2017-07-27, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonwill85
Nu är vi fortfarande kvar i facket "Pellets anser och tycker"!
Du ska nog sluta pracka på folk dessa åsikterna eftersom du erkänt du "aldrig provat" Lyoness som företagare!

1. Och ska vi då båda få lov att "anse och tycka" så är det ett jäkla skitkoncept för kunden med rabattkort som först kräver att kunden betalar en vara 9 ggr för att få den 10:e!
Med Lyoness kortet får du Cashback från första kronan när du samtidgt betalar med ditt kreditkort som ger dig ytterliggare bonus (beroende på kort)!

Att synas på en hemsida eller i en app är ju jäkligt bra eftersom det är där Lyoness kunderna söker upp anslutna företag!

2. Och är det endast var 6:e månad som du påstår detta inträffar så har du som butik verkligen lyckats att locka kunden till dig!

Hur blir det med din jurist som uppenbarligen är bättre än Porsches?

/J

Ni klappmongon har fortfarande inte kunnat länka till korrekta kompensationsplaner där den framgår att klappmongon blir "Random placerade" och att köp av 1 Unit kommer att genererera Ponzi Poäng så att man får plocka ut 3.800:-
Och nej - Inget av detta finns i den länkade engelska versionen som hittils är sanning
https://www.scribd.com/document/2501...sation-Plan-Us

Detta innebär att du själv som klappmongo måste ragga upp fler klappmongon för att kunna erhålla dina Ponzi poäng

1) Att synas på en hemsida och en app där företaget som håller i hemsidan och appen är polisanmält till höger och vänster. Dessutom har företaget varit tvugna att skriva om alla sina avtal för att dom bröt mot ett antal lagar i olika länder är inte vad jag kallar positiv marknadsföring
Snarare tvärtom - negativ i all dess bemärkelse...
Och när det gäller en återkommande kund hos en frisör så är det i princip 6 månader som gäller.
Och att konstant betala 10% till en tredje part är inte lönsamt någonstans.

Jag fixar billigare marknadsföring själv via sociala medier och kan dessutom hålla 10% lägre priser genom att inte vara med i Lyoness....

2) Om vi tittar på Carrefour , så har ni inte nämnt dom efter att jag skrev alla "Om och men" som gäller... Nu när du nämner Porsche - i helt fel sammanhang , eftersom det har ingenting med ocker eller jurister att göra.
Så hamnar vi tyvärr i samma sits som med Carrefour...
Tyvärr är google translate inte så jävla bra precis...

För att kunna registrera transaktionen är programdeltagaren skyldig att bevisa Cashback -kortet innan prisförhandlingar .

Köptransaktioner för försäljning av nya bilar som registrerats av programmet Lyoness giltiga endast från listpriser (utan extra erbjudanden och rabatter) med följande ämne:

Begagnade bilar, kan bilar som omfattas av en särskild kampanj (försäljning) täckas av programmet Lyoness, bara i fallet med ägandet av programdeltagaren en skriftlig bekräftelse på möjligheten att köpa registrering av transaktionen, med hänsyn tagen till ytterligare kampanjer (försäljning), utfärdat och undertecknat av oss innan prisförhandlingar .

Så vad gäller porsche så är det också "Om & Men"...

Men varför ens h¨ålla på med Polen? Känns extremt off topic då vi trots allt bor i Sverige...
Och här händer det ju absolut inte ett skit - och har inte gjort heller de senaste 6 åren sen den här tråden startade.

Om jag var ett klappmongo som du , så skulle jag fråga huvudkontoret varför inte Coop , ICA eller Hemköp signar upp sig.....
Eller varför inte Elgiganten? Ni köper ju presentkort av dom.....
Citera
2017-07-27, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Och hur många gånger går någon och klipper sig på ett halvår? Pellets pratar inte om hur många gånger någon klipper till dej på käften...
Kul, riktigt kul!

Jag pratar om klippkort överlag, inte specifikt klippa håret!

Men vi kan ju hänga kvar vid din fråga: Hur många gånger klipper man håret på ett halvår?
Ska vi säga 5?
Då är det 20% i rabatt plötsligt istället för 10%!

Det blev ju bra för kunden eller hur!
Men sämre för frisören vilket är Pellets största argument! Att Lyoness är skit för företagen!

/J
Citera
2017-07-27, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Jag fixar billigare marknadsföring själv via sociala medier och kan dessutom hålla 10% lägre priser genom att inte vara med i Lyoness....
Nu är vi fortfarande i facket "Pellets anser och tycker".
Detta har du med oerhört stort engagemang påpekat, men återigen så är det enbart din åsikt!
Utgifter för marknadsföring är inget ovanligt om man vill nå ut mer än till sin egen gata!

Citat:
Så vad gäller porsche så är det också "Om & Men"...
Tja, återigen facket "Pellets anser och tycker".

Du prackar på folk dina åsikter som argument!

