Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2011-06-23, 12:18
  #49
Medlem
Snes avatar
Bra att du lyckades, Jag har smällt ner hash i en slags oboy mix, det smakade förjävligt, värsta var när man gamblade på smaken efter man svept ner halva glaset och kännt sig spyfärdig av smaken...

Ska man satsa på att hälla upp glaset med mjölk i tron om att det smakar mindre hash bajs?

Sagt och gjort, smakade exakt likadant, så satt jag där med ett fullt glas skarrig hash oboy....igen.

Har även gjort brownies av hash jag och 2 polare!

Slängde ner runt 15g smällt hash och bakade ihop skiten till en simpel chokladkaka, smaken var minst sagt förbättrad från oboyen.. i 2 dagar satt vi och kollade på film spelade xbox och diverse brädspel medans vi livnärde oss på hashkaka!

Det var dagar det!
2011-06-23, 12:22
  #50
Medlem
cdxz11s avatar
Är trevligt att baka muffins men jag är så lat så jag inte alltid orkar så brukar köra ett shotglas me smält smör där jag smält ned hashet, funkar bra för min del! Jag brukar dock vappa mest nu för tiden, känns mkt mer sparsamt än att käka det.
2011-06-24, 15:20
  #51
Medlem
Nateriouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FirstLady
Det gick bättre än förväntat. Gjorde en stor kladdkaka, höftade lite med haschet men absolut inte mer än fem gram. Och så var jag jätteförsiktig med hur mycket jag åt, tog inte mycket alls. Dock så smakade kakan hasch.

Blev lite tung i huvudet först, som om jag vore förkyld. Sedan blev jag som bomull, lugn och fnissade åt minsta lilla. Just känslan av att vara avdomnad i huvudet påminde mycket om tradolan. Så på det stora hela misslyckades jag i alla fall inte.

Tack för alla fenomenala råd!


Vad roligt att höra
Nästa steg är väll att tända en spliff kanske? Mycket klarare och skönare upplevelse på det.
Lycka till!
2011-08-15, 16:49
  #52
Medlem
babakuss avatar
Amenfyfan vad bra!

Önskar att jag provat hasch i kakform första gången. Jag blir så jävla glad att du sket i alla nötter som tyckte att du prompt skulle röka. Jag hade nog fegat och sett till att du fått i dig 0,5 i en liten muffin eller i en kopp te´ om det var första gången. Beror på hur jag skulle bedöma att du klarar lite trippigare rus. TS är ju tjej och klarar väl mindre puff...eller hur.?

Men fan vad bra att du stod på dig där och gjorde det du planerat. Skönt att följa tråden i efterhand och se att allt gick bra och blev rätt.

Hur "liten" del av kakan åt du på ett ungefär? 1/10, 1/5 ? Blir ju intressant för att veta var en bra dos ligger för dig...

Haschkaka
Jävlar vad sugen man blev nu. Jag älskar den där haschsmaken som hänger kvar i käften
2018-12-12, 08:56
  #53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FirstLady
Jag har alltså inte testat förut, så hur mkt är lagom mängd? Jag har läst att man ska ha i ganska mycket om man ska baka.
Jag tog 0,5 första gången
2018-12-12, 13:41
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sne
Bra att du lyckades, Jag har smällt ner hash i en slags oboy mix, det smakade förjävligt, värsta var när man gamblade på smaken efter man svept ner halva glaset och kännt sig spyfärdig av smaken...

Hasch-oboy som jag och mina polare kallar det, haha! Instämmer att smaken är outhärdlig. Jag brukar finfördela hasch i en kastrull med smält smör på låg värme, för att sedan hälla i det i oboy. Smidigt att göra och funkar alltid lika bra
2018-12-12, 19:37
  #55
Moderator
kvm3s avatar
Fortsatt diskussion hänvisas till (FB) Jättestora tråden om att äta/dricka cannabis

Tråd låst.

/Mod
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback