2012-07-23, 17:03
Medlem
Då jag inte testat 2an kan jag inte uttala mig om den, men 6an ger mig en sån jävla hunger så det finns inte!

Märkte efter att ha kört det ett tag så vaknade jag i stort sett varje morgon av mig själv och då helt utvilad, fastän mina sovtimmar sett lika ut ett bra tag.

Sen vet jag inte om det är placebo eller vad det är men jag vill tro att både hår och naglar växer snabbare
Citera
2012-07-23, 17:08
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Bart
Då jag inte testat 2an kan jag inte uttala mig om den, men 6an ger mig en sån jävla hunger så det finns inte!

Märkte efter att ha kört det ett tag så vaknade jag i stort sett varje morgon av mig själv och då helt utvilad, fastän mina sovtimmar sett lika ut ett bra tag.

Sen vet jag inte om det är placebo eller vad det är men jag vill tro att både hår och naglar växer snabbare

Jo mitt hår växte otroligt fort märkte jag... Så det stämmer.
Citera
2012-07-24, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BME
Någon som provat Ipemoralin här?!

MVH//BME

Har kört Ipamorelin och MOD GRF 1-29 100/varje 2 ggr/dag i ca tre veckor.

Hungrig? Är född hungrig, så att testa GHRP-6 var inget alternativ, men jag tror att Impa också ökar aptiten...

Sömn? Vaknar fortfarande två-tre gånger/natt. Men såg ett program på tv att vårt naturliga beteende faktiskt inte är att sova 8 timmar i sträck utan kanske fyra åt gången fast fler sov tillfällen per dygn så nu har jag inte ågren för detta längre Där emot sover jag gärna en stund efter varje måltid då jag är ledig från jobbet.

Övrigt?
Återhämntning:
Har haft rätt mycket skador så det var främst det som fick mig att prova denna kombo och eftersom jag inte vill dra på mig cortisol och stressa kroppen ännu mer så var GHRP-2 inget alternativ heller. Inbillar mig att återhämtningen är bättre...
Kroppstemperatur:
Har blivit varmare! Svettas för ingenting, ett par timmar efter peptider och mat är jag som varmast, känns som varenda cell i kroppen arbetar för fullt fast jag sitter/ligger helt still, svettas för ingen ting och det bränner under fotsulorna, detta håller i sig i ett par timmar. Någon annan som också upplever detta?
Allmäntillstånd:
Mår bra, fast on/off-knappen jag alltid haft har blivit mer markant, kan stenslockna på soffan någon halvtimma för att sedan göra ett jätteryck.
Känner mig yngre och fräschare och snyggare. Min hy känns "yngre" (är 40+).
Ingen mirakel medicin ännu... men detta är ju ingen kur utan snarare en extra uppbackning för att kroppen ska hänga med trots de påfrestningar man utsätter den för. Att hålla sig skadefri och fräsch är prio ett för mig, lyckas jag komma dit finns det inget som stoppar mig
Citera
2012-07-24, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Aminosyror är insulinfrisättande.

Några säger man kan ta det andra inte, så hur är det? Går de bra att ta EAA/BCAA samtidigt som man tex tar ghrp6 eller ska man vänta 30 min??
Citera
2012-07-24, 12:32
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaisedFist
Några säger man kan ta det andra inte, så hur är det? Går de bra att ta EAA/BCAA samtidigt som man tex tar ghrp6 eller ska man vänta 30 min??

Ja båda två går bra eller vassleproteinisolat
Citera
2012-07-24, 15:14
Medlem
BMEs avatar
Hört att Kinesiska peptider ska innehålla insulin många gånger istället för just Ghrp- valfritt nummer.
något ni hört talas om?! Låter ganska sjukt imo.

Vem i sverige säljer kliniskt testade peptider?! Där vart man med 100% kan säga att innehållet är just det dom påstår? Inte så attraktivt att hamna i koma eller klippa en kroppsdel för att bli lite fagrare

nån som har koll på prolactin spiken i ghrp-2? Nått man öht behöver tänka på? Och likaså kortisolet?

Tycker inte det pratas allt för mycket om just detta.

MVH//BME
Citera
2012-07-26, 11:43
Medlem
LaCucharachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statham
Vitt jag vet så är alla det, då samtliga faller under dopinglagen.

mvh

Nej, fast det stämmer inte. Förstår överhuvudtaget inte hur du kan få olika varianter av IGF att hamna under dopinglagen. Ska man läsa lagtexten restriktivt så är det bara tillväxthormonfrisättande peptider som möjligtvis kan tänkas falla under dopinglagen. Sluta sprida trams när du inte vet vad du pratar om!

