Citat:
Ursprungligen postat av SonyB
Ursäkta, men du kan inte ha varit i Thailand? I alla fall inte utanför turistorterna!
Tillverkningsindustrin sysselsätter de flesta. Turistindustrin är betydligt mindre.
För femton år sedan räknades 4 av 10 thailändare som fattiga, idag är det 1 av 10, Bangkok har betydligt fler miljonärer än Stockholm och du kan köpa äkta märkeskläder i ganska små städer numera. BNP per capita i Thailand är högre än i Serbien och jämförbar med Turkiets. Så djävla fattigt är det med andra ord inte.
Att kvinnor väljer män efter tjocklek på plånboken är inget nytt. Så har det alltid varit.
De thailändskor jag känner i Sverige är duktiga, ibland välutbildade, och måna om att göra rätt för sig. Och framför allt: de hänger inte på socialen och låter sig bli försörjda. Deras män är vanliga knegare eller småföretagare.
Med åren har jag lärt mig en sak: Döm inte andras kärlek! Recensera inte andras förhållanden. Och därför blir jag så jävla trött på såna här trådar.
Håller med fullständigt !
Det märks att dom flesta som skriver här inte har varit i Thailand. Återigen massa utav fördomar.
Vi är många som har varit gifta med en svensk tjej och och fullständigt tröttnat på den överdrivna feminismen/jämlikheten. Låt en kvinna vara kvinnlig....låt en man vara manlig.....så får det inte vara i dagens sverige.
När en svensk kvinna gift sig och fått sina barn så är det allmänt ok att man kan sluta att ta hand om sig, bli fet mm.
Observera att idag är det vanligare att en 35-årig kille gifter sig med en jämnårig Thailändska, än att en 65-åring gifter sig med en 25-årig thailändska.
Samtidgt förstår jag alla okunniga fördomsfulla skrivare här, okunskap om religon/kulturskillnader är stor här.... inte många med studieskulder....