt på bidrag av resten av världen som plåster på såren. Den här tjommen förklarar det under "statement and purpose" http://holocaustdenialvideos.com/

Kortfattat alltså att motivera allt krig i världen bara det besegrar en större ondska. Det och såklart massiva skuldkomplex inpräntade i skolungdomars hjärnor för att de ska acceptera sin egna undergång i sina egna länder.

Det skedde folkmord av diverse folkslag, inkl. tyskar av tyfus, svält och krig. Tyfus hade en stabil "holocaust" under första världskriget också.

Jag fattar inte riktigt vad du menar. Motiverar Israel krig med att de själva fick utstå förintelsen? Vad har sjukdomar med det att göra? Hur går skolungdomar under i sina egna länder som en följd av denna "lögn"?

Jag undrade vad syftet med att iscensätta förintelsen skulle vara mer än att få empati och dra skam över nazismen.

Jag ska kolla den sidan när jag har tid, tack.
2011-10-03, 16:52
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:

Judarna fick ett helt land, "Israel". Det kan väl ändå inte ha passerat helt obemärkt även in "the shade"?

Dessutom passade de på att tillförskansa sig en hel del inflytande och makt också. Det kan väl inte undgått dig att nationen jag refererar till ovan utövar terrorbrott och bombattacker mot palestinier, mord på internationellt vatten och suveräna staters områden samt förödmjukar ursprungsbefolkningen på en daglig basis utan att straffas för detta. Listan kan göras längre men det kanske gick upp ett ljus för dig innan du kom hit i läsningen?
2011-10-03, 16:55
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Jag fattar inte riktigt vad du menar. Motiverar Israel krig med att de själva fick utstå förintelsen? Vad har sjukdomar med det att göra? Hur går skolungdomar under i sina egna länder som en följd av denna "lögn"?

Jag undrade vad syftet med att iscensätta förintelsen skulle vara mer än att få empati och dra skam över nazismen.

Jag ska kolla den sidan när jag har tid, tack.
Nähä! Mitt inlägg var förgäves, snacka om att kasta pärlor för svin. Vad har hänt med Sveriges befolknings förmåga att kunna läsa och ta till sig intellektuell information?
2011-10-03, 20:18
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Nähä! Mitt inlägg var förgäves, snacka om att kasta pärlor för svin. Vad har hänt med Sveriges befolknings förmåga att kunna läsa och ta till sig intellektuell information?

Pfff. För det första skrev du dina inlägg på rad så jag har inte kunnat besvara det du skrev, för det andra ja, du har sanningen och ingen annan förstår hur otroligt rätt du har. Oj oj oj, alla andra är får i en hjärnlös fårskock som bara gör det de blir tillsagda osv.

Kan du istället förklara hur Israel fram till idag har kapitaliserat på det faktum att förintelsen antas ha ägt rum? Jag är medveten om kontroversen kring Israel och Palestina, men det trodde jag hade mer med "Vi var här först" att göra. Visst att de tågade dit efter förintelsen, men vad mer har med förintelsens vara eller icke-vara att göra? Vad har terror och brott mot mänskliga rättigheter med deras egen förintelse att göra? Menar du att Israeler dödar araber för att de antas vara samma nazister som dödade judarnas farföräldrar?

Snälla, låt mig bli en tänkande varelse som kan ta till sig intellektuell information, o du vise forumit.
2011-10-03, 21:25
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
De talade om industriell kremering vad jag hörde. Det talades om försökspersoner som utsattes för gas. Det var ingen närmare beskrivning av japanska gaskammare på kinesiskt område.

Följande skrev jag i ett tidigare inlägg:

Citat:
Japanerna upprättade koncentrationsläger där de gasade ihjäl kineser.

Är enhet 731 ett koncentrationsläger? Ja
Gasades kineser ihjäl? Ja, bland annat.

Jag vet inte vilken syn du har på koncentrationsläger, men bara för att alla inte gasades ihjäl så betyder det inte att några inte gjorde det.

Citat:
Som sagt kom gärna med en länk som visar funktionen av gaskamrarna så det finns något underlag för diskussion.

Det känns inte riktigt lönt att diskutera med dig. Du är historielös, gick troligtvis ut gymnasiet med samlat betygsdokument från bygglinjen. Du tror dig fått lite djupare insyn av förintelsen genom att lyssna på någon inavlad nazist som påstår sig veta mer om förintelsen än de som faktiskt upplevde den.

Men googla liksom svårare än så är det inte.

Citat:
Att propagandan behövdes för att väga upp atombombningarna är inte särskilt konstigt.

Jo, absolut, men de kan knappast använda någonting de inte kände till som propaganda för att bomba japanerna. Att använda enhet 731 som ett argument för atombomberna är ungefär lika logiskt som att använda attackerna mot World Trade Center 2001 som ett argument för att legitimera Gulfkriget 1990. Fattar du poängen?

Citat:
Sen kan man ju undra varför inte de ansvariga har kallats till domstol för brott mot mänskligheten enligt artikel 7 i Romstadgan.

Genom att bara googla det så får man svar ganska snabbt.

Efter andra Världskriget väcktes inga åtal mot de japanska krigsförbrytarna, så som mot deras tyska "kolleger", utan de benådades av de allierade i utbyte mot resultaten av deras tester.

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Fallet med Enhet 731 togs upp 29 augusti 1946, men lades ner omgående (enligt vissa uppgifter på direkt order av general Douglas MacArthur som hade befogenheter att godkänna eller ogiltigförklara alla domar från denna domstol) De som genomförde denna benådning försvarade sitt agerande med att det inte fanns något annat sätt att få tag på denna värdefulla information. Den internationella krigstribunalen i Tokyo kom fram till följande slutsats: "Värdet av de japanska data om biologisk krigföring är av sådan betydelse för USAs nationella säkerhet att det definitivt överväger värdet av att krigsförbrytelserna bestraffas."

Dock så höll Sovjetunionen en rättegång mot de tolv de lyckades ta tillfånga under den japanska ockupationen.

BTW jag är tämligen säker på att du inte hört talas om det japanska folkmordet mot kineser innan du läste mitt tidigare inlägg, men ändå så har du gett dig fan på att det inte stämmer. Din tro handlar alltså mer om att du väljer att tro på det som bekräftar din världsbild, istället för det som är mer logiskt. Jag skulle inte bli förvånad om du tror på Holodomor eller Gulag-lägrena. Varför då egentligen?

Jo, för under Holodomor och Gulag-lägrena så var det kommunisterna som var förövarna och du vill ju så gärna att dina ärkenemesis, kommunisterna, ska vara skyldiga till något så fruktansvärt. Därför väljer du att tro på det.
Senast redigerad av ThePuppetMaster 2011-10-03 kl. 21:29.
2011-10-03, 21:34
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Pfff. För det första skrev du dina inlägg på rad så jag har inte kunnat besvara det du skrev, för det andra ja, du har sanningen och ingen annan förstår hur otroligt rätt du har. Oj oj oj, alla andra är får i en hjärnlös fårskock som bara gör det de blir tillsagda osv.

Kan du istället förklara hur Israel fram till idag har kapitaliserat på det faktum att förintelsen antas ha ägt rum? Jag är medveten om kontroversen kring Israel och Palestina, men det trodde jag hade mer med "Vi var här först" att göra. Visst att de tågade dit efter förintelsen, men vad mer har med förintelsens vara eller icke-vara att göra? Vad har terror och brott mot mänskliga rättigheter med deras egen förintelse att göra? Menar du att Israeler dödar araber för att de antas vara samma nazister som dödade judarnas farföräldrar?

Snälla, låt mig bli en tänkande varelse som kan ta till sig intellektuell information, o du vise forumit.
Kapitaliserat? De utnyttjar alla möjligheter som finns för att påminna omvärlden om hur illa behandlade de blev under WWII av de barbariska tyskarna. Men det kanske har gått dig fulständigt förbi? Bland världens MSM så står det skrivet varje dag någon snyftberättelse om ”Förintelsen”, jag lovar. De vet att spela på känslor.

Resten av frågorna är något svårtydda. Den sista kan jag dock svara på med ett bestämt nej.

Tror på att tyskarna hade en plan på att fysiskt utrota Europas judar och i så fall varför?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in