Citat:
Yes! precis, lite dåligt formulerat av mig :P ALLA peptider är dopingklassade

Det stämmer emellertid säkert, många peptider är med på WADAs lista, den listan är emellertid inte samma sak som lagen. Dessutom finns det inget sätt att testa för peptider så det är ett rätt säkert kort.
Citera
2012-07-26, 14:22
Medlem
Stathams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucharacha
Nej, fast det stämmer inte. Förstår överhuvudtaget inte hur du kan få olika varianter av IGF att hamna under dopinglagen. Ska man läsa lagtexten restriktivt så är det bara tillväxthormonfrisättande peptider som möjligtvis kan tänkas falla under dopinglagen. Sluta sprida trams när du inte vet vad du pratar om!

3. tillväxthormon, och
4. kemiska substanser som ökar produktion eller frigörelse av testosteron och dess derivat eller av tillväxthormon. Lag (2011:112).

har svårt att se vilken peptid som INTE faller under den här lagen, någon annan som har mer kunskap får gärna rätt mig om jag har fel.

som svar på ditt påstående, det är inte bara peptider som frigör tillväxthormon, utan peptiden behöver enbart påverka ditt tillväxthormon för att den ska skall falla under dopinglagen.

Citat:
Det stämmer emellertid säkert, många peptider är med på WADAs lista, den listan är emellertid inte samma sak som lagen. Dessutom finns det inget sätt att testa för peptider så det är ett rätt säkert kort.

peptider är olagligt, du får inte bruka det. Förstår inte riktigt vad du vill argumentera om. och ja, det faller under lagen.

sen om det är svårt/omöjligt att spåra har inget med saken att göra.

mvh
Citera
2012-07-26, 19:26
Medlem
LaCucharachas avatar
Citat:
3. tillväxthormon, och
4. kemiska substanser som ökar produktion eller frigörelse av testosteron och dess derivat eller av tillväxthormon. Lag (2011:112).

har svårt att se vilken peptid som INTE faller under den här lagen, någon annan som har mer kunskap får gärna rätt mig om jag har fel.

som svar på ditt påstående, det är inte bara peptider som frigör tillväxthormon, utan peptiden behöver enbart påverka ditt tillväxthormon för att den ska skall falla under dopinglagen.

peptider är olagligt, du får inte bruka det. Förstår inte riktigt vad du vill argumentera om. och ja, det faller under lagen.

sen om det är svårt/omöjligt att spåra har inget med saken att göra.

mvh

Tack, jag vet vad som står i lagen, du behöver inte citera.

Fast IGF-1 påverkar ju knappast utsöndringen av tillväxthormon? Så långt är du med hoppas jag? Du får tolka lagen väl extensivt för att få in IGF där vill jag påstå, således är det helt oreglerat. Liksom MGF, PEG MGF, och en hel drös andra peptider som säljs som inte har någon som helst inverkan på tillväxthormon.

Sen är det eventuellt möjligt att dessa peptider faller under läkemedelslagen eller någon annan lag, det vet jag faktiskt inte. Men dopinglagen? Nej knappast.

Nej jag vet att det inte har någonting med laglighetsaspekten att göra huruvida de går att spåra eller ej, nämnde det mest som en passus (för att påvisa att det är svårt/omöjligt att torska på det). Sen är det med på Wadas lista vilket kan göra att du blir avstängd från gymmet du tränar på om de mirakulöst kommer på en metod att bevisa att du använder.

Så jag antar att jag är denna "någon annan som har mer kunskap får gärna rätt mig om jag har fel". För du har faktiskt fel här, och det säger jag inte för att tjafsa utan för att du faktiskt är fel ute och det är onödigt att du vilseleder andra.

MVH
Citera
2012-07-26, 22:13
Medlem
Stathams avatar
Citat:
Tack, jag vet vad som står i lagen, du behöver inte citera.

Fast IGF-1 påverkar ju knappast utsöndringen av tillväxthormon? Så långt är du med hoppas jag? Du får tolka lagen väl extensivt för att få in IGF där vill jag påstå, således är det helt oreglerat. Liksom MGF, PEG MGF, och en hel drös andra peptider som säljs som inte har någon som helst inverkan på tillväxthormon.

Sen är det eventuellt möjligt att dessa peptider faller under läkemedelslagen eller någon annan lag, det vet jag faktiskt inte. Men dopinglagen? Nej knappast.

