2019-08-19, 11:07
Medlem
Har börjat äta Ritalin för Adhd, fick mer energi och kunde tänka klart dom första tre dagarna. Nu har jag bara ångest, kan inte konserterna mig osv, tillbaka till den vanliga adhd hjärnan igen alltså.
Vill prova elvanse, någon som äter det? Är det bättre?
Citera
2019-08-19, 11:17
Medlem
Henguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuriduttan
Har börjat äta Ritalin för Adhd, fick mer energi och kunde tänka klart dom första tre dagarna. Nu har jag bara ångest, kan inte konserterna mig osv, tillbaka till den vanliga adhd hjärnan igen alltså.
Vill prova elvanse, någon som äter det? Är det bättre?
Du måste testa dig fram, går inte att veta innan du har prövat. Jag fick Concerta först, sög och gjorde ingenting. Fick därefter Elvanse som enligt mig va värre, hjälpte ingenting men kände ett konstant rus i kroppen vilket va irriterande + mataptiten är åt HELVETE. Vi håller på och experimenterar med lite olika nu, just nu testar jag Equi(något) men lär bli Ritalin vid nästa besök. Tycker det skittråkigt att under långa perioden behöver testa olika mediciner men vad ska man göra.
Citera
2019-08-19, 11:34
Medlem
Henguss avatar
Finns det någon här som har testat "alla" ADHD mediciner som finns tillgängliga?

Har testat:

Concerta (20mg upptrappning till 60mg), Elvanse (20mg upptrappning till 70mg), Equasym(20mg upptrappning till 60mg) och de har knappt gjort någon förbättring. Ska träffa läkaren om c:a 3 veckor och be om att testa Ritalin, hoppas det fungerar.
Citera
2019-08-19, 11:39
Citat:
Ursprungligen postat av Hengus
Finns det någon här som har testat "alla" ADHD mediciner som finns tillgängliga?

Har testat:

Concerta (20mg upptrappning till 60mg), Elvanse (20mg upptrappning till 70mg), Equasym(20mg upptrappning till 60mg) och de har knappt gjort någon förbättring. Ska träffa läkaren om c:a 3 veckor och be om att testa Ritalin, hoppas det fungerar.

Ritalin är jumetylfenidat precis som C. occh E. fast med annorlunda frisättning. Men ge det ett försök iaf. Jag trivdes inte med C. men gick 2 år på R. iaf.
Citera
2019-08-19, 12:00
Medlem
Henguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Ritalin är jumetylfenidat precis som C. occh E. fast med annorlunda frisättning. Men ge det ett försök iaf. Jag trivdes inte med C. men gick 2 år på R. iaf.
Går det att beskriva skillnaden mellan C & R i känsla & hur det påverka dig?
Citera
2019-08-19, 13:26
Medlem
Citat:

Har testat:

Ritalin är metylfenidat också så det är ingen skillnad. Finns både som depotkapslar och direktverkande tabletter.
Du har aldrig tänkt tanken att dina problem beror på något annat eftersom du inte får effekt?
Sömnproblem, depression, hormonproblem tänker jag på.
Voxra är en underskattad aktiverande antidepressiv som många älskar före stimulanter.
Citera
2019-08-20, 02:58
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Ätit i princip alla efter recept. Hade en privatläkare som skulle bota allt med amfetamin.
Attentin i mängder, alltid problem på apoteket då det rörde sig om tusentals tabletter.
Sa att jag inte ville ha mer stimulantia, fick 100mg attentin... Vilket är extremt ovanligt.
Privatläkare så aldrig lämnat pisspriov eller ens tagit blodtryck.

Slutat och det är jag glad för, alla stimulantia bryter ner. Så är det för mig iaf. Får inte ut något alls.
Experimenterat från allt till 10-100mg per dygn och inget har förändrat något till det possitiva.
Slutade för ett år sedan
Citera
2019-08-20, 14:05
Medlem
Henguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Ritalin är metylfenidat också så det är ingen skillnad. Finns både som depotkapslar och direktverkande tabletter.
Du har aldrig tänkt tanken att dina problem beror på något annat eftersom du inte får effekt?
Sömnproblem, depression, hormonproblem tänker jag på.
Voxra är en underskattad aktiverande antidepressiv som många älskar före stimulanter.
Har inga sömnproblem, är inte deprimerad och vet inte vad du syftar på för hormonproblem men har bra testosteron värden. Mina "problem" är att jag är väldigt impulsiv, sjukt lätt distraherad och har svårt att fokusera på jobbet under en lång period. Kan även inte sitta still för länge, är alltid ute och hämtar vatten eller snackar med ngn kollega. Möten som är 2-3+ timmar är ren tortyr för mig, jag går inte på dem längre.
Citera
2019-08-20, 14:09
Medlem
Citat:
Har inga sömnproblem, är inte deprimerad och vet inte vad du syftar på för hormonproblem men har bra testosteron värden. Mina "problem" är att jag är väldigt impulsiv, sjukt lätt distraherad och har svårt att fokusera på jobbet under en lång period. Kan även inte sitta still för länge, är alltid ute och hämtar vatten eller snackar med ngn kollega. Möten som är 2-3+ timmar är ren tortyr för mig, jag går inte på dem längre.

Med andra ord är lite disciplin allt du behöver.
Citera
2019-08-23, 11:38
Medlem
Henguss avatar
Citat:
Med andra ord är lite disciplin allt du behöver.
Lmao. Disciplin skulle alltså få mig att inte bli distraherad av allt runt om kring mig + stoppa min kropp från att få enormt mycket energi så jag inte kan sitta still?

Tror du behöver kolla upp vad disciplin betyder.

Värt att notera; har tagit 20mg Ritalin nu i 4 dagar och märker redan en betydligt bättre effekt än vad jag fått av övriga ADHD mediciner
Senast redigerad av Hengus 2019-08-23 kl. 11:42.
Citera
2019-08-23, 11:44
Medlem
Citat:
Lmao. Disciplin skulle alltså få mig att inte bli distraherad av allt runt om kring mig + stoppa min kropp från att få enormt mycket energi så jag inte kan sitta still?

Tror du behöver kolla upp vad disciplin betyder.

Har du provat alla stimulanter som finns utan effekt får du nog börja rannsaka dig själv ja. Du får nog börja inse att det är du själv som är problemet. Att gå iväg och göra annat som inte är relevant och skylla det på mycket energi förstår du väl själv att det inte håller?
Jag tror bara att du är en curlad, ouppfostrad och odisciplinerad person. Jag vet vad ordet innebär.
Citera
2019-08-23, 11:59
Medlem
Henguss avatar
Citat:
Har du provat alla stimulanter som finns utan effekt får du nog börja rannsaka dig själv ja. Du får nog börja inse att det är du själv som är problemet. Att gå iväg och göra annat som inte är relevant och skylla det på mycket energi förstår du väl själv att det inte håller?
Jag tror bara att du är en curlad, ouppfostrad och odisciplinerad person. Jag vet vad ordet innebär.

Kan inte sluta skratta. Good troll tho, fortsätt slösa ditt liv på Flashback och be andra disciplinera sig istället för att applicera det i ditt egna liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in