Citat:
Ursprungligen postat av Nejda
Asså 4D är tidens dimension för varelser i 3D, medans 3D är tiden för "flatlanders" som lever i 2D.
3d som är geomentri för oss, men är tiden för 2D flatlanders precis som 4d är tid för oss osv.
Dimensionen under är geometri den över är tid.
Tänk er 1D som växer till oändligheten tillslut når den oändligheten. Då skapas en ny dimension ännu en oändlighet den så kallade 2D.
Det fortsätter så till det finns oändligt med oändligheter en ny dimension bildas 3D. Vi kan kalla de oändligt med oändligheter för ett multiverse.
Det är helt fel att påstå att tid skulle vara den fjärde dimensionen.
Det finns ingen fjärde dimension. Inte heller någon tredje, andra och första för den sakens skull.
Jovars, visst kan man spekulera och hitta på några hypoteser under sina filosofiska stunder, men du antyder att det du säger är fakta. Jag undrar om du faktiskt förstår vad det är du säger?
Nåväl, låt mig förklara vad jag menade med dimensionerna. Nu menar jag inte att det inte finns tre dimensioner, men saken är den att vi inte kan skilja de åt. Det går inte att säga att just den här dimensionen är den tredje, och den andra är det här.
Det finns massor av hypoteser, tex strängteorin, som antyder att det finns 9 dimensioner och en tidsdimension.
Men egentligen, vad är det som säger att det finns dimensioner överhufudtaget?