Citat:
Men varför ens h¨ålla på med Polen? Känns extremt off topic då vi trots allt bor i Sverige...
Typ 50 år försent komma med det argumentet! Nu lever vi väl i en tid där folk rör sig mycket över gränserna eller?

/J
Citera
2017-07-27, 17:30
Medlem
Citat:
Kul, riktigt kul!

Jag pratar om klippkort överlag, inte specifikt klippa håret!

Men vi kan ju hänga kvar vid din fråga: Hur många gånger klipper man håret på ett halvår?
Ska vi säga 5?
Då är det 20% i rabatt plötsligt istället för 10%!

Det blev ju bra för kunden eller hur!
Men sämre för frisören vilket är Pellets största argument! Att Lyoness är skit för företagen!

/J

Klipper du håret 10 gånger om året??

% blir väl den samma hur många klippningar du än gör? eller har ja missat nått?
Citera
2017-07-27, 17:35
Medlem
Citat:
Nu är vi fortfarande i facket "Pellets anser och tycker".
Detta har du med oerhört stort engagemang påpekat, men återigen så är det enbart din åsikt!
Utgifter för marknadsföring är inget ovanligt om man vill nå ut mer än till sin egen gata!

Tja, återigen facket "Pellets anser och tycker".

Du prackar på folk dina åsikter som argument!

Typ 50 år försent komma med det argumentet! Nu lever vi väl i en tid där folk rör sig mycket över gränserna eller?

/J
Ni klappmongon har fortfarande inte kunnat länka till korrekta kompensationsplaner där den framgår att klappmongon blir "Random placerade" och att köp av 1 Unit kommer att genererera Ponzi Poäng så att man får plocka ut 3.800:-
Och nej - Inget av detta finns i den länkade engelska versionen som hittils är sanning

Detta innebär att du själv som klappmongo måste ragga upp fler klappmongon för att kunna erhålla dina Ponzi poäng

Och att konstant betala 10% av sålda varor till ett tredjepart företag är inte bra någonstans.
När det gäller frisörer så är det inte "återkommande" kunder i den bemärkelsen att dom kommer varje dag.
Därav kan en frisör ge bort var 10:e klippning gratis till varje återkommande kund eftersom det inte märks gentemot företagets likviditet. (Man klipper sig inte 10 gånger på en månad(
Men att ha en månadsförtjänst som helt plötsligt är 10% lägre är helt galet uppåt väggarna - det förstår till och med mellanstadie elever.

Rent praktiskt så krävs det att butiken höjer priserna med 10% för att kunna ha kvar sin lönsamhet - problemet är att konkurrenten som inte är med i Lyoness kan då hålla 10% lägre priser och således slutar kunder komma p.g.a. för höga priser....

Och när det gäller Porsche , Carrefour så visar det på problemet med Lyoness där företagen sett till att krångla till det med användingen av Lyoness Kortet så att de själva inte behöver betala så mycket varje månad till Lyoness.
Och Polen och att folk reser? Nej - vi pratar om ett Bluff å Båg företag som i 6 år försökt etablera sig i Sverige men dom lyckas bara lura med obskyra butiker i Sverige - vilka företag som finns i Polen eller Zimbabwe skiter jag fullständigt i.

Eftersom hela konceptet bygger på att du skall handla så mycket som möjligt på kortet och få med fler klappmongon under dig (Första stycket) så faller allt resonemang om andra länder , då du inte åker varje dag till ett annat land för att handla. I och för sig skulle jag inte bli överraskad om ett klappmongo som du skulle göra det utan att tänka på resekostnaderna...

Något som är rätt skoj är att det fortfarande inte presenterats ett enda hållbart argument att gå med vare sig som privatperson (Finns inte en vettig butik ansluten och kortet kommer bara samla damm) eller företagare (10% på allt man säljer skall betalas till Lyoness?)
Citera
2017-07-27, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Klipper du håret 10 gånger om året??

% blir väl den samma hur många klippningar du än gör? eller har ja missat nått?
Ja, du har missat poängen här ordentligt!
Pellets skrev "ge bort en klippning i halvåret" (tidsperiod) och inte i vilket ratio, (1:5 eller 1:10).

Så ska du argumentera till Pellets fördel så är det ju bättre om jag klipper mig en jäkla massa gånger under detta halvåret för då blir rabatten per klippning lägre!

Är det däremot fixerat till ett visst ratio så spelar det ingen roll som du skrev sist!

/J
Citera
2017-07-27, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ni klappmongon har fortfarande inte kunnat bla bla bla........

Något som är rätt skoj är att det fortfarande inte presenterats ett enda hållbart argument att gå med vare sig som privatperson (Finns inte en vettig butik ansluten och kortet kommer bara samla damm) eller företagare (10% på allt man säljer skall betalas till Lyoness?)
Jaha, och nu är vi kvar i facket "Pellets anser och tycker"!

Detta är DIN personliga åsikt att inget vettigt presenterats. När du försöker argumentera om att det är ocker och ska blanda in jurister att titta på avtalen har du passerat gränsen för idioti!
Att jag pekade på Porsche var inte för att i detalj diskutera vad du får när du handlar där. Det viktiga där är att Porsche valt att ingå ett FULLVÄRDIGT samarbete med CashbackWorld kortet och att deras jurister troligtvis synat ALLT det du försöker påpeka!

Sen är det INTE oväsentligt att vi flyttar oss över gränser och påsåvis kan samla ihop ALL Cashback till ett och samma kort och få det utbetalt i kontanter rakt in på bankkontot. Det är EN av de absoluta fördelarna för en kund!

Inte bättre skapa en ny tråd för enbart dig Pellets?
#pelletsanserochtycker

/J
Citera
2017-07-27, 19:36
Medlem
Citat:

Detta är DIN personliga åsikt att inget vettigt presenterats. När du försöker argumentera om att det är ocker och ska blanda in jurister att titta på avtalen har du passerat gränsen för idioti!
Att jag pekade på Porsche var inte för att i detalj diskutera vad du får när du handlar där. Det viktiga där är att Porsche valt att ingå ett FULLVÄRDIGT samarbete med CashbackWorld kortet och att deras jurister troligtvis synat ALLT det du försöker påpeka!

Sen är det INTE oväsentligt att vi flyttar oss över gränser och påsåvis kan samla ihop ALL Cashback till ett och samma kort och få det utbetalt i kontanter rakt in på bankkontot. Det är EN av de absoluta fördelarna för en kund!

#pelletsanserochtycker

/J

Snälla du tror du på fullaste allvar att biltillverkaren Porsche har ett fullvärdigt avtal med lyoness?
Dom lär inte ens veta vad lyoness är så gå och lägg dej under den sten du kröp upp från.
Citera
2017-07-27, 19:43
Bannlyst
Citat:
Snälla du tror du på fullaste allvar att biltillverkaren Porsche har ett fullvärdigt avtal med lyoness?
Dom lär inte ens veta vad lyoness är så gå och lägg dej under den sten du kröp upp från.
Porsche i Katowice, Polen!
https://www.lyoness.com/se/cashback/...ntrum-katowice

Är du osäker så skriv och fråga dem!

/J
Citera
2017-07-27, 19:52
Medlem
Citat:
Porsche i Katowice, Polen!
https://www.lyoness.com/se/cashback/...ntrum-katowice

Är du osäker så skriv och fråga dem!

/J
Är en bilhandlare notera EN bilhandlare.
Porsche är en biltillverkare. Ett fullvärdigt avtal med biltillverkaren Porsche kan du drömma om i din lilla bubbla.
Pma din adress så skickar jag pengar till repet åt dej för det är ändå redan helt slut i skallen på dej.
Citera
2017-07-27, 20:26
Medlem
Citat:

#pelletsanserochtycker

/J
Varför är det så svårt för er klappmongon? Är det för att ni ljuger och inte kan backa upp era påståenden med fakta?

Och åter igen , läs "Om och men" gällande bilhandlaren i Polen....
Du kan ju även läsa alla om och men gällande Carrefour som ni skröt om tidigare (Men nu är så tysta om...)

Sedan - snälla , 10% av all min försäljning till en tredje part?
Du är en komplett idiot uppenbarligen...
Observera följande... (Grovt räknat)
Om jag har en försäljning på årsbasis på 1.000.000
Då skall - håll i hatten nu....
100.000 betalas till Lyoness Bluff å Båg AB
Dessa 100.000 är inte avdrags berättigade vilket ställer till det rätt så mycket - för jag skall ju fortfarande betala skatt på den vinst jag trots allt gjort i företaget...
Tyvärr äter ju Lyoness 10% upp det mesta av påslaget jag redan har på mina varor & tjänster.

Och nej - det finns inga fördelar att "resa och använda kortet överallt" (Det gör jag redan med Visa/MC/Amex) eftersom kortet inte är användbart i Sverige
143 Butiker i Stockholm - varav endast 2 matbutiker...
33 Butiker i Göteborg - varav 0 matbutiker
177 Butiker i hela Skåne - varav 1 matbutik...

Stockholm - Göteborg - Malmö (plus resten av skåne) = 353 Butiker
Resten av Sverige = 155 Butiker....

Det är totalt nonsens efter 6 års verksamhet...
Och folk klagar på täckningen för AMEX i Sverige.....
Citera
2017-07-27, 20:33
Bannlyst
Citat:
Är en bilhandlare notera EN bilhandlare.
Porsche är en biltillverkare. Ett fullvärdigt avtal med biltillverkaren Porsche kan du drömma om i din lilla bubbla.
Pma din adress så skickar jag pengar till repet åt dej för det är ändå redan helt slut i skallen på dej.
Bilhandlare eller biltillverkare, men Porsche Center är likväl märket Porsche!
Och biltillverkaren Porsche hade nog haft sina åsikter om detta samarbete om det är så illa som ni anser!

Väntar med spänning på Pellets jurist ska uttala sig.

Har rep så jag klarar mig, men tack ändå!

/J
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in