Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-06-19, 17:38
  #1
Medlem
FirstLadys avatar
Tänkte prova på hasch för första gången, väljer att baka ned det i en kaka. Ungefär hur stor mängd bör man ta? Jag har även läst att det är vanligt att man kräks, gäller det även om man äter det eller gäller det bara om man röker?
Hur kan jag förvänta mig att reagera? Något mer som är lite matnyttigt att veta innan jag skrider till verket?
2011-06-19, 17:41
  #2
Medlem
Barnpartys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FirstLady
Tänkte prova på hasch för första gången, väljer att baka ned det i en kaka. Ungefär hur stor mängd bör man ta? Jag har även läst att det är vanligt att man kräks, gäller det även om man äter det eller gäller det bara om man röker?
Hur kan jag förvänta mig att reagera? Något mer som är lite matnyttigt att veta innan jag skrider till verket?


Ta lagom mängd så blir det nog svinbra...eller?
2011-06-19, 17:42
  #3
Medlem
FirstLadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnparty
Ta lagom mängd så blir det nog svinbra...eller?

Jag har alltså inte testat förut, så hur mkt är lagom mängd? Jag har läst att man ska ha i ganska mycket om man ska baka.
2011-06-19, 17:43
  #4
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnparty
Ta lagom mängd så blir det nog svinbra...eller?



Fast TS vill väl veta hur stor mängd som är en lagom mängd? Det är TS första gång så.
2011-06-19, 17:43
  #5
Medlem
auto607989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FirstLady
Tänkte prova på hasch för första gången, väljer att baka ned det i en kaka. Ungefär hur stor mängd bör man ta? Jag har även läst att det är vanligt att man kräks, gäller det även om man äter det eller gäller det bara om man röker?
Hur kan jag förvänta mig att reagera? Något mer som är lite matnyttigt att veta innan jag skrider till verket?

Vem har sagt att det är vanligt att kräkas? Mycket mycket svårare att kontrollera dos när man tar det oralt för det kan ta över en timma innan det händer nått.

mvh
2011-06-19, 17:44
  #6
Avstängd
Migrationsverkets avatar
Ta runt 10g i en sats Kungsörnen OCH glöm inte att använda 80% svenskt SMÖR! inte nå jävla margarin.
2011-06-19, 17:45
  #7
Medlem
FirstLadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto607989
Vem har sagt att det är vanligt att kräkas? Mycket mycket svårare att kontrollera dos när man tar det oralt för det kan ta över en timma innan det händer nått.

mvh

Nej jag hade bara hört att många kräks.
Men det är inte så vanligt alltså?
2011-06-19, 17:47
  #8
Medlem
Det beror helt på kvalitén på biten. Kör 1-2 gram.
2011-06-19, 17:47
  #9
Medlem
Fertedoss avatar
Rök det, om du äter kommer du ha mycket svårare att dosera då effekten kommer efter upp till 1.5 timme. Om du röker har du bättre kontroll.
2011-06-19, 17:48
  #10
Medlem
Morgases avatar
Väldigt svårt att säga, beror mycket på hur potent haschet är. Jag skulle tro att 0.8gram vore en bra nybörjardos om det är okej hasch, om det är riktigt bra lite mindre och dåligt lite mer.

Har inte hört att många nybörjare kräks ofta, tror inte att det är något problem.

Tror dock att det skulle vara bättre att röka det första gången, då kan du känna efter mer hur mycket du känner av och om det skulle bli obehagligt så varar det kortare än om du skulle käka det.
2011-06-19, 17:49
  #11
Medlem
FirstLadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Migrationsverket
Ta runt 10g i en sats Kungsörnen OCH glöm inte att använda 80% svenskt SMÖR! inte nå jävla margarin.

Haha, 100% äkta smör körde jag med
2011-06-19, 17:50
  #12
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FirstLady
Nej jag hade bara hört att många kräks.
Men det är inte så vanligt alltså?

Du ska alltså ta hasch för första gången, och du ska köra ner det i en kaka, utan att veta dosering, klart att man spyr om man lagt i för mycket, du kanske skulle testa att röka det innan, så du vet effekt, du kommer vara skön, eller väldigt oskön länge om du tar det oralt, längre än när du röker det, och dosering kan nog vara tricky, varför äta det? Rök!
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback