2018-01-24, 10:13
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViruZHUN
Nej eftersom vi svenskar är ganska "bekväma" och konservativa. Bryr oss inte riktigt om nya project om detta som t.o.m har dåligt rykte pga okunskap. Men ROM byggdes inte på en dag, detta kommer verkligen växa tror jag. Har varit på flera av deras föreläsningar. Systemet är väldigt komplicerat uppbyggt, fattar ca 20% av det, men det de säger makes sense.

Lyoness lever på konsumtion, vilket bara ökar. tror inte det kmr krasha på nära tid.
Intressanta argument. Kritikerna är alltså okunnig, samtidigt säger du att du förstår 20%. Makes NO sense!
Ponera att du arbetar extra hederligt samma timmar som du lägger ner på MLM, låt säga 5 timmar/veckan, och låser de extrapengarna på ett sparkonto. Efter tre år har du på det kontot mellan 110.000- 150.000 kr. ALDRIG att du kommer i närheten av de pengarna med Lyoness.
Systemet är uppbyggt för att lagligen komma undan med sin verksamhet då pyramidverksamhet är förbjuden, inte ett system för att tjäna pengar för gemene man. Men det är ett pyramidspel lik förbannat, om än i annan skepnad.

Jag tror heller inte på att i ditt team finns personer som drar in mellan 10- 50.000 kr/mån. Fundera på vilken konsumtion som ligger bakom en sådan utdelning! Det går inte ihop, det säger sig självt!
Citera
2018-01-24, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Nej - det finns INGEN här i tråden som har kunnat bevisa en dylik bonus från Lyoness - dessa bonusar existerar helt enkelt inte och är enkelt att bevisa.

Kolla antalet företag anslutna och gör en snabb beräkning så inser till och med ett klappmongo som du att det inte är rent matematiskt och praktiskt möjligt.

Öh - hur korkad är du? "MÅSTE upphöra". Mina norska kunskaper är tydligen bättre än dina...

"Varslet vedtak innebærer at all verving av deltakere og lojalitetsbedrifter til CashBack World og Lyconet, og all omsetning og bruk av fordelskort, rabattkuponger, andeler i kundeskyer, gavekort, markedsføringsmateriell, seminarer og andre produkt i virksomheten må opphøre."

"Beslutet innebär att ALL värvning av deltagare och lojalitetsmedlemmar till CaschBack World och Lyconet, och all omsättning och brukande av kort , rabattkuponger, andelar i kundprogram , presentkort , marknadsföringsmaterial, seminarier och andra produkter i verksamheten MÅSTE upphöra"

Notera nu ditt klappmongo - det står inte "bör" - det står inte "sen" o.s.v.
Beslutet är att ALL verksamhet MÅSTE upphöra NU (Överklagningstid på 4 veckor).

Lär dig läsa ditt klappmongo! Norge är kört!

Att Lyoness på snart 4 år inte växt ett skit verkar totalt gå förbi er klappmongon!
Att inte lyckas på 4 år få in sin bluffprodukt (Läs: medlemskap) på marknaden ordentligt säger det mesta att det är en bluff och att medlemskapet inte ger ett skit

2 lögner direkt i detta inlägg från ett sedvanligt klappmongo

A) Jo - det är en pyramid/Ponzi. Om det vore ett MLM skulle Norge absolut INTE ta ett så drastikt beslut och tvinga företag att stänga all verksamhet
B) Nej - tvärglöm att det finns dom inkomsterna - dom bonusarna finns inte i Sverige

Stackars lilla klappmongo - nu har du verkligen bevisat hur tom i bollen du uppenbarligen är...

1) TESCO - Vad har det med Sverige att göra ö.h.t.? Dom finns inte ens i Sverige och ahr ingenting med bonus för Svenskar att göra. Det hjälper inte ett skit.
2) Burger King - Franschise företag och c:a 3 stycken Burger King är anslutna - notera nu återigen ditt klappmongo - ingen Burger King i sverige.....
3) McDonalds - samma som Burger King - c:a 2 stycken är anslutna - och ågter igen - INGEN i Sverige
4) ICA - *suck* , det enda som finns är ICA Online och Ica handlaren i Osby (Som antagligen lever jävligt farligt eftersom "hen" skall dels ha alla lån via ICA-Banken plus att ICA kortet skall användas).

Så av dina 4 exempel så är 3 av dom exemplen solklara exempel på hur dåligt Lyoness de facto är!
Så tack för detta inlägg

(FB) Lyoness - Scam och pyramidspel?

Riktigt skitinlägg

Summering: Så fort det kommer upp en nyhet i MLM trådarna (I detta fall - Norge stängs ner) så dyker det upp ett klappmongo troll och försöker släta över nyheten med en massa nonsens inlägg.
I detta fall så är Användaren ViruZHUN reggad 2014-01-16 - har 15 inlägg i skrivande stund.
8 blandade nonsens inlägg fram t.o.m.- 2014-11-14, 08:00
Och helt plötsligt nu - 7 inlägg 2018 i denna tråd?
Känns det trovärdigt? Absolut inte - bara ytterligare ett klappmongo försök att släta över fakta och försöka få fler klappmongon att tro att detta är en legitim verksamhet - vilket utredningen i Norge absolut motbevisat.

Lovar dig, Norge kommer inte ramla ut En orsak för alla domstolar och skit som har varit är att, Folk sätter hellre in deras pengar i "moln" istället för aktier, vad betyder detta? bankerna förlorar pengar. Jag skulle tro att mycket av domstolarna är BS eftersom någon vill inte att vanligt fattigt folk ska kunna bygga upp sig ekonomiskt (skulle tro att det är staten). Det skulle verkligen inte vara bra för en land om fler och fler tjänar mer pengar, då fungerar ju inte den traditionella pyramiden

Asså seriöst, du glor på min FB profil och säger den är fejk? Bara för jag inte brukade genom 4 år sitta och glo på FB som du gör, förlåt mig... Jag skriver bara i denna tråd för jag ser så många efterblivna människor med sina fördomar utan ens ha hört en presentation, som du nu :P
Citera
2018-01-24, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Nej - det finns INGEN här i tråden som har kunnat bevisa en dylik bonus absolut motbevisat.

Tesco och de andra exemplen jag tog sa jag inte heller är i Sverige. I Sverige är detta hyfsat svårväxt, det ser man i denna tråden, svenskarnas attityd mot nytt i ju löjligt. Så du anar nu varför det inte går bra för sverige än.

Btw Apoteket och Lindes onlineshop gick med 2 dagar sedan I SVERIGE.
Citera
2018-01-24, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Då är du ett typiskt klappmongo. det är exakt så det går till att värva in en

bla bla

Gomorgon pellets

Arbetsättet man gör är att man helt enkelt vill värva nya människor/företag. Så arbetet blir knappast 40-50h i veckan, man sitter inte 8-10h per dag och skriver med människor (oftast)

Saken är detta med pyramider haha, vi lever ju tekniskt sätt i en pyramid. Du som medarbetare i ICA kommer aldrig tjäna mer tekniskt sätt än cheferna ovan, utan de kmr tjäna på att du arbetar hårdare :P

De där med fake pengar, en person hyfsat nära till oss (har känt henne typ 10-15 år) började med detta över ett år sedan, hon fick nu ut ca 17000 (men hon investera tillbaka en stor del av det). Skulle hon straight ut ljuga till oss, och visa oss fake pengar? skulle va riktigt förrädiskt
Citera
2018-01-24, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Intressanta argument. Kritikerna är alltså okunnig, samtidigt säger du att du förstår 20%. Makes NO sense!
Ponera att du arbetar extra hederligt samma timmar som du lägger ner på MLM, låt säga 5 timmar/veckan, och låser de extrapengarna på ett sparkonto. Efter tre år har du på det kontot mellan 110.000- 150.000 kr. ALDRIG att du kommer i närheten av de pengarna med Lyoness.
Systemet är uppbyggt för att lagligen komma undan med sin verksamhet då pyramidverksamhet är förbjuden, inte ett system för att tjäna pengar för gemene man. Men det är ett pyramidspel lik förbannat, om än i annan skepnad.

Jag tror heller inte på att i ditt team finns personer som drar in mellan 10- 50.000 kr/mån. Fundera på vilken konsumtion som ligger bakom en sådan utdelning! Det går inte ihop, det säger sig självt!

"Det går inte ihop" och "Pyramidlikt" bla bla är ogrundade argument. Du tar ju inga exempel eller uträkningar. De flesta i tråden gör inget sånt, utan bara skäller och tror om de skriker högst har de rätt. Detta visar bara okunnigheten.

Asså de där med 20% sa jag bara för jag känner att det är ungefär så mycket jag fattar av deras system.

detta är ett MLM företag, stor t.o.m på wikipedia om "Examples of MLM". Wikipedia är mer trovärdigt enligt mig än folk på flashback. Lyoness är nog en av de största.
Citera
2018-01-24, 11:32
Medlem
Jag respekterar allas inlägg här. Jag är som sagt ny i systemet och testar det bara.

Jag återkommer om ca ett halvår och så. Sedan kan jag säga min "experience". Alltså om jag tjänar något eller bara förlorat, och hur mkt. Kommer visa bilder på bankkonto o sånt.

Ni kanske kommer ha rätt, jag förlorade bara pengar, vem vet Man kan inte veta säkert innan man själv testade.
Citera
2018-01-24, 12:27
Medlem
Citat:
Jag respekterar allas inlägg här. Jag är som sagt ny i systemet och testar det bara.

Jag återkommer om ca ett halvår och så. Sedan kan jag säga min "experience". Alltså om jag tjänar något eller bara förlorat, och hur mkt. Kommer visa bilder på bankkonto o sånt.

Ni kanske kommer ha rätt, jag förlorade bara pengar, vem vet Man kan inte veta säkert innan man själv testade.

Möjligt, men det är uppenbart att du inte förstår dem.

Citat:
Arbetsättet man gör är att man helt enkelt vill värva nya människor/företag. Så arbetet blir knappast 40-50h i veckan, man sitter inte 8-10h per dag och skriver med människor (oftast)

Saken är detta med pyramider haha, vi lever ju tekniskt sätt i en pyramid. Du som medarbetare i ICA kommer aldrig tjäna mer tekniskt sätt än cheferna ovan, utan de kmr tjäna på att du arbetar hårdare :P

De där med fake pengar, en person hyfsat nära till oss (har känt henne typ 10-15 år) började med detta över ett år sedan, hon fick nu ut ca 17000 (men hon investera tillbaka en stor del av det). Skulle hon straight ut ljuga till oss, och visa oss fake pengar? skulle va riktigt förrädiskt

Du kommer även förstå att när du jobbar i ICA kassan så kommer inte ägaren komma fram till dig och säga

-om du bara jobbar hårt och är positiv så kommer jag höja din lön till dubbelt så mycket som min.
Ofrrar du din lunch och fika på att lyssna på mina positiva föreläsningar så kommer du snart köra en coolare bil en mig.

Om han gör det så är du inte i kassan på ICA, utan då är du mlmad.... förstår du nu varför din jämförelse är.... sjuk?

dumt val, tur du är unga så du hinner med några sådanna.

du kan läsa lite mer om det här innan du sänker mer tid och pengar i eländet. om du inte orkar gå bakåt i tråden och kolla med svenskkines som likt dig hakade på lyoness och skulle visa oss tids nog här på flashcback, det gjorde han inte....(han jag nämde som jobbar i klädbutik i eskilstuna)

Här kan du se hur det gick 2012 i USA för dina bröder och sysstrar, ja jag vet Lyoness är 1000ggr bättre idag än då argumentet, har fortfarande inte fått nått underlag på det, men tänk som så att det borde ju jämna ut sig, i usa har den enkilde individen, större disponibel inkomst än i sverige, konsumerar mer, det finns mer människor (och då även klappmongon) att rekrytera, man kan gå in med mer pengar (lättare att få lån osv).

http://cdnlarge.lyoness.net/download...lyo-ids-us.pdf
http://behindmlm.com/companies/lyone...ment-analysis/

då klappmongon hatar länkar (de har aldrig några egna som stöjder deras påståenden) så rekomenderar jag även dessa.

https://vimeo.com/66318039 (från ca 24:50 säljer han in vinstmaskinen)
https://www.youtube.com/watch?v=s6MwGeOm8iI&t=8s ("Last Week Tonight with John Oliver" roligt och tänkvärt)

Sen hoppas jag att det blir din första och enda mlm, rekomenderar att du läser denna bok. innan du hoppar på din först mlm (vi får nöja oss med andra mlm)
http://www.mlm-thetruth.com/wp-conte...-CURRENT-1.pdf

Lyoness är en av de absolut sämsta mlmsen därute för sina "säljare/ima/ibs" (om du utgår ifrån de 3 punkterna jag skrev upp i mitt föregående inlägg) men det betyder inte en smack att nästa du hakar på är 100ggr bättre, skillnaden är... marginell.
Citera
2018-01-24, 12:36
Medlem
Citat:
Lovar dig, Norge kommer inte ramla ut En orsak för alla domstolar och skit som har varit är att, Folk sätter hellre in deras pengar i "moln" istället för aktier, vad betyder detta? bankerna förlorar pengar. Jag skulle tro att mycket av domstolarna är BS eftersom någon vill inte att vanligt fattigt folk ska kunna bygga upp sig ekonomiskt (skulle tro att det är staten). Det skulle verkligen inte vara bra för en land om fler och fler tjänar mer pengar, då fungerar ju inte den traditionella pyramiden

Asså seriöst, du glor på min FB profil och säger den är fejk? Bara för jag inte brukade genom 4 år sitta och glo på FB som du gör, förlåt mig... Jag skriver bara i denna tråd för jag ser så många efterblivna människor med sina fördomar utan ens ha hört en presentation, som du nu :P

Domstolar och skit? Banker förlorar pengar? Domstolar är BS? Nu lyckades du definera epitetet klappmongo!!!!

Domstolar finns till för att se till att lagar och regler följs - gör dom inte det så har dom rättigheten att utdöma straff.
Gissa om ett helt värdelöst inlägg (Förutom att du nu lyckades dumförklara dig själv 1000 gånger om)

Citat:
Tesco och de andra exemplen jag tog sa jag inte heller är i Sverige. I Sverige är detta hyfsat svårväxt, det ser man i denna tråden, svenskarnas attityd mot nytt i ju löjligt. Så du anar nu varför det inte går bra för sverige än.

Btw Apoteket och Lindes onlineshop gick med 2 dagar sedan I SVERIGE.

Ytterligare ett klappmongo inlägg som bevisar den absoluta okunskapen hos ett klappmongo!!!
Alltså kan vi konstatera...
Inget klappmongo kan presentera en kund värd namnet i Lyoness Sverige.
Du har heller inte lyckats - eftersom att presentera ett Affiliate system (Som vem som helst kan skapa) är inte att signa upp "Apoteket" , det är heller inte att signa upp "Lindex".
Så nej - Lyoness har inte växt i Sverige de senaste 4 åren - kommer inte heller att växa.

Citat:

Att som klappmongo endast kunna tjäna pengar på att fler klappmongon går med är just Ponzi upplägg.
Och ett klappmongoargument är att jämföra Ponzi med ICA eller valfri bilhandlare o.s.v.

Skillnaden är rätt markant - och har förklarats i tråden oskiljiga gånger - som anställd lyfter du din månadslös konstant byggd på din produktion samt att det jag producerar tjänar FÖRETAGET på - och inte min chef!

Och din klappmongo-kompis - självklart är hon förrädisk - hon vill ju lura fler klappmongon att gå med så att hon och de klappmongon över henne kan tjäna mer pengar.

Om hon lurar med 10 personer - och dessa lurar med 10 personer och dessa 100 lurar med 10 var o.s.v. - då har du ett Ponzi upplägg och jordens befolkning kommer extremt fort att ta slut

Citat:
"Det går inte ihop" och "Pyramidlikt" bla bla är ogrundade argument. Du tar ju inga exempel eller uträkningar. De flesta i tråden gör inget sånt, utan bara skäller och tror om de skriker högst har de rätt. Detta visar bara okunnigheten.

Asså de där med 20% sa jag bara för jag känner att det är ungefär så mycket jag fattar av deras system.

detta är ett MLM företag, stor t.o.m på wikipedia om "Examples of MLM". Wikipedia är mer trovärdigt enligt mig än folk på flashback. Lyoness är nog en av de största.

Exempel och uträkningar finns i tråden - lär dig läsa (Fast det är tydligen svårt för ett klappmongo)

Men för att visa din okunnighet i att läsa - så kan du läsa wikipedia (Som du uppenbarligen litar på...)

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lyoness

"I januari 2016 dömdes Lyoness för vilseledande affärsmetoder, efter att de blivit stämda av ett tidigare medlemsföretag" Not: Bytte p.g.a. detta namn till Lyconet/Cashback Card

I Norge granskades Lyoness av den norska lotterimyndigheten. Myndigheten meddelade 2014 att man inte kunde styrka lagbrott avseende pyramidspel då det fjärde kriteriet för pyramidspelsverksamhet, att minst 50% av intäkterna skall komma från värvning, inte var uppfyllt Not: Detta är alltså inte längre fallet - över 50% av deras intäkter kommer numera av värvning och är således förbjudet i Norge

Även i Grekland, Polen och Frankrike pågår granskningar av Lyoness verksamhet. Litauens State Consumer Rights Protection Board granskade företaget men kunde inte fastslå att några lagar bröts. I Australien ställdes Lyoness inför domstol av myndigheten för konkurrens och konsumentskydd, men friades. I Ungern dömdes Lyoness 2013 för vilseledande marknadsföring.

Så läs du Wikipedia - det verkar fungera riktigt bra (På sedvanlingt klappmongo sätt)

Citat:

"Halvår"? Räcker inte - Lyoness/Lyconet/Cashback Card har inte växt på 4 år - hur kan du ens fundera tanken att det skall kunna hända nu?`
Speciellt när nyheten om att Norge stängt ner deras verksamhet kommit ut?
(Och nej - det spelar ingen roll hur många inlägg du gör i tråden - Norge har stängt ner Lyoness/Lyconet/Cashback Card för att det anses vara ett pyramidspel i Norge - det är fakta)
Citera
2018-01-24, 14:52
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:

Norskkurs: Må betyder Skall.

Tillsynsmyndigheten har pålagt dem att omedelbart avsluta all verksamhet.

Beslutet kan førvisso øverklagas men det skulle øverraska om de ens førsøker.
Citera
2018-01-24, 15:03
Medlem
Viruzhun. Du kan vara lugn du kommer inte förlora en krona på det du lägger in, sitt still i båten som du gör och lyssna på din upline så kommer allt gå kanon!

Till er andra som är så förbaskat omogna och oförmögna till att hålla en vettig diskussion vill jag bara säga att jag utmanar er alla att ta en 20 min av eran tid och låta mig visa er min inloggning och mina utbetalningar från lyoness.

Jag hävdar inte att jag är miljonär, utan långt ifrån. Men jag har idag kunnat sluta arbeta på ett vanligt jobb och jobbar idag enbart med Lyoness/cashback world. Jag har endast 3 personer i mitt team som vardera sparar 500kr i månaden.

Jag får i snitt 8-10k varje månad från lyoness, jag har valt att gå ner i lön för att jag vill enbart jobba med detta och jag bryr mig inte om pengar. Hur kan jag tjäna 8-10k varje månad från enbart tre personer? Givetvis kan jag inte det men jag har valt att arbeta och få in gratiskunder som är våran slutkonsument. Idag har jag ca 1300 personer som har tagit ett jäkla gratiskort och tack vare det så tjänar jag lite pengar för att jag har gjort ett jobb och ska bli betald för det.

Vårat nätverk kan se ut som ett pyramidspel och absolut tolkas som ett om man bara får höra om investeringsbiten och om man inte är med och bygger ut systemet.

Om du bara bjuder in folk som investerar pengar så skjuter du i höjden en månad och tjänar bra med pengar, och då ser det givetvis ut som ett pyramidspel. Har sett exempel där folk tjänar en 20-30k första månaden på att andra går in med pengar. Men det är bara den månaden dom tjänar pengar så månaden efter får dom 0 kronor.

Sån tur är det "aktier" vi köper i lyconet så dom "växer" och blir värda mer pengar om en 3-4 år. Precis som en aktie kan stiga i värde. Men med investeringar så finns det alltid en risk och ifall konsumtionen inte hamnar på dom nivåerna vi tror så kan det bli mindre pengar tillbaka alternativt ta längre tid.

Men det som gör vårat system till det bästa mlm systemet är att jag behöver inte sälja en enda pryl utan jag kan ge folk ett rabattkort som dom kan använda och få rabatt och då tjänar jag lite på varje köp dom gör. Givetvis betalar dom anslutna företagen min provision.

Sen om Norge ska jag faktiskt säga att jag genuint är orolig, den norska lagboken säger att ifall mer än 50% kommer från investeringar så är det pyramidspel, och jag har inte sett några siffror men jag misstänker starkt att det är över 50%. Och då kan det vara kört för Norge. Dock ska man ta i beaktning att bara för att det blir förbjudet i Norge så kommer Cbw inte att krascha. Vi kommer överleva utan Norge men kommer förhoppningsvis kunna komma tillbaka ifall vi kan få in fler gratiskunder som handlar.

Men tyvärr har dom för mycket pengar i Norge så det är bekvämare att investera och vänta på cashen än att faktiskt jobba själv och då får du dessa problem. Så det är tyvärr dom som cbw till Norge som inte gjort jobbet rätt från början.
Citera
2018-01-24, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKossmos
Viruzhun. Du kan vara lugn du kommer inte förlora en krona på det du lägger in, sitt still i båten som du gör och lyssna på din upline så kommer allt gå kanon!

Till er andra som är så förbaskat omogna och oförmögna till att hålla en vettig diskussion vill jag bara säga att jag utmanar er alla att ta en 20 min av eran tid och låta mig visa er min inloggning och mina utbetalningar från lyoness.
Nej - vi kräver 10 sekunder av din tid genom att du lägger upp skärmdumpar som evisar utbetalningarna.
Precis som alla klappmongon kommer det att fallera...

Citat:
Jag hävdar inte att jag är miljonär, utan långt ifrån. Men jag har idag kunnat sluta arbeta på ett vanligt jobb och jobbar idag enbart med Lyoness/cashback world. Jag har endast 3 personer i mitt team som vardera sparar 500kr i månaden.
Nej - dina klappmongon sparar inte 500:- i månaden - det har redan bevisats flera gånger i tråden.
Varför?
Jo - för att samtliga butiker anslutna till Lyoness är såpass mycket dyrare än "vanliga butiker" vilket gör att icke anslutna individer har 500:- mer i plånboken än lyoness klappmongon efter dom gjort sin månadsinhandling.

Citat:
Jag får i snitt 8-10k varje månad från lyoness, jag har valt att gå ner i lön för att jag vill enbart jobba med detta och jag bryr mig inte om pengar. Hur kan jag tjäna 8-10k varje månad från enbart tre personer? Givetvis kan jag inte det men jag har valt att arbeta och få in gratiskunder som är våran slutkonsument. Idag har jag ca 1300 personer som har tagit ett jäkla gratiskort och tack vare det så tjänar jag lite pengar för att jag har gjort ett jobb och ska bli betald för det.
Riktigt patetisk klappmongo lögn (Vi räknar LÅGT!!!) - 8k = 96k på ett år

http://cdnlarge.lyoness.net/download...lyo-ids-us.pdf

Sverige är inte tillräckligt stor marknad (Också redan bevisat fler gånger i tråden)
I USA tjänar 99,74% mindre än dig - tror du ett enda ögonblick att vi skall tro att du tillhör 0,26% som sitter i toppen med detta patetiska klappmongoinlägg?

Citat:
Vårat nätverk kan se ut som ett pyramidspel och absolut tolkas som ett om man bara får höra om investeringsbiten och om man inte är med och bygger ut systemet.

Om du bara bjuder in folk som investerar pengar så skjuter du i höjden en månad och tjänar bra med pengar, och då ser det givetvis ut som ett pyramidspel. Har sett exempel där folk tjänar en 20-30k första månaden på att andra går in med pengar. Men det är bara den månaden dom tjänar pengar så månaden efter får dom 0 kronor.
Stackars klappmongo - nu lyckades du med konstycket att erkänna Ponzi upplägget.
Du erkänner helt klart och tydligt att för att tjäna pengar krävs det att man som klappmongo lurar med andra klappmongon

Citat:
Sån tur är det "aktier" vi köper i lyconet så dom "växer" och blir värda mer pengar om en 3-4 år. Precis som en aktie kan stiga i värde. Men med investeringar så finns det alltid en risk och ifall konsumtionen inte hamnar på dom nivåerna vi tror så kan det bli mindre pengar tillbaka alternativt ta längre tid.

Men det som gör vårat system till det bästa mlm systemet är att jag behöver inte sälja en enda pryl utan jag kan ge folk ett rabattkort som dom kan använda och få rabatt och då tjänar jag lite på varje köp dom gör. Givetvis betalar dom anslutna företagen min provision.
"Aktier" finns inget - en ren lögn.
Eller vi kan säga så här..
Visa vart i kompensationsplanen det framgår att man kan köpa Aktier?
Och har säger du på sedvanligt klappmongo sätt emot dig själv.
I meningarna innan hävdar du att folk tjänar 20-30k månad 1 för att sedan månad 2 inte tjäna ett skit - genom att pracka på andra klappmongon medlemskap.
Nu säger du att du inet behöver sälja ett medlemskap.

Hur skall du ha det nu ditt klappmongo?

Citat:
Sen om Norge ska jag faktiskt säga att jag genuint är orolig, den norska lagboken säger att ifall mer än 50% kommer från investeringar så är det pyramidspel, och jag har inte sett några siffror men jag misstänker starkt att det är över 50%. Och då kan det vara kört för Norge. Dock ska man ta i beaktning att bara för att det blir förbjudet i Norge så kommer Cbw inte att krascha. Vi kommer överleva utan Norge men kommer förhoppningsvis kunna komma tillbaka ifall vi kan få in fler gratiskunder som handlar.

Men tyvärr har dom för mycket pengar i Norge så det är bekvämare att investera och vänta på cashen än att faktiskt jobba själv och då får du dessa problem. Så det är tyvärr dom som cbw till Norge som inte gjort jobbet rätt från början.
Nej ditt klappmongo - nu är du ute och cyklar igen...

Norge blir stängt - Lyoness är kört.
Vad kommer Sverige att göra? Vad kommer Danmark att göra? O.s.v.
Bra reklam för ett klappmongoföretg.

"Hej - vi är ett legitimt företag , men vi blev konstaterade Pyramidspelsföretag i Norge och får inte bedriva verksamhet där"

Du har inte kommit med en enda vettig mening i ditt inlägg.

Men - som vi bett alla kappmongon....

1) Kom med bevis på dina inkomster (Nej - vi kommer inte sitta med o.s.v.) DU som klappmongo skall bevisa detta.
(Notering: Vi märker om skärmdumpen är fejk - Senaste skärmdumpen som kom för ett par år sedan visade på - typ - 50:- i återbäring)

2) Förklara hur du kan tro att en svensson tjänar 500:- på att handla via Lyoness butiker när "Vanliga butikers" priser gör att varje handling är 30-70% billigare.
Citera
2018-01-24, 16:52
Medlem
Vill man läsa fel i ett inlägg så är det klart att man kan göra det!

Med "aktier" så menar jag våra enheter som vi placerar i olika system, om du har läst kompensationsplanen så hade du förstått!

Så du vill se en lönespec från min inloggning? Samt utbetalningen till mitt konto?

Jo mina "klappmongon"(som egentligen kallas för marketers) sparar visst 500 i månaden, nu pratar jag inte om cashbacken i olika butiker utan jag pratar om ett aktivt sparande i vårat system på 500kr! Så det har inget att göra med våra anslutna företag!

Sverige är en alldeles utmärkt stor marknad, mitt team med gratiskunder handlar för ca 1miljon i månaden och då kan jag plocka ut 10k i lön för det! Det är inte svårare än så!

Jag säger inte att det är ett pyramidspel för vi har en laglig verksamhet, (förutom i Norge då dom har den lagen dom har) det finns fler sätt att tjäna pengar på i lyconet. En del är att bjuda in folk som vill investera och då gynnas man av det, men man får aldrig pengar utav dom under en, utan en lön från Cbw.

Förklarar gärna hela uppläget för dig! Jag har dock valt en annan väg inom cbw och vänder mig mot företag och hjälper dom att få fler kunder och mer lönsamhet. Det enda jag vill att folk ska göra är att testa och spara en 500 i enheter varje månad för att få en hävstång på 10 på några år. Och funkar det om säg 3 år så är du välkommen att dunka in så mycket pengar du behagar.

Jag har aldrig hävdat att jag sitter i toppen, jag har medlemsnummer 60k nånting så är verkligen inte först in, vart medlem i snart 1 år.
Senast redigerad av DrKossmos 2018-01-24 kl. 17:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in