Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-26, 08:15
  #3565
Moderator
Gromguttens avatar
Istället før att skriva sammankopplingar av konton och/eller personer i tråden, och därmed bryta mot regel 1.06 och/eller 1.08, så är det betydligt smartare att rapportera dem før 1.07.

Passa också på att uppdatera er själva på regel 1.07...

/Mod
Citera
2017-11-13, 13:19
  #3566
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonwill85
Bara att en "lågpostare" som du plötsligt hoppar in i tråden med stort engagemang efter en längre tids frånvaro.

Pellets försvann med svansen mellan benen för några veckor sedan när han insåg han inte kan förklara sina lögner (de ska han få göra när han återkommer) och Mickell är tydligen avstängd.

Så snällt av dig att då hoppa in från åskådarbänken och ta över stafettpinnen.


Nope - precis tillbaka från välförtjänt semester i Asien.
Har inte försvunnit någonstans....

Så nej - och vi kan väl titta på vad som hänt under tiden jag njutit av livet...

- xx antal användare avstängda - starkt jobbat alla klappmongon...

Citat:
Ursprungligen postat av farrs
Men det är 60:- mer och 70000 medlemmar mer än för sex år sedan, och nu börjar resan. Så ta fram popcornen, luta dig tillbaka och njut av resan.
Eller du kommer nog lida av den.

Att medlemmar i snitt spenderar 60:- i månaden hos Lyoness anslutna butiker efter 6 år är rent utsagt helt värdelöst och viiklet annat företag som helst hade totalt förändrat sin affärsidé eller lagt ner verksamheten.

Och fortfarande endast 2 livsmedelsbutiker där man kan använda kortet i stockholmsområdet..

Att bara nämna 70.000 medlemmar är patetiskt - den viktiga siffran är ju "hur många medlemmar är aktiva" och den siffran är minimal - eftersom det är extremt begärnsat vart man kan använda kortet....
Citera
2017-11-26, 16:03
  #3567
Medlem
Lite skoj information om Lyoness , Cashbackworld m.m. från Alexa...

Lyoness.com -> 31% av besökarna surfar in från Italien , Tyskland 6% - men Sverige nämns naturligtvis ingenstans...

https://www.alexa.com/siteinfo/lyoness.com

Cashbackworld -> 32% av besökarna surfar in från Italien , Tyskland 6% - men Sverige nämns naturligtvis ingenstans...

https://www.alexa.com/siteinfo/cashbackworld.com

Lyconet -> 29% av besökarna surfar in från Italien , NORGE!!! 10% - men Sverige nämns naturligtvis ingenstans...

https://www.alexa.com/siteinfo/lyconet.com

Det går uppenbarligen inte så bra att marknadsföra sig i Sverige.....
Citera
2018-01-20, 11:49
  #3568
Medlem
Och för att strö annu mer salt i såren på våra avstängda klappmongon.....

Totalt förbjudet i Norge nu

"Lotteritilsynet har i brev av 11. januar 2018 varslet om at vi vil fatte vedtak om at Lyoness må stanse all sin virksomhet i Norge. Varslet vedtak innebærer at all verving av deltakere og lojalitetsbedrifter til CashBack World og Lyconet, og all omsetning og bruk av fordelskort, rabattkuponger, andeler i kundeskyer, gavekort, markedsføringsmateriell, seminarer og andre produkt i virksomheten må opphøre."

https://lottstift.no/nb/om-oss/aktue...t-til-lyoness/

"We have paid particular attention to the fact that Norwegian participants in Lyoness do not receive or consume goods, services or other benefits from the sales system that correspond to the value of what is paid when paying for them.
As a result, the participants’ payments to Lyoness are considered as consideration to participate in a pyramid-like sales system.
The income of the company and individual participant comes almost exclusively from the replacement of new participants and their payments to Lyoness, and not from sales or consumption of goods, services or other benefits."


Lyoness/Caschback World/Lyconet=SCAM
Citera
2018-01-20, 21:17
  #3569
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Och för att strö annu mer salt i såren på våra avstängda klappmongon.....

Totalt förbjudet i Norge nu

"Lotteritilsynet har i brev av 11. januar 2018 varslet om at vi vil fatte vedtak om at Lyoness må stanse all sin virksomhet i Norge. Varslet vedtak innebærer at all verving av deltakere og lojalitetsbedrifter til CashBack World og Lyconet, og all omsetning og bruk av fordelskort, rabattkuponger, andeler i kundeskyer, gavekort, markedsføringsmateriell, seminarer og andre produkt i virksomheten må opphøre."

https://lottstift.no/nb/om-oss/aktue...t-til-lyoness/

"We have paid particular attention to the fact that Norwegian participants in Lyoness do not receive or consume goods, services or other benefits from the sales system that correspond to the value of what is paid when paying for them.
As a result, the participants’ payments to Lyoness are considered as consideration to participate in a pyramid-like sales system.
The income of the company and individual participant comes almost exclusively from the replacement of new participants and their payments to Lyoness, and not from sales or consumption of goods, services or other benefits."


Lyoness/Caschback World/Lyconet=SCAM

Ingen jätteøverraskning direkt, skall kolla hur utflyttningen från lokalerna på Lysaker Torg 15 går, är i bygget emellanåt.
Citera
2018-01-21, 22:27
  #3570
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Och för att strö annu mer salt i såren på våra avstängda klappmongon.....

Totalt förbjudet i Norge nu

"Lotteritilsynet har i brev av 11. januar 2018 varslet om at vi vil fatte vedtak om at Lyoness må stanse all sin virksomhet i Norge. Varslet vedtak innebærer at all verving av deltakere og lojalitetsbedrifter til CashBack World og Lyconet, og all omsetning og bruk av fordelskort, rabattkuponger, andeler i kundeskyer, gavekort, markedsføringsmateriell, seminarer og andre produkt i virksomheten må opphøre."

https://lottstift.no/nb/om-oss/aktue...t-til-lyoness/

"We have paid particular attention to the fact that Norwegian participants in Lyoness do not receive or consume goods, services or other benefits from the sales system that correspond to the value of what is paid when paying for them.
As a result, the participants’ payments to Lyoness are considered as consideration to participate in a pyramid-like sales system.
The income of the company and individual participant comes almost exclusively from the replacement of new participants and their payments to Lyoness, and not from sales or consumption of goods, services or other benefits."


Lyoness/Caschback World/Lyconet=SCAM
Du borde läsa om artikeln. Det står att det "måste upphöra" men det har inte upphört. Och kommer nog inte heller. Ja det är roligt att folk säger att det är ett pyramidspel. Men en sak måste man inse, att man kan faktiskt tjäna mer än folket som är ovanför en och är äldre medlemmar. Mycket beror på strategi och om man fattar systemet och vet vad man gör.

Detta är MLM. Ett väldigt svårt jobb. De flesta klarar inte av det och kommer upp på FB och gråter om pyramider. Av alla medlemmar är ca 1-3% folket som jobbar med detta, resten är bara konsumenter.

Jag är ny medlem i Lyoness som ni nog fattat, har ca försökt fatta det i ett halvår innan jag bestämde mig för att testa på det. Jag har varit på flera av deras presentationer och allt de säger hänger ihop, enligt mig och alla som är med.

Systemet är väldigt komplicerat uppbyggt och endast fåtal förstår det riktigt bra. Folket här på FB som gråter och klagar är de som hört ngt på nätet eller av andra. Kan man förlora pengar på att vara med? Ja absolut, om du inte sköter ditt jobb eller gör fel och andra misstag, klart du kmr förlora pengar.
Citera
2018-01-21, 23:04
  #3571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViruZHUN
Du borde läsa om artikeln. Det står att det "måste upphöra" men det har inte upphört. Och kommer nog inte heller. Ja det är roligt att folk säger att det är ett pyramidspel. Men en sak måste man inse, att man kan faktiskt tjäna mer än folket som är ovanför en och är äldre medlemmar. Mycket beror på strategi och om man fattar systemet och vet vad man gör.

Detta är MLM. Ett väldigt svårt jobb. De flesta klarar inte av det och kommer upp på FB och gråter om pyramider. Av alla medlemmar är ca 1-3% folket som jobbar med detta, resten är bara konsumenter.

Jag är ny medlem i Lyoness som ni nog fattat, har ca försökt fatta det i ett halvår innan jag bestämde mig för att testa på det. Jag har varit på flera av deras presentationer och allt de säger hänger ihop, enligt mig och alla som är med.

Systemet är väldigt komplicerat uppbyggt och endast fåtal förstår det riktigt bra. Folket här på FB som gråter och klagar är de som hört ngt på nätet eller av andra. Kan man förlora pengar på att vara med? Ja absolut, om du inte sköter ditt jobb eller gör fel och andra misstag, klart du kmr förlora pengar.

Samma visa som upprepats 5-10-15 gånger i tråden redan.

Om du inte loggat in ännu så häv köpet medan du kan.

Du kommer aldrig tjäna en enda krona på detta med annat än att du blåser vänner och bekanta så du helt saknar vänner och bekanta efteråt.

Ingen tjänar något alls på pyramidspel utom ett litet fåtal i toppen och då vet de redan från början att det är ett bedrägeri.

Kollar man på omsättning mm så finns inga pengar att tjäna, knappt några butiker osv osv

Sluta inte på ditt vanliga jobb!
Citera
2018-01-22, 06:37
  #3572
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViruZHUN
Du borde läsa om artikeln. Det står att det "måste upphöra" men det har inte upphört. Och kommer nog inte heller. Ja det är roligt att folk säger att det är ett pyramidspel. Men en sak måste man inse, att man kan faktiskt tjäna mer än folket som är ovanför en och är äldre medlemmar. Mycket beror på strategi och om man fattar systemet och vet vad man gör.

Detta är MLM. Ett väldigt svårt jobb. De flesta klarar inte av det och kommer upp på FB och gråter om pyramider. Av alla medlemmar är ca 1-3% folket som jobbar med detta, resten är bara konsumenter.

Jag är ny medlem i Lyoness som ni nog fattat, har ca försökt fatta det i ett halvår innan jag bestämde mig för att testa på det. Jag har varit på flera av deras presentationer och allt de säger hänger ihop, enligt mig och alla som är med.

Systemet är väldigt komplicerat uppbyggt och endast fåtal förstår det riktigt bra. Folket här på FB som gråter och klagar är de som hört ngt på nätet eller av andra. Kan man förlora pengar på att vara med? Ja absolut, om du inte sköter ditt jobb eller gör fel och andra misstag, klart du kmr förlora pengar.
Klappmongosvammel...

Läs artikeln själv , ordentligt!

Lyoness/Lyconet/Cashback Card måste nu lägga ner all verksamhet i Norge.
Visserligen finns det en överklagningsperiod - men beslutet från lottstift i Norge som är länkat ovan är att du får inte ens använda kortet i Norge - ALL verksamhet skall upphöra.

"Varslet vedtak innebærer at all verving av deltakere og lojalitetsbedrifter til CashBack World og Lyconet, og all omsetning og bruk av fordelskort, rabattkuponger, andeler i kundeskyer, gavekort, markedsføringsmateriell, seminarer og andre produkt i virksomheten må opphøre."

4 veckor har Lyo-bluff på sig att överklaga beslutet - men med tanke på så kraftigt beslut att dom skall upphöra med ALL verksamhet ser jag ingen mening med överklagan. Inte mer än att försöka påskina för er klappmongon att dom är ett "legitimt" företag.

Not: Nej - Lyoness är inte MLM. Ett klappmongo (Läs: Du) skall försöka pracka på andra klappmongon ett medlemskap som dom skall betala för. (För att dessa klappmongon skall kunna tjäna pengar o.s.v.)
Lottstift i Norge har just precis gjort den slutsatsen att Lyoness inte erbjuder en produkt.
I Norge är MLM tillåtet så länge minst 50% av inkomsten hos företaget är relaterat till produktförsäljning och inte medlemsvärvning.

"Vi har lagt særlig vekt på at norske deltakere i Lyoness ikke mottar eller forbruker varer, tjenester eller andre ytelser fra omsetningssystemet som motsvarer verdien av det som blir betalt når de betaler for disse. Deltakernes innbetalinger til Lyoness er som følge av dette å anse som vederlag for å delta i et pyramidelignende omsetningssystem."
Citera
2018-01-22, 13:37
  #3573
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViruZHUN
Du borde läsa om artikeln. Det står att det "måste upphöra" men det har inte upphört. Och kommer nog inte heller. Ja det är roligt att folk säger att det är ett pyramidspel. Men en sak måste man inse, att man kan faktiskt tjäna mer än folket som är ovanför en och är äldre medlemmar. Mycket beror på strategi och om man fattar systemet och vet vad man gör.

Detta är MLM. Ett väldigt svårt jobb. De flesta klarar inte av det och kommer upp på FB och gråter om pyramider. Av alla medlemmar är ca 1-3% folket som jobbar med detta, resten är bara konsumenter.

Jag är ny medlem i Lyoness som ni nog fattat, har ca försökt fatta det i ett halvår innan jag bestämde mig för att testa på det. Jag har varit på flera av deras presentationer och allt de säger hänger ihop, enligt mig och alla som är med.

Systemet är väldigt komplicerat uppbyggt och endast fåtal förstår det riktigt bra. Folket här på FB som gråter och klagar är de som hört ngt på nätet eller av andra. Kan man förlora pengar på att vara med? Ja absolut, om du inte sköter ditt jobb eller gör fel och andra misstag, klart du kmr förlora pengar.
Placera dina pengar, och extraknäck ett par timmar i veckan som städare istället så kommer du att tjäna 10 gånger pengarna på sikt. Fördelen med det är att du kommer att ha dina vänner kvar, och hedern inte minst! Äckelföretag!
Citera
2018-01-23, 10:48
  #3574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Klappmongosvammel...

Läs artikeln själv , ordentligt!

Lyoness/Lyconet/Cashback Card måste nu lägga ner all verksamhet i Norge.
Visserligen finns det en överklagningsperiod - men beslutet från lottstift i Norge som är länkat ovan är att du får inte ens använda kortet i Norge - ALL verksamhet skall upphöra.

"Varslet vedtak innebærer at all verving av deltakere og lojalitetsbedrifter til CashBack World og Lyconet, og all omsetning og bruk av fordelskort, rabattkuponger, andeler i kundeskyer, gavekort, markedsføringsmateriell, seminarer og andre produkt i virksomheten må opphøre."

4 veckor har Lyo-bluff på sig att överklaga beslutet - men med tanke på så kraftigt beslut att dom skall upphöra med ALL verksamhet ser jag ingen mening med överklagan. Inte mer än att försöka påskina för er klappmongon att dom är ett "legitimt" företag.

Not: Nej - Lyoness är inte MLM. Ett klappmongo (Läs: Du) skall försöka pracka på andra klappmongon ett medlemskap som dom skall betala för. (För att dessa klappmongon skall kunna tjäna pengar o.s.v.)
Lottstift i Norge har just precis gjort den slutsatsen att Lyoness inte erbjuder en produkt.
I Norge är MLM tillåtet så länge minst 50% av inkomsten hos företaget är relaterat till produktförsäljning och inte medlemsvärvning.

"Vi har lagt særlig vekt på at norske deltakere i Lyoness ikke mottar eller forbruker varer, tjenester eller andre ytelser fra omsetningssystemet som motsvarer verdien av det som blir betalt når de betaler for disse. Deltakernes innbetalinger til Lyoness er som følge av dette å anse som vederlag for å delta i et pyramidelignende omsetningssystem."
ska bli kul att läsa dina argument om 4 veckor när lyoness fortsätter med business as usual.
Citera
2018-01-23, 11:02
  #3575
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farrs
ska bli kul att läsa dina argument om 4 veckor när lyoness fortsätter med business as usual.

Trist att klappmongon uppenbarligen inte är läskunniga...

* Lyoness har 4 veckor på sig att skriva en överklagan
* Sedan kommer det att gå ytterligare tid innan denna överklagan har tagits i beaktande och nytt beslut iså fall kommer.

"4 veckor sedan business as usual?" På sedvanligt klappmongo sätt har du uppenbarligen rökt på och inte läst din historia ordentligt.

MLM är tillåtet i Norge så länge produktförsäljning står för minst 50% av inkomster.
Norge och lottstift är väldigt restriktiva i att förbjuda ett helt företag med att bedriva verksamhet - dom har tidigare i MLM sammanhang förbjudit vissa delar för att sen utvärdera o.s.v.
Nu har dom alltså förbjudit Lyoness/Lyconet/Cashback Card att bedriva ALL verksamhet - skapligt hårt dråpslag mot bluffen - du kan ju läsa hela uttalandet från Lottstift och försöka hitta vart dom gjort fel i sitt beslut med tanke på de Norska lagarna...
Citera
2018-01-23, 11:14
  #3576
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Trist att klappmongon uppenbarligen inte är läskunniga...

* Lyoness har 4 veckor på sig att skriva en överklagan
* Sedan kommer det att gå ytterligare tid innan denna överklagan har tagits i beaktande och nytt beslut iså fall kommer.

"4 veckor sedan business as usual?" På sedvanligt klappmongo sätt har du uppenbarligen rökt på och inte läst din historia ordentligt.

MLM är tillåtet i Norge så länge produktförsäljning står för minst 50% av inkomster.
Norge och lottstift är väldigt restriktiva i att förbjuda ett helt företag med att bedriva verksamhet - dom har tidigare i MLM sammanhang förbjudit vissa delar för att sen utvärdera o.s.v.
Nu har dom alltså förbjudit Lyoness/Lyconet/Cashback Card att bedriva ALL verksamhet - skapligt hårt dråpslag mot bluffen - du kan ju läsa hela uttalandet från Lottstift och försöka hitta vart dom gjort fel i sitt beslut med tanke på de Norska lagarna...
Vi tar det när det är klart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback