2014-01-23, 22:35
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
finns inga garantier för att direktavkastning och/eller dess nivå finns kvar från ett år till ett annat, gäller alla aktier det borde du veta. Dock har du rätt i att risken är betydligt mer transparent, dock hjälper det föga om det kommer en plötslig krasch a lá 2008, och så brukar börskrascher se ut, inte direkt så att man kan se börskraschen långsamt komma och man hinner sälja i god tid.

Jotack, jag var med då.

Med rätt aktier har du en skaplig direktavkastning i vilket fall. Visst har du inga garantier att det håller sig kring 5 %, men jag har inte sett min gå under 2%. Jag tycker det är en viktig del vid sidan av själva värdet.

Jag tror långsiktigt mer på börsen än det här, inte minst beroende på att lagstiftaren börjar få upp ögonen för verksamheten. Men det är bara en magkänsla.

Lycka till ni som satsat pengar (ingen ironi faktiskt)
Citera
2014-01-24, 06:24
Medlem
tgv23000s avatar
Här går det undan, trillar in nya friska cash varenda dag!!
Min utveckling på bara 6 månader.
SWEDEN 12.90%
FINLAND 9.91%
NORWAY 15.22%
POLAND 7.38%
Citera
2014-01-24, 10:58
Medlem
Jag tycker att man ska se den här tråden som mer av ett diskussionsforum och inte som en kontaktyta för att få snabba svar på tidskritiska supportärenden. Frågorna "när kommer funktion xyz?" och "varför syns inte min överföring till Finland än?" är helt olika i mina ögon och lämpar sig till helt olika supportkanaler. Blir jag orolig att mina pengar har tappats bort så kommer jag inte skriva ett gnälligt foruminlägg i första hand. Nej, då liftar jag luren och ringer deras support, vilket är precis det som jag har gjort hittills och kan lätt säga att jag fått bra hjälp via den vägen. Så skulle jag göra mot vilket andra företag som helst som jag behöver komma i kontakt med för att ställa viktiga frågor.
Citera
2014-01-25, 18:40
Medlem
TrustBuddy, varför mailar ni inte in era siffror till dessa här.

Bloggen jämför P2P-företag i hela (väst)världen.

Känns ju märkligt att "Världens största P2P-företag" med avseende på antal lån, inte finns med på listan?

Överlag är det ju väldigt dåligt med statistik och information från Trustbuddys sida. Varför är man inte mer öppen med statistiken?

Andra P2P-företag redovisar massor på sina sidor, grafer, tabeller över antal lån, antal bad debts, kurvor och jämförelser.

Inte en siffra från Trustbuddy.
Citera
2014-01-26, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baryon
TrustBuddy, varför mailar ni inte in era siffror till dessa här.

Bloggen jämför P2P-företag i hela (väst)världen.

Känns ju märkligt att "Världens största P2P-företag" med avseende på antal lån, inte finns med på listan?

Överlag är det ju väldigt dåligt med statistik och information från Trustbuddys sida. Varför är man inte mer öppen med statistiken?

Andra P2P-företag redovisar massor på sina sidor, grafer, tabeller över antal lån, antal bad debts, kurvor och jämförelser.

Inte en siffra från Trustbuddy.

Tack!

Genom din länk hittade jag Fixura som med 10,77% i snittavkastning verkar mer intressant än TrustBuddys fallande avkastning.

Funderar starkt på att investera i dessa istället för TB
Citera
2014-01-26, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Tack!

Genom din länk hittade jag Fixura som med 10,77% i snittavkastning verkar mer intressant än TrustBuddys fallande avkastning.

Funderar starkt på att investera i dessa istället för TB

Håller med Fixtura verkar riktigt intressant, bort från SMS låne träsket.
Hemsidan känns snygg och seriös och historiska siffrorna känns bra.... gillar också möjligheten att själv kunna välja långivare.

planerar inom kort att prova med en mindre summa så får vi se ifall jag byter....
Citera
2014-01-26, 18:09
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Håller med Fixtura verkar riktigt intressant, bort från SMS låne träsket.
Hemsidan känns snygg och seriös och historiska siffrorna känns bra.... gillar också möjligheten att själv kunna välja långivare.

planerar inom kort att prova med en mindre summa så får vi se ifall jag byter....

gillar du speciellt denna text?

______

Ju större placering du gör via Fixura, desto förmånligare blir dina avgifter.

Om din placeringsportfölj är värd

– under 100 000 € betalar du en teckningsavgift på 2% för din deposition

– över 100 000 € betalar du en teckningsavgift på 1% för din deposition.

Utöver det betalar du en transaktionsavgift på 0,9% för förverkligade placeringar. Att flytta pengar från Fixura-kontot till ett bankkonto kostar 4 € per gång.
Citera
2014-01-26, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
gillar du speciellt denna text?

______

Ju större placering du gör via Fixura, desto förmånligare blir dina avgifter.

Om din placeringsportfölj är värd

– under 100 000 € betalar du en teckningsavgift på 2% för din deposition

– över 100 000 € betalar du en teckningsavgift på 1% för din deposition.

Utöver det betalar du en transaktionsavgift på 0,9% för förverkligade placeringar. Att flytta pengar från Fixura-kontot till ett bankkonto kostar 4 € per gång.

Har absolut inga problem med den texten heller. Tydligt och klart man vet vad som gäller. Den är dessutom skriven på Svenska utan att man blandat in slumpmässiga norska eller danska ord.

På Fixtura verkar man ha lagt avgifterna på långivarna istället för på låntagren, summan blir att låntagaren får betydligt billigare lån, vilket i sin tur borde locka betydligt bättre låntagare. Om jag tolkar det rätt kostar ett lån på Fixtura 15-30% (vilket du får 100% av) trustbuddy ca 730% (vilket du får 12% av)

På avkastningsfronten tycks det ungefär jämna ut sig mellan bolagen. Säger inte att Fixtura på nått sätt är fantastiskt har känt till dem i några timmar men tycker att de ger ett bra intryck och kan vara värt att prova med några 1000 lappar.

För dig som saknade trustbuddy på listan över bolag finns en förklaring ifall du klickar på Sverige eller följer länken...

http://www.bloglovin.com/frame?post=2135916115&group=0&frame_type=b&blog=92 70903&link=aHR0cDovL3d3dy53aXNlY2xlcmsuY29tL2dyb3V wLW5ld3MvY291bnRyaWVzL2dlcm1hbnktaW50ZXJuYXRpb25hb C1wMnA tbGVuZGluZy1zZXJ2aWNlcy1sb2FuLXZvbHVtZXMtZGVjZW1iZ XItMjAxMy8&frame=1&click=0&user=0
Citera
2014-01-26, 18:40
Medlem
Inser att det inte gick att länka direkt till Sverige så klicka på Sweden nere till höger
Citera
2014-01-26, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
http://www.bloglovin.com/frame?post=2135916115&group=0&frame_type=b&blog=92 70903&link=aHR0cDovL3d3dy53aXNlY2xlcmsuY29tL2dyb3V wLW5ld3MvY291bnRyaWVzL2dlcm1hbnktaW50ZXJuYXRpb25hb C1wMnA tbGVuZGluZy1zZXJ2aWNlcy1sb2FuLXZvbHVtZXMtZGVjZW1iZ XItMjAxMy8&frame=1&click=0&user=0[/url]

Går tydligen inta att länka direkt till rätt sida så ni får klicka på Sweden lång ner på högra sidan
Senast redigerad av Repus 2014-01-26 kl. 18:41. Anledning: Dubbel post
Citera
2014-01-26, 21:33
Medlem
Citat:
För dig som saknade trustbuddy på listan över bolag finns en förklaring ifall du klickar på Sverige eller följer länken...
Repus, jag är inte helt säker på att jag förstår vad du menar. Jag läser sidan, men jag ser inte någon klockren anledning. Syftar du på att bloggägaren tycker att det är en lite omoralisk modell?

Fixura har ju allt det som TB saknar när det kommer till förtroendeingivande information, klarspråk, siffror. Tydligt och klart, man ser att allting är omsorgsfullt genomarbetat.

TB, you need to step up the game. Det här har påtalats så många gånger. Att ni inte förstår hur viktigt det är för kunder. Det blir er egen sorg i slutändan..

*Börjar undersöka omedelbart*
Citera
2014-01-27, 09:44
Medlem
Ja de där kan ju helt klart vara intressanta, men jag skulle nog ha dem som komplement i så fall.

De är på inget vis en ersättning för TrustBuddy.

Dock har de ju en hel del som TB kan låta sig inspireras av *nudge nudge*.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in