2017-10-16, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Det kommer aldrig att börja handlas med ert wc kort på en nivå där ni får någon utdelning.
Det som gör att systemet rullar runt (tillfälligt) är era egna inbetalningar och köp.

Hur går det för dej och dina fantasi siffror på 300millar?
Återigen är det din tolkning, och i sammanhanget är den ungefär lika betydelsefull som ett lusägg på en myggas knäled.
Citera
2017-10-16, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farrs
Återigen är det din tolkning, och i sammanhanget är den ungefär lika betydelsefull som ett lusägg på en myggas knäled.

Nix det är du som räknar lite (läs mycket)smått galet..
Jag skulle kunna hjälpa dej med matten MEN
Du är inte kapabel till att förstå ändå...
Det är bara att titta på din uträkning om omsättningen så förstår man att det inte är lönt att hjälpa dej förstå.
Citera
2017-10-16, 12:18
Medlem
Citat:
Nix det är du som räknar lite (läs mycket)smått galet..
Jag skulle kunna hjälpa dej med matten MEN
Du är inte kapabel till att förstå ändå...
Det är bara att titta på din uträkning om omsättningen så förstår man att det inte är lönt att hjälpa dej förstå.
Det enda du eventuellt skulle kunna vara mig behjälplig är om jag skulle behöva hjälp med att hota någon.
Men tror ändå knappt det ens, möjligtvis om det gällde en kvinna. Något annat har du inte stake till.
Citera
2017-10-17, 09:19
Medlem
Lyo blir dömda att betala tillbaka alla pengar plus ränta till dom som investerat i systemet. Då väljer lya att överklaga och att starta ett nytt bolag. Dom gör allt dom kan för att lura med så många som möjligt till det nya bolaget innan dom fallit i högsta instans.
I det nya bolaget så kör dom vidare med samma kompplan som i det gamla. En kompplan som är ett snöbolls system enligt flera domslut.

Lyos företrädare sitter och ljuger om samarbetsavtal dom aldrig har haft. Bara att bläddra tillbaka i denna tråd några dagar så kan ni se att lille ante påstår att dom har avtal med Tesco vilket dom inte har. Såhär har dom hållit på sen starten. Några exempel på avtal dom påstått sig haft är MasterCard, Lidl, Elgiganten, porsche listan kan göras oändligt lång...

Sen har vi tomten farrs som sitter och påstår att lyos omsättning i Sverige är ca 300 miljoner. Dom omsätter under 18 miljoner varav 54% av omsättningen kommer från internfakturering mellan swe och moderbolaget.

Vill du få en klar bild av detta bluffföretag så bör du göra allt annat än att gå på ett möte med dessa individer.

I dec så påstår dom att dom första esp enheterna ska betala ut sin bonus a 3800kr
Ett system som varit igång i ca 3,5 år vilket leder till att dom som får den utbetalningen har låst upp ytterligare drygt 19k. När nästa nivå ska få utbetald i detta system så kan dom ta årtalet gånger ca70 minus dom få enheter som kommer från konsumtion vilket är så få att du inte behöver räkna med dom över huvud taget så 3,5x70=245 år till nästa nivå i det systemet... låter det som en bra investering?

Lyo är inte ett företag det är en sekt!
Citera
2017-10-17, 11:23
Medlem
Citat:
Lyo blir dömda att betala tillbaka alla pengar plus ränta till dom som investerat i systemet. Då väljer lya att överklaga och att starta ett nytt bolag. Dom gör allt dom kan för att lura med så många som möjligt till det nya bolaget innan dom fallit i högsta instans.
I det nya bolaget så kör dom vidare med samma kompplan som i det gamla. En kompplan som är ett snöbolls system enligt flera domslut.

Lyos företrädare sitter och ljuger om samarbetsavtal dom aldrig har haft. Bara att bläddra tillbaka i denna tråd några dagar så kan ni se att lille ante påstår att dom har avtal med Tesco vilket dom inte har. Såhär har dom hållit på sen starten. Några exempel på avtal dom påstått sig haft är MasterCard, Lidl, Elgiganten, porsche listan kan göras oändligt lång...

Sen har vi tomten farrs som sitter och påstår att lyos omsättning i Sverige är ca 300 miljoner. Dom omsätter under 18 miljoner varav 54% av omsättningen kommer från internfakturering mellan swe och moderbolaget.

Vill du få en klar bild av detta bluffföretag så bör du göra allt annat än att gå på ett möte med dessa individer.

I dec så påstår dom att dom första esp enheterna ska betala ut sin bonus a 3800kr
Ett system som varit igång i ca 3,5 år vilket leder till att dom som får den utbetalningen har låst upp ytterligare drygt 19k. När nästa nivå ska få utbetald i detta system så kan dom ta årtalet gånger ca70 minus dom få enheter som kommer från konsumtion vilket är så få att du inte behöver räkna med dom över huvud taget så 3,5x70=245 år till nästa nivå i det systemet... låter det som en bra investering?

Lyo är inte ett företag det är en sekt!
Nu är du ute och cyklar igen. I dec börjar molnandelarna att betala ut från det österrikiska molnet. Har ingenting med esp att göra. Om du nu ska beskriva det så ingående är det bra om du åtminstone är lite påläst.
Alla har redan förstått varför du sitter här, alla känner nu till din agenda, varför du är så rabiat på lyoness, det har ingenting med lyoness att göra, hade du inte haft ett sånt hämndbegär gentemot din förra flickvän och dennes familj, hade du överhuvudtaget inte ägnat en sekund i den här tråden.
Citera
2017-10-17, 11:23
Medlem
Har nu läst igenom hela denna tråden och du förstår inte ens det grundläggande inom lyconet mickell....

Dom första enheterna löser inte ut i december, dom har redan löst ut för länge sen! Dessa enhetet löser ut vartefter dom blir färdiga och så är det med det.

Däremot så börjar det första molnet att betala ut i december.

Ett moln kostar 14250 att köpa och är aktivt i 6 år.

Dom första 3 åren får du ingenting då det är en uppbyggnadsfas där vi knyter stora idrottslag och företag med oss.

Efter 3 år får du all konsumtion som skett i en klumpsumma, denna är beräknad till ca 8000kr. Eftet det så har dom beräknat att du kommer få ca 80-100sp i månaden i 36 månader. Tar du ut dessa SP som recash, vilket innebär 9.50kr per poäng så får du ca 900kr i månaden. Detta innebär att du har gått plus minus noll på 3 år och 7 månader.

Då har du 29 månader kvar där du får som minst 80-100 SP i månaden, har du då köpt fler moln eller enheter så får du även tillbaka dom pengarna. Men har du inte mer pengar innestående så får du placera dessa SP som enhetet och vänta ett par år till innan du får ut 5000kr per 50SP du placerat.

Hoppas du förstår mer hur det fungerar och jag svarar gärna på alla dina frågor, dock ber jag dig att uppför dig hövligt! Jag kommer aldrig smutskasta dig och ber dig inte att göra det med mig.

Ska också försöka förse dig med bilder ifall det är nått speciellt du vill se.
Citera
2017-10-17, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKossmos
Har nu läst igenom hela denna tråden och du förstår inte ens det grundläggande inom lyconet mickell....

Dom första enheterna löser inte ut i december, dom har redan löst ut för länge sen! Dessa enhetet löser ut vartefter dom blir färdiga och så är det med det.

Däremot så börjar det första molnet att betala ut i december.

Ett moln kostar 14250 att köpa och är aktivt i 6 år.

Dom första 3 åren får du ingenting då det är en uppbyggnadsfas där vi knyter stora idrottslag och företag med oss.

Efter 3 år får du all konsumtion som skett i en klumpsumma, denna är beräknad till ca 8000kr. Eftet det så har dom beräknat att du kommer få ca 80-100sp i månaden i 36 månader. Tar du ut dessa SP som recash, vilket innebär 9.50kr per poäng så får du ca 900kr i månaden. Detta innebär att du har gått plus minus noll på 3 år och 7 månader.

Då har du 29 månader kvar där du får som minst 80-100 SP i månaden, har du då köpt fler moln eller enheter så får du även tillbaka dom pengarna. Men har du inte mer pengar innestående så får du placera dessa SP som enhetet och vänta ett par år till innan du får ut 5000kr per 50SP du placerat.

Hoppas du förstår mer hur det fungerar och jag svarar gärna på alla dina frågor, dock ber jag dig att uppför dig hövligt! Jag kommer aldrig smutskasta dig och ber dig inte att göra det med mig.

Ska också försöka förse dig med bilder ifall det är nått speciellt du vill se.

Jag vill se avtalen och kompplanen ink moln och esp på svenska.

Mina uträkningar bygger på vad lys företrädare försöker förklara.. har jag fel så är jag den första att erkänna det men då får ni allt länka upp avtalen.

Lyo är nämligen ett utdömt snöbolls system där pengar fastnar i systemet. Detta är klarlagt i flera domstolar.

I dina uträkningar så har du med tidsperspektiv men det är inte tid som skapar konsumtion.
Citera
2017-10-17, 11:58
Medlem
Citat:
Nu är du ute och cyklar igen. I dec börjar molnandelarna att betala ut från det österrikiska molnet. Har ingenting med esp att göra. Om du nu ska beskriva det så ingående är det bra om du åtminstone är lite påläst.

Länka upp avtalen då farrs om du nu vill att jag ska bli mer påläst än din förmåga att förklara...
Citera
2017-10-17, 12:47
Medlem
Citat:
Länka upp avtalen då farrs om du nu vill att jag ska bli mer påläst än din förmåga att förklara...
Alla avtalen är fullt tillgänglig och finns att ladda ner under mina downloads.
Bara att regga sig kostnadsfritt, luta sig tillbaka och läsa på.
Det tar nog ett par dar att gå igenom och förstå allt.
Skyller du på att du inte vill regga dig så är det enbart det att du inte är intresserad av det utan du ska ha det utlagt.
Att sätta sig in och förstå lyoness ingår inte i din mission.
Citera
2017-10-17, 12:59
Medlem
Citat:
Alla avtalen är fullt tillgänglig och finns att ladda ner under mina downloads.
Bara att regga sig kostnadsfritt, luta sig tillbaka och läsa på.
Det tar nog ett par dar att gå igenom och förstå allt.
Skyller du på att du inte vill regga dig så är det enbart det att du inte är intresserad av det utan du ska ha det utlagt.
Att sätta sig in och förstå lyoness ingår inte i din mission.

Jag tänker inte bli en till ej aktiv användare till lyo att skryta med i sin medlemsbas.
Det vore intressant om lyo kunde ta fram siffror på hur många som använder sitt kort istället för att som nu räkna med alla som inte längre eller någonsin har använt sitt kort.

Du har noll koll på min agenda farrs. Lyo swe startade sin svenska resa i mina hemtrakter. Jag känner ingen som arbetar i toppen av pyramiden så du kan lägga ner.
Citera
2017-10-17, 13:01
Medlem
Fitta så redigera jag fel inlägg. Jaja det står där nere ändå.
Senast redigerad av DrKossmos 2017-10-17 kl. 13:40.
Citera
2017-10-17, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKossmos
Kan jag maila kompplanen till dig? För vet inte riktigt hur jag ska länka upp den, den är på 18 sidor.
Skapa en anonym mail så får du den! Samt att jag gärna pratar över skype för att förklara vad det är vi gör! Lovar att du kommer ha en helt annan syn på saken efter en presentation från mig. Mina presentationer tar ungefär 3h men ingen går ifrån dom utan att veta vad vi gör eller hur det fungerar.

Problemet vi har i networkmarketing som detta kallas det är att alla gör inte samma, hade vi "jobbat" för ett "riktigt" företag så hade vi haft en mall att så här gör vi när vi säljer saker.

Det har inte vi, utan dom ovanför dig i ledet ansvarar för att du blir utbildad på ett korrekt sätt så du vet vad det är du förmedlar vidare. Viktigt att poängtera är att vi inte säljer något, utan vi har ett gratiskort som man får gratis och sen finns valet att investera och få avkastning på pengarna genom vårt företag. Och vill man inte investera kan man göra som jag och få in företag i CBW och få pengar på detta vis som jag sen kan investera helt riskfritt.

Jag har personligen jobbat inom sälj i dagligvaruhandeln i 7 år innan jag började med detta och har nu sagt upp mig från det och jobbar enbart med Lyconet.

Sen får vi alltid dessa "klappmongon" som säger att gå in med allt du äger du kommer vara miljonär om 1 vecka detta är så sjukt!

Yada yada, en normalt funtad person fattar att världen inte fungerar så utan vi måste jobba precis som alla andra för att tjäna pengar men fördelen är att har vi gjort ett jobb engång så betalar det resten av mitt liv. Så länge Lyoness/Cashbackworld finns kvar, vilket i min tro det alltid kommer att göra då det inte är ett pyramidspel utan ett helt legit företag.

Helt otroligt att ingen här inne har kunnat ge dig och alla andra tvivlare en basic presentation så ni förstår vart pengarna kommer ifrån.

Steg 1 Företag och kunder ansluter sig till oss.
Steg 2 Företag lämnar ut rabatter som ser ut såhär:
Genomsnitt i världen är 9% som ett företag ger ut.

Cashback 3% går direkt till kundens konto

Vänskapsbonus 1% Går i två led från den som köpt en vara till dom två närmaste 0.5% till närmaste upp och 0.5% till andra personen uppåt. Sen är det stop, annars hade det blivit pyramid.

Cashback World tar upp till 2%, det vanligaste är 1% men dom kan ta upp till två så säger alltid det.
Utav dom två procenten går då en liten del oavkortat till våra stiftelser, där vi har byggt 6 skolor och har 3 till under byggnation. Samt att vi rensar stränder och planterar träd.

Shopping poäng 3% Dessa poäng får bara vi som blivit ambassadörer/marketers ta del utav. Och det är dom här poängen som ska bli 50 som sen blir en enhet som åker in i vårat system och blir 5000kr.

Notera nu att alla dom här pengarna betalar företag ut, inga pengar kommer från privatpersoner utan företagen är tvugna att betala ut dessa saker och det vet dom om!

Jag har personligen rekryterat en matvarubutik.

Såhär ser det ut för dom.

Cashback 2% till kund
Vänskapsbonus 1% till två led
Cashback World 1%
Shopping poäng 1%

Dom betalar alltså 5% totalt på varje köp. Kan låta mycket men nu ska vi bena ut exakt vart alla pengar går.

Cashbacken går såklart till nån av deras 1000 korthavare.

Vänskapsbonusen då går 0.5% till företaget för företaget är första ledet från kunden som tagit ett kort. 0.5% går sen till den som äger företaget för den är andra ledet. Så där går 1% av det dom betalar ut tillbaka till dom själva!

Cashback World tar 1 %

Shopping poängen 1% går till närmaste ambassadör/marketer vilket är ägaren själv så han får tillbaka även den procenten, ifall inte ägaren hade varit det hade dom gått till den som skrev in företaget.

Detta innebär att totalt sett kostar det företaget 3% för deras kunder som har deras kort.

Men kommer däremot jag som inte är kund under företaget kostar det dom 5% för vänskapsbonusen går till dom två över mig och jag får mina egna shopping poäng.

Hur har det då gått för företaget, är det värt att betala 3% och 5% plus en månadskostnad på 845kr.

Deras snittköp innan kortet kom var på:
128kr per kund.

Nu med dom som har ett kundkort så ligger den på
253kr per kund, alltså en ökning på nästan 100%. Du får bestämma om det är värt att betala 3% för att få den ökningen.

Sen har vi oss utomstående med kort från andra ställen, där ligger snittköpet på:
383kr per kund, alltså en ökning med över 300%. Samma här får du bestämma om det är värt att betala 5% för det.

Eftersom att jag har tagit in företaget har jag tillgång till all den infon via mina inloggningar.

Så här kommer pengarna in i systemen och driver systemen framåt, inget konstigt och inget olagligt.

Ska även förklara hur molnen ger pengar i nästa inlägg!

Du kan annars ganska enkelt länka upp det avtalet. Då du har läst hela tråden så vet du om minst en sida du kan använda.

Varför väljer man ett upplägg där företaget betalar 5% men sen får tillbaka 2%?
Vad är logiken med det?
Senast redigerad av mickell 2017-10-17 kl. 13:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in