2015-01-09, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kritiken123
Får inte göra så har de sagt då det inte är en kreditförlust. Eftersom vi får dra av förluster i deklarationen så måste det vara en klart definierad förlust fick jag förklaringen av det konkurrerande bolaget i vart fall. Det är synd då det hade varit jättebra...

Borde väl gå hantera på nåt annat sätt än sätta det som kreditförlust då, typ överflytt/spridning av lån mellan sparare.

Även jag har samma problem att alla mina pengar sitter uppbundna i inkasso som inte genererar nån avkastning. Tror det är närmare 20månader sen jag stoppa utlåningen nu, fått tillbaka cirka 20-25% av pengarna. Knappt nåt det sista året.
Citera
2015-01-13, 17:08
Medlem
Tjena!

Troligtvis är jag väl blind som vanligt, men vart stoppar man all utlåning?
Citera
2015-01-13, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solo322Abuse
Tjena!

Troligtvis är jag väl blind som vanligt, men vart stoppar man all utlåning?
Du måste maila in till sverige@trustbuddy.com och begära det
Citera
2015-01-13, 18:45
Medlem
Snälla TrustBuddy, eftersom er kundsupport är totalt usel provar jag här...

Pengar som man har innestående sen ni hette LoanLand, när får man dem?
Alltså lån som låntagarna har skitit i att betala - vem står för den notan?

Påstå nu inte att ni väntar på att inkasso ska driva in pengarna,
för det har ni sagt i flera år.
Då får ni fan köpa ut alla gamla långivare och själva vänta in pengarna!

Hänvisa inte bakåt i tråden, det är för mycket att gå igenom.
Ge mig aktuell information, tack.
Citera
2015-01-13, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenKnasKurt

Du står väl för notan?
Citera
2015-01-14, 08:01
Medlem
Citat:

Här var det stora krav, skall trustbuddy besvara en fråga? det kommer aldrig att hända. Möjligtvis besvarar de ett antal frågor som ingen har ställt.

Trustbuddy har aldrig hetat loanland, däremot har Trustbuddy köpt upp loanland när det bolaget var under avveckling.

När det gäller gamla insättningar i loanland som ännu inte har betalats (bolaget la ner verksamheten sep 2010) är nog bara att sätta upp på förlustkontot. Pengarna skall drivas in av trustbuddy enligt loanlands villkor.

Men trustbuddy har ju med all önskad tydlighet visat att de inte har nått intresse att driva in de lån som de själva har förmedlat utan har skrivit avtal med inkasso bolag som inte rör en fena för att driva in dem... Så varför skulle de göra nån ansträngning för gamla lån från loanland?

Ring supporten kolla om det finns några pengar att få ut och sätt sedan upp resten på förlustkontot. Möjligtvis kan du söka upp loanlands gamla villkor och hålla ett korsförhör med Trustbuddy att de verkligen har följt sitt ansvar för fordringarna.
Citera
2015-01-14, 13:16
Medlem
Är folk naiva eller fattar dem inte riskerna med detta?
Verkar som folk gråter blod över att det är svårt att få tillbaka sina resterande 10%?

Är nöjd med den avkastning jag fått hittills visst dem 10% har varit rätt segt att få tillbaka men har ändå gått tillräckligt mycket plus för att jag kan ta den smällen.

Trevliga nivåer på aktien, köper upp mig på lite mer nu.
Citera
2015-01-14, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Här var det stora krav, skall trustbuddy besvara en fråga? det kommer aldrig att hända. Möjligtvis besvarar de ett antal frågor som ingen har ställt.

Trustbuddy har aldrig hetat loanland, däremot har Trustbuddy köpt upp loanland när det bolaget var under avveckling.

När det gäller gamla insättningar i loanland som ännu inte har betalats (bolaget la ner verksamheten sep 2010) är nog bara att sätta upp på förlustkontot. Pengarna skall drivas in av trustbuddy enligt loanlands villkor.

Men trustbuddy har ju med all önskad tydlighet visat att de inte har nått intresse att driva in de lån som de själva har förmedlat utan har skrivit avtal med inkasso bolag som inte rör en fena för att driva in dem... Så varför skulle de göra nån ansträngning för gamla lån från loanland?

Ring supporten kolla om det finns några pengar att få ut och sätt sedan upp resten på förlustkontot. Möjligtvis kan du söka upp loanlands gamla villkor och hålla ett korsförhör med Trustbuddy att de verkligen har följt sitt ansvar för fordringarna.

