Citat:
Ursprungligen postat av .zemun
Komigen nu boys, behöver all info jag kan få om IGF-1(DES 1-3) vs. IGF-1 LR3..
Så som jag förstått hela grejen så är:
*DES 10 gånger *starkare* än vanlig LR3
*DES används vid Pre-WO i följd av LR3 Post-WO ASAP
Nå, varför är det så? DES har kortare halveringstid? Sugen på all info, och detta är vad jag hittat änsålänge, SÅ MATA MIG!
mvh
Problemet med exogent IGF (alla former) är att det inte tas upp lokalt mer än extremt marginellt.
Dels för att bindningen till transportproteinen blir för starka i förhållande till receptorerna men också framförallt jonladdningsskillnaden på ecm och det bundna igf:et, det stöts helt enkelt bort från cellerna om det inte transporterats endogent.
Det vi behöver för att kunna reproducera resultaten i de lyckade labb-testerna är någon slags transport-matrix som kringgår jonladdningsskillnaden.
Att diskutera halveringstid eller "styrka" på IGF är totalt vansinne då det vi vill komma åt är de intracellulära signalvägarna för att starta proliferation och differentiering.
Alltså, skulle vi optimalt ha ett löst bundet IGF med "rätt" laddning för att få lokala effekter..
Vad gör säljarna?
- de lurar de gamla gymråttorna att tro att starkare och stabilare bindningar som har längst möjlig halveringstid i blodomloppet är något värt att eftersträva?!..
Och sen påstår de att dessa nya starka bindningar ska ha lokal effekt? Hur i helvette då?
OM, och det är ett stort OM,
Jag hade rekommenderat någon ett upplägg där IGF ingår, hade jag lagt upp det ungefär såhär;
Vanlig IGF-1 (inget des lr3, eller andra tarmförstorande bindningar) i multipla (5-10) micro-injectioner runt önskat område 3 ggr om dan, samtidigt som man utsätter det för regelbunden excentrisk träning.
I ett drömscenario binder då endel av IGF:et till receptorer i området och en viss effekt
kan eventuellt ses inom 4 månader.
Förmodligen rinner det mesta nog iväg i blodomloppet utan att göra för stor skada i form av bieffekter.
Såg att det varit diskussion om olika typer av cjc också.
Det är rätt att man tjänar mycket på att ta ghrp (helst 2 som är starkare och inte 6 som dessutom sätter sån fart på magen) tillsammans med en grf för att uppnå synergi.
Mättnadsdosen är däremot 1mcg per kg kroppsvikt för män, så doser över 100mcg är ganska bortkastade (och ett stort tecken på att msn har fejk/för svaga peptider - om de inte ger en himla massa ledsmärtor och domningar i kroppen på doser uppåt 4-500 mcg..).
Anyway.
Kortfattat kan man säga att det är önskvärt att få en stark pulsation över en tre timmarsperiod och inte lite "småsipprande" som de olika formerna av cjc medför..
Effelten uteblir kraftigt eftersom hypofysen aldrig hinner fylla sina depåer (förenklat sagt).
Det ni behöver är: mod grf(1-29) dvs tetra substituted modified groth hormone releasing factor.
Tillsammans med en ghrp när insulin inte är aktivt, dvs på så tom mage som möjligt, ca 3ggr om dagen.
Tex direkt innan sömn, direkt efter upovaknande och direkt efter träning. Efter injektion väntar man 15-20min med att äta kolhydrater, 30min med att äta fett men ser till att få i sig protein så fort som möjligt för att ta vara på den ökade proteinsyntesen som pulsationen medför.
På fastande mage ökas även lipolysen dvs fettsyror frisätts i blodet - gå ut och spring/cykla/gå för att oxidera dem, annars lagras de bara igen senare..
(så lite som 2iu gh är nog för att maximera lipolysen, detta är något som peptider kan göra med lätthet, Gh fragment som säljs är ett mkt dyrt alternativ till detta).
Jag babblar igen.. Men det är så himla mycket oklarheter och myter här, så vi borde kunna reda ut lite iallafall.
PS. Håll er långt ifrån extreme peptides, har blivit avrådd från en kollega i usa som varit deras expertrådgivare.
Han skrev följande om dem
och ett par andra butiker:
Citat:
What happens is that 95% of these places ONLY care about how cheaply they can acquire material that they can put a label on. So the Chinese they buy from fulfill that requirement by providing something freeze-dried and then fraudulent paperwork. In this way 95% of the retailers can say with a semi-straight face that what is in that vial is xxxxxxx amino acid sequence w/ xxxx purity, etc. But the paperwork was phony from the start and it will be the next time as well.
/G