Citat:
Ursprungligen postat av
Repus
Här var det stora krav, skall trustbuddy besvara en fråga? det kommer aldrig att hända. Möjligtvis besvarar de ett antal frågor som ingen har ställt.
Trustbuddy har aldrig hetat loanland, däremot har Trustbuddy köpt upp loanland när det bolaget var under avveckling.
När det gäller gamla insättningar i loanland som ännu inte har betalats (bolaget la ner verksamheten sep 2010) är nog bara att sätta upp på förlustkontot. Pengarna skall drivas in av trustbuddy enligt loanlands villkor.
Men trustbuddy har ju med all önskad tydlighet visat att de inte har nått intresse att driva in de lån som de själva har förmedlat utan har skrivit avtal med inkasso bolag som inte rör en fena för att driva in dem... Så varför skulle de göra nån ansträngning för gamla lån från loanland?
Ring supporten kolla om det finns några pengar att få ut och sätt sedan upp resten på förlustkontot. Möjligtvis kan du söka upp loanlands gamla villkor och hålla ett korsförhör med Trustbuddy att de verkligen har följt sitt ansvar för fordringarna.
Tjena. Jo, precis så har jag gjort, men jag hade ej tid att vara så detaljerad ovan.
Jag vet att LL köptes upp av TB osv, och TB anstränger sig precis som du säger inte ett jävla skit för att driva in pengarna åt dem som bistod LL med kapital och fick det hela att snurra 2007, typ.
I de få fall jag lyckats få kontakt med TB om saken har jag mötts av spelad förvåning,
nonchalans och översittarfasoner.
De hänvisar till inkasso - som uppenbarligen inte gör ett skit.
Det har jag fått erfara tio ggr om. TrustBuddy är hala som tusen ålar.
Men jag undrar om de överhuvudtaget kommenterar situation LoanLand här - idag?
Jag undrar också om de har nån heder och moral whatsoever?