Tjena. Jo, precis så har jag gjort, men jag hade ej tid att vara så detaljerad ovan.
Jag vet att LL köptes upp av TB osv, och TB anstränger sig precis som du säger inte ett jävla skit för att driva in pengarna åt dem som bistod LL med kapital och fick det hela att snurra 2007, typ.

I de få fall jag lyckats få kontakt med TB om saken har jag mötts av spelad förvåning,
nonchalans och översittarfasoner.
De hänvisar till inkasso - som uppenbarligen inte gör ett skit.
Det har jag fått erfara tio ggr om. TrustBuddy är hala som tusen ålar.

Men jag undrar om de överhuvudtaget kommenterar situation LoanLand här - idag?
Jag undrar också om de har nån heder och moral whatsoever?
Citera
2015-01-14, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Är folk naiva eller fattar dem inte riskerna med detta?
Verkar som folk gråter blod över att det är svårt att få tillbaka sina resterande 10%?

Är nöjd med den avkastning jag fått hittills visst dem 10% har varit rätt segt att få tillbaka men har ändå gått tillräckligt mycket plus för att jag kan ta den smällen.

Trevliga nivåer på aktien, köper upp mig på lite mer nu.

Problemet är väl dels att man nu inte längre kan göra 90% uttag (utan får vänta fint tills lånen återbetalas) samt att förlusthantering är under all kritik och inte stämmer överrens med vad som var utlovats och vad marknaden informeras om i faktablad som produceras av TB.
Citera
2015-01-14, 18:47
Medlem
Citat:
Tjena. Jo, precis så har jag gjort, men jag hade ej tid att vara så detaljerad ovan.
Jag vet att LL köptes upp av TB osv, och TB anstränger sig precis som du säger inte ett jävla skit för att driva in pengarna åt dem som bistod LL med kapital och fick det hela att snurra 2007, typ.

I de få fall jag lyckats få kontakt med TB om saken har jag mötts av spelad förvåning,
nonchalans och översittarfasoner.
De hänvisar till inkasso - som uppenbarligen inte gör ett skit.
Det har jag fått erfara tio ggr om. TrustBuddy är hala som tusen ålar.

Men jag undrar om de överhuvudtaget kommenterar situation LoanLand här - idag?
Jag undrar också om de har nån heder och moral whatsoever?

Varför är jag inte förvånad?

Den enda på trustbuddy som jag har haft med att göra med som är snabb, ärlig (mycket ovanligt på trustbuddy) och trevlig är Kajsa kajsa@trustbuddy.com

Kan ju prova att maila henne har inte haft nått att göra med henne på ett par månader men hoppas hon är kvar ( för hennes skull hoppas jag hon bytt jobb)

Trustbuddy har varit extremt dåliga på några svar alls på slutet de sista de gjorde här var att skriva ett inlägg som skulle svara på alla frågor under helgerna som inte svarade på nått utan det kändes so, de hittade på egna frågor som de svarade på. Loanland svar får du nog leta dig tillbaka till 2012 möjligen 2013 för att hitta
Citera
2015-01-14, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kloxie
Dålig tillgång på pengar kan ha med ett överbehov att göra. Låntagare står i kö att få sina lån och december var det en kampanjmånad för både låntagare och långivare.
.......

Denna statistik tillsammans med meritlistan på advokaten som hjälpt Trustbuddy med ansökan till FI borde ge lite indikation om vad som komma skall!

2015 borde vara året då Trustbuddy lyfter på allvar!
"

Yeah, right.
Tragiskt att se hur TrustBuddy låter sina anställda
skapa konton på Flashback och försvara skiten, som t ex Kloxie gör.

TrustBuddy, please! Hosta upp stålarna från LoanLand nu!
Ta över lånen och låt oss få våra pengar.

Då kan ni så småningom börja bygga upp ert anseende igen, när ni gjort rätt för er.
Citera
2015-01-15, 15:04
Medlem
Citat:
Yeah, right.
Tragiskt att se hur TrustBuddy låter sina anställda
skapa konton på Flashback och försvara skiten, som t ex Kloxie gör.

TrustBuddy, please! Hosta upp stålarna från LoanLand nu!
Ta över lånen och låt oss få våra pengar.

Då kan ni så småningom börja bygga upp ert anseende igen, när ni gjort rätt för er.

Tomten?!?

Vart gick det fel?

Varför ska en anställd vilja vara positiv om sin arbetsgivare? Där har du fel!

Jag är en investerare som alla andra. Till skillnad från många här har jag läst på ordentligt innan jag investerade min första krona i Trustbuddy.
Räntan tickar på!
Aktien håvas in!

Det är synd om de vars investering drabbats negativt, Dig också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in