2012-09-04, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrustBuddy
Hej igen DevilsRay

Det stämmer precis som skogsguru säger att inkassobolagen inte lämnar ut uppgifter om sina uppdragsgivare.

När du ringer dit och frågar om personer eller företag kollar dom i sina kundregister och inte uppdragsgivarregister efter personer eller företag med skulder hos dom. Självklart kommer de inte lämna ut några uppgifter här heller om du inte har något ärendenummer. Dom lämnar helt enkelt inte ut uppgifter till tredjepart som inte kan visa koppling till ett visst ärende.

Vi har avtal med Intrum Justitia och Svea ekonomi. Du kan själv läsa inlägg på olika forum där låntagare skriver att dom fått inkassokrav från Intrum justitia och Svea ekonomi gällande våra lån.

Enligt följande pressrelease kan du se att vi har ett avtal med Svea Ekonomi.
https://www.avanza.se/aza/press/news.jsp?newsArticleId=N1892853

Jag hoppas att du är nöjd med svaret och du får gärna höra av dig om du har fler frågor.

Mvh
TrustBuddy

Vad avgör vilken av inkassobolagen som får uppdraget att inkassera en viss skuld då?

Jag vill minnas tidigare i tråden att det står något om någon som fick se inbokade pengar som kom via indrivning från KFM. Jag förstod dock pressreleasen som att ni säljer oreglerade fordringar till svea inkasso, hur stor del av kapitalbeloppet betalar dom för att få ta över fordringen? känns ju inte helt orelevant som utlånare. Jag personligen väntar hellre något år på att få full ersättning, än att få tillbaka säg 60% av kapitalbeloppet efter 4-5 månader för att skulden är överlåten till inkassobolag...
Citera
2012-09-05, 08:46
Medlem
sucuks avatar
Jag var hälsosamt skeptisk till konceptet loanland hade, tyckte att alla varningsklockor ringde när jag såg firmanamnet på det nya företaget - vem litar på ett företag som har ordet tillit (trust) i firmanamnet? Precis *ALLA* varningsklockor borde då ringa...

Diskussionerna i denna tråd har om något bekräftat min inställning, lär inte bli "buddy" med det bolaget - finns så många investeringsmöjligheter på marknaden att risken är totalt meningslös att ta.
Citera
2012-09-05, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Jag var hälsosamt skeptisk till konceptet loanland hade, tyckte att alla varningsklockor ringde när jag såg firmanamnet på det nya företaget - vem litar på ett företag som har ordet tillit (trust) i firmanamnet? Precis *ALLA* varningsklockor borde då ringa...

Diskussionerna i denna tråd har om något bekräftat min inställning, lär inte bli "buddy" med det bolaget - finns så många investeringsmöjligheter på marknaden att risken är totalt meningslös att ta.

Ja, alla bolag med trust i namnet är oseriösa

Gäller det varumärken, http://www.121.nu/onetoone/varumarke/305283_TRUST-THE-POWER, också?

Vilka investeringar syftar du på som slår denna avkastning?
Senast redigerad av mistahh 2012-09-05 kl. 08:55.
Citera
2012-09-05, 09:08
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistahh
Ja, alla bolag med trust i namnet är oseriösa

Gäller det varumärken, http://www.121.nu/onetoone/varumarke/305283_TRUST-THE-POWER, också?

Vilka investeringar syftar du på som slår denna avkastning?

Räcker med en bråkdel av deras hävdade avkastning, det viktiga är risken...

Och ja, ett seriöst bolag sätter inte trust i sitt firmanamn. Den som hävdar annat är antingen insyltad eller lätt obegåvad.
Citera
2012-09-05, 09:25
Medlem
Citat:
Räcker med en bråkdel av deras hävdade avkastning, det viktiga är risken...

Och ja, ett seriöst bolag sätter inte trust i sitt firmanamn. Den som hävdar annat är antingen insyltad eller lätt obegåvad.

Ja, jag är upprörd! De lovar 12 % i avkastning och nu ligger jag på 31 %, det är ju skandal!!

angående risken är den minimal då de få förluster fördelas på alla långivare!
Citera
2012-09-05, 09:29
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capri79
Ja, jag är upprörd! De lovar 12 % i avkastning och nu ligger jag på 31 %, det är ju skandal!!

angående risken är den minimal då de få förluster fördelas på alla långivare!

