Citat:
Ursprungligen postat av TrustBuddy
Hej igen DevilsRay
Det stämmer precis som skogsguru säger att inkassobolagen inte lämnar ut uppgifter om sina uppdragsgivare.
När du ringer dit och frågar om personer eller företag kollar dom i sina kundregister och inte uppdragsgivarregister efter personer eller företag med skulder hos dom. Självklart kommer de inte lämna ut några uppgifter här heller om du inte har något ärendenummer. Dom lämnar helt enkelt inte ut uppgifter till tredjepart som inte kan visa koppling till ett visst ärende.
Vi har avtal med Intrum Justitia och Svea ekonomi. Du kan själv läsa inlägg på olika forum där låntagare skriver att dom fått inkassokrav från Intrum justitia och Svea ekonomi gällande våra lån.
Enligt följande pressrelease kan du se att vi har ett avtal med Svea Ekonomi.
https://www.avanza.se/aza/press/news.jsp?newsArticleId=N1892853
Jag hoppas att du är nöjd med svaret och du får gärna höra av dig om du har fler frågor.
Mvh
TrustBuddy
Det stämmer precis som skogsguru säger att inkassobolagen inte lämnar ut uppgifter om sina uppdragsgivare.
När du ringer dit och frågar om personer eller företag kollar dom i sina kundregister och inte uppdragsgivarregister efter personer eller företag med skulder hos dom. Självklart kommer de inte lämna ut några uppgifter här heller om du inte har något ärendenummer. Dom lämnar helt enkelt inte ut uppgifter till tredjepart som inte kan visa koppling till ett visst ärende.
Vi har avtal med Intrum Justitia och Svea ekonomi. Du kan själv läsa inlägg på olika forum där låntagare skriver att dom fått inkassokrav från Intrum justitia och Svea ekonomi gällande våra lån.
Enligt följande pressrelease kan du se att vi har ett avtal med Svea Ekonomi.
https://www.avanza.se/aza/press/news.jsp?newsArticleId=N1892853
Jag hoppas att du är nöjd med svaret och du får gärna höra av dig om du har fler frågor.
Mvh
TrustBuddy
Vad avgör vilken av inkassobolagen som får uppdraget att inkassera en viss skuld då?
Jag vill minnas tidigare i tråden att det står något om någon som fick se inbokade pengar som kom via indrivning från KFM. Jag förstod dock pressreleasen som att ni säljer oreglerade fordringar till svea inkasso, hur stor del av kapitalbeloppet betalar dom för att få ta över fordringen? känns ju inte helt orelevant som utlånare. Jag personligen väntar hellre något år på att få full ersättning, än att få tillbaka säg 60% av kapitalbeloppet efter 4-5 månader för att skulden är överlåten till inkassobolag...
Precis *ALLA* varningsklockor borde då ringa...