Citat:
Ursprungligen postat av
Remloff
Låt oss börja från början med det mirakulösa cashbackkortet.
Du måste handla i Lyonessanslutna butiker för 1900 spänn för att få kortet.
När du gjort det, registreras dina inköp på kontot.
När får du betalt? Varje tisdag som du har uppnått belopp om minst 95 kronor på ditt kontantkonto.
Nu till haken;
Du får inga kontanter! Du får poäng/pengar att handla för i Lyonessanslutna butiker, antingen genom att använda cashbackkortet eller genom att köpa presentkort för dina intjänade poäng.
Saxat från hemsidan http://www.lyoness.net/se/faqs.aspx
[b]Läs noggran
1. Att handla upp förmånen, inte ett ord om att få cash, notera.
2. Förmånerna betalas inte ut i form av cash, notera.
Med att få ta del av förmåner, avses inte hur man får cash, notera
Notera också att den luddiga skrivningen gör att den mindre noggräknade nog kan tolka det som att du får pengar. Men det är således inga cash back vi pratar om. Points back skulle varit det korrekta namnet. Affärsidén är således att få konsumenter att shoppa mer än de kanske annars skulle göra.
Så Kurvajego:
Du har rekommenderat säger du, och du ser hur systemet fungerar och menar att det fungerar väl. Du säger också att du får cash back, men den enda möjligheten att faktiskt få deg i plånboken är att köpa premiummedlemsskap (för 19 000 och sedan värva 4 pers som också stoppar in 19 000 vardera, som ska värva 4 till, nu 16 pers till som sätter in 19 000 vardera osv osv tills ni får börja rekrytera bland Klingonerna) . Så min analys är att man hädanefter bör ta varenda påstående du kommer med med en stor rejäl nypa salt.
Den här förbannade konsumenten är riktigt rolig läsning:
http://www.pissedconsumer.com/review...812438519.html
ok Remloff nu visar du ju att du inte heller kan läsa ett dokument. Läs om och försök läsa rätt.
Hur ofta betalas förmånerna ut till medlemmarnas bank konto.
Förmånerna betals ut varje tisdag från ditt kontant konto då du har uppnått 95 kronor ppå det.
Var någonstans är det otydligt.
Jag har aldrig fått poäng utbetalat till mitt bankkonto tyvärr godkänner inte banken att jag betalar mina räkningar med poäng, utan det är kontanter som gäller.
Ocjh ja helt rätt att du måste ha handlat för 1900:- innan dom skickar ut ett permanent kort med ditt namn tryckt. tills du har uppnått den summan har du fått ett tillfälligt kort som du kan använda, alternativt kan du använda appen.
Åter till funktionen, Jag ska försöka ta det lite långsammare och högre den här gången. Jag ska försöka förklara som jag har gjort för min 7 årige son.
Vi brukar åka förbi Mc Donalds, jag brukar ta en kaffe till hamburgaren. Mc Donalds har också ett bonus kort köp 6 kaffe få en på köpet. På varje kaffe kopp sitter en liten klister lapp som du ska klistra på ett pappers kort, min son älskade att klistra på dom här lapparna på kortet, när det var 6 klisterlappar på kortet kunde jag hämta nästa kaffe kopp gratis. Om vi nu relaterar det till Lyoness så samlar vi ihop en klister lapp i Lyoness fall är det en enhet i form av 475:- som företagen har betalat in som en lojalitets förmån åt mig. När det har blivit 475:- klistras den in i systemet sen fortsätter jag och köpa kaffekoppar på Mc Donalds dvs i Lyoness fall fortsätter jag att handla hos anslutna företag och skapar flera enheter som vartefter det blir 475:- klistras in i systemet.
När vi åker till landet brukar vi ibland ta med några kompisar och då stannar vi ibland till på McDonalds oc käkar och fikar lite, då sitter det nya lappar ppå dom kaffekopparna och min son blir jätte glad för då får han flera att klistra in. Nu bryr våra kompisar sig inte i det här kortet så min son får klistra in dom i mitt kort. Då har det gått snabbare att fylla upp kortet. Om vi relaterar till Lyoness så rekommenderar jag kompisar och dom handlar ihop enheter också som klistras in i systemet. När det ligger 70 enheter bakom betalar Lyoness ut 4275:- kontant. Dvs du kan välja att köpa alla kaffe koppar själv eller ni kan göra det tillsammans.
Många människor som fikar på McDonalds tar inte det här kortet och bryr sig inte om klisterlapparna.
Men en del människor gör det. Många människor bryr sig inte om enheter men en del gör det.
Många människor bryr sig inte om 2% kontant tillbaka, men en del gör det.
Du behöver inte alls rekommendera 4 st som betalar 19000:- för att få ut kontanter. Du får kontanter tillbaka från dag ett från din egen konsumtion 1-2% kontant, rekommenderar du någon får du 0,5% tillbaka på vad den du rekommenderat handla hos anslutna företag. från den första du rekommenderat. När du har rekommenderat 4 st som har handlat ihop minst en enhet har du kvalificerat dig för en lojalitets premie. Då har du faktiskt styrt in några personer som handlar hos anslutna företag, dvs ett litet jobb då får du en liten lojalitets premie. Det är väl rättvist du har marknads fört företagen och får en liten premie. Många kommer överhuvudtaget inte rekommendera men några gör det. Det vill säga att ni har skapat en grupp som konsumerar och fyller upp dom här 70 enheterna tillsammans istället för att du ska göra det själv.
Vi kan återigen ta ett exempel från McDonalds. Ni är 7 kompisar som brukar gå förbi McDonalds och fika, 6 stycken köper varsin kopp och ni tar klisterlappen från dom klistrar fast på kortet och den 7:de får sin kopp gratis. Vad exakt är det du inte förstår. Det är precis samma förfarande i Lyoness ni handlar i grupp och tar del av förmånerna.
Ska vi ta handpengen så blandas den in i enhets systemet, är du intresserad av att vara med och bygga upp Lyoness genom rekommendationer, men du har inte pengar att handla för i denna stund eller du har inget specifikt behov alternativt det är inte tillgängligt där du bor, men du vill vara delaktig. Då kan du lägga en handpeng för att ha enheter som tar emot dina rekommenderades enheter. Vi kan igen relatera till McDonalds, om du har köpt en kopp och klistrat på märket så måste du för att få din gratiskopp köpa 5 koppar till det är likadant här om du har lagt en handpeng men sen inte varken rekommenderar eller handlar mer så du inte skapar fler enheter så händer inget bakom dina enheter. Vill du ha tillbaka pengarna kan du ta tillbaka dom via konsumtion, och det är det du har förbundit dig till. Har du inte fattat det är det mest synd om dig. Och den där missnöjda medlemmen du länkar till lirar i samma division som du, fortfarande en massa sakfel och jag kan förstå att han är missnöjd för förmodligen trodde han att han gjorde en investering och bara lutat sig tillbaka och väntat på pengarna. Du lägger ner en jäkla massa tid för att försöka slå hål på det, men du visar bara upp en pinsam okunnighet, länkar upp där det i mina ögon klart och tydligt står utbetalning till bank konto, men du läser något annat. Min 7 årige son förstår det här, tydligen inte du. Det här visar klart och tydligt nivån härinne. Ni vart 7 år sen växte ni bara.
Ska du försöka lägga upp fakta, och försöka tolka det, snälla gör inte det du gör bara bort dig ännu mer. Lägg bara ut dom paragraferna det är helt ok, men för din egen skull tolka dom inte.
Ett litet tips. ta ett kort någonstans så använder du det ser vad som händer fortsätter att läsa affärsvillkoren så ser du vad som händer. du kan även snacka ihop dig med några polare att nu jäklar ska vi sänka Lyoness vi ska verkligen avslöja bluffen. Ta korten rekommendera varandra handla allihopa med era kort och se vad som händer. Det kommer ta mindre tid av dig och du får tillbaka lite pengar istället. När du har gjort det så rapporterar du här vad som har hänt. Då kan vi ha en dialog hur det har funkat, men som det är nu försöker du slå hål på något du inte begriper ett dugg utav, även fast du har ägnat timmar åt att försöka slå hål på det.