2011-06-25, 09:43
Medlem
ramsays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Å andra sidan så ljuger hororna för att det är exakt vad som förväntas av dom och för att de är så illa tvugna.

Dom är inte tvingande till ett dugg , allt handlar bara om att få pengar , lögn ger pengar. Om det vore så varför inte skaffa ett vanligt jobb t ex på donken eller 7-eleven om det är så hemskt att hora, är det inte tillräckligt betalt där? är det inte skäligen nog och ger bara en bråkdel av vad man får för att hora . Buhu!? Nämen vänta det är ju sak hemma i Sverige , istället för 2500baht tar hororna ut 2500Sek och det är ju bara en bråkdel av vad en vanlig svensk tjänar. BUHUH BUHUHU
Citera
2011-06-25, 10:27
Medlem
Min erfarenhet . Jag bor på en mindre ort i västsverige. Där bor ca 40 thaländskor. När jag frågar min särbo (thai). berättar hon att cirka hälften har horat i thailand. Ett större antal av dessa 40 är med olika män, flera stycken är med flera män samtidigt, alltså inte samma tillfälle. (trots att de är gifta/sambo och ej tidagare horat), flera har barn med sin man. Då deras kultur verkar tillåta att man ljuger hur mycket som helst även om man blir påkommen kan det fortsätta ganska länge. Och det brukar inte ta slut förrän mannen sätter ner foten, och då är de snart med någon annan man som betalar (på ena eller andra sättet). Har sett flera som delar ut sitt telefonnummer på krogen till diverse män, trots att de har män hemma som sitter och passar barnen. Ett råd titta i i mobilens kontaktlistor , och tro inte på deras förklaringar. De är experter på att ljuga eller inte svara alls( samma sak).
Citera
2011-06-27, 10:08
Medlem
MongoHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kent36
Min erfarenhet . Jag bor på en mindre ort i västsverige. Där bor ca 40 thaländskor. När jag frågar min särbo (thai). berättar hon att cirka hälften har horat i thailand. Ett större antal av dessa 40 är med olika män, flera stycken är med flera män samtidigt, alltså inte samma tillfälle. (trots att de är gifta/sambo och ej tidagare horat), flera har barn med sin man. Då deras kultur verkar tillåta att man ljuger hur mycket som helst även om man blir påkommen kan det fortsätta ganska länge. Och det brukar inte ta slut förrän mannen sätter ner foten, och då är de snart med någon annan man som betalar (på ena eller andra sättet). Har sett flera som delar ut sitt telefonnummer på krogen till diverse män, trots att de har män hemma som sitter och passar barnen. Ett råd titta i i mobilens kontaktlistor , och tro inte på deras förklaringar. De är experter på att ljuga eller inte svara alls( samma sak).

Klockrent! Håller med fullständigt! I Malmötrakten är det exakt samma sak. Flera av de importerade thailändskorna bor med sina män som sitter ensamma hemma på kvällarna när de själva är ute och har roligt. Thailändskorna träffas hemma hos varandra, super och spelar kort om pengar, många av dem går på diskotek tillsammans regelbundet 3 - 4 ggr i månaden där de träffar andra män. På ett par ställen i Malmö där de ofta finns kan man få en avsugning på toaletten utan problem. Flera av dem har sin gubbe hemma samtidigt som de regelbundet blir påsatta av en eller ett par andra män. Detta gäller de tjejer som hämtats i barerna. Av ca 20 st som jag känner till ganska bra, är 75% f.d. bartjejer. Och av dem är mer än hälften ute på detta sättet...

Jag kan alltså inte uttala mig om resten i grannskapet men jag ser ju jävligt många andra ute och jag har har kontakter i restaurang och nattklubbsvärlden vilka säger samma sak. Antalet thaitjejer som är ute och "har kul" på dansställena och barerna ( här nere ) har ökat ganska mkt de sista åren. Med "ha kul" menar jag att de blir påsatta gratis eller mot bidrag. De ser ofta till att ganska snabbt bjuda hit sina systar, kusiner, grannar från byn eller annat också vilka ofta hakar på samma trend.

Jag känner dessutom några thailändska kvinnor som varit här i 20 år eller ännu mer vilka tycker detta beteende är vidrigt då det förstör för dem som är skötsamma och lever vanligt Svenssonliv.

När de träffas i grupp så pratar de väldigt öppet om sina erfarenheter inför varandra och väldigt öppet om vad de tycker om sina "äkta män". Dessa är tråkigt nog i väldigt många fall enbart en biljett hit, en bidragsgivare till deras familjer och mellanstation till nästa bidragsgivare. I alltför få av fallen är de fortfarande tillsammans med den man som tog hit dem efter 3 - 4 år...

Jag har också förstått att ljugandet inför mannen och hans familj i många fall är en livsstil...
Nej, jag har inte själv tagit hit någon men har träffat åtskilliga av dem här varav en under längre tid.
Citera
2011-06-30, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSchniben
Många svenska män hämtar ju hem fruar från Thailand. Det jag undrar är om dessa tjejer är (var) horor eller hur har de fixat dem?

De är inte mer eller mindre horor än svenska fruar ....
Citera
2011-06-30, 14:12
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSchniben
Många svenska män hämtar ju hem fruar från Thailand. Det jag undrar är om dessa tjejer är (var) horor eller hur har de fixat dem?

Jag tror att det är bra att man kallar saker för sitt rätta namn. Det handlar varken om prostitution i dess egentliga bemärkelse...och det handlar normalt inte heller om en kärleksförbindelse. Det handlar om en typ av sexhandel som i sig innebär att någon får en tryggad ekonomi i utbyte av sexuella tjänster. Det är inte kriminellt, möjligtvis oetiskt.

Man skall också komma ihåg att merparten av dom män som utnyttjar detta är män som ligger långt ner på popularitetslistan hos svenska kvinnor. Det finns ju en anledning till att dessa män inte placeras i samma kategori som Måns Zemmerlöv.

Man kan ju tycka att det är märkligt att en snygg 25-årig flicka från Thailand frivilligt lämnar sitt land för att flytta ihop med halvfete 50-årige Sven vars utsikter på äktenskapsmarknaden sedan länge legat i botten. Det brukar förklaras med att kvinnor från vissa delar av världen inte ser den känslomässiga relationen som grundläggande...och att kärleksbegreppet är något som bara är en grundpelare i västvärlden.

Sannolikt är det sant att kvinnors syn på kärlek och relationer skiljer sig åt beroende på var man bor. Att kärleksbegreppet däremot skulle vara enbart en företeelse i västvärden tror jag inte ett ögonblick på. 20-åriga flickor i Thailand eller Nigeria längtar lika mycket efter kärlek som kvinnor i väst. Att kärleksbegreppet för många av dom är ouppnåeligt är en annan sak.

Vi har samma fenomen inte bara när det gäller thailändska kvinnor utan samma handel med unga afrikanska kvinnor pågår också. Förutsättningarna är ungefär dom samma. Skillnaden är att afrikanska kvinnor sällan har ett förflutet från "nöjesindustrin" vilket thailändska kvinnor oftast har. Det finns en del andra avgörande skillnader som jag tänkte ta upp i en annan tråd för att undvika att gå OT.
Citera
2011-07-10, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomcat_Thai
Du har absolut inte en susning om vad du pratar om. Bartjejer, alla fall i Pattaya, driver mest med unga falanger som i sin enfald inbillar sig att de är Guds gåva till kvinnorna. Du skulle bara veta hur många historier jag har hört från tjejerna. Gemensamt för dessa historier är uttryck som: oerfaret och klumpigt, tidig sädesavgång, dålig engelska och allmänt korkade. Dessutom har de stackars lågavlönade, förvuxna barnen inget att erbjuda tjejerna i form av trygghet.

har inte varit i pattaya så vet inte hur det fungerar där men annars tyckte jag det du skrev bara lät helt fel

hur fan driver dom med unga faranger undrar jag? ganska dåligt driveri att åka hem o ligga med dom gratis ett par gånger i veckan
Senast redigerad av Naxilus 2011-07-10 kl. 22:33.
Citera
2011-07-10, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicolai
Ja, skillnaden ligger i att gatuhoran går mer och har inte samma tendens till fetma.

Har du kapat frugan i Baren och hon är en av de få som bara lever på drinkar? Snyggt jobbat isåfall.
lol jag har då varken fruga eller flickvänn eller några planer på att skaffa det
Citera
2011-07-12, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MongoHasse
Klockrent! Håller med fullständigt! I Malmötrakten är det exakt samma sak. Flera av de importerade thailändskorna bor med sina män som sitter ensamma hemma på kvällarna när de själva är ute och har roligt. Thailändskorna träffas hemma hos varandra, super och spelar kort om pengar, många av dem går på diskotek tillsammans regelbundet 3 - 4 ggr i månaden där de träffar andra män. På ett par ställen i Malmö där de ofta finns kan man få en avsugning på toaletten utan problem. Flera av dem har sin gubbe hemma samtidigt som de regelbundet blir påsatta av en eller ett par andra män. Detta gäller de tjejer som hämtats i barerna. Av ca 20 st som jag känner till ganska bra, är 75% f.d. bartjejer. Och av dem är mer än hälften ute på detta sättet...

Jag kan alltså inte uttala mig om resten i grannskapet men jag ser ju jävligt många andra ute och jag har har kontakter i restaurang och nattklubbsvärlden vilka säger samma sak. Antalet thaitjejer som är ute och "har kul" på dansställena och barerna ( här nere ) har ökat ganska mkt de sista åren. Med "ha kul" menar jag att de blir påsatta gratis eller mot bidrag. De ser ofta till att ganska snabbt bjuda hit sina systar, kusiner, grannar från byn eller annat också vilka ofta hakar på samma trend.

Jag känner dessutom några thailändska kvinnor som varit här i 20 år eller ännu mer vilka tycker detta beteende är vidrigt då det förstör för dem som är skötsamma och lever vanligt Svenssonliv.

När de träffas i grupp så pratar de väldigt öppet om sina erfarenheter inför varandra och väldigt öppet om vad de tycker om sina "äkta män". Dessa är tråkigt nog i väldigt många fall enbart en biljett hit, en bidragsgivare till deras familjer och mellanstation till nästa bidragsgivare. I alltför få av fallen är de fortfarande tillsammans med den man som tog hit dem efter 3 - 4 år...

Jag har också förstått att ljugandet inför mannen och hans familj i många fall är en livsstil...
Nej, jag har inte själv tagit hit någon men har träffat åtskilliga av dem här varav en under längre tid.

Men om vi ska vara ärliga. Vad är det för män som tar hit dom?

Det är ofta män som passar mallen för en loser. Ofta arbetarjobb, bor i mindre stad och då i tråkigt bostadsområde utanför stan. Ser ofta inte bra ut, ölmage och allmänt trist person. Ser sånna killar med thaitjejer hela tiden. Klart fan thaitjejerna letar annat då.

Killarna åker ner till Thailand och får tjejerna tro dom har pengar och världens roligaste liv. Tar nån tjej med sig hem och väl där sätter dom tjejen i nån trist förort eller mindre kommun. Hur kul är det?

Som jag ser det väljer dessa killar thaitjejer väldigt ofta för att de inte kan få tjejer här hemma. Jag är på tjejernas sida här. Killarna får skylla sig själva.
Citera
2011-07-13, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allvetaren00
Men om vi ska vara ärliga. Vad är det för män som tar hit dom?

Det är ofta män som passar mallen för en loser. Ofta arbetarjobb, bor i mindre stad och då i tråkigt bostadsområde utanför stan. Ser ofta inte bra ut, ölmage och allmänt trist person. Ser sånna killar med thaitjejer hela tiden. Klart fan thaitjejerna letar annat då.

Killarna åker ner till Thailand och får tjejerna tro dom har pengar och världens roligaste liv. Tar nån tjej med sig hem och väl där sätter dom tjejen i nån trist förort eller mindre kommun. Hur kul är det?

Som jag ser det väljer dessa killar thaitjejer väldigt ofta för att de inte kan få tjejer här hemma. Jag är på tjejernas sida här. Killarna får skylla sig själva.

Det var inte detta tråden handlade om. Utan om de var Horor eller inte, då antar jag att trådskaparen menade om de var det i Thailand innan de kom hit. Och studerar man inläggen ovan och tar ett snitt så ligger snittet ungefär på 50 till 70 procent. också beroende på hur man räknar, dvs. de som börjar i Sverige (eller fortsätter här). Kan ju iof tolka ditt svar som att du håller med. och för mig är horeri om man tar emot pengar eller annan ersättning mot sexuella tjänster. Sen är det ju upp till var och en att bestämma om det stör sinnesfriden eller inte.
Citera
2013-07-28, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
De säljer sig själva till första bästa man med hyfsat stor plånbok. Deras strävan att få komma till västvärlden är så pass stark att de kan stå ut med en gammal, fet och ful man. Många av dem var säkert gatuhoror hemma i Thailand, andra inte.

Hej

jag tycker det att den här dikuterar är lite elak mot thaitjej alla människor är inte samma men samma med thai tjej också är olika tänka och det beror på också vad har du hitta och tänka också det finns många som komma till sverige med en gammal men dem vill bara ha ett liv här och jag känner många thailändare tjej som kom till sverige med gammal man och ta hand om sin man och hitta jobb om du tänker att dem få komma till västavärlden och sluta med sin kärlek det finns många från annas land också inte bara thailändare så vet du det

Stort saker är att vi är människor är olika
Citera
2013-07-28, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagetes
Håller med fullständigt !
Det märks att dom flesta som skriver här inte har varit i Thailand. Återigen massa utav fördomar.
Vi är många som har varit gifta med en svensk tjej och och fullständigt tröttnat på den överdrivna feminismen/jämlikheten. Låt en kvinna vara kvinnlig....låt en man vara manlig.....så får det inte vara i dagens sverige.
När en svensk kvinna gift sig och fått sina barn så är det allmänt ok att man kan sluta att ta hand om sig, bli fet mm.
Observera att idag är det vanligare att en 35-årig kille gifter sig med en jämnårig Thailändska, än att en 65-åring gifter sig med en 25-årig thailändska.
Samtidgt förstår jag alla okunniga fördomsfulla skrivare här, okunskap om religon/kulturskillnader är stor här.... inte många med studieskulder....

Tack för att ni ser nånting bra mot thailändare det är olika männsikor och jag hatar dem som tänker jätte dåligt mot thailändare även dem inte hade varit i thailand och thailändare vi vill jobba och vill ha egen penger också trött för att vänta på pengar från sin man när jag har läst här då blir jag jätte ledsen för att dem tänker så jäkla dåligt tänkt

Men om man jämperar på kvinnor i olika länder som dem hämta hitt också det lika dan som dem skriver och jag undra VARFÖR man ska har dålig tänker mot bara THAILÄNDARE då???

Men tack så för mycker för ni har bra positiv tänker mot Thailändare iaf
Citera
2013-07-28, 11:44
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MongoHasse
Precis. En lite mer nyanserad bild behövs kanske.

Jag har varit tillsammans med en vietnamesiska som var välutbildad, smart, snygg och hade pengar. Hon var dessutom svensk medborgare sedan tidigare.

Nu dejtar jag en thailändska som varit i Sverige i över 20 år.

Båda dessa damer ogillar starkt "thailuder", alltså den typiska golddiggern som bara lurar män för att tjäna pengar, få uppehållstillstånd etc eller som sitter på thaisalongerna och knullar mot pengar samtidigt som de har pojkvän/sambo/man hemma. De ser det som att dessa tjejer förstör för dem och skapar den bilden av "thailudret" som då även drabbar dem. De är jävligt less på att folk tittar snett på dem på stan för att de har en svensk pojkvän/sambo/man. Det är tjejer som jobbar som sjuksköterskor, revisorsassistenter osv. Alla thaitjejer är inte falska horor, långt ifrån. Träffar du en bra thaitjej så får du dejta henne kanske 10-15 gånger innan hon släpper till. Stor skillnad mot svennehororna.

Över hela världen så är människor olika. Det finns väldigt många bra thaitjejer som inte skulle drömma om att suga av random snubbe på krogen. Men, man ska kolla lite på vad de har för bakgrund, utbildning osv.

Ja, och thailändskan jag dejtar nu är äldre än mig. Men jävlar vad hon är välbehållen. Hon ser minst 10 år yngre ut. Är mån om sitt utseende och sin kropp.
Senast redigerad av Fettsugning 2013-07-28 kl. 11:59. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in