2017-07-27, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Varför är det så svårt för er klappmongon? Är det för att ni ljuger och inte kan backa upp era påståenden med fakta?

Ni klappmongon har fortfarande inte kunnat bla bla bla....

.....bla bla bla.....

Det är totalt nonsens efter 6 års verksamhet...
Och folk klagar på täckningen för AMEX i Sverige.....
Ditt absoluta favorit argument är ju att "vanliga Svensson" inte kan handla sina dagliga varor via Lyoness!

Inser du Pellets att det absolut värsta som kan hända för din argumentering är att en dagligvarukedja ansluter sig i Sverige!

Du har ALLT att förlora på detta!

To be continued....

/J
Citera
2017-07-27, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonwill85
Bilhandlare eller biltillverkare, men Porsche Center är likväl märket Porsche!
Och biltillverkaren Porsche hade nog haft sina åsikter om detta samarbete om det är så illa som ni anser!

Väntar med spänning på Pellets jurist ska uttala sig.

Har rep så jag klarar mig, men tack ändå!

/J
Bilhandlaren har ett eget bolag. Men för att få sälja Porsche och använda deras namn så finns det krav. Dock så brukar sådana krav inte ha ett skit med vilka rabatt eller betalkort som handlaren samarbetar med. Så nej Porsche har noll koll på lyoness och du har noll koll på ta me fan allt.
Citera
2017-07-27, 20:43
Medlem
Citat:
Ditt absoluta favorit argument är ju att "vanliga Svensson" inte kan handla sina dagliga varor via Lyoness!

Inser du Pellets att det absolut värsta som kan hända för din argumentering är att en dagligvarukedja ansluter sig i Sverige!

To be continued....

/J
Varför är det så svårt för er klappmongon? Är det för att ni ljuger och inte kan backa upp era påståenden med fakta?

Ni klappmongon har fortfarande inte kunnat länka till korrekta kompensationsplaner där den framgår att klappmongon blir "Random placerade" och att köp av 1 Unit kommer att genererera Ponzi Poäng så att man får plocka ut 3.800:-
Och nej - Inget av detta finns i den länkade engelska versionen som hittils är sanning
https://www.scribd.com/document/2501...sation-Plan-Us

Detta innebär att du själv som klappmongo måste ragga upp fler klappmongon för att kunna erhålla dina Ponzi poäng

Så med andra ord är ju allt ni skriver bara lögner...

Och för en liten butiksinnehavare att betala 10% på hela sin försäljning så skulle det vara rätt katastrofalt , det inser till och med du.

Och anledningen till att jag säger det med "vardaglig handel" är att om det inte är möjligt är det ingen anledning att skaffa Lyoness. Eftersom hela konceptet bygger på att du shoppar så mycket som möjligt för att få Units (Eller skall du nu säga att alla skall pumpa in pengar och "köpa" units....)
men eftersom vardaglig handel inte är möjligt så faller hela konceptet.

Inse att det är dödsdömt att ens komma upp i dom summorna som behövs för att kunna tjäna något ö.h.t. på detta - och inse att det inte är värt att köpa Units om du själv inte raggar upp en jävla massa klappmongon under dig. (Men vilka klappmongon skall dom hitta i sin tur - och nästa led.... Känns pyramidspelet igen nu...)
Citera
2017-07-27, 20:47
Medlem
Citat:

To be continued....

/J
Och hur troligt tror du det är att dessa dagligvarukjedkor med egna kort som dom promotar kommer ansluta till ett litet obetydlig skitkort utan värde? Ska jag rita en karta så du hittar hem till stenen?
Citera
2017-07-27, 21:01
Bannlyst
Repeatmode....

Det är oerhört tydligt att vi går och hoppas på två helt olika scenario!

Vad ni går och hoppas på är ju givetvis uppenbart!

För fan i helvete om plötsligt "Svensson" en dag får denna möjlighet!

Som jag skrev: Ni har verkligen ALLT att förlora på detta för den dagen är era argument kring dagligvaruhandeln slut!

To be continued

/J
Citera
2017-07-27, 21:07
Medlem
Citat:
Repeatmode....

Det är oerhört tydligt att vi går och hoppas på två helt olika scenario!

Vad ni går och hoppas på är ju givetvis uppenbart!

För fan i helvete om plötsligt "Svensson" en dag får denna möjlighet!

Som jag skrev: Ni har verkligen ALLT att förlora på detta för den dagen är era argument kring dagligvaruhandeln slut!

To be continued

/J
Det finns ingen för utom du som sitter och hoppas på något i din lilla bubbla.
Återkom när någon kedja är med.. haha
Under tiden så kan du väl ta och åka till Polen och köpa en Porsche på ditt så kallade fullvärdiga avtal haha
Citera
2017-07-27, 21:11
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Bilhandlare eller biltillverkare, men Porsche Center är likväl märket Porsche!
Och biltillverkaren Porsche hade nog haft sina åsikter om detta samarbete om det är så illa som ni anser!

Väntar med spänning på Pellets jurist ska uttala sig.

Har rep så jag klarar mig, men tack ändå!

/J

Lite intressant faktiskt, koncernen jag jobbar før har firmaavtal med VAG i Sverige. Om detta betyder att jag får dubbel rabatt så är det väldigt lite pengar kvar før handlaren. Får jag dubbel rabatt eller finns det begränsningar (som hos andra)?

Citat:

To be continued....

/J

Med tanke på marginalerna inom dagligvaruhandeln så är det väl tveksamt att de skulle gøra det, att både ha sin egen kickback på Coopkortet (eller Ica eller vad det nu är) och dessutom ha en kick på själva betalningen. Eller skulle den ena utesluta/ersätta den andra tänkte du?

Bara så det är sagt, jag ser førdelar før mig som aktiv konsument här. Betydligt - BETYDLIGT - mer tveksamt varfør någon føretagare skall vara med på att ge bort kanske hela sin lønsamhet som "marknadsføring".
Senast redigerad av Gromgutten 2017-07-27 kl. 21:15.
Citera
2017-07-27, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farrs
Nu är du ute och cyklar igen som vanligt.
Bonusen som företagen betalar in till lyoness ligger på mellan 5 och 10% beroende på bransch. Den är fullt avdragsgill för företagen! Antingen ljuger du nu igen eller så visar du din totala okunskap inför lyoness. Samtidigt gäller det endast på försäljningen till lyoness medlemmar. Inte all försäljning. Det innebär ju att företagen har i regel fått en merförsäljning och det är en billig peng för att få in nya kunder i butiken, alternativet hade ju varit 0 i försäljning. Sen vet jag inte vilket du tycker är bäst 0 i försäljning eller att ge bort kanske 5/6% på merförsäljning. Använder du ditt lojalitetsprogram och delar ut kort då får du ju in pengar när den kunden använder kortet i grannbutiken och då kanske du har rekommenderat in den kunden till grannbutiken och då har den fått merförsäljning. Eller alternativt ut och reser i världen och köper hotellen via hotels.com och du som företagare får in pengar då. Win win. Så du som nu vernar om dina pengar och tycker dina bonuskort du har via visa mc eller amex är så bra, Du loggar in på din lyoness sida och kör hotels.com via den och betalar och får din bonus via något av dina kort, men du får också lyonessbonus utöver den %en du får via dina kort. Ojdå win win igen.
Dubbel bonus, det måste ju tilltala dig så som du alltid gafflar om 1% som du får på dina kort, här får du ju bonus utöver det.
Glömde det, du handlar ju inte hos random företag som hotels.com och såna små skitföretag. Men sssssnnnnaaaaarrrrtttt pellets kan du använda korten hos lite större företag även i Sverige.

Kommer någon in med ett amex kort till mej så får dom inte handla. 0 är nämligen bättre än att gå back.
Och ska vi prata snaaart så var det några år sen nu som Lidl hade anslutit sig till lyo och snart skulle komma till Sverige. Och snart skulle mc prerpaid kort komma. Och snart så snart så snart så faller din kära pyramid in bakom lås och bom.
Citera
2017-07-27, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Kommer någon in med ett amex kort till mej så får dom inte handla. 0 är nämligen bättre än att gå back.
Och ska vi prata snaaart så var det några år sen nu som Lidl hade anslutit sig till lyo och snart skulle komma till Sverige. Och snart skulle mc prerpaid kort komma. Och snart så snart så snart så faller din kära pyramid in bakom lås och bom.
Ett tips, ge dig in i en bransch där det finns lite marginaler att jobba med så kanske du också uppnår lönsamhet någon gång.
Citera
2017-07-27, 21:23
Medlem
Citat:

Och du farres är du smart så startar du en egen liten skitblogg om tex hur man begår bedrägerier och så kan du skaffa ett konto på clickbank och handla genom din sida på hotels med amex och behålla hela kakan själv. För lyo har inget samarbete med hotels. så gör det själv istället å spara mer.
Citera
2017-07-27, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farrs
Ett tips, ge dig in i en bransch där det finns lite marginaler att jobba med så kanske du också uppnår lönsamhet någon gång.
Nu hamnade du väl ändå lite ot va? Här diskuterar vi pyramidspel och inte riktiga jobb
Citera
2017-07-27, 21:27
Medlem
Citat:
Och du farres är du smart så startar du en egen liten skitblogg om tex hur man begår bedrägerier och så kan du skaffa ett konto på clickbank och handla genom din sida på hotels med amex och behålla hela kakan själv. För lyo har inget samarbete med hotels. så gör det själv istället å spara mer.
Märkligt när jag är ute och reser i världen så bokar jag alla hotellen via hotels.com och får min lyonessbonus. Även om jag får den via tredjepart så får jag den.
Sen behöver jag inte ägna mig åt arbete mer, sålde min bolag för några år sedan så jag överlåter arbetstillfällena åt er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in