2017-07-31, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonwill85
Nu skämtar du va?
Den dagen ni samtliga slutar med era invektiv i var annan mening så kan du återkomma med de orden du precis skrev!

Har FÖRKLARAT åtskilliga gånger men Pellets & du gör allt för att röra till det med era "frågor"!

Gå tillbaka i tråden och läs och sen kollar du igenom Kompensationsplanen utan Pellets vid din sida!

/J
När ni tillsammans har fyllt era ben 3/3 med era köpta units så mognar dom till 9dollar enligt sida 11. Således får ni då dela på dessa 9dollar på era 6 ben.
Om inte det stämmer så får du allt förklara eller länka ett officiellt dokument som säger något annat.
Citera
2017-07-31, 08:46
Medlem
Citat:
Ja! Vad är det vill ha sagt? Detta är ju exakt vad jag skrev, dock översatte jag till dig vad meningen betyder!

Vad jag menar är att Kompensationsplanen endast är en BILAGA och inte innehåller allt du frågar efter.
Att ESP inte står beskrivet i den bilagan beror på att det är ett tillval du kan göra efter du registrerat dig till Lyconet. OM du vill dvs!

/J
Så för att få reda på hur "den snabba vägen" fungerar så måste man först regga sig till den långsamma vägen.... logiskt!
Citera
2017-07-31, 09:45
Medlem
Citat:
Nu skämtar du va?
Den dagen ni samtliga slutar med era invektiv i var annan mening så kan du återkomma med de orden du precis skrev!

Har FÖRKLARAT åtskilliga gånger men Pellets & du gör allt för att röra till det med era "frågor"!

Gå tillbaka i tråden och läs och sen kollar du igenom Kompensationsplanen utan Pellets vid din sida!

/J
Nu är det nog dags att vara övertydlig mot alla klappmongon

1) http://www.mycashback.ca/files/lyo-l...ract-ca-en.pdf

Punkt 7.2 i Avtalet
"The calculation of Marketer’s compensation pursuant to the Lyconet Compensation Plan, attached hereto as Exhibit 1, is based on all purchases made by
Members in Marketer’s Lifeline, as set out in the Lyconet Compensation Plan. A purchase made by a Member who is not in Marketer’s Lifeline shall not be credited to
Marketer, even if Marketer contributed to the conclusion of the Lyoness GTCs or Lyconet Agreement with that Member"

Detta är på svenska

"Uträkningen av en "Marketer’s" kompensation i enlighet med Lyconet Kompenastionsplan , bifogad som Exhibit 1 , är baserad på alla löp gjorda av medlemmar i Marketer’s pyramid , som beskrivet i Lyconet Kompensationsplan. Ett köp gjort av en medlem som inte är i Marketer’s pyramid kommer inte att generera bonus till Marketer , även om Marketer’ har bidragit till dennes medlemskap i Lyoness eller Lyconet"

Lyconets Kompensationsplan = https://www.scribd.com/document/2501...sation-Plan-Us

Om ni klappmongon inte förstår innebörden av 7.2 i avtalet så är ni mer korkade än vad jag någonsin trott varit möjligt.

För att överhuvudtaget komma ifråga för att få ut någon bonus ö.h.t. så behöver man som Lyoness Klappmongo se till att ragga upp fler klappmongon under sig.

Att endast köpa en värdecheck för 475:- och tro att den kommer att generera en bonus på 3.800:- eller mer inom XXX antal år utan att man gör någonting är bara patetiskt.
För tror man det - är man inte läskunnig och bör inte befatta sig med något medlemskap ö.h.t. - inte ens i en bok klubb.
Citera
2017-07-31, 10:06
Medlem
Citat:
Mmmm....då får du nog be någon hjälpa dig med Spanskan eller så är den videon inte rätt!

En hel del missuppfattningar!

Zzzzz

/J

Jag tycker det är svårt att lista ut hur Lyoness system fungerar på engelska och spanska gör det naturligtvis inte lättare. Lättast vore ju om du, eller någon annan insatt Lyoness-anhängare, enkelt förklarade på svenska hur det fungerar och styrkte detta påstående med någon form av dokumentation. Inte bara svara att någon missförstått och hänvisa till Lyoness för att få veta hur det fungerar.

Jag tycker att det framgick ganska klart i videon om upplägget kring ESP:

-Ni måste vara minst 5 personer (du själv och fyra personer som du anslutit till Lyoness)

-Du måste vara en "marketer" och det kostar pengar att ansluta sig till systemet både i form av en anslutningsavgift men också i form av åtagande att köpa värdecheckar

-Du får re-cash på dina egna och dina konsumenters sp när ni handlar (1 euro/sp) upp till värdet på den värdecheck som du köpt

-Det är din egen och dina "konsumenters" sp från konsumtion samt köp av värdecheckar som ligger till grund för samlandet av sp som fyller units i ditt bonusbalanssystem

-När du fyllt en sjunde unit i ditt bonusbalanssystem, och först då, så börjar dina units (baserat på hur många värdecheckar du köper) placeras i de nationella balanssystemet

Så ditt påstående om att man med hjälp av ESP kan vara en passiv Lyconetare stämmer inte utifrån den video jag såg. Du hävdar att den unit som köpet av en värdecheck skapar skulle placeras random i andras balansprogram och/eller i de nationella balansprogrammen utan motprestation från din sida. Enligt videon påbörjas denna utplacering först efter att du fyllt en sjunde unit i ditt eget balansprogram, dvs du måste prestera innan utplaceringar av units börjar ske i andra balansprogram än ditt eget.
Citera
2017-07-31, 10:18
Medlem
chimichurris avatar
Så om 70000 är aktiva i nätverket så omsätter Lyoness endast 257 kr per medlem och år i Sverige (70 öre per dag). Inte nån stor summa alls. Skaffa en riktigt affärsidé istället för detta börjar bli pinsamt. Det är mer lönsamt för de flesta att panta & samla burkar en att joina denna klubb för inbördes beundran över den som ljuger mest över sina bravader.
Citera
2017-07-31, 10:39
Medlem
chimichurris avatar
Citat:
Du har verkligen förstått detta med vad ESP syftar till och att det finns 46 länder till med 75000 anslutna butiker (fysiskt och online) att omsätta sin bonus i....!

/J

Siffrorna visar sanningen och styrker att du lever i en fantasi.
Citera
2017-07-31, 10:39
Medlem
Känns som det är det yttersta bottenskrapet av klappmongon som trillar dit på lyoness/lyconet/cashbackworld....

Bra uppföljande artikel från behindmlm om utredningen i Norge (antar att man inte blir så smart av att äta fisk som det påstås

http://behindmlm.com/companies/lyone...yramid-scheme/
Citera
2017-07-31, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Jag tycker det är svårt att lista ut hur Lyoness system fungerar på engelska och spanska gör det naturligtvis inte lättare. Lättast vore ju om du, eller någon annan insatt Lyoness-anhängare, enkelt förklarade på svenska hur det fungerar och styrkte detta påstående med någon form av dokumentation. Inte bara svara att någon missförstått och hänvisa till Lyoness för att få veta hur det fungerar.

Jag tycker att det framgick ganska klart i videon om upplägget kring ESP:

-Ni måste vara minst 5 personer (du själv och fyra personer som du anslutit till Lyoness)

-Du måste vara en "marketer" och det kostar pengar att ansluta sig till systemet både i form av en anslutningsavgift men också i form av åtagande att köpa värdecheckar

-Du får re-cash på dina egna och dina konsumenters sp när ni handlar (1 euro/sp) upp till värdet på den värdecheck som du köpt

-Det är din egen och dina "konsumenters" sp från konsumtion samt köp av värdecheckar som ligger till grund för samlandet av sp som fyller units i ditt bonusbalanssystem

-När du fyllt en sjunde unit i ditt bonusbalanssystem, och först då, så börjar dina units (baserat på hur många värdecheckar du köper) placeras i de nationella balanssystemet

Så ditt påstående om att man med hjälp av ESP kan vara en passiv Lyconetare stämmer inte utifrån den video jag såg. Du hävdar att den unit som köpet av en värdecheck skapar skulle placeras random i andras balansprogram och/eller i de nationella balansprogrammen utan motprestation från din sida. Enligt videon påbörjas denna utplacering först efter att du fyllt en sjunde unit i ditt eget balansprogram, dvs du måste prestera innan utplaceringar av units börjar ske i andra balansprogram än ditt eget.
Vilket är helt enligt de två länkar (Avtal och kompensationsplan) som jag bifogat.

Men att läsa verkar vara enormt svårt för våra kära klappmongon.
Citera
2017-07-31, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Känns som det är det yttersta bottenskrapet av klappmongon som trillar dit på lyoness/lyconet/cashbackworld....

Bra uppföljande artikel från behindmlm om utredningen i Norge (antar att man inte blir så smart av att äta fisk som det påstås

http://behindmlm.com/companies/lyone...yramid-scheme/
Wow - äntligen börjar det trilla in hos myndigheter också...

Förutom misstanken av pyramidspels upplägg....
"Ocker avtal" skrev jag tidigare......
"This includes the use of unfair terms and conditions and misleading and aggressive marketing."

Aj Aj Aj - inte bra av detta Norska Klappmongo "Terje Duesund" - och nu kommer premium kostnaden upp till ytan..
190.000 Sek!!!
Kolla länkarna om utbetalningar till alla klappmongon...
99,7% tjänade under 80000 Sek på ett år...
Gissa om att kasta pengarna i sjön...

"She does not know that it’s a BA journalist she’s talking to, and states you’d have to be an idiot not to pay 430 kroner to join the controversial marketing system.

And she strongly recommends paying £19,000 to become a “premium” marketer. Then you get the chance to earn much more money, she insists."
Citera
2017-07-31, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Wow - äntligen börjar det trilla in hos myndigheter också...

Förutom misstanken av pyramidspels upplägg....
"Ocker avtal" skrev jag tidigare......
"This includes the use of unfair terms and conditions and misleading and aggressive marketing."

Aj Aj Aj - inte bra av detta Norska Klappmongo "Terje Duesund" - och nu kommer premium kostnaden upp till ytan..
190.000 Sek!!!
Kolla länkarna om utbetalningar till alla klappmongon...
99,7% tjänade under 80000 Sek på ett år...
Gissa om att kasta pengarna i sjön...

"She does not know that it’s a BA journalist she’s talking to, and states you’d have to be an idiot not to pay 430 kroner to join the controversial marketing system.

And she strongly recommends paying £19,000 to become a “premium” marketer. Then you get the chance to earn much more money, she insists."

Har vi lyckats att få jonwill85 att göra en punkt 3 nu tro?
Så sold som han är/var på systemet så lär han ha "investerat" dessa drygt 200k den stackarn
Citera
2017-07-31, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Så sold som han är/var på systemet så lär han ha "investerat" dessa drygt 200k den stackarn

Har läst artiklarna nu i BA (Bergensavisen) och skulle tro att OZ på MLM har skrivit fel.
Skall vara 19.000NOK och inte 19000£..

Läs gärna artiklarna - underhållande klappmongo-humor

https://www.ba.no/nyheter/okonomi-og...e/s/5-8-607027

https://www.ba.no/nyheter/okonomi-og...r/s/5-8-606035
Citera
2017-07-31, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
3325 kr + 475 x 9 är vad jag lagt in hitills....! (1425/månad).

"Premium" 190000 SEK är en decimal för mycket! £1900 ska det vara, inte £19000!

Problemet med detta är inte systemet utan ni som misstolkar syftet med det hela!
Hade syftet varit ren "pengaplaceringa" att plocka ut kontanter från Lyoness så hade inte systemet "låst" 80% av utdelningen i Lyoness bonus.

För att överhuvudtaget "få ut" dessa pengar behöver du konsumera för motsvarande summa hos en Lyoness ansluten butik/ företag.

Har jag 10000 SEK i Bonus så kan jag handla för motsvarande av mina egna pengar först och sedan får jag summan tillbaka plockat från denna bonus. Det händer redan "as we speak"....!

Båda tjänar på detta!

Hade det varit möjligt att plocka ut allt direkt i kontanter utan att konsumera hos Lyoness anslutna butiker så förstår jag problemet, men här är företagen (konsumeringen) ett nödvändigt steg!

ESP syftar till att snabbare skapa dessa bonusar som sedan kommer företagen och butikerna till glädje.

Blanda inte ihop sid 3, 9 och 11 som ni gör .....!

Allt går att förklara logiskt för den som VILL lyssna men har man bestämt sig för något så kommer man aktivt att styra sina frågor åt det håll som ger dig de svar du vill! Ni får förklaringar och då väljer ni genast ut en detalj att fokusera på! Med den inställningen så kommer ni aldrig se varför detta fungerar och kommer bli riktigt bra när ESP väl fått pågå ett tag....!

Det har ju bara blivit bättre för ALLA med ESP istället för som tidigare då du endast fick Bonusen "enbart" genom din Personliga Unit Balans (som kräver ett stort personligt nätverk).

ESP ger dig möjligheten att få Units i system med andras Units (47 st Nationella) och därmed växa fortare. Istället för att var och en sitter med sitt eget "isolerade" Balans system!

De 47 Nationella Balansystemen har inget med dit personliga nätverk (sid 3) att göra!

Förstå skillnaden!!!

/J
Senast redigerad av jonwill85 2017-07-31 kl. 14:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in