2018-01-29, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hans.greta
Nu vill jag påstå att du framställer dej själv "i dålig dager" som påstår att jag inte förstår mig på. Det har du noll koll på!
"Det är upp till var och en om man.."
Det är ett argument som inte riktigt håller i en rättegång.. men juryn dom fick faktiskt ett val att inte vara med på detta bedrägeri...

Detta är ett bedrägeri där allt går ut på att lura av "invisterare/klappmongon" deras kapital.
Dålt bakom ett gratis kort och ser du inte det så är det på tiden att du går till optikern eller kanske viktigare att du går till en hjärndoktor som avprogramerar sektpropagandan.

Med det du skriver så ser jag att du inte förstår dig på systemet och att uttala sig om sånt man inte kan, det bör man undvika. Kolla den senaste kompensationsplanen som jag länkade i mitt senaste inlägg och läs den även du! Så kan du skriva sen igen och så ska jag besvara alla frågor du kan ha.

Det håller alldeles utmärkt om man har ett lagligt företag? Det är upp till var och en om man vill investera och man ska aldrig investera pengar man inte kan förlora. Det lär man sig när man är liten.
Citera
2018-01-29, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKossmos
Med det du skriver så ser jag att du inte förstår dig på systemet och att uttala sig om sånt man inte kan, det bör man undvika. Kolla den senaste kompensationsplanen som jag länkade i mitt senaste inlägg och läs den även du! Så kan du skriva sen igen och så ska jag besvara alla frågor du kan ha.

Det håller alldeles utmärkt om man har ett lagligt företag? Det är upp till var och en om man vill investera och man ska aldrig investera pengar man inte kan förlora. Det lär man sig när man är liten.

Man behöver inte läsa er kompensationsplan för att förstå att gratiskortet är en front för att dölja en urusel investering uppbyggd för att lura av folk pengar. Finns mängder med vittnesmål från massor med folk som blivit lurade och det finns domstolsbeslut där lyoness måste betala tillbaka till dom som dom lurat och den kompensationsplan du länkar ser i princip ut som den gamla så det är samma visa om igen dock med ett nytt sätt att lura klappmongon som ni kalla för det hypade ordet moln.
Citera
2018-01-29, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hans.greta
Man behöver inte läsa er kompensationsplan för att förstå att gratiskortet är en front för att dölja en urusel investering uppbyggd för att lura av folk pengar. Finns mängder med vittnesmål från massor med folk som blivit lurade och det finns domstolsbeslut där lyoness måste betala tillbaka till dom som dom lurat och den kompensationsplan du länkar ser i princip ut som den gamla så det är samma visa om igen dock med ett nytt sätt att lura klappmongon som ni kalla för det hypade ordet moln.

Åh herregud, trodde inte nån kunde vara värre än pellets men du slår fan alla nivåer!

Så du behöver inte läsa grunden till nått, det är ju som att säga jag behöver inte utbilda mig i hur man flyger ett flygplan innan jag sätter mig bakom spakarna.

Sluta bara kommentera om du inte ens är intresserad av att förstå.
Citera
2018-01-29, 23:50
Medlem
"14) Nej - Cirkle K jobbar inte på ett skit - mer än att kunder skall kunna använda presentkort.
För nu har det blivit klarlagt och Lyoness/CashbackWorld har uppdaterat sin hemsida och information.
Circle K - presentkort -> https://www.lyoness.com/se/cashback/...-k-presentkort

Det är alltså inget samarbete mellan Cirkle K och Cashbackworld - det har heller inte funnits något samarbete. Det handlar endast om ett elektroniskt presenkort (Samma sak som Pre-Paid Mastercard) och inget annat."

Mitt svar igen pellets:

Antingen har du läs svårigheter eller ett minne som en guldfisk, tror du bestämt har båda problemen men jag är inte rätte man att sätta dessa diagnoser på dig, du har också såna otroliga utbrott pellets, du bör kolla upp det, som jag sagt till dig det är inte bra för hjärtat!

Varken Elgiganten eller Circle-k har anslutit sig till cashback World, det har gått med på att sälja värdecheckar men nu har circle-k gått med på att istället för att sälja pappers värdecheckar, tillåta cashback World att använda sig utav ett presentkort/pre-paid kort (kalla de vad du vill) så det blir lättare hantering och samma med MasterCard, de fick lov att köpa in pre-paid kort och dela ut till sina medlemmar, sedan köpte cashback World en pott som medlemmarna sedan fick köpa utav och på de viset var det, det hade heller inte anslutit sig till varandra.
Du måste använda rätt ord pellets för att du ska låta trovärdig, circle-k och Elgiganten har visst ett slags samarbete därför att cashback World köper en viss mängd värdecheckar varje månad, det har inte anslutit sig till varandra, NEJ, men det har ett slags samarbete ungefär som när du köper in varor eller produkter till din butik, du har inte nödvändigtvis anslutit dig till tillverkaren utan du har ett samarbete med dom.
Jag trodde du hade förstått detta när jag skrev till dig men du verkar har svårt att förstå, sen har du ett väldigt stort bekräftelse behov också så det var nog jobbigt för dig när jag skrev ett privat meddelande.

Trots ditt bekräftelse behov och dina oroväckande utbrott, varför kan du inte försöka att andas lite och iallafall försöka hålla diskussionen på en mogen nivå, jag menar klappmongo?
Du gillar inte detta okej men snälla rara du, inte behöver du väll hoppa på en människa på de viset och säga att den är ett klappmongo?
Väx upp för fan, du beter dig som att du är 15 år
Citera
2018-01-30, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKossmos
Åh herregud, trodde inte nån kunde vara värre än pellets men du slår fan alla nivåer!

Så du behöver inte läsa grunden till nått, det är ju som att säga jag behöver inte utbilda mig i hur man flyger ett flygplan innan jag sätter mig bakom spakarna.

Sluta bara kommentera om du inte ens är intresserad av att förstå.

Jag skrev att man inte behöver inte att jag inte läst. Skulle du förstå vad du läser Så skulle du sett att jag även skrev att den kompensationsplanen ser i princip ut som den gamla... men skulle du vara läskunnig så skulle du kanske haft ett annat jobb..
Du kanske skulle ta och lägga lite mer tid och läsa igenom lite kritik från offer världen över och domstolsbeslut istället för den där kompensationsplanen som föga kommer göra dej nämnvärt tätare än existensminimum
Citera
2018-01-30, 08:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Du har heller inte kunnat argumentera varför man ska bli gratis medlem
Du har heller inte kunnat argumentera varför man skall betala för att ragga upp fler klappmongon och tjäna pengar
Snälle lille Pellets: det har av flertalet personer inklusive mig i denna tråd förklarats åtskilliga gånger. Att du personligen sedan anser det inte är värt "besväret" att nyttja ett gratiskort får stå för dig. Själv ser jag inga problem med att där kortet går att använda (i butik och/eller online) använda det samtidigt som jag betalar med mitt mastercard (får därmed bankens bonus också).
Ingen skillnad eller problem att dra TVÅ kort jämfört med att först dra ICA kortet och sedan mitt betalkort (nä, jag vill inte ha pengar på ICA kortet).

Det är upp till var och en att avgöra vad som är värdefullt och lönt. Din åsikt har vi fått nu!

Citat:
Norge kommer att stängas ner - och skulle dom inte göra det kommer dom att bli tvingade till radikala förändringar vilket kommer att ha inverkan på Sverige - vad som händer i Italien har en marginell påverkan på svnesk konsumtion (Speciellt i jämförelse med Norge)
Vad som sker i Norge återstår att se. Men om det nu är som du skriver att det blir förändringar så är det väl isåfall bra? Förändring/ utveckling mot det bättre är inget du ska förkasta, tvärtom välkomna.

Nä, vad som sker i Italien är INTE av marginell betydelse för övriga europeiska länder, tvärtom.
Att två Italienska storklubbar som AC Roma och FC Inter nu väljer att sätta CashbackWorld på matchtröjorna är inte något du kan vifta bort. Det kommer sätta ringar på vattnet och få fler att se och förstå att detta lojalitetskoncept fungerar och ger ett mervärde för både företag och kunder.
Inte för dig Pellets, ännu, men detta minskar inte möjligheterna att påverka de företag du skriker efter.

Tro mig, inom ett år (senast) har vi en dagligvarukedja ansluten. Vad kommer dina argument då bli?
Att det är fel kedja som anslutit?

Citat:
Gällande hösten? Gå tillbaka och läs tråden ordentligt.
Vilka som är avstängda nu skiter jag i - och vilka som kommit tillbaka från avstängning skiter jag också i - jag diskuterar inte andra användare ö.h.t.
Behöver inte gå tillbaka och läsa vad som skrevs då! Väntar fortfarande på dina förklaringar till dina lögner.

Jo, det var du som raljerade om att folk var avstängda, kort och gott! Ville inte heller ha en disskussion, konstaterade enbart utifrån ditt glada tillrop att det var DINA vänner i denna tråd som FORTFARANDE är avstängda.
Citera
2018-01-30, 10:26
Medlem
Då är det konstaterat....

Ytterligare ett klappmongo som försökte skryta med att ett samarbete mellan CashbackCard och Circle K fanns...

(FB) Lyoness - Scam och pyramidspel?

"Det står Circle K på kortet och det funkar hos Circle K, vad jag vet så får man inte lov att ta andras loggor och använda om man inte har tillstånd till det. Jag får min rabatt när jag betalar med kortet och jag får extra rabatt när jag visar det vanliga Circle K kortet som jag har haft sen länge.
Inte jag som har arbetat fram kortet med Circle K så kan inte svara på alla dina frågor."

Problemet är att det aldrig existerat något som helst samarbete eftersom det endast handlar om ett Presentkort i form av ett "Pre Paid Mastercard"

https://www.lyoness.com/se/shoppingn...sentkort-34854
"Circle K elektroniska presentkort"

Och att sitta och skryta med att "vänner kommer undan när dom helt enkelt skattefifflar är inte mycket att skryta med när helt plötsligt skatteverket kollar uppgifterna och restskatten är ett faktum...

Inte heller mycket att skryta med vad som händer i Serbien o.s.v. eftersom det fortfarande inte händer ett skit i Sverige och har inte gjort det heller de senaste 10 åren...

Men fortfarande är punkt 9 EXTREMT intressant diskussionsobjekt
https://www.lyoness.com/se/cashback/...dmc-haninge-ab

Cashbackworld ger kunden 4% + 5SP
Notera nu - Ett köp på 1000:- ger Gratismedlemen...
40:- + 5SP
Nu till problemet - vem betalar följande.....
"1% går i Vänskapsbonus till dom närmaste 2 leden
1% Går till CBW för att betala lön till våra 1000 anställda på våra kontor samt betala serverhallar och all annan infrastruktur."

Här står vi inför 2 val
1) Butiken betalar 6% per köp -> Om detta är fallet är avtalet ÄNNU MER katastrofalt för butiksägaren
2) De saknade 2% betalas av klappmongon som betalar. -> Systemet kolappsar om medlemmarna slutar köpa SP
Citera
2018-01-30, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
Snälle lille Pellets: det har av flertalet personer inklusive mig i denna tråd förklarats åtskilliga gånger. Att du personligen sedan anser det inte är värt "besväret" att nyttja ett gratiskort får stå för dig. Själv ser jag inga problem med att där kortet går att använda (i butik och/eller online) använda det samtidigt som jag betalar med mitt mastercard (får därmed bankens bonus också).
Ingen skillnad eller problem att dra TVÅ kort jämfört med att först dra ICA kortet och sedan mitt betalkort (nä, jag vill inte ha pengar på ICA kortet).

Det är upp till var och en att avgöra vad som är värdefullt och lönt. Din åsikt har vi fått nu!
Eftersom det inte ens finns butiker värt att gå till så är det fortfarande inte ett argument.
Det har alltså fortfarande inte kommit ett hållbart argument från något klappmongo att bli gratismedlem.

Att ha ett kort till som bara fungerar på små skitbutiker innebär att man lägger ur kortet och aldrig anväder det.

Vad som sker i Norge återstår att se. Men om det nu är som du skriver att det blir förändringar så är det väl isåfall bra? Förändring/ utveckling mot det bättre är inget du ska förkasta, tvärtom välkomna.

Citat:
Nä, vad som sker i Italien är INTE av marginell betydelse för övriga europeiska länder, tvärtom.
Att två Italienska storklubbar som AC Roma och FC Inter nu väljer att sätta CashbackWorld på matchtröjorna är inte något du kan vifta bort. Det kommer sätta ringar på vattnet och få fler att se och förstå att detta lojalitetskoncept fungerar och ger ett mervärde för både företag och kunder.
Inte för dig Pellets, ännu, men detta minskar inte möjligheterna att påverka de företag du skriker efter.
Jo - det har marginell betydelse - eller hur mycket tror du Herbalife och Hammarby har hjälpt här i Sverige? Dom bedriver fortfarande en helt anonym tillvaro

Citat:
Tro mig, inom ett år (senast) har vi en dagligvarukedja ansluten. Vad kommer dina argument då bli?
Att det är fel kedja som anslutit?
Nej - för det kommer aldrig att hända - se ovan svar på att bonusen är alldeles för dyr (Punkt 9 i den andra diskussionen med det andra klappmongot)

Citat:
Behöver inte gå tillbaka och läsa vad som skrevs då! Väntar fortfarande på dina förklaringar till dina lögner.
Och det har jag redan besvarat - läs om igen och inse fakta - vi har ett klappmongo till som nu ljög om samarbete mellan Cashbackworld och Circle K som aldrig existerat.

Citat:
Jo, det var du som raljerade om att folk var avstängda, kort och gott! Ville inte heller ha en disskussion, konstaterade enbart utifrån ditt glada tillrop att det var DINA vänner i denna tråd som FORTFARANDE är avstängda.
Nej - det var ett kort konstaterande att massor av användare hade blivit avstängda under tiden jag hade semester.
Och här på Flashback har jag inga vänner - här är jag ensam och skiter i vilka som håller med mig och vilka som inte gör det.
Citera
2018-01-30, 16:01
Medlem
"The Court for Commercial Matters in Vienna has stated in a final judgement of August 16, 2017 that the changeover to the new General T&Cs was illegal."

http://www.bekm.us/2018/01/

Finns ett par intressanta artiklar från i år
Tydligen så försöker lyoness europe att stämma journalisten utan större framgång..
Citera
2018-01-31, 09:01
Medlem
Golf open event har i förtid avslutat samarbetet med lyoness. Lyoness open avtalet som skulle löpt ut 2020 finns inte längre.

Lyoness tycks ha svårt att hålla fast vid sina sponsoravtal då detta inte är första gången ett sådant avslutas i förtid.
Citera
2018-01-31, 22:36
Medlem
Citat:
Då är det konstaterat....

Och att sitta och skryta med att "vänner kommer undan när dom helt enkelt skattefifflar är inte mycket att skryta med när helt plötsligt skatteverket kollar uppgifterna och restskatten är ett faktum...

Vi skattefifflar inte då vi följer det revisorn säger.

Inte heller mycket att skryta med vad som händer i Serbien o.s.v. eftersom det fortfarande inte händer ett skit i Sverige och har inte gjort det heller de senaste 10 åren...

Men fortfarande är punkt 9 EXTREMT intressant diskussionsobjekt
https://www.lyoness.com/se/cashback/...dmc-haninge-ab

Cashbackworld ger kunden 4% + 5SP
Notera nu - Ett köp på 1000:- ger Gratismedlemen...
40:- + 5SP
Nu till problemet - vem betalar följande.....
"1% går i Vänskapsbonus till dom närmaste 2 leden
1% Går till CBW för att betala lön till våra 1000 anställda på våra kontor samt betala serverhallar och all annan infrastruktur."

Här står vi inför 2 val
1) Butiken betalar 6% per köp -> Om detta är fallet är avtalet ÄNNU MER katastrofalt för butiksägaren
2) De saknade 2% betalas av klappmongon som betalar. -> Systemet kolappsar om medlemmarna slutar köpa SP[/quote]

Du förstår ju inte ens vad du själv skriver.

Butiken i detta exempel betalar 9% till kunden i form av Cashback och SP
Sen betalar butiken ytterligare 1%, 0,5 och 0,5 till dom närmaste 2 leden.
Set betalar butiken 1% till CBW för att vi tillhandahåller systemet och utvecklar systemet.

Men innan du ens bemödar dig att förstå detta så ta först och läs igenom kompensationsplanen och kom med ett utlåtande om den.
Citera
2018-02-01, 08:46
Medlem
"Men innan du ens bemödar dig att förstå detta så ta först och läs igenom kompensationsplanen och kom med ett utlåtande om den."

Jag kan komma med ett utlåtande om den.
Den är inte komplett då den inte berättar att man kan köpa sig upp i stegen.
Den innehåller heller inte dom så kallade molnen.
Så lägg du upp en komplett kompensationsplan som innehåller rätten att köpa sig upp i stegen och planen för dom så kallade molnen innan du ber någon uttala sig.

Lottostift i Norge kom fram till att under 10% av lyoness omsättning 2016 kom från provision på handel.
Det lär inte se mycket bättre ut i Sverige.
Alltså är den där kompensationsplanen du länkat upp inte speciellt viktig att diskutera.
Vi har 90% annat som du glömde att länka upp..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in