2012-03-03, 11:08
Medlem
knut_1s avatar
Ehm, hur kan man se utlånat belopp? Den funktionen är försvunnen numera? Står förvisso att låst belopp motsvarar 10% av utlånat belopp om man lusläser det finstilta, men jag har liksom för mig att det var någon krona mer än 200kr som överfördes från Loanland ... Om övrigt utlånat kapital är borta vore det trevligt med någon liten, stackars information och kanske en spec för förlustavdrag i kommande deklaration.

Sedan det där diagrammet över 2011-2012 som är TOMT ... varför är det öht där?

Och, för den intresserade, apropå det där med räntan ...

"Ränta 12 senaste månaderna 0,34 %"

/mvh
Senast redigerad av knut_1 2012-03-03 kl. 11:14.
Citera
2012-03-03, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knut_1
Ehm, hur kan man se utlånat belopp? Den funktionen är försvunnen numera? Står förvisso att låst belopp motsvarar 10% av utlånat belopp om man lusläser det finstilta, men jag har liksom för mig att det var någon krona mer än 200kr som överfördes från Loanland ... Om övrigt utlånat kapital är borta vore det trevligt med någon liten, stackars information och kanske en spec för förlustavdrag i kommande deklaration.

Sedan det där diagrammet över 2011-2012 som är TOMT ... varför är det öht där?

Och, för den intresserade, apropå det där med räntan ...

"Ränta 12 senaste månaderna 0,34 %"

/mvh

När man loggat in finns det ett pajdiagram som visar hur mkt som är utlånat.
Citera
2012-03-11, 21:09
Medlem
Jag har en fråga som jag har funderat på.

Om lånekunderna betalar tillbaka sina lån inom 14 dagar så är dom lånen räntefria för låntagarna.
Vartifrån kommer då pengarna att betala ut 12% ränta till lånegivaren ? Trustbuddy har ju så vitt jag vet inte erhållit någon räntebetalning från låntagaren.
Citera
2012-03-11, 22:19
Medlem
birgerburgers avatar
Men tanke på att Loanland blåste långivarna på miljoner så fattar jag inte hur ni kan lita på TrustBuddy...

Och till TrustBuddy som skriver i tråden: Kan ni ge gamla Loanland-kunder ett intyg på förlusterna så att man åtminstone kan göra ett avdrag i deklarationen!
Citera
2012-03-11, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger
Men tanke på att Loanland blåste långivarna på miljoner så fattar jag inte hur ni kan lita på TrustBuddy...

Och till TrustBuddy som skriver i tråden: Kan ni ge gamla Loanland-kunder ett intyg på förlusterna så att man åtminstone kan göra ett avdrag i deklarationen!

Det är ju inte samma företag?

Citat:
Ursprungligen postat av Joala
Jag har en fråga som jag har funderat på.

Om lånekunderna betalar tillbaka sina lån inom 14 dagar så är dom lånen räntefria för låntagarna.
Vartifrån kommer då pengarna att betala ut 12% ränta till lånegivaren ? Trustbuddy har ju så vitt jag vet inte erhållit någon räntebetalning från låntagaren.

Från de andra lånen.
Citera
2012-03-12, 12:14
Medlem
Hej igen alla Flashbackare!

Som vanligt är det fantastiskt skoj och följa de diskussioner som sprudlar här på forumet och vi har fram tills nu valt att inte besvara några inlägg då alla frågor besvarats av er användare själva.

Vi vill rikta ett stort tack till Mistahh som blivit lite av en expert på området och hjälper er med de frågor som ni haft.

Nu tänkte jag bara droppa in snabbt och besvara Joala som och BirgerBurger.

Joala:
Det stämmer som Mistah besvarade dig att 12% kommer från de andra lånen som inte återbetalas inom gratisperioden.
Vi marknadsför en årsränta på 12% och inte en vecko- eller månadsränta. Jag kan dra ett exempel för att visa lite enkelt hur det kan fungera.

