Citat:
Tack, vill du se mer om hur systemet ser ut så skriv ett privat pm så kan du få se rubbet. Har inget egentligen att dölja.
Citat:
Jag har tidigare skrivit att jag inte har några problem med bonusdelen inom Lyoness. Var människor väljer att handla är deras fria val och en kund kan ha andra preferenser än lågt pris. Kanske vill man gynna någon lokalt, kanske har man hittat sitt favoritfik, kanske har man hittat en klädbutik som ger väldigt bra service osv. Jag tror inte att det främst är priset som avgör att man handlar hos en Lyoness-ansluten butik.
Precis så är det, man kan inte stirra sig blind på procent eller kronor hit och dit. Det finns också en väldigt stor anledning till varför vi marketers alltid handlar på anslutna bolag.
Citat:
Jag diskuterar gärna den delen oxå är inne på ditt spår med, därför rekommenderar jag ingen som jag prospectar att betala in sanslösa summor pengar utan enbart köpa en enhet i månaden och se dom som ett bra alternativ till pensions sparande.
Citat:
Du skriver att du får vänskapsbonus från 1300 medlemmar. Detta inbringar ca 10000kr för din del. Om vänskapsbonusen är 0,5% innebär det att de du får vänskapsbonus ifrån i snitt handlar för 154kr/mån. Detta är väl överensstämmande med tidigare beräkningar som visar på att Lyoness-anslutna medlemmar handlar för låga summor.
Nej här har du förstått fel, jag får inte vänskapsbonusen då jag inte personligen har rekryterat dessa personer utan det företaget som jag har anslutet får den från sina kunder. Jag blir mätt på hur mycket shoppingvolym som skapas genom företaget och för det får jag betalt av CBW. (enkelt förklarat)
Citat:
Jag stod för 10% av alla nya kunder förra året så absolut är det en stor bidragande, men inte långa vägar så mycket som behövs. Det måste in oerhört mycket mer folk för att det ska bli nått varaktigt men det kommer! Det som man får se det lite som i Sverige just nu är en lite långsiktig plan. Och det är iaf jag (kan inte tala för alla ambassadörer) noga med att påpeka med företagen som går med.
att få 1% som företagare av all konsumtion som sker genom kortet idag i Sverige är inget, men om 5 år kan det vara hur mycket som helst som trillar in, ingen vet men jag tror det!
Citat:
För det företaget jag har tagit med är det väldigt gynnsamt då dom fått ett lojalitetsprogram som gör att dom kan konkurrera mot sina grannar på lika villkor vilket har synts i deras försäljning. Men det är också det som är upp till mig, att hjälpa alla företag som jag tar in att lyckas. Gör jag inte det får jag inget betalt.
Citat:
Tidigare beräkningar i tråden visar att varje ny försäljningskrona med hjälp av Lyoness är väldigt kostsam. För att öka vinsten i motsvarande grad kräver rejäla försäljningsökningar. Lägger man därtill att redan befintliga kunder skaffar Lyoness så framstår det inte som så attraktivt då det urholkar lönsamheten.
Har man idag redan 100% lojala kunder och inte kan ta emot fler beställningar eller fler jobb så ska man absolut inte vara med, då sänker man ju lönsamheten i sitt företag. Om man inte tror att man kan dela ut mycket kort och ta del av all konsumtion som sker genom kortet och däri få tillbaka pengarna man betalar ut!
Citat:
Absolut så är det, och det är det som är problemet med vårat system med. Det är så enkelt för folk att investera i moln och enheter och sen bara luta sig tillbaka och vänta på att åren ska gå och pengarna ska trilla in! Men det som dom personerna inte fattar är att ifall det inte finns gratiskunder så kommer det inte in några pengar till CBW och för att det ska komma in pengar till CBW måste våra kunder kunna handla någonstans och finns det inga ställen att handla så rullar inte pengarna in och då tar det evigheter för folk att få dels tillbaka sina pengar och sen vinsten på det.
Min vänskapsbonus ligger på kanske 1000kr per månad från dom direkta och indirekta som jag har bjudit in, det beror på hur mycket dom shoppar varje månad.
Senast redigerad av DrKossmos 2018-01-26 kl. 23:06.
Senast redigerad av DrKossmos 2018-01-26 kl. 23:06.