Citat:
Ursprungligen postat av Danielxbf32
1. Det är inte ett kort för ALLA företag eftersom alla företag inte är anslutna och inte kommer att bli det heller.
2. Pengar dyker inte upp ur tomma luften, kostnaden för den här typen av marknadsaktiviteter stannar på konsumenten. Rabattsystemen blir i förlängningen en slags nollsummespel erbjuder jag "8% rabatt" så måste jag givetvis ha den marginalen i min prissättning från början. Om marknadsaktiviteten dessutom innehåller externa mellanled blir det dyrare, eftersom lyoness dessutom är ett pyramidspel så blir det givetvis ännu dyrare.
Kan du förtydliga min fetstil? Vad grundar du detta på?
Alla företagare har alltid en prissättning med grymt påslag.
Även om en klädbutik ger dig 70% på jeans under mellandagsrea går de fortarande runt att de täcker lokal samt personal. Ingen säljer minus, någonsin.
En traditionell kassarabatt ger DIG 70% i kassan. För en vara för 1000kr betalar du alltså 300kr. 700kr i luften.
Hade det istället varit Lyoness betalar du 300kr i kassan. Fortarande 700kr luften.
Även om företagaren inte får in dessa luftpengar så går han runt... Pengar skapas inte i luften. Luften skapar dock icke-rabatterade priser...
Vanligtvis får vi dock inte dessa superrabatter på 70%.
Lek med tanken att jeansen kostade 1000 ordinarie. Hos en återförsäljare kopplad till Lyoness med 8% CB. Du och jag står efter varandra i kön.
Du betalar 1000:-
Jag betalar 1000:-, får tillbaka 72kr till mig själv. Säg att 45kr av dessa är LB. 4kr kronor gynnar min vän, 4 kronor gynnar dennes vän. Kallar du det pyramidspel så visst...
Ca 10 sådana köp för att uppnå 475kr (det går fort) och jag får 5500 kr tillbaka. Det FÅR jag för det FUNGERAR så... vem gjorde bäst deal ? Du eller jag?
Alla butikspriser baseras på ett värde. Vad själva slutpriset hamnar handlar bara om att fiska goa rabatter.
Dvs vad företaget är villigt att ge för stunden, efterfrågan etc.
Det klart bästa är alltså att göra superklipp OCH dra sitt Lyonesskort... man får inte skämmas

Såg att en robotgräsklipparfirma hade bra priser, dags att slå till? Kan ju pruta höstpriser nu...
Citat:
Ursprungligen postat av pobben
Mina pengar som jag gör av med varje månad går till följande:
Statoil
Fortum
HSB
Restaurang/barer ( Lunchställen i Solna, Stan, Söderort )
Hemköp/ICA
Golf
Comhem
NK/Åhlens/Carlings/
Kanske möjliga Lyopartners i framtiden. Isåfall får jag buga.
Men jag har några fler funderingar. Österrike reser jag till en del, där Lyoness är grundat och där systemet ska vara full utvecklat. Jag har ansträngt mig för att kunna se möjligheterna med Lyoness där, men har hittat mkt få ställen där man kan nyttja det. Märkligt tycker jag... jag kanske har letat fel? Men i det skedet har jag tröttnat.
Det finns en ICA i Söderort.
Lunchställen har du ett gäng, mestadels i city.
Använd mobilen! Lättare utomlands när du inte känner till inköpsställena.
Lyoness-appen.
Du får då upp en karta, var du är och vart du har dina inköpsställen.
Du behöver inte ens vara medlem i Lyoness/logga in för att kunna söka efter inköpsställen.
Du kan betala via mobilen
http://www.youtube.com/watch?v=_CyoA9zfhIw
2500 inköpsställen i Österrike
http://www.lyoness.net/internal/at/P...erSearch/Index