Jag är gambler så visst kan jag ta risk, men då gör jag det i aktier och där har jag slagit de där futtiga procenten många gånger om

Risken i detta fallet handlar om bolaget, se hur det gick med loanland och deras kunder - exakt samma sak kan hända de som investerar i trustbuddy nu. Faktum är att jag tror det är lite av affärsiden. Locka in tillräckligt många, kursa bolaget och flytta över kundstocken till ett nytt bolag med sämre villkor och noll möjlighet att få tillbaks pengarna.

Each to his/her own. Jag placerar på andra håll.
Citera
2012-09-05, 09:44
Medlem
Citat:
Jag är gambler så visst kan jag ta risk, men då gör jag det i aktier och där har jag slagit de där futtiga procenten många gånger om

Gratulerar, men knappast i genomsnitt.

Citat:
Risken i detta fallet handlar om bolaget, se hur det gick med loanland och deras kunder - exakt samma sak kan hända de som investerar i trustbuddy nu. Faktum är att jag tror det är lite av affärsiden. Locka in tillräckligt många, kursa bolaget och flytta över kundstocken till ett nytt bolag med sämre villkor och noll möjlighet att få tillbaks pengarna.

Du vet att aktier också kan bli värdelösa va?
Sen är det ju olika upplägg och personer i TB mot LL

Citat:

Ja, du har sagt det några gånger nu. Man kan ju undra varför du fortfarande läser tråden?
Kan det vara så att dina andra investeringar inte går så bra trots allt?
Citera
2012-09-05, 09:53
Medlem
Citat:

Om du var en riktig gambler skulle du ha vågat testa på Trustbuddy och se hur det funkar!

Har med gjort mer procent i avkastning på aktier också, men det är mycket större risk med det. Långivarnas pengar tillhör inte Trustbuddy om det går i konkurs!
Citera
2012-09-05, 10:00
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capri79
Om du var en riktig gambler skulle du ha vågat testa på Trustbuddy och se hur det funkar!

Har med gjort mer procent i avkastning på aktier också, men det är mycket större risk med det. Långivarnas pengar tillhör inte Trustbuddy om det går i konkurs!

Finns ingen anledning då jag har antingen bättre eller tryggare avkastning på andra håll.

Anledningen att jag läser är att jag var nyfiken på loanland en gång i tiden och har man väl börjat posta i en tråd så ser man att man varit delaktig.

Att trustbuddy ens kommenterar och på flashback av alla ställen stärker dessutom min tes. Seriösa bolag låter verksamheten tala för sig. Någon som kommer ihåg braskens?
Citera
2012-09-05, 10:09
Medlem
Citat:
Att trustbuddy ens kommenterar och på flashback av alla ställen stärker dessutom min tes. Seriösa bolag låter verksamheten tala för sig. Någon som kommer ihåg braskens?

Så du menar att alla bolag som använder sig av sociala medier är oseriösa?
Både Comhem och Viasat finns på Flashback.
Citera
2012-09-05, 13:12
Medlem
Nu verkar det pågå en kampanj mot TB.

Att det är en ganska stor risk med att låna ut pengar via TB tror jag alla förstår. Men det är iaf ett företag som är börsnoterat och som redovisar öppet.

Som vi kan se i tråden så ligger många på plus i sina investeringar och de har även gjort uttag.

Jag kan hålla med om att namnet är lite löjligt, så ett namnbyte skulle säkert inte skada. Varför inte utlysa en tävling och ge några vinnare några procent i bonus?

Det är ju lite av en genväg att marknadsföra sig på Flashback, mycket uppmärksamhet gratis. Å andra sidan uppdagas fel och brister tämligen omgående!

Att bygga upp ett bra rykte "normala" vägen tar många, många år. TB tjänar in mycket tid här.

Ha det!
Citera
2012-09-05, 20:36
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistahh
Så du menar att alla bolag som använder sig av sociala medier är oseriösa?
Både Comhem och Viasat finns på Flashback.

Eh nej, jag menar att seriösa bolag inte bemöter kritiska röster utan låter verksamheten bevisa sig själv. Visst tar det tid men så är det alltid. Att bygga varumärken tar tid, att rasera dem går på ett ögonblick.

Givet hur många som blev blåsta med loanland tycker jag talessättet "fool me once shame on you, fool med twice shame on me" stämmer in rätt väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in