2013-11-19, 21:14
Medlem
Fanns ett antal "Stoppa utlåning" switchar för varje marknad under Inställningar på beta sidan i helgen, men de försvann tydligen igår.

Något nytt och spännande som kommer 2014?
Citera
2013-11-20, 13:39
Medlem
Citat:
jenjoh75

Nån ny 2x5000-kampanj på gång? Julklapparna kan med fördel börja köpas nu.

Hej Jenjoh75.

Tyvärr så har vi ingen kampanj inplanerad för tillfället. Men fortsätt hålla ögonen öppna då det inte är omöjligt att det kommer en innan jul.

Mvh
TrustBuddy
Citera
2013-11-20, 13:41
Medlem
Citat:
Är mest intresserad av när mina 40 euro återbetalas, har nu väntat på dem i 1,5 vecka och inget svar på det mail jag har skickat. Men de brukar ju komma förr eller senare.... Får jag ränta för ert lån av dem?

Hej Repus

Har det löst sig med dina 40 Euro?

Mvh TrustBuddy
Citera
2013-11-20, 13:58
Medlem
Citat:
Misohoony
Hej trustbuddy!

Hur ser det ut för er om Socialdemokraterna vinner valet 2014?
Enligt en vän så är dem emot denna typ av P2P utlåning av pengar och höga räntor.

hur kommer detta påverkar oss lånegivare samt trustbuddy som företag? Börjar bli lite nojig.

Tacksam för en bra tjänst hittills iaf

Hej Misohoony

Vi kan inte se att det ska uppstå några problem beroende på vilken regering vi har.
Det är för tidigt att säga vad som kan ske i framtiden, men om det dyker upp något oväntat så kommer TrustBuddy som alltid anpassa sig utefter det klimat som finns.

Mvh
TrustBuddy
Citera
2013-11-20, 14:25
Medlem
Citat:
Madnug

Förresten, har någon här någonsin varit med om att få ränta redan 6-7 dagar in på en ny marknad?

Hur är detta möjligt? Fick det idag i Finland...

Tänkte först att jag tagit över ett lån som jag fick förlängningsräntor för, men summan stämmer inte med något av det som lånades ut. Mycket märkligt.

Hej Madnug

Tack för ditt inlägg.

Kan du skicka din fråga och kundnummer till specialsupport@trustbuddy.com så ska jag kolla på detta.

Mvh
TrustBuddy
Citera
2013-11-20, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrustBuddy
Hej Repus

Har det löst sig med dina 40 Euro?

Mvh TrustBuddy

Nej inte såvitt jag har sett, jag har skickat 2 mail till specialsupport i ärendet men inte hört nått.
Citera
2013-11-22, 10:17
Medlem
någon mer än jag som fick in duktigt MYCKET ränta igår???. alltså massor mer än normal på en dag.
Citera
2013-11-22, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wiking
någon mer än jag som fick in duktigt MYCKET ränta igår???. alltså massor mer än normal på en dag.

Om man sätter in en fin peng så rullar räntan in duktigt efter ca en månad när lånen betalas tillbaka. Kan det vara så för dig? Annars så har väll folk inte råd att betala tillbaka inom 14 dagar såhär inför jul och därför får du en fin ökning i ränta.
Citera
2013-11-22, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarumbar
Om man sätter in en fin peng så rullar räntan in duktigt efter ca en månad när lånen betalas tillbaka. Kan det vara så för dig? Annars så har väll folk inte råd att betala tillbaka inom 14 dagar såhär inför jul och därför får du en fin ökning i ränta.

den tanken tänkte jag med, men det är ca halvår sedan jag satte in något hos TB. så det är ej anledningen. men en bra tanke annars.

jag hoppas ju verkligen på att folk har svårt att klara 14 dagars fristen som TB har= mer pengar till oss långivare.
Citera
2013-11-22, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wiking
Det varierar, jag fick ingen ränta igår.

Maptune: Har du kommit ikapp förlusten på 90 kr nu då?
Senast redigerad av skogsguru 2013-11-22 kl. 11:55.
Citera
2013-11-22, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsguru
Det varierar, jag fick ingen ränta igår.

Maptune: Har du kommit ikapp förlusten på 90 kr nu då?

Det har i skrivande stund kommit så det ligger 1 krona över droppet.
Citera
2013-11-25, 14:50
Medlem
Tack för svaren Trustbuddy. Det uppskattas verkligen att du är aktiv här och det har helt klart ökat mitt förtroende som investerare i Trustbuddy.

Jag har 2 frågor som jag hade uppskatt ifall ni hade kunnat svara på.
  1. Först en gamal som jag har kommit upp ett par gånger men det inte kommit något svar på. När man gör ett uttag. Hur prioteras lånen som blir betalda till mig. Är det de älsta lånen som blir övertagna eller de nyaste lånen eller är där någon annan beräkning?
  2. När man har ett lån som blir antaget obetalbart och man har redan fått en del i ränta på den vad händer då med denna icke realiserade räntan när lånet går till förlust för de andra långivarna

Ser fram emot svar

I övrigt kan jag säga om de uppdateringarna som har kommit både i Beta versionen och den "vanliga" versionen. Brutto avkastning är fullständigt ointressant!!! Det som jag är intresserad av är nettoavkastning UTAN icke realiserade räntor. Denna hade jag velat ha information om hur många % avkastning jag fått under 3-6-12 månader
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in