Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-10, 11:27
  #2149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kloxie
Japp, de va tydliga i erbjudandet om att bonusen kommer återtas om man väljer att ta ut pengarna innan 15/9 2015.
Sen är det 90% regeln som gäller även därefter.
------------------------------------------------------
Från erbjudandet:

Minsta insättning: 20 000 kr
Största insättning: 1 000 000 kr
Bonus: Bonusen är 10% av det belopp som sätts in under erbjudandeperioden.
Tidsbegränsning: Bonusen omfattar inte insättningar som inkommer till vårt konto efter den 15:e september.
Fler betalningar: Du kan genomföra fler betalningar under perioden som alla räknas in i bonusen, men alla betalningar måste märkas på rätt sätt enligt villkoren.
Märk betalningen: Betalningen/arna måste märkas med meddelande: SeptBonus.
Uttag: Inga uttag får ske från kontot under 12 månader.
När sker utbetalningen: Bonusutbetalning sker 22:e September 2014.
Till vilket konto sker utbetalningen: Bonusen sätts in på ditt TrustBuddy-konto.
Hur villkoren inte uppfylls: Om du genomför ett uttag innan den 15:e September 2015 kommer bonusen att räknas bort från kontot. Om du inte märker inbetalningarna med SeptBonus kommer inbetalningen inte omfattas av erbjudandet.
------------------------------------------------------
Däremot ser jag Trustbuddy aktien som ett bra hävstångskrydda i sammanhanget. Nu är aktien rätt så undervärderad på dagens 1,50-1,60 kronor och vid minsta positiva vibb kan den fara iväg.

I see, tagit ut 20k från ett mitt sparkonto tar dock 1-3 bankdagar innan jag får in dem på mitt konto hoppas man hinner få iväg pengarna i tid.
Har aktien som en del i min riskportfölj hoppas på den också! (y)
Citera
2014-09-10, 17:00
  #2150
Medlem
Har varit mycket ris åt Trustbuddy i tråden på sistone, måste komma med ros ibland också när något är bra.
Uttag från kontot via hemsidan fungerar ju faktiskt klockrent nu när jag provade. Det hade betalats tillbaka ett par hundra på mitt konto med stoppad utlåning, som jag testade att göra ett uttag på.
Registrerar man endast ETT uttag och sedan väntar en vecka så kommer pengarna + bekräftelse på det både via mail och sms.
Jag som är en otålig jävel trodde att det var något knas när jag hade registrerat ett uttag och det inte hände ett skit på 2-3 dagar, så då testade jag såklart igen, och igen och igen. Då fuckar det upp sig hos Trustbuddy som inte vet vilket uttag som är det riktiga, vilket leder till att dom skickar ett mail och undrar vilken summa man vill ta ut, som man ska svara på för att uttaget ska genomföras...
Ska faktiskt ta en allvarlig funderare på deras erbjudande om 10% på insättningen!
Är man bara lite tålmodig så fungerar ju det mesta nu verkar det som när det gäller insättningar, uttag, kundservice (Svarade inom en minut senast jag ringde!) osv..
Citera
2014-09-10, 21:21
  #2151
Medlem
Intressant, efter lite händelser de senaste dagarna är min avkastning nu minus i Sverige, Norge och Polen...
Citera
2014-09-11, 12:57
  #2152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Oktor
.
Ska faktiskt ta en allvarlig funderare på deras erbjudande om 10% på insättningen!
Är man bara lite tålmodig så fungerar ju det mesta nu verkar det som när det gäller insättningar, uttag, kundservice (Svarade inom en minut senast jag ringde!) osv..

Gäller 10% fortfarande? Hittar inget om det.
Citera
2014-09-11, 14:46
  #2153
Medlem
Amazonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dhanjel2
Gäller 10% fortfarande? Hittar inget om det.
Erbjudandet gäller endast fram till och med den 14:e September!
Citera
2014-09-11, 15:24
  #2154
Medlem
Jag har allt mitt kapital i Sverige just nu.

Bör man spridda lite på det?

För och nackdelar med respektive land?


Mvh
Citera
2014-09-11, 16:44
  #2155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Intressant, efter lite händelser de senaste dagarna är min avkastning nu minus i Sverige, Norge och Polen...

Dra dina lögner på nån annan planet är du snäll!
Citera
2014-09-11, 16:46
  #2156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Jag har allt mitt kapital i Sverige just nu.

Bör man spridda lite på det?

För och nackdelar med respektive land?


Mvh


Kör Sverige om du inte tror att kronan kommer att rasa i värde. Då kan Norge eller Finland vara ett bra alternativ.

Sverige levererar bra med avkastning!
Citera
2014-09-11, 17:28
  #2157
Medlem
Amazonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kloxie
Kör Sverige om du inte tror att kronan kommer att rasa i värde. Då kan Norge eller Finland vara ett bra alternativ.

Sverige levererar bra med avkastning!
Sverige leverar bra avkastning för att svenskarna är sämre på att betala tillbaka sina lån. Vill man att pengarna ska rulla snabbare så väljer man ett annat land än Sverige.
Citera
2014-09-11, 19:14
  #2158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazonite
Sverige leverar bra avkastning för att svenskarna är sämre på att betala tillbaka sina lån. Vill man att pengarna ska rulla snabbare så väljer man ett annat land än Sverige.

Min erfarenhet de senaste två åren är att marknaden Sverige är bäst på att betala tillbaka, danskarna sämst!
Citera
2014-09-11, 20:51
  #2159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kloxie
Kör Sverige om du inte tror att kronan kommer att rasa i värde. Då kan Norge eller Finland vara ett bra alternativ.

Sverige levererar bra med avkastning!

mmm... avkastningen i sverige är strålande 2,7% på 8 månader.....

Trustbuddy är mitt i en "bank run" och har nu tagit till desperata metoder för att att stoppa raset...

Att sätta in pengar hos ett bolag som på en månad inte kan ge mig ett saldo på ditt konto. Sverige chefen och den ansvarige för större kundkontakter kommer med helt olika siffror och supporten svarar inte alls...

Det ni måste förstå med trustbuddy är att avkastningen brukar vara bra i ca 6 månader, därefter är den starkt avtagande för att sedan nästan helt dö.... I Danmark har jag haft negativ avkastning i över ett år, i Finland och Sverige har avkastningen i princip varit obefintlig under 2014.

För ett drygt år sedan satt jag som kloxie och undrade varför folk klagade på avkastningen allt gick ju lysande jag hade som mest lite drygt 400 tkr spridda på Sverige, Danmark och Finland nu har jag gjort 90% uttag på samtliga marknader.

Så länge Tomas var den som skötte kundkontakterna upplevde jag att trustbuddy sköttes professionellt mail besvarades snabbt och ofta ringde han upp för att föra resonemang kring de frågor man undrade över. Men i och med Jesper övertagande och den nya plattformen samt att man läst finansinspektionens rapport angående deras ansökan inser man att de är ett riktigt Kalle anka företag.

När man kontaktar dem med anledningen att man känner ett bristande förtroende och vill resonera kring varför avkastningen är så låg i förhållande till den marknadsföring man gör. Blir man matad med en blandning av lögner och riktigt dåliga (falska) beräkningar. Där man hävdar att avkastningen är lite låg men fortfarande över 6%, först 6 veckor senare när jag har lyckats överbevisa dem på alla områden erkänner de att avkastningen i verkligheten är 2,7% vilket jag hävdat hela tiden.

Tänk själva.... varför erbjuder de 10% är det för att det går så bra... eller är det för att de börjar bli desperata över utflödena från sparkonton

För er som fortfarande funderar på att sätta in pengar ta inte mitt ord för att det är ett Kalle anka företag ta några minuter och läs vad finansinspektionen skriver http://www.fildirekt.se/dl/1404838614.pdf
Citera
2014-09-11, 22:34
  #2160
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
För er som fortfarande funderar på att sätta in pengar ta inte mitt ord för att det är ett Kalle anka företag ta några minuter och läs vad finansinspektionen skriver http://www.fildirekt.se/dl/1404838614.pdf

Mycket intressant! Verksamheten i Danmark måste rimligen avyttras utifrån det som står där.

De lär knappast heller få erforderliga tillstånd i Sverige med nuvarande ledning (VD).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback