Citat:
Ursprungligen postat av kent36
Min erfarenhet . Jag bor på en mindre ort i västsverige. Där bor ca 40 thaländskor. När jag frågar min särbo (thai). berättar hon att cirka hälften har horat i thailand. Ett större antal av dessa 40 är med olika män, flera stycken är med flera män samtidigt, alltså inte samma tillfälle. (trots att de är gifta/sambo och ej tidagare horat), flera har barn med sin man. Då deras kultur verkar tillåta att man ljuger hur mycket som helst även om man blir påkommen kan det fortsätta ganska länge. Och det brukar inte ta slut förrän mannen sätter ner foten, och då är de snart med någon annan man som betalar (på ena eller andra sättet). Har sett flera som delar ut sitt telefonnummer på krogen till diverse män, trots att de har män hemma som sitter och passar barnen. Ett råd titta i i mobilens kontaktlistor , och tro inte på deras förklaringar. De är experter på att ljuga eller inte svara alls( samma sak).
Klockrent! Håller med fullständigt! I Malmötrakten är det exakt samma sak. Flera av de importerade thailändskorna bor med sina män som sitter ensamma hemma på kvällarna när de själva är ute och har roligt. Thailändskorna träffas hemma hos varandra, super och spelar kort om pengar, många av dem går på diskotek tillsammans regelbundet 3 - 4 ggr i månaden där de träffar andra män. På ett par ställen i Malmö där de ofta finns kan man få en avsugning på toaletten utan problem. Flera av dem har sin gubbe hemma samtidigt som de regelbundet blir påsatta av en eller ett par andra män. Detta gäller de tjejer som hämtats i barerna. Av ca 20 st som jag känner till ganska bra, är 75% f.d. bartjejer. Och av dem är mer än hälften ute på detta sättet...
Jag kan alltså inte uttala mig om resten i grannskapet men jag ser ju jävligt många andra ute och jag har har kontakter i restaurang och nattklubbsvärlden vilka säger samma sak. Antalet thaitjejer som är ute och "har kul" på dansställena och barerna ( här nere ) har ökat ganska mkt de sista åren. Med "ha kul" menar jag att de blir påsatta gratis eller mot bidrag. De ser ofta till att ganska snabbt bjuda hit sina systar, kusiner, grannar från byn eller annat också vilka ofta hakar på samma trend.
Jag känner dessutom några thailändska kvinnor som varit här i 20 år eller ännu mer vilka tycker detta beteende är vidrigt då det förstör för dem som är skötsamma och lever vanligt Svenssonliv.
När de träffas i grupp så pratar de väldigt öppet om sina erfarenheter inför varandra och väldigt öppet om vad de tycker om sina "äkta män". Dessa är tråkigt nog i väldigt många fall enbart en biljett hit, en bidragsgivare till deras familjer och mellanstation till nästa bidragsgivare. I alltför få av fallen är de fortfarande tillsammans med den man som tog hit dem efter 3 - 4 år...
Jag har också förstått att ljugandet inför mannen och hans familj i många fall är en livsstil...
Nej, jag har inte själv tagit hit någon men har träffat åtskilliga av dem här varav en under längre tid.