2012-08-01, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsguru
mistahh: Jag tycker att TB borde kunna svara på frågan. Det är ju därifrån en ev förlust uppstår. Är det en ränteutgift eller vad räknas det som? Riskförlust? Antagligen kan man inte kvitta förlusten mot ränteinkomst, eftersom de låter bli att svara på frågan.

Har svårt att se hur det ska kunna räknas som en ränteutgift, men som sagt så är nog SKV bäst att fråga. Det är de som avgör vad du får lova att ta upp.

Har de låtit bli?
Du har aldrig funderat på att de inte sitter här dygnet runt?
Skicka ett mail vetja.
Citera
2012-08-01, 14:35
Medlem
Ja, vill också få svar om hur förlusterna hanteras?

Nån som vet hur det är med dessa insättningsbonusar som TB har gett ut under våren, beskattas de med 30 % också som räntan gör?

och förlusterna, hur fördelas de egentligen? Det måste väl ändå vara så att de fördelas procentuellt sätt hur mycket man har insatt på TB? Tycker jag verka rimligt.
Citera
2012-08-01, 14:35
Medlem
mistahh: Försöker du vara lustig? Om jag vill fråga TB så vill jag det. Huvudsaken att de svarar på frågan. De brukar bevaka denna tråd mer än sin inkorg!

Jag ställde för övrigt frågan den 24 Juli, så det har gått många dagar. Tråden har också startats av TrustBuddy i syfte att vara en supporttråd etc.
Citera
2012-08-01, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capri79
Ja, vill också få svar om hur förlusterna hanteras?

Nån som vet hur det är med dessa insättningsbonusar som TB har gett ut under våren, beskattas de med 30 % också som räntan gör?

och förlusterna, hur fördelas de egentligen? Det måste väl ändå vara så att de fördelas procentuellt sätt hur mycket man har insatt på TB? Tycker jag verka rimligt.

Varför skulle insättningar beskattas?

Av tråden kan man läsa sig till att de fördelas procentuellt.

Citat:
Ursprungligen postat av skogsguru
mistahh: Försöker du vara lustig? Om jag vill fråga TB så vill jag det. Huvudsaken att de svarar på frågan. De brukar bevaka denna tråd mer än sin inkorg!

Jag ställde för övrigt frågan den 24 Juli, så det har gått många dagar. Tråden har också startats av TrustBuddy i syfte att vara en supporttråd etc.

Fråga vad du vill, men du lär få snabbare svar via mail.

Ser ingenstans i tråden att TB garanterar en viss tid innan svar (som de gör på sina mail)
Citera
2012-08-01, 14:47
Medlem
mistahh: Baserat på erfarenhet så har TB alltid svarat snabbare i denna tråd än på mejl. Jag kanske har lust att fråga i en öppen supporttråd, det har sitt syfte. Fler kan delta i frågan/svaret. Tjafs-pelle!
Citera
2012-08-01, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mistahh
Varför skulle insättningar beskattas?

Av tråden kan man läsa sig till att de fördelas procentuellt.

Fråga vad du vill, men du lär få snabbare svar via mail.

Ser ingenstans i tråden att TB garanterar en viss tid innan svar (som de gör på sina mail)

Nej, inte insättningarna, utan insättningsbonusarna man har fått på 2 % ibland
Citera
2012-08-01, 15:06
Medlem
Citat:
Nej, inte insättningarna, utan insättningsbonusarna man har fått på 2 % ibland

Jag förstod, men det är ju ingen ränta så ser inte att det ska beskattas heller.
TB rapporterar ju in ens skatteintäkter till SKV.
Citera
2012-08-01, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mistahh
Jag förstod, men det är ju ingen ränta så ser inte att det ska beskattas heller.
TB rapporterar ju in ens skatteintäkter till SKV.

OKay, nej det är det ju inte, men visste rapporterar de in ränteintäkterna till skatteverket?
Citera
2012-08-02, 11:37
Medlem
2092000kr nu som är beräknat att det kommer behövas och sjunker fortfarande......
Citera
2012-08-04, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wiking
2092000kr nu som är beräknat att det kommer behövas och sjunker fortfarande......

2 228 000.

Citat:
OKay, nej det är det ju inte, men visste rapporterar de in ränteintäkterna till skatteverket?

Ja.
Citera
2012-08-04, 09:19
Medlem
vad är det som hänt på den Finska marknaden???. just nu står det att enbart 1000 Euro räknas med att behövas.... någon som har teorier eller vet???
Citera
2012-08-04, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wiking
vad är det som hänt på den Finska marknaden???. just nu står det att enbart 1000 Euro räknas med att behövas.... någon som har teorier eller vet???

mmmmmmm......konstigt, och varför är Finland rödmarkerat och övriga länder gröna? Har Ryssarna invaderat kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in