Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
De talade om industriell kremering vad jag hörde. Det talades om försökspersoner som utsattes för gas. Det var ingen närmare beskrivning av japanska gaskammare på kinesiskt område.
Följande skrev jag i ett tidigare inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Japanerna upprättade koncentrationsläger där de gasade ihjäl kineser.
Är enhet 731 ett koncentrationsläger? Ja
Gasades kineser ihjäl? Ja, bland annat.
Jag vet inte vilken syn du har på koncentrationsläger, men bara för att alla inte gasades ihjäl så betyder det inte att några inte gjorde det.
Citat:
Som sagt kom gärna med en länk som visar funktionen av gaskamrarna så det finns något underlag för diskussion.
Det känns inte riktigt lönt att diskutera med dig. Du är historielös, gick troligtvis ut gymnasiet med samlat betygsdokument från bygglinjen. Du tror dig fått lite djupare insyn av förintelsen genom att lyssna på någon inavlad nazist som påstår sig veta mer om förintelsen än de som faktiskt upplevde den.
Men googla liksom svårare än så är det inte.
Citat:
Att propagandan behövdes för att väga upp atombombningarna är inte särskilt konstigt.
Jo, absolut, men de kan knappast använda någonting de inte kände till som propaganda för att bomba japanerna. Att använda enhet 731 som ett argument för atombomberna är ungefär lika logiskt som att använda attackerna mot World Trade Center 2001 som ett argument för att legitimera Gulfkriget 1990. Fattar du poängen?
Citat:
Sen kan man ju undra varför inte de ansvariga har kallats till domstol för brott mot mänskligheten enligt artikel 7 i Romstadgan.
Genom att bara googla det så får man svar ganska snabbt.
Efter andra Världskriget väcktes inga åtal mot de japanska krigsförbrytarna, så som mot deras tyska "kolleger", utan de benådades av de allierade i utbyte mot resultaten av deras tester.
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Fallet med Enhet 731 togs upp 29 augusti 1946, men lades ner omgående (enligt vissa uppgifter på direkt order av general Douglas MacArthur som hade befogenheter att godkänna eller ogiltigförklara alla domar från denna domstol) De som genomförde denna benådning försvarade sitt agerande med att det inte fanns något annat sätt att få tag på denna värdefulla information. Den internationella krigstribunalen i Tokyo kom fram till följande slutsats: "Värdet av de japanska data om biologisk krigföring är av sådan betydelse för USAs nationella säkerhet att det definitivt överväger värdet av att krigsförbrytelserna bestraffas."
Dock så höll Sovjetunionen en rättegång mot de tolv de lyckades ta tillfånga under den japanska ockupationen.
BTW jag är tämligen säker på att du inte hört talas om det japanska folkmordet mot kineser innan du läste mitt tidigare inlägg, men ändå så har du gett dig fan på att det inte stämmer. Din tro handlar alltså mer om att du väljer att tro på det som bekräftar din världsbild, istället för det som är mer logiskt. Jag skulle inte bli förvånad om du tror på Holodomor eller Gulag-lägrena. Varför då egentligen?
Jo, för under Holodomor och Gulag-lägrena så var det kommunisterna som var förövarna och du vill ju så gärna att dina ärkenemesis, kommunisterna, ska vara skyldiga till något så fruktansvärt. Därför väljer du att tro på det.