2013-05-12, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Oktor
Hur nyligen då? Det tar några dagar innan pengarna syns på TB-kontot.
Nu är det en vecka sedan pengarna drogs från mitt konto på nordea och de syns inte på trustbuddy.
Det står som sagt att något är fel när jag loggar in, är det så för någon annan?
Citera
2013-05-12, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvwikentv
Nu är det en vecka sedan pengarna drogs från mitt konto på nordea och de syns inte på trustbuddy.
Det står som sagt att något är fel när jag loggar in, är det så för någon annan?
Inga liknande problem här. Kontakta deras support så löser det sig nog.
Citera
2013-05-13, 13:51
Medlem
tvwikentv: Jag kunde inte heller logga in söndags kväll. Idag gick det bra!

Ibland kan det ta en dag extra innan saldot uppdateras efter bekräftelsen på insättning, uttag.

Räntan börjar avta för mig:

12 mån: 12,7 % (första insättning mitten av Juli 2012)
6 mån: 8 %
1 mån 0,8 % (ränta för en myra..)
Citera
2013-05-13, 15:42
Medlem
Hej tvwikentv

Vänligen kontakta mig på specialsupport@trustbuddy.com så ska jag kolla på ditt konto och ge dig ett svar.

skogsguru:

Det är helt normalt att räntan går upp och ner när man kollar på kontot utifrån så kort tid som månadsbasis. Räntan beror helt på låntagarnas återbetalningar. Därför är det fullständigt normalt att räntan kan gå upp och ner beroende på vilken dag under månaden man kollar sitt konto. Dessutom så påverkas den kortsiktiga räntan utifrån hur många lån som betalas inom gratisperioden osv. Någon månad kan du få fler gratislån, andra månader färre.

Du som långivare ska kolla på kontot på årsbasis och förvänta dig en årsränta på 12%.

Mvh
TrustBuddy
Citera
2013-05-16, 16:03
Medlem
Nu är mina danska förluster nästan 100 gånger högre än mina Finska, samma start datum och samma insättningar, skillnaden mot sverige är "bara" 70 gånger

Trustbuddy vad är det som gör att kreditförlusterna är så pass höga på den danska marknaden? annan lagstiftning? sämre kredit kontroll? sämre kreditvärdighet?

Någon skillnad är det ju uppenbarligen skulle uppskatta ifall ni kunde ta er tid och reda ut det....
Citera
2013-05-16, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Nu är mina danska förluster nästan 100 gånger högre än mina Finska, samma start datum och samma insättningar, skillnaden mot sverige är "bara" 70 gånger

Trustbuddy vad är det som gör att kreditförlusterna är så pass höga på den danska marknaden? annan lagstiftning? sämre kredit kontroll? sämre kreditvärdighet?

Någon skillnad är det ju uppenbarligen skulle uppskatta ifall ni kunde ta er tid och reda ut det....

Ja, det skulle vara intressant att få svar på. Jag har också gjort lika stora insättningar på danska och finska marknaden samtidigt. Ca 88 ggr större förluster i Danmark jämfört med Finland.
Citera
2013-05-17, 07:52
Medlem
Det är samma sak för mig med på det danska kontot. Det blir att hålla sig till svenska och norska nu.
Citera
2013-05-21, 16:18
Medlem
Citat:

Var det en så svår fråga?
Citera
2013-05-21, 19:58
Medlem
Citat:
Var det en så svår fråga?

Vill du ha snabba svar, skicka ett mail...
Citera
2013-05-22, 06:14
Medlem
Nån mer än jag som fick en rejäl förlust på svenska kontot idag? 700:-!!!
Citera
2013-05-22, 08:08
Medlem
Gurtys avatar
Typ 40-50 transaktioner med småbelopp med förluster. Fast mina blev totalt 200 kr.
Citera
2013-05-22, 08:35
Medlem
Fick också omkring 200 i förluster idag med ett kapital på ca 50k

Antar att de tyckte folk klagade för mycket att det var så stor skillnad i förlusterna mellan SE och DK så de fick lägga in lite förluster i SE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in