2014-09-11, 22:47
Medlem
Amazonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsguru
Min erfarenhet de senaste två åren är att marknaden Sverige är bäst på att betala tillbaka, danskarna sämst!
Nja, det har gått nästan 1,5 år och jag har knappt fått tillbaka 50% av min insatta summa.
Citera
2014-09-12, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
mmm... avkastningen i sverige är strålande 2,7% på 8 månader.....

Trustbuddy är mitt i en "bank run" och har nu tagit till desperata metoder för att att stoppa raset...

Att sätta in pengar hos ett bolag som på en månad inte kan ge mig ett saldo på ditt konto. Sverige chefen och den ansvarige för större kundkontakter kommer med helt olika siffror och supporten svarar inte alls...

Det ni måste förstå med trustbuddy är att avkastningen brukar vara bra i ca 6 månader, därefter är den starkt avtagande för att sedan nästan helt dö.... I Danmark har jag haft negativ avkastning i över ett år, i Finland och Sverige har avkastningen i princip varit obefintlig under 2014.

För ett drygt år sedan satt jag som kloxie och undrade varför folk klagade på avkastningen allt gick ju lysande jag hade som mest lite drygt 400 tkr spridda på Sverige, Danmark och Finland nu har jag gjort 90% uttag på samtliga marknader.

Så länge Tomas var den som skötte kundkontakterna upplevde jag att trustbuddy sköttes professionellt mail besvarades snabbt och ofta ringde han upp för att föra resonemang kring de frågor man undrade över. Men i och med Jesper övertagande och den nya plattformen samt att man läst finansinspektionens rapport angående deras ansökan inser man att de är ett riktigt Kalle anka företag.

När man kontaktar dem med anledningen att man känner ett bristande förtroende och vill resonera kring varför avkastningen är så låg i förhållande till den marknadsföring man gör. Blir man matad med en blandning av lögner och riktigt dåliga (falska) beräkningar. Där man hävdar att avkastningen är lite låg men fortfarande över 6%, först 6 veckor senare när jag har lyckats överbevisa dem på alla områden erkänner de att avkastningen i verkligheten är 2,7% vilket jag hävdat hela tiden.

Tänk själva.... varför erbjuder de 10% är det för att det går så bra... eller är det för att de börjar bli desperata över utflödena från sparkonton

För er som fortfarande funderar på att sätta in pengar ta inte mitt ord för att det är ett Kalle anka företag ta några minuter och läs vad finansinspektionen skriver http://www.fildirekt.se/dl/1404838614.pdf

Repus,

Jag är nog lite äldre än dig och vet vad jag pratar om till skillnad till dina våta drömmar om Bank-run, etc.

Hade det varit så, hade vi sett även insiders fly från aktien vilket är inte fallet. De ökar sina innehav månad efter månad. http://trustbuddyinternational.com/insider-list/ även om de har optioner att köpa fler och billigare i mitten på nästa år.
Lika så har de själva investerat en stor summa pengar i utlåning.

Ditt påstående om bank-run är en våt dröm som pareras väl av den intjänade räntan som trillar in i rörelsen varje månad. Dvs, bara räntor bidrar till att utlåningsbart kapital nu växer med cirka 5 miljoner kronor varje månad. Så ditt och några till som valt att stoppa utlåning och ta ut pengar påverkar föga Trustbuddys framfart på alla de marknader som bolaget är verksamt på.

Desperationen är på grund av att det är så stor efterfrågan på lån att de ser att de kan låna ut allt kapital som strömmar in. Samtidigt kommer lånen i storleksordningen 350 000 kronor per lån på upp till 5 år att lanseras under Q4. Till det behövs det mycket pengar min vän.

Och till sist, Storbritannien kommer komma igång med utlåning framåt slutet på året!

Sett de rykten om att LXCcoin kommer investera tillgångarna i Trustbuddy för att ge sparare en bättre likviditet?
Citera
2014-09-12, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kloxie
Hade det varit så, hade vi sett även insiders fly från aktien vilket är inte fallet. De ökar sina innehav månad efter månad. http://trustbuddyinternational.com/insider-list/ även om de har optioner att köpa fler och billigare i mitten på nästa år.

Länken visar att insiders har sålt betydligt fler aktier än de köpt.
Citera
2014-09-12, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcesinExile
Länken visar att insiders har sålt betydligt fler aktier än de köpt.

Du var ju också väldigt insatt i Trustbuddy ser jag!

Insiders köpte i juli 700 000 aktier, se vilka:
https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=617923&lang=en

Läs lite här också innan du börjar spamma igen!
http://trustbuddyinternational.com/press-releases/
Citera
2014-09-12, 10:39
Medlem
Citat:
Repus,

Jag är nog lite äldre än dig och vet vad jag pratar om till skillnad till dina våta drömmar om Bank-run, etc.

Ditt påstående om bank-run är en våt dröm som pareras väl av den intjänade räntan som trillar in i rörelsen varje månad. Dvs, bara räntor bidrar till att utlåningsbart kapital nu växer med cirka 5 miljoner kronor varje månad. Så ditt och några till som valt att stoppa utlåning och ta ut pengar påverkar föga Trustbuddys framfart på alla de marknader som bolaget är verksamt på.

Desperationen är på grund av att det är så stor efterfrågan på lån att de ser att de kan låna ut allt kapital som strömmar in. Samtidigt kommer lånen i storleksordningen 350 000 kronor per lån på upp till 5 år att lanseras under Q4. Till det behövs det mycket pengar min vän.

Och till sist, Storbritannien kommer komma igång med utlåning framåt slutet på året!

Sett de rykten om att LXCcoin kommer investera tillgångarna i Trustbuddy för att ge sparare en bättre likviditet?

Jag har inga våta drömmar om "Bank run" jag är däremot allvarligt oroad att det precis är det som sker vilket gör att jag riskerar mina pengar som fortfarande är inlåsta i företaget.

Vad min ålder har med saken att göra har jag ingen som helst aning om, men det kan hända att du skulle vara äldre inte för att jag förstår varför det skulle vara nån form av merit eller nått annat. Jag kan försäkra dig om att jag har alla akademiska och praktiska meriter som behövs för att göra en adekvat bedömning av den verksamhet som Trustbuddy bedriver.

Men tycker du själv att det är ett seriöst företag som:
Inte kan berätta hur mycket pengar du har hos dem?
Kommer med lögner om avkastningen?
Ger dig beräkningar där alla siffror är tagna ifrån luften.
Inte besvarar frågor utan du måste skicka ett flertal påminnelser för att få nån reaktion
Har en teknisk lösning som inte har fungerat sen början av juni.
Finansinspektionen sågar dem vid fotknölarna när de vill utöka sin verksamhet.

Idag har jag bara ca 50 000 kvar som är inlåsta hos Trustbuddy, så för min del är det ingen större risk att hantera när bolaget försvinner, för helt korrekt jag tror inte att trustbuddy har någon framtid om de inte väldigt snabbt får ordning på sina tekniska lösningar och börjar agera professionellt både mot sina kunder och myndigheterna.
Citera
2014-09-12, 11:30
Medlem
Kloxie

Saken är ju att den ursprungliga länken du hänvisa till visar att insiders har nettosålt aktier. Fast du hävda motsatsen. Är väl du som får ha koll på att det du hänvisar till stämmer med vad du säger.

Sen om TB är ett Kalle Anka företag eller inte är ju en annan sak. Du hävdar att de är seriösa och professionella, Finans Inspektionen har ju en liten annan åsikt. Sen får väl var och en dra sina egna slutsatser.
Citera
2014-09-12, 11:34
Medlem
Citat:
Jag har inga våta drömmar om "Bank run" jag är däremot allvarligt oroad att det precis är det som sker vilket gör att jag riskerar mina pengar som fortfarande är inlåsta i företaget.

Vad min ålder har med saken att göra har jag ingen som helst aning om, men det kan hända att du skulle vara äldre inte för att jag förstår varför det skulle vara nån form av merit eller nått annat. Jag kan försäkra dig om att jag har alla akademiska och praktiska meriter som behövs för att göra en adekvat bedömning av den verksamhet som Trustbuddy bedriver.

Men tycker du själv att det är ett seriöst företag som:
Inte kan berätta hur mycket pengar du har hos dem?
Kommer med lögner om avkastningen?
Ger dig beräkningar där alla siffror är tagna ifrån luften.
Inte besvarar frågor utan du måste skicka ett flertal påminnelser för att få nån reaktion
Har en teknisk lösning som inte har fungerat sen början av juni.
Finansinspektionen sågar dem vid fotknölarna när de vill utöka sin verksamhet.

Idag har jag bara ca 50 000 kvar som är inlåsta hos Trustbuddy, så för min del är det ingen större risk att hantera när bolaget försvinner, för helt korrekt jag tror inte att trustbuddy har någon framtid om de inte väldigt snabbt får ordning på sina tekniska lösningar och börjar agera professionellt både mot sina kunder och myndigheterna.

Repus,

Återigen, den adekvata bedömningen du gör är fortfarande en vild gissning.

Bolaget växer med enorm hastighet och tyvärr blir det så att i vissa perioder kan saker och ting upplevas som kaotiska.

Men du har rätt till dina tankar och funderingar, däremot har du inte rätt till att uppmana andra att dela dem med dig och göra som du.

Kan berätta att jag för någon månad sedan valde att trycka in ungefär det du tog ut, för jag är mer än nöjd med utvecklingen!
Citera
2014-09-12, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazonite
Nja, det har gått nästan 1,5 år och jag har knappt fått tillbaka 50% av min insatta summa.

Enligt mina beräkningar så kan det gå betydligt fortare att få tillbaka ens investeringar om man INTE stoppar utlåningen och istället satsar på ett 90% uttag. Detta pga att nya utlåningar genererar mer ränta än gamla, så det kommer att gå fortare att få insatsen att växa från 100%- 110% för att sedan göra ett 90% uttag, än att vänta in den låååånnngga minskningen från 100% - 0%.
Citera
2014-09-12, 13:07
Medlem
Citat:
Repus,

Återigen, den adekvata bedömningen du gör är fortfarande en vild gissning.

Bolaget växer med enorm hastighet och tyvärr blir det så att i vissa perioder kan saker och ting upplevas som kaotiska.

Men du har rätt till dina tankar och funderingar, däremot har du inte rätt till att uppmana andra att dela dem med dig och göra som du.

Kan berätta att jag för någon månad sedan valde att trycka in ungefär det du tog ut, för jag är mer än nöjd med utvecklingen!

Kloxie jag har självklart rätt att uppmana andra till vad jag känner för så länge jag inte uppmanar till hets mot folkgrupp eller andra kriminella handlingar men det känner du säkert till med din långa erfarenhet.

Jag skriver också i mina inlägg att avkastningen är bra i början, jag var jättenöjd med trustbuddy och den avkastning jag hade 6-8 kanske 10 månader. Precis det som du upplever nu. Men sen dör det så vi kan väl pausa vår diskussion nu och ta upp den igen om 6 månader så får vi se vad du tycker om avkastningen därefter.
Senast redigerad av Repus 2014-09-12 kl. 13:28. Anledning: otydligt
Citera
2014-09-12, 13:39
Medlem
Citat:
Kloxie jag har självklart rätt att uppmana andra till vad jag känner för så länge jag inte uppmanar till hets mot folkgrupp eller andra kriminella handlingar men det känner du säkert till med din långa erfarenhet.

Jag skriver också i mina inlägg att avkastningen är bra i början, jag var jättenöjd med trustbuddy och den avkastning jag hade 6-8 kanske 10 månader. Precis det som du upplever nu. Men sen dör det så vi kan väl pausa vår diskussion nu och ta upp den igen om 6 månader så får vi se vad du tycker om avkastningen därefter.

Repus! Mig veterligen är uppmaning till bank-run en kriminell handling.

Jag har haft ett sparkonto hos TB sedan snart 3 år tillbaka och är fortfarande mycket nöjd med den avkastning jag får. Därför har jag valt att utöka sparandet. Resultatet slår alla andra placeringsalternativ till den risk det innebär!
Har också en hel drös med aktier som balanserar det hela väldigt fint!
Citera
2014-09-12, 14:13
Medlem
Citat:
Repus! Mig veterligen är uppmaning till bank-run en kriminell handling.

Jag har haft ett sparkonto hos TB sedan snart 3 år tillbaka och är fortfarande mycket nöjd med den avkastning jag får. Därför har jag valt att utöka sparandet. Resultatet slår alla andra placeringsalternativ till den risk det innebär!
Har också en hel drös med aktier som balanserar det hela väldigt fint!

Var uppmanar Repus till en bank-run.

Var hittar man information om att uppmaning till en bank-run är olagligt? Kan du länka till den relevanta lagtexten.
Citera
2014-09-12, 14:39
Medlem
Amazonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yankyD
Enligt mina beräkningar så kan det gå betydligt fortare att få tillbaka ens investeringar om man INTE stoppar utlåningen och istället satsar på ett 90% uttag. Detta pga att nya utlåningar genererar mer ränta än gamla, så det kommer att gå fortare att få insatsen att växa från 100%- 110% för att sedan göra ett 90% uttag, än att vänta in den låååånnngga minskningen från 100% - 0%.
Gjorde ett 90% uttag nu. Har fått tillbaka den insatta summan i princip så nu är det skönt. Resterande 10% kan vara där hur länge som helst. Jag har inte gjort någon förlust hittills.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in