2012-07-28, 15:48
Medlem
LaCucharachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statham
ok, jag fick iaf intrycket av att IGF-1 stimulerar ben/muskel osv osv -tillväxten. speciellt bland unga, som t ex är kortväxta och/eller sen i utvecklingen. Om ett ämne på nått sett påverkar din tillväxt på något sett så faller det iaf under dopinglagen. så som den är skriven just nu.

Men om du säger att den inte har någon påverkan, ja. då antar jag att den såklart inte faller under dopinglagen.

mvh

Ja det gör det också! Nej, ett ämne som påverkar din tillväxt faller inte under dopinglagen, det som är kriminaliserat är ju tillväxthormon och tillväxthormonfrisättande substanser. IGF är inte samma sak som tillväxthormon, och det kan inte heller stimulera tillväxthormonfrisättning. Förstår du resonemanget?
Citera
2012-07-28, 17:59
Medlem
Stathams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucharacha
Ja det gör det också! Nej, ett ämne som påverkar din tillväxt faller inte under dopinglagen, det som är kriminaliserat är ju tillväxthormon och tillväxthormonfrisättande substanser. IGF är inte samma sak som tillväxthormon, och det kan inte heller stimulera tillväxthormonfrisättning. Förstår du resonemanget?

Ja, jag förstår hur du menar

Jag som tolkade det fel. Man lär sig något varje dag

Mvh
Citera
2012-08-01, 12:29
Medlem
https://www.flashback.org/t860380

läs den här tråden, mixe verkar veta vad han pratar om.
Citera
2012-08-11, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statham
3. tillväxthormon, och
4. kemiska substanser som ökar produktion eller frigörelse av testosteron och dess derivat eller av tillväxthormon. Lag (2011:112).

har svårt att se vilken peptid som INTE faller under den här lagen...

mvh

Är det någon som har koll på om Follistatin går under denna lagen?
Citera
2012-08-13, 16:36
Medlem
proteinftws avatar
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9390009
Enligt den studien så kan ghrp-2 öka tillväxt på längden från ~3,7cm per år till ~6cm, administrerad nasalt. Studien verkar dock inte nämna om gruppen med gh-sjukdom fick annorlunda resultat mot den "friska".

Om man har slutat växa (utan att växtplattorna nödvändigtvis är stängda), kan det fortfarande funka?

Disclaimer: Är en nybörjare på att läsa studier så har säkert fel!
Citera
2012-08-13, 17:38
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proteinftw
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9390009
Enligt den studien så kan ghrp-2 öka tillväxt på längden från ~3,7cm per år till ~6cm, administrerad nasalt. Studien verkar dock inte nämna om gruppen med gh-sjukdom fick annorlunda resultat mot den "friska".

Om man har slutat växa (utan att växtplattorna nödvändigtvis är stängda), kan det fortfarande funka?

Disclaimer: Är en nybörjare på att läsa studier så har säkert fel!

Det där låter otroligt intressant.

Dock är studien testad på unga barn, vet inte om ålder framkommer?? Men de verkade ha problem med längden åtminstone.

"poor height velocity, delayed bone age"

Dessutom fick de oerhört höga doser. Men som sagt, de fick det nasalt. Vi injicerar ju.

"Height velocity increased from 3.7 +/- 0.2 cm/year to 6.1 +/- 0.3 cm/year at 6 months, 6.0 +/- 0.4 cm/year at 18-24 months."

Helt otroligt.

För att svara på din fråga proteinftw så tror jag inte det skulle fungera att växa på längden. Isåfall tror jag det hade använts ganska öppet i världen
Citera
2012-08-13, 19:11
Medlem
proteinftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0land
Det där låter otroligt intressant.

Dock är studien testad på unga barn, vet inte om ålder framkommer?? Men de verkade ha problem med längden åtminstone.

"poor height velocity, delayed bone age"

Dessutom fick de oerhört höga doser. Men som sagt, de fick det nasalt. Vi injicerar ju.

"Height velocity increased from 3.7 +/- 0.2 cm/year to 6.1 +/- 0.3 cm/year at 6 months, 6.0 +/- 0.4 cm/year at 18-24 months."

Helt otroligt.

För att svara på din fråga proteinftw så tror jag inte det skulle fungera att växa på längden. Isåfall tror jag det hade använts ganska öppet i världen

Jovisst är det så. Tänkte att jag måste ha snubblat på något intressant med tanke på effekterna, det är liksom en ökning på 30%.

Åldern kanske framgår i det fulla abstraktet, om någon har tillgång?

Edit: Båda grupperna verkar ha fått samma resultat, vilket inte är så konstigt då GHRP-2 bara stimulerar kroppen att producera mer GH?
Senast redigerad av proteinftw 2012-08-13 kl. 19:13.
Citera
2012-08-13, 21:16
Medlem
Tja!
Har en fråga, dum kanske men här kommer den.
Det är så att jag har 4 st 5 mg ghrp-2 hemma, hur mkt bac vatten ska jag blanda i?

Ska köra 0,1 mg 2 ggr om dagen tänkte jag.

Tack på förhand!

// Biggerbetter
Citera
2012-08-13, 21:57
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggerbetter
Tja!
Har en fråga, dum kanske men här kommer den.
Det är så att jag har 4 st 5 mg ghrp-2 hemma, hur mkt bac vatten ska jag blanda i?

Ska köra 0,1 mg 2 ggr om dagen tänkte jag.

Tack på förhand!

// Biggerbetter

Börja med att blanda ut en vial. Räcker med 2ml vatten, det brukar jag köra. Eller mer om du vill ha lite mer exakt dosering.

http://peptidecalculator.com/calculator.php
Citera
2012-08-25, 22:59
Medlem
Fråga ang doseringsdagar ghrp/ghrh

Finns det någon motivering till att ha 1-2 dagar i veckan off?

Läst någonstans att vissa kör 5 dagar följt av 2 dagar off, men efter vidare läsning på bland annat dat så kan jag inte hitta någon studie (eller någon annan påläst person) som nämner något om detta.

Så... varför?!

Upplys mig gärna

Fyi så handlar det om mod grf1-29 + ghrp2 210mg ED splittat på 3 tillfällen.
Citera
2012-09-05, 18:26
Medlem
Beställde kanyler + ghrp + cjc från england ( europatan ). Tullen stannade paketet men beslagtog bara sprutorna och dom verkar inte ens öppnat vialerna för test.

Det jag undrar är varför dom skickar vidare vialerna?
Citera
2012-09-08, 09:47
Medlem
MonsterXXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gge1
Beställde kanyler + ghrp + cjc från england ( europatan ). Tullen stannade paketet men beslagtog bara sprutorna och dom verkar inte ens öppnat vialerna för test.

Det jag undrar är varför dom skickar vidare vialerna?

Svårt att analysera peptider. Och de förstör innehållet om det analyseras. De flesta som tar in vialer med peptider har, enligt tullverkets erfarenhet, beställt melanotan-II.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in