Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-19, 22:54
  #37
Medlem
15g bra gräs.. händer inte ett piss annars
2011-06-19, 23:48
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FirstLady
Om jag känner smaken av haschet, är det då på tok för mycket?


Jag är ingen cakeboss men mina jag bakade smakade skit äckligt, vi körde över 2gubbar i varje dock.
2011-06-20, 02:31
  #39
Medlem
Parabolas avatar
Nå TS hur gick din ljungfrutripp?
var det som förväntat?
hur mycket tog du i?
2011-06-20, 03:38
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FirstLady
Om jag känner smaken av haschet, är det då på tok för mycket?

Har käkat ca 10st olika space cookies(olika coffeeshops) i amsterdam samt bakat egna med ca. 1g/kaka. I exakt alla har ja kunnat känna av smaken av haschet.

Tycker dock, som alla andra hänvisar att du bör röka det till en början.
2011-06-20, 03:55
  #41
Medlem
Gundeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FirstLady
Tänkte prova på hasch för första gången, väljer att baka ned det i en kaka. Ungefär hur stor mängd bör man ta? Jag har även läst att det är vanligt att man kräks, gäller det även om man äter det eller gäller det bara om man röker?
Hur kan jag förvänta mig att reagera? Något mer som är lite matnyttigt att veta innan jag skrider till verket?


Om det är första gången som det verkar på dig så hade jag nog inte ätit alls utan rökt det istället lätt att det blir för mycket när man äter.
2011-06-20, 08:55
  #42
Medlem
sen tycker jag nog känslan av att röka och bli insta bäng är skönare än att äta också på något sätt, ska man väl börja äta saker kan man köra svampar
2011-06-20, 13:14
  #43
Medlem
tycker du börjar med 0,25g utblandat med 25g smör. För att det ska gå ner kan du tillsätta lite oboy eller något. Hellre ingen effekt än att ligga där och spy..

Vidare så är det dumt att äta det första gången.. smoke man!
2011-06-20, 15:54
  #44
Medlem
3g räckte för mig första gången jag bakade.

Smula det lite smått i handen och sen smält det i smöret på låg värme.
Värsta som kan hände är att du spyr och mår lite illa (har du druckit för mycket någon kväll och varit i "rör mig inte" fasen, så är det som väntar dig i värsta fall. Detta kan ske även om du röker och är ny)
2011-06-20, 23:18
  #45
Medlem
FirstLadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naterious
Hur gick det?

Det gick bättre än förväntat. Gjorde en stor kladdkaka, höftade lite med haschet men absolut inte mer än fem gram. Och så var jag jätteförsiktig med hur mycket jag åt, tog inte mycket alls. Dock så smakade kakan hasch.

Blev lite tung i huvudet först, som om jag vore förkyld. Sedan blev jag som bomull, lugn och fnissade åt minsta lilla. Just känslan av att vara avdomnad i huvudet påminde mycket om tradolan. Så på det stora hela misslyckades jag i alla fall inte.

Tack för alla fenomenala råd!
2011-06-20, 23:19
  #46
Medlem
FirstLadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Haschkaka = en stor bit hasch (oftast 100g)
Spacecake = bakverk innehållande cannabis


Hoppsan, my bad. Men då vet jag det, tack
2011-06-21, 11:57
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FirstLady
Det gick bättre än förväntat. Gjorde en stor kladdkaka, höftade lite med haschet men absolut inte mer än fem gram. Och så var jag jätteförsiktig med hur mycket jag åt, tog inte mycket alls. Dock så smakade kakan hasch.

Blev lite tung i huvudet först, som om jag vore förkyld. Sedan blev jag som bomull, lugn och fnissade åt minsta lilla. Just känslan av att vara avdomnad i huvudet påminde mycket om tradolan. Så på det stora hela misslyckades jag i alla fall inte.

Tack för alla fenomenala råd!
haha Welcome to weed
2011-06-21, 13:43
  #48
Medlem
FirstLadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leo135
haha Welcome to weed

Haha, tack snälla I kinda like it

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback