2018-01-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
DrKossmos

Stort cred till dig att du delat med dig av dina siffror. Jag betvivlar inte att de är äkta och kommer inte diskutera det.

Tack, vill du se mer om hur systemet ser ut så skriv ett privat pm så kan du få se rubbet. Har inget egentligen att dölja.

Citat:
Jag har tidigare skrivit att jag inte har några problem med bonusdelen inom Lyoness. Var människor väljer att handla är deras fria val och en kund kan ha andra preferenser än lågt pris. Kanske vill man gynna någon lokalt, kanske har man hittat sitt favoritfik, kanske har man hittat en klädbutik som ger väldigt bra service osv. Jag tror inte att det främst är priset som avgör att man handlar hos en Lyoness-ansluten butik.

Precis så är det, man kan inte stirra sig blind på procent eller kronor hit och dit. Det finns också en väldigt stor anledning till varför vi marketers alltid handlar på anslutna bolag.

Citat:
Det jag har problem med är investeringsdelen som bär tydliga spår av ett pyramidspel. Jag tänker inte ge mig in i den diskussionen igen då du fokuserat på bonusdelen.

Jag diskuterar gärna den delen oxå är inne på ditt spår med, därför rekommenderar jag ingen som jag prospectar att betala in sanslösa summor pengar utan enbart köpa en enhet i månaden och se dom som ett bra alternativ till pensions sparande.

Citat:
Du skriver att du får vänskapsbonus från 1300 medlemmar. Detta inbringar ca 10000kr för din del. Om vänskapsbonusen är 0,5% innebär det att de du får vänskapsbonus ifrån i snitt handlar för 154kr/mån. Detta är väl överensstämmande med tidigare beräkningar som visar på att Lyoness-anslutna medlemmar handlar för låga summor.

Nej här har du förstått fel, jag får inte vänskapsbonusen då jag inte personligen har rekryterat dessa personer utan det företaget som jag har anslutet får den från sina kunder. Jag blir mätt på hur mycket shoppingvolym som skapas genom företaget och för det får jag betalt av CBW. (enkelt förklarat)

Citat:
Att lyckas värva 1300 medlemmar är bra. Men om du bara får en vänskapsbonus på 10000kr/månad är det knappast ett tecken på att Lyoness i Sverige är framgångsrikt eller att det är gynnsamt för företag att ansluta sig till Lyoness.

Jag stod för 10% av alla nya kunder förra året så absolut är det en stor bidragande, men inte långa vägar så mycket som behövs. Det måste in oerhört mycket mer folk för att det ska bli nått varaktigt men det kommer! Det som man får se det lite som i Sverige just nu är en lite långsiktig plan. Och det är iaf jag (kan inte tala för alla ambassadörer) noga med att påpeka med företagen som går med.

att få 1% som företagare av all konsumtion som sker genom kortet idag i Sverige är inget, men om 5 år kan det vara hur mycket som helst som trillar in, ingen vet men jag tror det!

Citat:
Sedan återstår frågan om hur gynnsamt det är för ett företag att ansluta sig till Lyoness. Tanken måste ju trots allt vara att öka försäljningen, inte att ge redan befintliga kunder rabatt med prishöjningar som följd.

För det företaget jag har tagit med är det väldigt gynnsamt då dom fått ett lojalitetsprogram som gör att dom kan konkurrera mot sina grannar på lika villkor vilket har synts i deras försäljning. Men det är också det som är upp till mig, att hjälpa alla företag som jag tar in att lyckas. Gör jag inte det får jag inget betalt.

Citat:
Tidigare beräkningar i tråden visar att varje ny försäljningskrona med hjälp av Lyoness är väldigt kostsam. För att öka vinsten i motsvarande grad kräver rejäla försäljningsökningar. Lägger man därtill att redan befintliga kunder skaffar Lyoness så framstår det inte som så attraktivt då det urholkar lönsamheten.

Har man idag redan 100% lojala kunder och inte kan ta emot fler beställningar eller fler jobb så ska man absolut inte vara med, då sänker man ju lönsamheten i sitt företag. Om man inte tror att man kan dela ut mycket kort och ta del av all konsumtion som sker genom kortet och däri få tillbaka pengarna man betalar ut!

Citat:
Att du lyckats skaffa dig en inkomst på 10000kr/mån är kul för dig men du är knappast representativ för vad gemene man inom Lyoness får i vänskapsbonus per månad.

Absolut så är det, och det är det som är problemet med vårat system med. Det är så enkelt för folk att investera i moln och enheter och sen bara luta sig tillbaka och vänta på att åren ska gå och pengarna ska trilla in! Men det som dom personerna inte fattar är att ifall det inte finns gratiskunder så kommer det inte in några pengar till CBW och för att det ska komma in pengar till CBW måste våra kunder kunna handla någonstans och finns det inga ställen att handla så rullar inte pengarna in och då tar det evigheter för folk att få dels tillbaka sina pengar och sen vinsten på det.

Min vänskapsbonus ligger på kanske 1000kr per månad från dom direkta och indirekta som jag har bjudit in, det beror på hur mycket dom shoppar varje månad.
Senast redigerad av DrKossmos 2018-01-26 kl. 23:06.
Citera
2018-01-28, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Och för att strö annu mer salt i såren på våra avstängda klappmongon.....

Totalt förbjudet i Norge nu

Pellets, de enda klappmongo som är avstängda är Mickell och Lyoscam, dina två "vapenbröder" i denna tråd så sansa dig lite!

Att Cashback World är under luppen i Norge beror på två saker:
1. deras lagstiftning kräver att minst 50% av intäkterna ska komma genom försäljning av varor och/ eller tjänster.
2. Privatpersoner med starkt personligt agg gentemot Lyoness har frenetiskt sparkat på dörren i till Lotteristift i Norge av just anledningen i punkt 1.

Reglerna är vad de är i Norge och det är där detta möter motstånd.

Du är ju bevisat en stor lögnare i denna tråd och har en del lögner fortfarande att motbevisa. Att du överhuvudtaget vågar påstå du läst och förstått Kompensationsplanen är ju ett skämt utan dess like. Du har upprepade gånger bevisat raka motsatsen, du förstår fortfarande inte något av detta.

Du återkommer ofta till att vi inte ska prata om vad som sker i andra länder när vi framhäver fördelarna men det går inte bortse från då detta är ett multinationellt Cashback kort.

Du skrattar åt att det går trögt i Sverige och att Lyoness funnits si o så många år. Vad du fullständigt missar är vad som just sker i de länder som ligger ett antal år före Sverige.

Att AC Roma och FC Inter i Italien nyligen accepterat ett samarbete med Cashback World måste ju bero på att deras advokater inte läst denna tråd. För du verkar ju verkligen sitta inne med så mycket mer kunskap än just deras bolagsjurister gör.

Kan det vara så enkelt att de faktiskt ser fördelarna med detta? Att deras fans nyttjar sitt gratiskort, får sin bonus och samtidigt sponsrar sin klubb och det Italienska Customer Cloud som alla Lyconetmedlemmar har rätt köpa sig en sponsorandel i.

Förstår du inte att detta fungerar och kommer sakta med säkert även utvecklas i Sverige på samma vis? Allt som kommer tillbaka genom ett Customer Cloud (Sponsorsystemen) är från RIKTIG konsumtion hos anslutna företag. Units kommer placeras utifrån vad dessa Clouds ger tillbaka i Recash = återbäring genererad av reell konsumtion som är huvudsyftet med Cashback World.

Österrike molnet gav tillbaka vid årskiftet och det fungerar jäkligt bra. Oavsett du vill se eller inte. Du är ett klappmongom om någon.

Sluta sedan jämföra dina noll utgifter för marknadsföring med avgiften för Cashback World.
Fortsätt du cykla runt i grannskapet o klistra upp dina posters som den självgoda byfåne du uppenbarligen är.

Målet med att ansluta sig är inte att ALLA kunder ska nyttja kortet utan på sikt öka kunderna med 15-20%. Kostnaden du tar är endast vid försäljning, inte som annoser som kostar oavsett de ger kunder eller ej. Du har upprepade gånger försökt intala mig som Lyoness ansluten företagare att det inte fungerar. Bara det är direkt patetiskt.

Du har ingen som helst aning om vad du diskuterar, du är i denna tråd bevisat en lögnare.... inget annat!

Cashback World fungerar utmärkt och kommer endast bli bättre.

Väntar fortfarande på att du ska förklara varför du ljugit så förbannat i denna tråd. Har du glömt kan du bara gå tillbaka i tråden och uppdatera dig!
Hösten 2017 om du glömt!

Pajas!
Citera
2018-01-29, 13:13
Medlem
"Förstår du inte att detta fungerar och kommer sakta med säkert även utvecklas i Sverige på samma vis? Allt som kommer tillbaka genom ett Customer Cloud (Sponsorsystemen) är från RIKTIG konsumtion hos anslutna företag. Units kommer placeras utifrån vad dessa Clouds ger tillbaka i Recash = återbäring genererad av reell konsumtion som är huvudsyftet med Cashback World."

Enligt vad jag kan läsa så är ett måln bara aktivt x antal år och med tanke på den obefintliga shoping i Sverige så lär det vara att kasta pengar i sjön att invistera i ett nordiskt moln.
Citera
2018-01-29, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hans.greta
"Förstår du inte att detta fungerar och kommer sakta med säkert även utvecklas i Sverige på samma vis? Allt som kommer tillbaka genom ett Customer Cloud (Sponsorsystemen) är från RIKTIG konsumtion hos anslutna företag. Units kommer placeras utifrån vad dessa Clouds ger tillbaka i Recash = återbäring genererad av reell konsumtion som är huvudsyftet med Cashback World."

Enligt vad jag kan läsa så är ett måln bara aktivt x antal år och med tanke på den obefintliga shoping i Sverige så lär det vara att kasta pengar i sjön att invistera i ett nordiskt moln.

Ett moln fungerar i 72 månader sen får man lov att sponsra om samma andel igen ifall man vill.

Men du har nog rätt med det nordiska molnet, jag har kanske slängt 28500:- i sjön där men det är så det funkar med risktagande! Ibland förlorar man och ibland vinner man. I den takten som cbw Norden växer kommer det nordiska molnet vara ap dåligt så om jag får tillbaka mina pengar är jag glad!

Men tur jag har några andelar i Polen och Italien som garanterat kommer vara bättre nu med Roma och Inter som sammarbetspartners!

Den som kan hitta en helt riskfri investerings möjlighet får gärna skriva till mig!
Citera
2018-01-29, 15:28
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax

Att Cashback World är under luppen i Norge beror på två saker:

Nja, de var under luppen. Nu är det førbjudet att bedriva någon verksamhet som har med Lyoness att gøra i Norge/før en norrman, eftersom det är beslutats vara ett pyramidspel.

Berätta gärna om skillnaderna mellan hur man i Norge bedrev sin verksamhet i jämførelse med till exempel Sverige, det skulle ju kunna tala før saken. Vad är procenten i Sverige?
Citera
2018-01-29, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Nja, de var under luppen. Nu är det førbjudet att bedriva någon verksamhet som har med Lyoness att gøra i Norge/før en norrman, eftersom det är beslutats vara ett pyramidspel.

Berätta gärna om skillnaderna mellan hur man i Norge bedrev sin verksamhet i jämførelse med till exempel Sverige, det skulle ju kunna tala før saken. Vad är procenten i Sverige?

Förbjudet är det inte ännu! Dom har fortfarande tid att överklaga, dom bjöd in ett företag nu i trondheim bara för en timme sen så det rullar fortfarande på. Mer än så tänker jag inte diskutera Norge vi väntar på tidsfristen löper ut!

Det är det som är problemet att vi gör precis samma sak i Sverige, är endast jag och en vän till mig (som jag vet om) som endast jobbar mot företag och avråder folk från att investera fantasi summor i detta bolag. Det är inte så det är tänkt att man skall driva en lyconet business.

Allt handlar om att få in gratiskunder och företag men människan är lat!
Citera
2018-01-29, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKossmos
bla bla bla

1) Nu är du extremt fel ute - här handlar det inte om vad "lagen" säger - här handlar det om vad Skatteverket anser. Detta har jag redan redovisat längre bar i tråden med vsar från Skatteverket och dom hänvisade då EXAKT till den länken.

Det vill säga - Svenska Skatteverket anser att Lyoness/Lyconet/Cashback Card skall anses falla under "Utländskt Lotteri" och med andra ord får du INTE dra av en enda utgift i samband med ditt klappmongo detltagande.

2) Rotan är inte billigare - jag vet det eftersom även jag handlat där. MAXI eller Coop forum - Netto - Lidl o.s.v. och du får 50% billigare matkasse.
Att Rotan kan ha en enskild vara billigare är av inget intresse då bensinkostanden äter upp det du som klappmongo "tjänar".
Så nej - du kommer ingenstans med ditt "Rotan"

3) Tid? är du en komplett imbecill idiot? Jag åker till EN butik och får ALLA dina varor till 50% billigare pris? Din bonus på 3% efter att ha åkt runt till 511 butiker och jagat rätta varorna till billigaste priserna gör bara att min vinst gentemot er klappmongon sjunker till 47%. Dessutom stiger din kostand p.g.a. alla resor runt du är tvingad och göra
Ni klappmongon har fortfarande inte kommit med ett enda vettigt argument att bli medlem.

4) Den engelska kompensationplan som länkats i tråden har inget klappmongo tidigare klagat på - inget klappmongo har heller inte länkat till en nyare.

5) Exakt - du blir ingen miljonär och kanske får en liten pytteslant någon månad av dina 5 klappmongon - men dessa 5 behöver hitta 25 för att få samma pytteslant som dig - sedan måste dessa 25 hitta 125 nya o.s.v.
Med andra ord - Pyramidspel

6) Sverige har inte växt på 10 år - kommer heller inte att göra det
(Vart är alla klistermärken och reklam för Cashbackcard? Åk till Tyresö Centrum där klappmongon avlöst varandra - hittar INGEN reklam om detta någonstans)

7) Nej - Aktie kan ALDRIG jämföras med en enhet så det är bara rent klappmongo argument för att försöka kränga medlemskap

8) Om så är fallet spelar det ingen roll - bara utfallet i Norge kommer att få eventuella klappmongon i Sverige att hålla sig borta från CashbackWorld och bluff & Båg

9) Jaha - så om en matbutik har ett avtal där dom skall ge 5% cashback och 2 Shopping Points så betalar dom fortfarande bara 5%.
Intressant då att 1% går till Löner och anställda och att den delas upp i 4 delar...
Vem/Vart kommer pengarna som skall betalas till gratis kunden som skall få 5% Cashback då?

Om en gratiskund handlar för 500:- och skall få 5% Cashback - så betalar klappmongobutiken 25:- till Bluff & Båg. Men enligt dig så går ju 5:- till Löner - vem betalar den saknade 5 kronan till gratismedlemmen? (Och dom andra kronorna som försvinner i de andra 3 delarna enligt dig)

10) Finns inget ICA MAXI eller Coop Forum som accepterar Bluff & Båg kortet så det är inte ens argument.

11) Har ingen betydelse - och detta är ett riktigt klappmongo argument.
Jag kan som butiksinnehavare inte veta om det kommer in en kund som har ett CashbackCard eller inte - vilket gör att jag tvingas höja priset.
Det andra alternativet är ju att höja priset för alla Cashbackinnehavare.
Varans pris till svenssons = 500:-
Varans pris till klappmongon = 600:-
Då kvarstår min vinst trots att jag anslutit mig till bluff å båg.
Tyvärr är det ju så att klappmongon förlorar på att dra kortet trots deras bonus som dom får tillbaka - så då kommer ingen Cashback innehavare att dra sitt kort eftersom varan är billigare utan....

12) Om hela världen går med så skrev du just på 11:an att det inte fungerade - men här skriver du att det är det ultimata? Hur skall du ha det?
Men kontentan kvarstår - det finns inte tillräckligt med klappmongon i världen och detta är ett riktigt kasst MLM försök

13) Nej - inget klappmongon har hittils kunnat komma med en nyare kompensationsplan - detta skall inte finnas på en presentation utan skall vara tillgängligt för ALLA - därför att man som individ skall veta villkoren INNAN man blir medlem.

14) Nej - Cirkle K jobbar inte på ett skit - mer än att kunder skall kunna använda presentkort.
För nu har det blivit klarlagt och Lyoness/CashbackWorld har uppdaterat sin hemsida och information.
Circle K - presentkort -> https://www.lyoness.com/se/cashback/...-k-presentkort

Det är alltså inget samarbete mellan Cirkle K och Cashbackworld - det har heller inte funnits något samarbete. Det handlar endast om ett elektroniskt presenkort (Samma sak som Pre-Paid Mastercard) och inget annat.

15) Nej - det kommer det inte...
Citera
2018-01-29, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
klappmongo svammel

Välkommen tillbaka till tråden ditt klappmongo

Du har heller inte kunnat argumentera varför man ska bli gratis medlem
Du har heller inte kunnat argumentera varför man skall betala för att ragga upp fler klappmongon och tjäna pengar

Norge kommer att stängas ner - och skulle dom inte göra det kommer dom att bli tvingade till radikala förändringar vilket kommer att ha inverkan på Sverige - vad som händer i Italien har en marginell påverkan på svnesk konsumtion (Speciellt i jämförelse med Norge)

Och att Sverige inte har växt på 10 år talar för sig själv - och man kan även backa 4 år här i tråden och inse att den väsentliga delen gällande matbutiker i Sveriges huvudstad har inte ökat ett skit och då bör man inse att det finns något fundimentalt fel i konceptet.

Gällande hösten? Gå tillbaka och läs tråden ordentligt.
Vilka som är avstängda nu skiter jag i - och vilka som kommit tillbaka från avstängning skiter jag också i - jag diskuterar inte andra användare ö.h.t.
Citera
2018-01-29, 16:27
Medlem
Citat:
Ett moln fungerar i 72 månader sen får man lov att sponsra om samma andel igen ifall man vill.

Men du har nog rätt med det nordiska molnet, jag har kanske slängt 28500:- i sjön där men det är så det funkar med risktagande! Ibland förlorar man och ibland vinner man. I den takten som cbw Norden växer kommer det nordiska molnet vara ap dåligt så om jag får tillbaka mina pengar är jag glad!

Men tur jag har några andelar i Polen och Italien som garanterat kommer vara bättre nu med Roma och Inter som sammarbetspartners!

Den som kan hitta en helt riskfri investerings möjlighet får gärna skriva till mig!

Visst är alla investeringar ett risktagande men när du själv är medveten om att du ensam fixade 1/10 av kunderna förra året i ett bolag som funnits i många år så kanske du bör fundera på andra alternativ speciellt med tanke på att du inte tjänar några nämnvärd summor...

Norge kommer slå igen och det lär komma flera domar då hela upplägget tycks vara att lura folk att investera och dölja stölden bakom ett gratiskort
Citera
2018-01-29, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hans.greta
Visst är alla investeringar ett risktagande men när du själv är medveten om att du ensam fixade 1/10 av kunderna förra året i ett bolag som funnits i många år så kanske du bör fundera på andra alternativ speciellt med tanke på att du inte tjänar några nämnvärd summor...

Norge kommer slå igen och det lär komma flera domar då hela upplägget tycks vara att lura folk att investera och dölja stölden bakom ett gratiskort

Så bra då är vi på det klara med att det är upp till var och en ifall man vill investera eller inte, jag trycker inte på att folk ska göra det utan dom ska bygga en business av det istället!

Vad jag tjänar nu är en bråkdel av vad jag kommer kunna tjäna om jag bygger det rätt och det göra jag.

Du skriver att det tycks vara ett sätt att lura folk, med andra ord så är du för dåligt påläst för att kunna sätta en ordentlig anklagelse på det. Så jag råder dig att ta reda på mer information innan du fortsätter att uttala dig illa om nått du inte förstår dig på, det får dig bara att framstå i dålig dager.
Citera
2018-01-29, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
....

1. Konstigt då att jag har flera nära vänner som har andra revisorer än jag och som tjänar betydligt mycket mer pengar än mig. (dock är detta tack vare att andra investerar) Men dom har klarat sig undan skatteverket flera år nu med deras sätt att bokföra.

2. Jag bor såpass nära Rotan så för mig är det rena vinsten, jag hade ju givetvis inte åkt flera mil för att handla mat.

3. Du ser ju inte skogen för alla träden. Då målar upp problem som inte finns! Detta system är till för att ge folk alternativ och lättare vardag. Man kommer ju inte slaviskt att bara handla genom detta system.

4. Då ska jag lösa den senaste till dig som är på 18 sidor så kan du få se. https://minfil.org/w10d3cd9bf/lyo-ly...0160509-se.pdf hoppas denna länk fungerar. Denna är sen 2016, koka en kanna med kaffe och sätt dig ner och läs igenom hela den och se om du kan hitta nått krav på att bjuda in 4 pers längre......

5. Jag förstår att du säger så för att det var så systemet var 2012, men eftersom att dom fick påbackning på det så ändra dom till ett system som inte är ett pyramidspel, se nr 4.

6. Precis som jag har förklarat så är alla i lyconet Sverige intresserade av att bygga CBW fel i Sverige och då får vi dessa problem. Jag kommer att ändra på det, och om fler vill vara med mig och hjälpa mig så går det snabbare men jag gör det själv om ingen annan orkar.

7. Jo det kan dom visst, folk förstår till viss del hur aktier fungerar och då kan dom lättare förstå våra enheter.

8. ----

9. Åh du är en mästare på att läsa fel alltså? Hade du godkänt i läsförståelsen i skolan?

För butiken kostar det 5% totalt på hela köpet.

Kunden för 2% i CB och 1% i SP
1% går i Vänskapsbonus till dom närmaste 2 leden
1% Går till CBW för att betala lön till våra 1000 anställda på våra kontor samt betala serverhallar och all annan infrastruktur.

2+1+1+1 = 5% men kunden får bara CB och SP alltså 3% Förstår du eller ska jag ta det en gång till?

10. Finns en anledning att ingen ICA maxi accepterar kortet och likaså Coop. Jag får bara skriva in företag upp till 100miljoner i omsättning och finns ingen maxi under 100 mille samma gäller Coop. Det måste vårat huvudkontor göra och att dom inte gjort det ännu är inte mitt fel.

11. Om det är såhär du driver ditt företag så jäklar vad det måste gå bra för dig. Är så kul med företagare som stirrar sig blinda på procenten och ören. Helt fascinerande!

12. Jag menar i din butik, om du nu driver ett företag kommer ca 30-35% av dom att ta ditt Cashback kort, det är ren statistik, det är så det blir.

Återigen ber jag dig att skilja på våra system.

Cashback world är ett system
Lyconet är ett system
Cashback solutions är ett system

Om det krävs 70 enheter för att en ska lösa ut och 6miljarder människor sätter varsin enhet varje månad så hade brutalt många löst ut, och månaden efter att ännu fler löst ut. Det är så systemet fungerar. Gå och handla, samla ihop SP och placera som enheter sen när 70 andra gjort samma sak så får du 5000kr.

Därför funkar vårat system hur många som än går med, sen kommer det nog bara vara ungefär 1% av världens befolkning som gör detta och det är oxå dom som kommer att tjäna pengar på detta system, alla andra gratiskunder kommer enbart att spara pengar.

13. Häll upp en ny kopp kaffe och lugna ner dig!

14. Ja och varför gnälla över detta? Dom får fler kunder och vi sparar pengar varje månad på drivmedel. Win-Win kallas det!

15.

http://www.bilddump.se/bilder/201801...:4de2:a544.jpg - Inters egna sponsor lista
http://www.bilddump.se/bilder/201801...:4de2:a544.jpg - dom tre kort designen som vi nu kan rösta på
http://www.bilddump.se/bilder/201801...:4de2:a544.jpg - Polisen i Makedonien har skapat ett eget CBW kort! Är fan inte dåligt att få med polisen i ett pyramidspel! Eller vänta det kanske inte är det?
http://www.bilddump.se/bilder/201801...:4de2:a544.jpg - OMW kedjan kommer nu i Serbien att ta emot kortet i alla tankstationer i landet från och med 1 februari.
http://www.bilddump.se/bilder/201801...:4de2:a544.jpg
http://www.bilddump.se/bilder/201801...:4de2:a544.jpg- Här är bilder från AC roma när dom lanserade kortet härom dagen! Rätt sjukt ändå att dom har skrivit på ett avtal med Cashback World och alla deras välbetalda juridiska personer har helt missat att vi bara lurar dom på pengarna... Jag tror inte riktigt det går till så eller hur Pellets? Jag är övertygad över att dom har lusläst allt som går och är på det klara precis som jag att vi är ett riktigt företag!
Senast redigerad av DrKossmos 2018-01-29 kl. 19:22.
Citera
2018-01-29, 19:23
Medlem
Citat:
Så bra då är vi på det klara med att det är upp till var och en ifall man vill investera eller inte, jag trycker inte på att folk ska göra det utan dom ska bygga en business av det istället!

Vad jag tjänar nu är en bråkdel av vad jag kommer kunna tjäna om jag bygger det rätt och det göra jag.

Du skriver att det tycks vara ett sätt att lura folk, med andra ord så är du för dåligt påläst för att kunna sätta en ordentlig anklagelse på det. Så jag råder dig att ta reda på mer information innan du fortsätter att uttala dig illa om nått du inte förstår dig på, det får dig bara att framstå i dålig dager.

Nu vill jag påstå att du framställer dej själv "i dålig dager" som påstår att jag inte förstår mig på. Det har du noll koll på!
"Det är upp till var och en om man.."
Det är ett argument som inte riktigt håller i en rättegång.. men juryn dom fick faktiskt ett val att inte vara med på detta bedrägeri...

Detta är ett bedrägeri där allt går ut på att lura av "invisterare/klappmongon" deras kapital.
Dålt bakom ett gratis kort och ser du inte det så är det på tiden att du går till optikern eller kanske viktigare att du går till en hjärndoktor som avprogramerar sektpropagandan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in