Exempel.
Du väljer att låna ut 300 kr via TrustBuddy, dessa 300 kr delas upp i 3 olika lån om 100 kr var.
Lån A : Återbetalas under gratis perioden inom 14 dagar och lånas därefter ut igen.
Lån B : Blir förlängt 5 månader och du får således utbetalningar på 3% ränta per månad de första fyra månaderna (3% x 4 månader = 12%) Därefter återbetalas lånet den femte månaden och lånas ut igen.
Lån C : Hamnar i betalningssvårigheter och blir återbetalat till dig först efter 11 månader då du får 12% ränta (112 kr totalt, 100 kr investering 12 kr ränta) därefter lånas pengarna ut igen.
Lån A : Lånades efter gratis perioden ut direkt och förlängdes 6 månader och blev därefter återbetalat. (112 kr)

Jag kan fortsätta beskriva detta i olika perioder fram till det gått 12 månader men väljer att sluta här och sammanfattar det istället.

300 kr insättning.
Lån A genererade 0 kr första utlåningen och 12% andra utlåningen = 112 kr
Lån B genererade 112 kr totalt
Lån C genererade, även fast det blev betalningssvårigheter, 112 kr inom 12 månader.

Totalt 112+112+112 = 336 kr vilket är 12% på de 300 kr du satte in.

Därför får du vissa gånger ingen avkastning på dina lån medan andra lån genererar avkastning. Under ett år kommer detta balanseras ut och generera en ungefärlig avkastning på 12% på ditt totala kapital.

Jag hoppas detta lilla exempel skapade lite större klarhet i hur det kan fungera.

BirgerBurger
Återigen stämmer det som Mistahh säger att TrustBuddy inte är Loanland. En fullständig beskrivning finns att läsa längre bak i tråden.

När det gäller gamla Loanland-kunder och deras lån så är det bättre om du hör av dig till oss så kan vi kolla på hur det ser ut just för dig.

Rent allmänt så är anledningen till att Loanland-kunder inte fått något intyg för en kapitalförlust på sina lån för att lånen fortfarande är aktiva. De lån som misskötts har skickats vidare på långtidsbevakning och är därför ingen kapitalförlust utan de ligger och bevakas och återbetalas när inkassobolaget tillsammans med kronofogden ser att det finns pengar för att betala av lånet.

Men jag ber dig åter att ringa eller maila oss så skall vi se till att du får reda på statusen för dina lån och hur det exakt ser ut.

Jag hoppas att svaren var tillfredsställande.

Fortsätt gärna komma med frågor och funderingar!

Mvh
TrustBuddy Support
Citera
2012-03-21, 21:10
Medlem
mijje85s avatar
Kan man få en översikt över sitt lån?
Och hur mycket man ska betala tillbaka?

Tacksam för svar.
Citera
2012-03-21, 23:56
Bannlyst
Om jag nu har fattat det rätt så kan man also tjäna 36 kr på ett år för att ha lånat ut 300 kr? Känns jävligt ovärt
Citera
2012-03-22, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Om jag nu har fattat det rätt så kan man also tjäna 36 kr på ett år för att ha lånat ut 300 kr? Känns jävligt ovärt

Hur tänker du nu, du får 12% avkastning på dina pengar.

Sen känns det lite ovärt att investera 300kr.
Lägg in 100.000kr och få 12.000kr i ränta.
Citera
2012-03-22, 01:34
Medlem
Jag har satt in en mindre summa pengar på trustbuddy för att testa lite, är det någon som har sparat genom TB en längre tid som fått ut pengar och sett att allting fungerar som det ska?
Citera
2012-03-22, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mijje85
Kan man få en översikt över sitt lån?
Och hur mycket man ska betala tillbaka?

Tacksam för svar.

Hej Mijje85,

Du kan själv se detta på "Din sida" när du är inloggad. Utöver det kan du även läsa vad kostnaderna är på: https://trustbuddy.com/se/kostnad/

Mvh
TrustBuddy.com
Citera
2012-03-27, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger

Frågan är om det inte snart är läge att gå ihop ett gäng och skaffa ett juridiskt ombud.
Insättningar på Loanland tycks ha upphört helt av nån outgrundlig anledning.
Som vanligt finns det säkert nån bra förklaring....
Att Trustbuddy inte är Loanland är irrelevant. Trustbuddy håller i tyglarna i dag.
Senast redigerad av No-Trust 2012-03-27 kl. 22:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in