2012-09-01, 15:54
Medlem
jag har enbart "sparat" i ca en och en halv månad. så jaghar inte så mycket att komma med.
jag har fått såhär långt 2,53% ränta eller 3,07% beroende på vart man kollar.....

vet ej varför, men kollar man där det står 3 och 6 och 12 månader så är det 3,07% och kollar man i den blå/gröna cirkeln och håller pilen i det blåa fältet så står det 2,53%....
Citera
2012-09-01, 16:05
Medlem
Capri79: Låter grymt! För mig har inte hänt så mkt än. Förhoppningsvis kommer det igång snart! Inget är som väntans tider..

Inga förluster iaf!

Trevlig helg alla!

PS Spartips: matpriskollen på nätet..
Citera
2012-09-01, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeWe
Idag kom kvartalsrapporten för Q2.
http://trustbuddyinternational.com/press-releases/

Jag är för rutten på företagsekonomi för att kunna utröna om det ser bra eller dåligt ut för företaget, kommentarer?

Ingen?
Citera
2012-09-01, 16:30
Medlem
Hej AmOl och Dolesen.

Vi har fått information om att hemsidan har vissa brister i IE. Vi håller på att kolla på detta för tillfället och förhoppningsvis kommer det att åtgärdas inom kort.

Under tiden får jag tyvärr be er använda andra webbläsare. Ledsen för detta.

skogsguru : Tack för informationen. Ska skicka detta vidare.

Mvh
TrustBuddy
Citera
2012-09-01, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capri79
Hej alla Buddies!

Här kommer en lägesrapport från mig. Kan inte säga annat än att jag är jättenöjd med Trustbuddy, funkar ju kanoners!!

Ränta på:

3 mån 8,57 %
6 mån 16,12 %
12 mån 31,95 %

För 2012: 21,34 %

Hur går det för er andra?

Hade bra

Ränta 3 senaste månaderna - 5,01 %

Ränta 6 senaste månaderna - 10,90 %

Ränta 12 senaste månaderna - 21,38 %

2012 - Intjänad ränta - 14.75 %

Detta med insättningar under året av olika storlek..ligger på ca: 14,3k i sparkapital på TB nu.
Räntan beror ju till stor del på utlåningsbelopp.
Citera
2012-09-01, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrustBuddy
Hej AmOl och Dolesen.

Vi har fått information om att hemsidan har vissa brister i IE. Vi håller på att kolla på detta för tillfället och förhoppningsvis kommer det att åtgärdas inom kort.

Under tiden får jag tyvärr be er använda andra webbläsare. Ledsen för detta.

skogsguru : Tack för informationen. Ska skicka detta vidare.

Mvh
TrustBuddy

Jag har prövat och jag har precis samma problem i IE8 / IE9 på och firefox 15 som jag har installerat och testat med idag.

Jag måste logga ut och logga in igen för att se om ändringen har blivit genomförd.
Citera
2012-09-03, 12:17
Medlem
Jag finner det högst intressant att när man kontaktar er för att få reda på vilka era inkassopartners är så får man 2 svar. Intrum och Svea Inkasso, när man senare kontaktar dem för svar som ni aldrig ger så har dom aldrig hört talas om er. Har inga kunduppgifter på er eller på oss som fortfarande väntar på pengar från LL-tiden. För hade det funnits uppgifter på er, hade det automatiskt funnits på oss som väntar på pengar. För hur ska de annars kunna kontakta oss som väntar. Ni liksom LL bedriver en verksamhet som är högst misstänksam, både mot nya och gamla kunder. Att ert nummer kopplas vidare till en mobiltelefon som ni senare stänger av gör ju misstanken om ert företag mer suspect än innan, och detta är kl 11 en vardag.

Kan ni ens försöka förklara det utan att ge svävande svar som ni gjort hitills i tråden om era samarbetspartners som ni säger att ni har men dom själva inte har uppgifter på er? Kontaktpersoner?
Senast redigerad av DevilsRay 2012-09-03 kl. 12:21.
Citera
2012-09-03, 13:13
Medlem
Hej DevilsRay!

Tack för dina frågor.

Anledningen till att du får två svar är för att det är precis så det är. Vi använder oss av bägge dessa företag. Detta gäller lån som rör TrustBuddy.

När det gäller lån i Loanland är det endast Intrum Justitia som handlägger dessa förfallna lån.

Anledningen till att du själv inte finns med med dina uppgifter som uppdragsgivare hos inkassobolagen är för att det är vi som står som ombud för din räkning. Vi, tillsammans med inkassobolagen, gör alltid vad som är möjligt för att du ska få tillbaka pengarna. En kontaktperson för långivarna hos inkassobolagen finns inte då du som långivare inte har någon användning av detta eftersom du själv inte kan koppla ihop ditt ärende med en specifik låntagare. Detta är en säkerhetsåtgärd för både långivare och låntagare.

När det gäller telefonnumret så är det inte kopplat till någon mobiltelefon per automatik men det har skett att det har blivit det vid tillfällen när vi exempelvis haft utbildningar av personalen.

Har du något specifikt ärende du vill ha svar på är du alltid välkommen att kontakta oss per telefon eller e-post så ska vi hjälpa dig.

Mvh
TrustBuddy
Citera
2012-09-03, 18:50
Medlem
Trustbuddy:

Jag har talat med båda bolagen idag, med 5-6 olika personer. Både på Stockholmskontoren och Göteborgskontoren och dom har aldrig hört talas om er. Ni finns inte i deras kundregister.
Citera
2012-09-03, 19:29
Medlem
Jag vet att jag vid ett tillfälle i samtal med kronofogden frågade om en person med skuld där trustbuddy var sökande, minns dock inte vilka som gick som ombud, men jag har för mig det hette typ nordisk express.. nånting..
Citera
2012-09-03, 22:26
Medlem
DevilsRaye kanske har som policy att svara nekande/vet ej? De har väl ingen skyldighet att berätta vilka företag de har som kunder för tredje part?
Citera
2012-09-04, 12:45
Medlem
Hej igen DevilsRay

Det stämmer precis som skogsguru säger att inkassobolagen inte lämnar ut uppgifter om sina uppdragsgivare.

När du ringer dit och frågar om personer eller företag kollar dom i sina kundregister och inte uppdragsgivarregister efter personer eller företag med skulder hos dom. Självklart kommer de inte lämna ut några uppgifter här heller om du inte har något ärendenummer. Dom lämnar helt enkelt inte ut uppgifter till tredjepart som inte kan visa koppling till ett visst ärende.

Vi har avtal med Intrum Justitia och Svea ekonomi. Du kan själv läsa inlägg på olika forum där låntagare skriver att dom fått inkassokrav från Intrum justitia och Svea ekonomi gällande våra lån.

Enligt följande pressrelease kan du se att vi har ett avtal med Svea Ekonomi.
https://www.avanza.se/aza/press/news.jsp?newsArticleId=N1892853

Jag hoppas att du är nöjd med svaret och du får gärna höra av dig om du har fler frågor.

Mvh
TrustBuddy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in