2011-09-25, 18:00
Medlem
Dasha har helt rätt!
Jag är Premium medlem i Lyoness och är väldigt glad för att ha haft turen att höra om det här, eftersom inte många får chansen i Sverige!
Bara några online butiker som är med än så länge, men det kommer fler
Citera
2011-09-29, 11:11
Medlem
LyoBoys avatar
Halloj alla i detta "heta" ämne, är Lyoness ett pyramidspel ?.
Svaret är definitivt nej men det finns alltid folk som är negativa, dåligt pålästa och vet därför inte över huvud taget vet vad de pratar om . Jag kan direkt konstatera att Niklass, Robinson-Meral, Johan83 och Helius(”som hatar nätverksförsäljning…..”) hör till det "släktet". Synd att det ska behöva vara så.

Vi börjar med begreppet "Pyramidspel". Börja ställ er frågan; vad är det EGENTLIGEN ? Ta som ex. ett stort välkänt företag typ Ericson, ett hyffsat stort svenskt företag som kanske en och annan av er känner till, eller hur ?. Där har vi en ledning i toppen som sannolikt tjänar en och annan krona mer än de som är på golvet och sliter och sätter ihop produkterna. Det är också sannolikt så att hur mycket de på golvet än sliter så ger det inte så förbaskat mycket mera i lönekuvertet, möjligen lite extra "smågrus". Rätt el. fel ? Däremot de i toppen kommer sannolikt, oavsett extra slit, kunna tillgodoräkna sig en fet bonus genom smarta konstruktioner av s.k. incitamentsprogram, oavsett om företaget går bra eller dåligt. Så långt är vi med eller ? I stort sett ALLA företag ser ut så här i strukturen, mer eller mindre. Är du anställd i ett företag, så jobbar du med andra ord redan i/med ett ”pyramidspel”, inte sant ?
Det fina i kråksången med Lyoness är att det inte nödvändigtvis är den som sitter i toppen som tjänar bättre än den som befinner sig längre ner i ”karriärstegen” utan det är helt enkelt den som jobbar på mest och framförallt konsumerar (smart) via Lyoness, som tjänar bäst, vilket jag tycker inte är mer än rättvist, eller ? Det kanske rent utav är så att de ”negativa” här har den uppfattningen/åsikten att alla ska ha det lika bra, oavsett insats och förutsättning och därför har redan har bestämt sig för att Lyoness är något skumt el. pyramidspelsaktigt. Kan det vara så ? Eller kanske du redan blivit bränd genom att ha gått med ett direkt oseröst nätverkskoncept som i de allra flesta fall handlar om att man först måste köpa på sig VAROR, som sedan ska krängas iväg utav bara den, för att tjäna lite småpengar….?
Många frågor att ställa sig, avslutar med den sista ang. pyramidspels-spekulationen; Ni ”negativa” Niklass, Robinson-Meral eller Johan83, svara nu ärligt: tror ni på fullt allvar att de företag som redan är anslutna, och kommer att ansluta sig till Lyoness, vågar riskera sitt varumärke/renommé för att vara med i ett pyramidspel ? Några få ex. på företag är: PUMA, Dell, Adobe, Microsoft Store, Euroflorist, ebooks.com, Lensworld, otel.com, HotelClub, LEGO, FragranceX.com, Lidl med många flera………….
Lyoness är i sin linda här i Sverige och under uppbyggnad/marknadsföringsfas genom ”mun till mun-metoden”, det som många kallar för netmarketing eller MLM (Multi Level Marketing) som också dessvärre förhastat kopplas ihop med pyramidspelsteorier. Det är istället ett förträffligt sätt för företag, även oseriösa, att marknadsföra sig på och dra till sig nya kundsegment och skapa kundlojalitet (jämför t.ex. med ICA el. MedMera-kort) ,dessutom utan några stora marknadsföringskostnader. Det är de som istället håller på med detta, d.v.s. vi Business/Premium-partners som gör jobbet och kommer i en snar framtid få payback för detta jobb, var så säker.
Till Alex447; du är på rätt spår, däremot så stämmer det inte riktigt att ”det handlas inget i dagsläget… ” för det gör det visst, då du kan näthandla även över andra länders anslutna företag, och de är MÅNGA, och när du befinner dig i ett land som redan har etablerade fysiska butiker, restauranger, bensinstationer, taxiåkerier m.m. så kan du ju använda dig av Cashback-kortet el. t.o.m. av Lyoness Appen som är helt förträfflig. Jag var nere i Ungern för 2 veckor sedan på ett Lyoness-konvent, och använda mig av streckkoden i Lyoness Appen, när jag åkte taxi. Pröjsade taxiresorna och chaffören plippade med sin scanner över streckkoden i mobildisplayen och pling, 2 min senare kommer smset som bekräftar att jag fick avtalad rabatt OCH bonusen. Samma sak så besökte vi en Lyonessansluten restaurang, vi var ett gäng på 10 pers som åt, pröjsade med kreditkort, och registrerade köpet med Cashback-kortet, 2 min senare pling i mobben igen, rabatt och bonus igen, det var helt grymt ! Innan resan så bokade jag för övrigt flygresan via två Lyonessanslutna nätbolag, och så fort som jag pröjsade med mitt kreditkort, resan och hotellet, så var det samma visa igen, pling i mobben och rabatten dragen OCH bonusen.
Och till Dasha; det är faktiskt inte bara jobbiga web-shoppar just nu, det tar ett tag att lära sig att använda dem rätt bara, men håll ut, vi är inte så långt bort från att svenska mer välkända företag kommer att ansluta sig, dock tror jag nog vi får vänta ett tag på att företag som H&M, Stadium och ICA ansluter sig, men man vet aldrig…..
Nu tänker jag inte lägga ut texten mer ang. pyramidspels-spekulationsteorierna här.
Håll till godo med infot och jag ber er nu LÄSA vad jag skrivit och TÄNKA en vända till innan ni kastar er över tangentbordet för att ösa ur er en massa smörja.

Ha en bra dag !
Citera
2011-09-29, 11:41
Medlem
Snygg första post.
Du har möjligtivs inte hört talas om radbrytning?
Citera
2011-09-29, 12:24
Medlem
LyoBoys avatar
Sorry AMDTerroristen, big misstake med radbrytningen, ska inte upprepas
Citera
2011-09-29, 23:05
Medlem
Reaktionärs avatar
Helt uppenbart ett pyramidspel. Hur kan "alla" tjäna på det? Var kommer pengarna ifrån? Alla upplägg där intäkten kommer från medlemsrekrytering i flera led skall man passa sig för. Vanligt bondfångeri. WT så det skriker om det.
Citera
2011-09-30, 02:50
Medlem
Bovfinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dasha
AAhhhahaha....

okej ni som inte tänkter gå med i lyoness, ni borde ångra er redan nu eller bara gå med tills det inte blir för sent. företag kommer att gå över lik för att få vara med.
ni förstår inte hur stort detta kommer att bli.

Var det så de sa till dig på sektmötet?

Citat:
allt som allt finns det 10 olika sätt att tjäna pengar på,
en av dem är att köpa "positioner", hur mkt dessa kmr kosta vet jag inte än i svenska kronor men hur som helst, du kommer att få ca 3 gånger så mkt av dessa pengar. så varför inte?

På vilket sätt växer mina pengar? Hur får jag tillbaka dem? När får jag tillbaka dem?
Skitsnack. Man köper en värdelös position.

Citat:
lyoness är inget du kastar in dina pengar på och sen får se ifall det blir ngt utav det, det är inte Nasdaq, det är ingen jävla börs med aktier som hoppar upp och ner utan DU BLIR GARANTERAD att få dina pengar tillbaka - hur?
jo genom att köpa saker via lyoness! du får dina pengar tillbaka, bonusar osv osv..

Genom att köpa saker via Lyoness? Haha. Det här är precis som Amway. Du köper okända märken (deras egna), till höga priser, och får därav en bonus på små fjuttiga procent som garanterat inte ens överstiger en tiondel av vinsten av varje tillverkad produkt efter avdragen tillverkningskostnad. Hur det än går så tjänar företaget på det. Du kan sitta där med din lilla procent medans huvudaktören (som förser alla med varor från första början) smörjer kråset.

Citat:
jag vet inte hur det kommer att se ut i sverige just eftersom i sverige är staten äckligt snåla och ingen får vara rik här pga av den fittiga jentelagen eller va de nu heter och en massa skattskit, fast lyoness utesluter skatt så undrar hur sverige skulle acceptera detta?

Ja det är ju verkligen förvånande. Fattar inte att inte ALLA människor är med i det här, då hade ju ALLA varit ekonomiskt oberoende. För det är ju ett SÅ fungerande koncept
Man är en idiot år 2011 om man tror på framgång genom pyramidspel, såvida man inte är i toppen av pyramiden...
Citera
2011-09-30, 02:57
Medlem
Bovfinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LyoBoy
bla bla bla

Ha en bra dag !

Jag fattar inte hur du kan jämföra Lyoness med Ica-kort och Medmera-kort. Det är en gigantisk skillnad.

1. Jag behöver inte rekrytera nya Ica-kunder eller Konsum-kunder för att tjäna på mitt kort.
2. Jag behöver inte köpa ett okänt varumärke utan kan välja fritt mellan de som finns i butiken, erkända produkter som finns i alla butiker av samma slag.
3. Jag behöver inte köpa något jävla startpaket eller gå på sektmöten.

Och jag vet vad du kommer svara, men för att verkligen tjäna pengar enligt erat koncept så MÅSTE man rekrytera nya medlemmar. Som någon annan skrev innan, för att jag ska kunna tjäna något så måste jag ha 50 shopoholics under mig som rekryterat 50 nya och kontinuerligt köper nya dyra paket. Det är ett jävla heltidsjobb att ens hinna träffa så många potentiella "kunder" eller ska vi kalla dem offer? Under tiden tjänar pyramidtoppen extremsummor.

Jag vet människor som varit i kontakt med pyramidspel förut såsom Lyoness och Amway. Insäljarna är så jävla desperata att få dit nya trappsteg i pyramiden så de kan ringa upp till 4-5 gånger per dag.
Citera
2011-10-02, 18:06
Medlem
LyoBoys avatar
Jag är inte förvånad men vad ska man säga till de sista "inläggen" från Reaktionär och Bovfinken; kunde ni inte åtminstone bemöda er med att LÄSA vad jag tidigare skrev samt BESVARA mina frågeställningar !!!???

Ni är helt insnöade i "pyramidspåret" och kan inte ens försöka för en liten sekund TÄNKA själva !

".....Genom att köpa saker via Lyoness? Haha. Det här är precis som Amway. Du köper okända märken (deras egna)......". Men snälla Bovfinken, du förstår ju absolut ingenting ! . Lyoness säljer INGA egna varor såsom Amway och många av de andra nätverksföretag som du lyckas blanda ihop med Lyoness-konceptet.

Om jag väljer t.ex. att köpa en Dell-dator, vilket jag kan göra redan nu(via Lyoness) och UTAN att jag MÅSTE vidareförmedla Lyoness-konceptet för "50 shopoholics under mig som rekryterat 50 nya och kontinuerligt köper nya dyra paket......" (blajj blajj blajj osv...), UTAN att köpa något "jävla startpaket(okej då, ett lite "jävla" startpaket på någon 1000-lapp just nu i dagsläget....) eller gå på sektmöten" och UTAN att köpa "ett okänt varumärke" och ändå få RABATT och BONUS.

Om jag är nöjd med detta koncept (eller för övrigt vilket "jävla" koncept som helst.....), så kan det ju faktiskt tänka sig att man kan, om man vill, rekommendera det vidare till folk som man känner, eller ? Om du stöter på något som är bra, oavsett vad, rekommenderar du inte det till dina vänner eller det kanske är så att du inte har några att rekommendera till.....(?)

Nåväl, när Lyoness kommit in i FAS 3 (och det kommer ske inom en snar framtid, tro mig ! och oavsett hur avogt inställda och puckade ni än är....) vilket innebär konkret att du(som har ett Lyoness Cashback-kort) kommer kunna dra ditt Lyoness Cashback-kort i en fysiskt Lyoness-ansluten butik/affär/varuhus/restaurang/bensinstation/frisörsalong etc etc, alltså inte bara via dagens näthandelsmöjligheten, och få RABATT och BONUS. Eller ännu bättre, både BETALA och få ett köp registrerat via en Lyoness App som också redan idag är ett faktum.
Och då, d.v.s. i FAS 3 Mr Bovfinken, så kan du ju fortsätta med matshoppa med ditt lilla fina ICA och MedMera-kort (som du verkar känna dig så trygg med) hemma i lilla trygga Svedala.

Du Bovfinken, jag tycker du är så komisk och jag måste citera dig igen;

"Jag vet människor som varit i kontakt med pyramidspel förut såsom Lyoness och Amway. Insäljarna är så jävla desperata att få dit nya trappsteg i pyramiden så de kan ringa upp till 4-5 gånger per dag."

Jag tror jag garvar på mig, du låter som en mycket gammal senil inskränkt person från en bonnhåla någonstans i en avkrok av Sverige; "Jo man har ju hört hur det är", "jag vet människor ...." typ en av de rädda karaktärerna i Änglagård (om du sett den), jag då vet du nog vad jag menar. Det värsta av allt är att du förmodligen inte alls är speciellt gammal utan förmodligen är en ung liten osnuten vegankid som mer än gärna släpper ut minkar utan att tänka på konsekvenserna, vilket gör det än mera tragiskt.

Skål för Lyoness !
Citera
2011-10-02, 20:56
Medlem
Robinson-Merals avatar
LyoBoy:
Hur mycket tjänar genomsnittsmedlemmen? (Behöver inte vara Sverige, siffror från USA duger också)
Hur mycket har du lagt ut och hur mycket har du vunnit/förlorat?
Hur många svenska medlemmar finns det i dagsläget?

ps. Att vara skeptisk behöver inte betyda att man är negativ
ps2. Styckesindelning underlättar för läsaren.
Citera
2011-10-03, 07:44
Medlem
Bovfinkens avatar
Citat:
Jag tror jag garvar på mig, du låter som en mycket gammal senil inskränkt person från en bonnhåla någonstans i en avkrok av Sverige; "Jo man har ju hört hur det är", "jag vet människor ...." typ en av de rädda karaktärerna i Änglagård (om du sett den), jag då vet du nog vad jag menar. Det värsta av allt är att du förmodligen inte alls är speciellt gammal utan förmodligen är en ung liten osnuten vegankid som mer än gärna släpper ut minkar utan att tänka på konsekvenserna, vilket gör det än mera tragiskt.

Skål för Lyoness !

Att säljarna kan ringa upp till 4-5 gånger på en dag ger mig intrycket av att de har svårt att sälja och vill pusha på. Det är aldrig svårt att sälja ett bra koncept, ju bättre konceptet är desto sämre kan säljaren vara. Förstår du vad jag menar?
Startpaket, medlemsrekrytering, vinstlöften etc är klassiskt i såna här sammanhang.

Ja, du har helt rätt. Eftersom jag är skeptisk till pyramidspel så släpper jag ut minkar och avstår från att äta kött, påminner om Änglagård och är gammal, senil och inskränkt.

Läst ovanstående stycke en gång till och fråga dig själv om du kom åt mig, eller om du kom av dig.
Citera
2011-10-03, 07:48
Medlem
Bovfinkens avatar
Citat:
Innan resan så bokade jag för övrigt flygresan via två Lyonessanslutna nätbolag, och så fort som jag pröjsade med mitt kreditkort, resan och hotellet, så var det samma visa igen, pling i mobben och rabatten dragen OCH bonusen.
Och till Dasha; det är faktiskt inte bara jobbiga web-shoppar just nu, det tar ett tag att lära sig att använda dem rätt bara, men håll ut, vi är inte så långt bort från att svenska mer välkända företag kommer att ansluta sig, dock tror jag nog vi får vänta ett tag på att företag som H&M, Stadium och ICA ansluter sig, men man vet aldrig…..

Vilka två resebolag var det då?

Och ja.. Konstigt att inte H&M, Stadium med flera hoppar på detta Lyoness-tåg. Alla tjänar ju på Lyoness, det borde ju deras chefsekonomer förstå. Fan vad konstigt?????
Agnetas Hårsalong är ju med iallafall...

Citat:
Nu tänker jag inte lägga ut texten mer ang. pyramidspels-spekulationsteorierna här.
Håll till godo med infot och jag ber er nu LÄSA vad jag skrivit och TÄNKA en vända till innan ni kastar er över tangentbordet för att ösa ur er en massa smörja.

Nej det är väl klart att du inte vill motbevisa pyramidsspels jämförelserna. Det är ju svårt att peka på ett rött hus och säga att huset inte är rött...
Citera
2011-10-03, 12:16
Medlem
krisus avatar
Det jag finner intressant i MLM trådar är att det oftast/alltid är antingen nyreggade eller låg postcount som är för de olika MLM företagen och bara har gott att säga om dem.
Tillfällighet?

Jag har genom åren kommit i kontakt med åtskilliga MLM alt pyramidspel och gemensamt för alla har varit att man kunde tjäna bra med pengar snabbt.
Dock har samtliga som jag känner som började med dessa slutat igen.
Om det varit så fanatiskt bra med MLM varför är det då så få som lyckas (om än någon) eller fortsätter med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in