2018-04-06, 13:05
Medlem
Jag fick se ett klipp av Marcus Käfer som sitter och säger att all försäljning av moln (skyer) ska upphöra.
Han uppmanar även alla att köpa nu för att kunna få sin passiva inkomst efter Project X.

Är det någon som vet något om att försäljning av moln ska stoppas? Informationen verkar komma från Norge.
Citera
2018-04-06, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klapppmongo
Jag fick se ett klipp av Marcus Käfer som sitter och säger att all försäljning av moln (skyer) ska upphöra.
Han uppmanar även alla att köpa nu för att kunna få sin passiva inkomst efter Project X.

Är det någon som vet något om att försäljning av moln ska stoppas? Informationen verkar komma från Norge.

Riktigt klappmongo-komiskt att dom kallar det "Project X" när det riktiga namnet är "myWorld"..

Tyvärr samma scam och lurendrejeri - bara ett nytt namn i förhoppningen att lura fler klappmongon..

Lyoness = Lyconet = CashbackWorld och nu myWorld

Pinsamt...
Citera
2018-04-06, 14:32
Medlem
Informationen verkar komma från Norge.
Citera
2018-04-06, 15:31
Medlem
https://www.diskusjon.no/index.php?a...tach_id=601646

Ett roligt protokoll fört mellan Lottstift och Lyoness från ett möte den 14 Mars.
Vissa saker som jag tycker är roligt:

"- Som følge av selskapsendringene skal forbrukerne ikke lenger ha tilknytning til Lyoness
Europe, medlemmene skal ha avtale med selskap i hvert enkelt land.
"

"Lyoness mener blant annet:
- At Lotteritilsynet må ta hensyn til totalomsetningen i lojalitetsbutikkene når det er brukt CashBack
kort, selv om dette ikke er Lyoness sin omsetning ført i deres regnskaper
- At det er samsvar mellom kjøpesum og produktet en får for kjøpesummen
"

Någon som har någon info på följande personer?
Marko Sedovnik, Dr. Hubert Reif, Elisabeth Bierbacher
Citera
2018-04-06, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klapppmongo

Har du länk till detta? Vem fan är Käfer? Ska de sluta sälja moln? Fattar jag inte varför!
Citera
2018-04-06, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Riktigt klappmongo-komiskt att dom kallar det "Project X" när det riktiga namnet är "myWorld"..

Tyvärr samma scam och lurendrejeri - bara ett nytt namn i förhoppningen att lura fler klappmongon..

Lyoness = Lyconet = CashbackWorld och nu myWorld

Pinsamt...

Same shit, different names...

Har följt detta i fem års tid. Fortfarande ingen succé. Snart, snart, snart är det eviga mantrat från Lyoness-anhängare.

Fortfarande suspekt och varje sund människa borde se att detta är ett pyramidspel.
Citera
2018-04-08, 11:33
Medlem
Har hört några lösa rykten om att lyoness har problem i Turkiet. Det pratas om konkurs mm.
Någon som kan språket och har lite koll på vad som händer där nere?
Citera
2018-04-08, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Petter100
https://www.dagbladet.no/nyheter/det...spill/61520423

I Norge er det straffbart og delta i pyramide selskaper ..hur er det i Sverige ? Så selskaper som er med lyoness kan risikere straff. så viktig vi advare dom alle
Haha...du är ju en riktigt skön en! Hoppas du har ett bra gömställe då.
Inte för jag bryr mig om Lyones men detta var fan det roligaste på länge!
Citera
2018-04-08, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dandarabilla
Haha...du är ju en riktigt skön en! Hoppas du har ett bra gömställe då.
Inte för jag bryr mig om Lyones men detta var fan det roligaste på länge!

Vad är det som är så roligt?
På lottostift kan du läsa dom brev som myndigheten skickat ut till vissa deltagare...
Citera
2018-04-08, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hans.greta
Vad är det som är så roligt?
På lottostift kan du läsa dom brev som myndigheten skickat ut till vissa deltagare...
Det roliga är ju att petter själv är insyltad i detta och nu sitter och skrämmer folk med att det är straffbart med pyramidspel! Alltså är han ju själv i skiten lika mycket! Kul kille
Kasta sten i andras glashus är riktigt illa...
Citera
2018-04-09, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dandarabilla
Det roliga är ju att petter själv är insyltad i detta och nu sitter och skrämmer folk med att det är straffbart med pyramidspel! Alltså är han ju själv i skiten lika mycket! Kul kille
Kasta sten i andras glashus är riktigt illa...
Jeg er ikke med mer på denne dritten og har aldri lurt noen heller til bli med . jeg kjøpte noen skyer og ESP men er nå ute og advarer andre til bli med
Citera
2018-04-09, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Petter100
Jeg er ikke med mer på denne dritten og har aldri lurt noen heller til bli med . jeg kjøpte noen skyer og ESP men er nå ute og advarer andre til bli med
Nänä, men då är det ju lugnt....tänkte inte på att man kan resonera så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in