Citat:
Ursprungligen postat av
Anonym209
Du som är kunnig, kan du säga vilken adhd medicin som ger mest minskad aptit som går att då utskrivet i sverige för adhd? jag har diagnosen
Mysimba finns numera i sverige men den kan väl knappast vara bättre än adhd medicin? dessutom SKA jag ha adhd medicin eftersom jag har fått diagnosen. Minskad aptit ser jag som en stor och positiv bonus. Har alltså grava adhd besvär.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonym209
Vad fan vet du om hurvida jag har adhd eller ej, eller varför jag tar läkemedel? nej du vet inte ett dugg din idiot! Svara på frågan eller håll käften!
Ja, jag har viss kunskap, inom det här i vart fall, men om jag ska säga eller länka något mer så vill jag att du ber om ursäkt till Loppiloppan för din grava överreaktion på hennes kommentarer.
Det var inget allt för överdrivet eller anklagande som hon påstod - visst, introkommentaren var lite klumpig, men det ger dig inte rätt att uttrycka dig på det sättet.
För övrigt så måste du hålla isär på koncept som "stark" och "effektiv" och även på hur något uppfattas och på hur något faktiskt är.
För att använda ett extremt exempel för att illustrera:
tittar man bara snabbt, och inte tänker allt för mycket, så verkar jorden vara platt. Tänker man dock till och undersöker lite, så inser man att den egentligen är RUND och att det är fullkomligt galet att gå runt och tro eller predika att Jorden är platt.