Nej jag vet att det inte har någonting med laglighetsaspekten att göra huruvida de går att spåra eller ej, nämnde det mest som en passus (för att påvisa att det är svårt/omöjligt att torska på det). Sen är det med på Wadas lista vilket kan göra att du blir avstängd från gymmet du tränar på om de mirakulöst kommer på en metod att bevisa att du använder.

Så jag antar att jag är denna "någon annan som har mer kunskap får gärna rätt mig om jag har fel". För du har faktiskt fel här, och det säger jag inte för att tjafsa utan för att du faktiskt är fel ute och det är onödigt att du vilseleder andra.

MVH

IGF-1 is a primary mediator of the effects of growth hormone (GH). Growth hormone is made in the anterior pituitary gland, is released into the blood stream, and then stimulates the liver to produce IGF-1. IGF-1 then stimulates systemic body growth, and has growth-promoting effects on almost every cell in the body, especially skeletal muscle, cartilage, bone, liver, kidney, nerves, skin, hematopoietic cell, and lungs. In addition to the insulin-like effects, IGF-1 can also regulate cell growth and development, especially in nerve cells, as well as cellular DNA synthesis.

Där är lite fakta om igf1. där står det att det stimulerar levern att producera mer IGF-1 som i sin tur stimulerar ditt tillväxthormon.

Så det faller under dopinglagen.

mvh
Senast redigerad av Statham 2012-07-26 kl. 22:20.
Citera
2012-07-26, 23:01
Medlem
LaCucharachas avatar
Citat:
IGF-1 is a primary mediator of the effects of growth hormone (GH). Growth hormone is made in the anterior pituitary gland, is released into the blood stream, and then stimulates the liver to produce IGF-1. IGF-1 then stimulates systemic body growth, and has growth-promoting effects on almost every cell in the body, especially skeletal muscle, cartilage, bone, liver, kidney, nerves, skin, hematopoietic cell, and lungs. In addition to the insulin-like effects, IGF-1 can also regulate cell growth and development, especially in nerve cells, as well as cellular DNA synthesis.

Där är lite fakta om igf1. där står det att det stimulerar levern att producera mer IGF-1 som i sin tur stimulerar ditt tillväxthormon.

Så det faller under dopinglagen.

mvh

Fast din slutsats är inte alls vad som står i texten du saxat...

Snarare står det att IGF primärt är ansvarigt för HGHs effekter. Därefter följer en genomgång i hur HGH blir till IGF i levern. Så om du injicerar IGF är det inte samma sak som HGH, det är två helt skilda hormon. Däremot kan HGH bli IGF i levern, men faktum kvarstår att det inte är samma sak.

Det står inte heller att IGF stimulerar levern att producera mer IGF (du injicerar ju redan den färdiga produkten, varför skulle levern producera mer IGF!? Producerar dina testiklar mer testo när du ligger på AAS också?). Och IGF-1 stimulerar INTE i sin tur tillväxthormon, det bryts ner till MGF bland annat men inte fan blir det tillväxthormon. Sistnämnda förstår jag inte hur du kommit fram till öht.

Så nej, IGF faller fortfarande inte under dopinglagen.

Hoppas jag klargjort detta ordentligt nu så du förstår!

/ MVH
Citera
2012-07-26, 23:17
Medlem
Stathams avatar
Citat:
Fast din slutsats är inte alls vad som står i texten du saxat...

Snarare står det att IGF primärt är ansvarigt för HGHs effekter. Därefter följer en genomgång i hur HGH blir till IGF i levern. Så om du injicerar IGF är det inte samma sak som HGH, det är två helt skilda hormon. Däremot kan HGH bli IGF i levern, men faktum kvarstår att det inte är samma sak.

Det står inte heller att IGF stimulerar levern att producera mer IGF (du injicerar ju redan den färdiga produkten, varför skulle levern producera mer IGF!? Producerar dina testiklar mer testo när du ligger på AAS också?). Och IGF-1 stimulerar INTE i sin tur tillväxthormon, det bryts ner till MGF bland annat men inte fan blir det tillväxthormon. Sistnämnda förstår jag inte hur du kommit fram till öht.

Så nej, IGF faller fortfarande inte under dopinglagen.

Hoppas jag klargjort detta ordentligt nu så du förstår!
/ MVH

ok, jag fick iaf intrycket av att IGF-1 stimulerar ben/muskel osv osv -tillväxten. speciellt bland unga, som t ex är kortväxta och/eller sen i utvecklingen. Om ett ämne på nått sett påverkar din tillväxt på något sett så faller det iaf under dopinglagen. så som den är skriven just nu.

Men om du säger att den inte har någon påverkan, ja. då antar jag att den såklart inte faller under dopinglagen.

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in