2011-08-16, 08:06
Bannlyst
Rookie81 - hur många av dina klasskamrater har blivit mångmiljonärer på Nature?

Hur många lever på det idag - resp har tvingats ta ett normalt jobb?
Citera
2011-08-16, 08:11
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allante
Rookie81 - hur många av dina klasskamrater har blivit mångmiljonärer på Nature?

Hur många lever på det idag - resp har tvingats ta ett normalt jobb?

Jag tror samtliga har vanliga jobb idag och alla insåg ganska snabbt att de aldrig skulle tjäna de där 15000 i veckan...
Citera
2011-08-23, 21:59
Medlem
Är Lyoness ett Pyramidspel?

Många undrar ifall Lyoness är ett pyramidspel. Det är förståeligt vad gäller något som verkar så otroligt bra. Men var lugn, oron är obefogad.

Lyoness är ett ISO-, TÜV- och IQNet-certifierat internationellt cashback-shopping community. (Inget pyramidspel skulle någonsin lyckas bli kvalitétssäkrat.) Vad de erbjuder är inte konstigare än ett kombinerat rabattkort du kan använda i flera affärer istället för att fylla plånboken med onödiga kort du aldrig använder.

På samma sätt som många andra företag erbjuder bonus ifall du rekommenderar dem till dina vänner har Lyoness också ett rekommendationssystem för att underlätta spridning via ”djungeltelegrafen”.

För övrigt är pyramidspel olagliga. Lyoness är väl etablerade i runt 30 länder och initierar alltid etablering med att säkerställa att inget de gör strider mot någon lag.
Citera
2011-08-26, 10:06
Medlem
Japp, ganska solklart pyramidspel.

Ingen vettig produkt, ett "shoppingkort" med 1 till 2% cashback (vilket man för övrigt kan få med vissa svenska kreditkort). Jag har kikat på deras USA-sida och för att få kortet måste man handla för $450 hos någon av deras återförsäljare eller köpa värdecheckar för $225 (möjligt att det är lite andra "krav" här i sverige).

Sen kan man få pengar när de du rekryterat handlar, 0.5% går till dig. Även av personerna i ledet under får man 0.5%. Sen är det ett minst sagt komplicerat system (ser ut som ett binärt system efter en snabb titt, orkar inte gå in djupare i det) för att få diverse bonusar http://cdnlarge.lyoness.net/download...apendix-US.pdf. Det går att köpa ett "Business pack" för $3000 och då får du en viss "rang" redan från början utan rekrytering. Man kan även bli business member genom att uppnå en viss rang genom rekrytering eller om man shoppar för $30000.

Kort sagt, det är skit som med största sannolikhet kommer kosta dig massa pengar om du inte har möjlighet att rekrytera 50 stycken shoppaholics som du kan leva på.
Citera
2011-09-06, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en vit man
Kalla det pyramid, eller vad sjutton som helst.
Frågan kvarstår; - är Lyoness något att ha?
Hur har det gått för dem som "gått med", dvs betalat in 15-20K? Har insatsen betalat sig?

Någon på FB borde sitta inne med någon slags erfarenhet om detta.

Jag blev lurad av en vän att följa med på ett möte för några veckor sen som påstods vara den bästa affärs idén någonsin. Mina föräldrar är med i Amway och tycker att det är det sämsta dom någonsin gjort så jag var väldigt skeptiskt till mötet, som då handlade om Lyoness.
Men det slutade ju med att jag gick med. Tanken med det hela är att man ska värva som sagt nu när det precis börjat i landet, 4st direkta på sig själv och sen hjälpa dom 4 att få tag i 4 indirekta var till dej sen ska dom under dig göra samma sak, så tjänar du en viss % på dom sen är det stop, dom "in-in-indirekta" som går med tjänar man inte på.
Men 4 st direkta är kravet för att få en "lön" för att du hjälper företaget att sprida sig i landet.
Det är 1 av 10 sätt att tjäna pengar på.
Jag själv har bara fått tag i 2 direkta och 1 indirekt så ingen lön för mig, kompisen o andra sidan har sina 4 och 2 av dom har 1 var. Han fick förra veckan ut nästan hälften av vad han "betalade" och den här veckan gick han plus, så han är ganska nöjd med dom.

Min uppfattning om det är att det är en bra investering och även om jag inte har tjänat nått än så har jag sett bevis på att andra gör det.
Citera
2011-09-06, 18:30
Medlem
Robinson-Merals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex447
Jag blev lurad av en vän att följa med på ett möte för några veckor sen som påstods vara den bästa affärs idén någonsin. Mina föräldrar är med i Amway och tycker att det är det sämsta dom någonsin gjort så jag var väldigt skeptiskt till mötet, som då handlade om Lyoness.
Men det slutade ju med att jag gick med. Tanken med det hela är att man ska värva som sagt nu när det precis börjat i landet, 4st direkta på sig själv och sen hjälpa dom 4 att få tag i 4 indirekta var till dej sen ska dom under dig göra samma sak, så tjänar du en viss % på dom sen är det stop, dom "in-in-indirekta" som går med tjänar man inte på.
Men 4 st direkta är kravet för att få en "lön" för att du hjälper företaget att sprida sig i landet.
Det är 1 av 10 sätt att tjäna pengar på.
Jag själv har bara fått tag i 2 direkta och 1 indirekt så ingen lön för mig, kompisen o andra sidan har sina 4 och 2 av dom har 1 var. Han fick förra veckan ut nästan hälften av vad han "betalade" och den här veckan gick han plus, så han är ganska nöjd med dom.

Min uppfattning om det är att det är en bra investering och även om jag inte har tjänat nått än så har jag sett bevis på att andra gör det.
...och hur mycket/ofta måste dessa 4 personer shoppa för för att du ska få betalt? Det låter verkligen som ett dumt beslut att gå med där utan att göra mer research, speciellt med tanke på att deras system bara verkar vara en mer avancerad version av det företag som blåst dina föräldrar.

edit: fan, jag gick på den. Du ska spela en "skeptiker" som först är tveksam, men sen får höra om det fantastiska systemet! Dessutom finns det en person på företaget som nu är miljonär tack vare det! Oj, oj, oj! Låter super.
Senast redigerad av Robinson-Meral 2011-09-06 kl. 18:32.
Citera
2011-09-06, 19:06
Medlem
Det handlas inget i dagsläget när det är på ingång i landet, finns bara ett fåtal webshops som man kan handla av.
Jag tog bara ett exempel på en del som man tjänar pengar på.

Haha.. jag spelar ingenting, om du tror att det är folk jag raggar till detta här.
Skulle jag försöka få tag i folk på det här sättet och dom får reda på det så blir jag avstängd och kan inte gå med igen.

Ville bara skriva min åsikt, någon fråga om nån hade varit dum nog att gå med!
Citera
2011-09-12, 15:25
Medlem
johan83s avatar
Har oxå vänner som försöker övertyga mig att detta är ett underverk. Säger som tidigare talare att låter det för bra för att vara sant så är det oftast så.

Det jag inte kan förstå är att dom får ca 7000 kr i veckan i rena pengar på ett "vitt" sätt. Varför skulle det inte bli en skattesmäll då inkomsten redovisas. Så mycket pengar får man ju inte ens skänka bort.

Utan att skatta för det vill säga
Senast redigerad av johan83 2011-09-12 kl. 15:27. Anledning: Tillägg
Citera
2011-09-12, 18:27
Medlem
Robinson-Merals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan83
Har oxå vänner som försöker övertyga mig att detta är ett underverk. Säger som tidigare talare att låter det för bra för att vara sant så är det oftast så.

Det jag inte kan förstå är att dom får ca 7000 kr i veckan i rena pengar på ett "vitt" sätt. Varför skulle det inte bli en skattesmäll då inkomsten redovisas. Så mycket pengar får man ju inte ens skänka bort.

Utan att skatta för det vill säga
Håll oss uppdaterade för fa-an . Det kan ju bli hur kul som helst när allt rasar. Du kan skatta dig lycklig som har mer vett i skallen än dina bekanta. Låt mig gissa... de där 7000 kronorna går bara att ta ut via någon utländsk bank via ett Mastercard dina vänner fått med posten?
Citera
2011-09-12, 18:36
Medlem
johan83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinson-Meral
Håll oss uppdaterade för fa-an . Det kan ju bli hur kul som helst när allt rasar. Du kan skatta dig lycklig som har mer vett i skallen än dina bekanta. Låt mig gissa... de där 7000 kronorna går bara att ta ut via någon utländsk bank via ett Mastercard dina vänner fått med posten?

haha njae jag vet faktiskt inte hur dom får ut pengarna... ska be en av dem att personligen komma hem till mig o förklara för mig hur det går till.. hoppas att ja kan få dom på andra tankar... fast väl fast så tror man antagligen på det så det är nog hopplöst.

citat : if there is doubt , there is no doubt
Citera
2011-09-19, 21:17
Medlem
AAhhhahaha....

okej ni som inte tänkter gå med i lyoness, ni borde ångra er redan nu eller bara gå med tills det inte blir för sent. företag kommer att gå över lik för att få vara med.
ni förstår inte hur stort detta kommer att bli.

har ni blivit lurade på att gå med i liknande pyramidshit tidigare eller?
för det första - lyoness visar upp ALLA procent och exakta nummer för er,
ni som blivit lurade, fick ni veta vartifrån pengarna kom eller?

företag betalar lyoness för att få vara med i deras "pyramid", genom lyoness får nu från 1-till kanske tom 50% på varor och därför går du till just de företagen som betalat 1-2% till lyoness, du får också ca 1-2 % av dina inköp. varför betala mer när man kan betala mindre för det?

pengarna går inte via en utländsk bank, utan dessa pengar är dina pengar och bland annat företags pengar och lyoness som satsat på detta "rabbattsystem" som vi kan kalla det.

allt som allt finns det 10 olika sätt att tjäna pengar på,
en av dem är att köpa "positioner", hur mkt dessa kmr kosta vet jag inte än i svenska kronor men hur som helst, du kommer att få ca 3 gånger så mkt av dessa pengar. så varför inte?

lyoness är inget du kastar in dina pengar på och sen får se ifall det blir ngt utav det, det är inte Nasdaq, det är ingen jävla börs med aktier som hoppar upp och ner utan DU BLIR GARANTERAD att få dina pengar tillbaka - hur?
jo genom att köpa saker via lyoness! du får dina pengar tillbaka, bonusar osv osv..

som sagt det finns 10 olika sätt att tjäna pengar på lyoness men en av dem enklaste är just "positioner", men för att positioner ska kunna existera måste du VÄRVA folk,

och vet ni vad som är det vackraste med lyoness?? jo att du tjänar sammanlagt också på allt som dina värvade vänner också tjänar, låt oss säga såhär... ja köper 7 positioner, 7 pers, ja kommer att tjäna deras pengar och inversteringar i att dem själva köper positioner och vad dem handlar för.

köper du en bil via lyoness, låt oss säga att den kostar 360 000 och du får 1% ,
kör matematiken själva, 3 600 kronor får du tillbaka, visst låter det inte så mkt från början? men efter att du inköpt en massa grejer så blir det en jävla massa cash som du tjänar på andra och som personen som värvde dig också tjänar på. '

företag tjänar på att företag investerar i dem! och genom att du får ditt lyoness kort så handlar du hos dessa, ja menar, får du 20% på ica går du dit ist för coop, visst? och detta eftersom ica betalat en stor summa pengar till lyoness som liksom "leder"dig dit, alla tjänar på det.

jag vet inte hur det kommer att se ut i sverige just eftersom i sverige är staten äckligt snåla och ingen får vara rik här pga av den fittiga jentelagen eller va de nu heter och en massa skattskit, fast lyoness utesluter skatt så undrar hur sverige skulle acceptera detta?

just nu är det bara en massa jobbiga webshopar som gått med men snart kommer ica, stadium, h&m osv osv att gå med och därför kommer lyoness att bli som i ungern ett vardags kort som Visa, först drar du bankkortet sen ditt lyoness för att få %% tillbaka och bonusar. som att sno godis från ett barn eller cocks från ett luder (:

min pojkvän i polen tjänar ganska bra på det här kan jag tänka mig, han är en av dem som "utvecklar och för vidare" lyoness... en av hans bekanta (som värvde honom) känner idag så bra att han hoppade av universitet, köpte sig en lägenhet i warszawa och reser jävligt ofta, lever livet helt enkelt.

Allt tack vare Lyoness <3
Citera
2011-09-20, 10:58
Medlem
Robinson-Merals avatar
Dasha, nu är jag väldigt nyfiken på vilka företag som har gått med, vilka är med idag? Hur är det tänkt att ni ska kunna konkurrera med andra kupongföretag? Marknaden är ganska mättad redan, med företag som t.ex. Groupon. Hur stor är summan du betalar för att få ett rabattkort? Och hur mycket måste du shoppa för att hamna på +-0?

Citat:
Ursprungligen postat av dasha
som att sno godis från ett barn eller cocks från ett luder (:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in