Citat:
Ursprungligen postat av
kloxie
Repus,
Jag är nog lite äldre än dig och vet vad jag pratar om till skillnad till dina våta drömmar om Bank-run, etc.
Hade det varit så, hade vi sett även insiders fly från aktien vilket är inte fallet. De ökar sina innehav månad efter månad.
http://trustbuddyinternational.com/insider-list/ även om de har optioner att köpa fler och billigare i mitten på nästa år.
Lika så har de själva investerat en stor summa pengar i utlåning.
Ditt påstående om bank-run är en våt dröm som pareras väl av den intjänade räntan som trillar in i rörelsen varje månad. Dvs, bara räntor bidrar till att utlåningsbart kapital nu växer med cirka 5 miljoner kronor varje månad. Så ditt och några till som valt att stoppa utlåning och ta ut pengar påverkar föga Trustbuddys framfart på alla de marknader som bolaget är verksamt på.
Desperationen är på grund av att det är så stor efterfrågan på lån att de ser att de kan låna ut allt kapital som strömmar in. Samtidigt kommer lånen i storleksordningen 350 000 kronor per lån på upp till 5 år att lanseras under Q4. Till det behövs det mycket pengar min vän.
Och till sist, Storbritannien kommer komma igång med utlåning framåt slutet på året!
Sett de rykten om att LXCcoin kommer investera tillgångarna i Trustbuddy för att ge sparare en bättre likviditet?
Jag har inga våta drömmar om "Bank run" jag är däremot allvarligt oroad att det precis är det som sker vilket gör att jag riskerar mina pengar som fortfarande är inlåsta i företaget.
Vad min ålder har med saken att göra har jag ingen som helst aning om, men det kan hända att du skulle vara äldre inte för att jag förstår varför det skulle vara nån form av merit eller nått annat. Jag kan försäkra dig om att jag har alla akademiska och praktiska meriter som behövs för att göra en adekvat bedömning av den verksamhet som Trustbuddy bedriver.
Men tycker du själv att det är ett seriöst företag som:
Inte kan berätta hur mycket pengar du har hos dem?
Kommer med lögner om avkastningen?
Ger dig beräkningar där alla siffror är tagna ifrån luften.
Inte besvarar frågor utan du måste skicka ett flertal påminnelser för att få nån reaktion
Har en teknisk lösning som inte har fungerat sen början av juni.
Finansinspektionen sågar dem vid fotknölarna när de vill utöka sin verksamhet.
Idag har jag bara ca 50 000 kvar som är inlåsta hos Trustbuddy, så för min del är det ingen större risk att hantera när bolaget försvinner, för helt korrekt jag tror inte att trustbuddy har någon framtid om de inte väldigt snabbt får ordning på sina tekniska lösningar och börjar agera professionellt både mot sina kunder och myndigheterna.