Citat:
Pellets, var lite försiktig med att ifrågasätta andras matematiska förmågor och IQ när du återkommande uppvisar stora brister i båda fallen.
Men mitt kära klappmongo - hur är det med matematiken och din IQ? Är den helt borta?
För nu är du ute på riktigt hal is....
[i]Cashback 3%
Vänskapsbonus 1% (0,5+0,5)
Lyoness 2 %
Recash 4%
CB 3% + RC 4% = 7% tillbaka till kunden via Lyoness system. Lyoness behåller 2% för sina egna kostnader och välgörenhetsprojekt.
Butiken betalar enligt dig 1,1% till Lyoness
Men lyoness betalar 3% i Cashback til kunden -> Detta enligt dig gör alltså att Lyoness betalar mellanskillnaden själva (3%-1,1%=1,9%) i Cashback till alla kunder.
Nu är det ett problem till - och det är alltså att enligt dig så är det alltså en total kostnad på 8,9% som inte täcks någonstans av några avgifter ö.h.t.
Det är en ren och skär matematisk omöjlighet - För om Lyoness på vartenda köp gör en förlust på 8,9% så skulle dom varit i konkurs för länge sedan - så du kan tvärglömma att butiksinnehavaer endast betalar 1,1%
För nu är du ute på riktigt hal is....
[i]Cashback 3%
Vänskapsbonus 1% (0,5+0,5)
Lyoness 2 %
Recash 4%
CB 3% + RC 4% = 7% tillbaka till kunden via Lyoness system. Lyoness behåller 2% för sina egna kostnader och välgörenhetsprojekt.
Butiken betalar enligt dig 1,1% till Lyoness
Men lyoness betalar 3% i Cashback til kunden -> Detta enligt dig gör alltså att Lyoness betalar mellanskillnaden själva (3%-1,1%=1,9%) i Cashback till alla kunder.
Nu är det ett problem till - och det är alltså att enligt dig så är det alltså en total kostnad på 8,9% som inte täcks någonstans av några avgifter ö.h.t.
Det är en ren och skär matematisk omöjlighet - För om Lyoness på vartenda köp gör en förlust på 8,9% så skulle dom varit i konkurs för länge sedan - så du kan tvärglömma att butiksinnehavaer endast betalar 1,1%
Har inte skrivit någonstans att butiken endast betalar 1,1 % utan 10%.
En gång till:
Företaget betalar som tidigare skrivet i exemplet 10%
(Vi räknar med kronor om det blir enklare för dig
Handla för tex 1000 kr. )
Det blir följande:
1. Lyoness och välgörenhet behåller som tidigare sagt 2% = 20 kr
2. Kunden får tillbaka genom Lyoness 3% + 4% = 70 kr
3. Vänskapsbonus 0,5% x 2 = 10 kr
Var EXAKT är det tycker det blir svårt med sambandet mellan dessa siffror och vad EXAKT är det du INTE begriper?
Citat:
Detta är tidigare i tråden förklarat väldigt enkelt med den där "matkassen", men tar det igen:Och sedan - Bonuschecken går INTE tillbaka till konsumtion inom Lyoness - Om jag som butiksinnehavare säljer en vara för 10.000 där en kund använder en bonuscheck för 3.800:- så måste jag som butiksinnehavare få riktiga pengar omedelbart för denna check eftersom min leverantör av varan måste ha sina pengar - så att säga att checken går tillbaka inom Lyoness är en ren och skär lögn.
1. Du har en innestående BONUS på ditt Lyoness konto på 3800 kr.
2. Handla för 3800 kr i en Lyonessansluten butik eller online.
3. Betala ditt köp på 3800 kr med DINA egna pengar = butiken får dessa 3800 kr att betala sin leverantör med som du nu hängt upp dig på.
4. Systemet känner av att du handlade hos en Lyoness ansluten butik.
5. Lyoness tar nu från ditt innestående BONUSkonto och sätter in dina 3800 kr på ditt bankkonto.
Summering: du betalade 0 kr och butiken fick sina pengar!
Tillhör du den kategori av elever som hela tiden satt med armen i luften på lektionerna?
"-Fröken, fröken....jag förstår inte, ta det igen!"
Inte ditt fel men var lite mer ödmjuk när du får saker förklarat för dig!
/J
Senast redigerad av jonwill85 2017-07-27 kl. 13:55.
Senast redigerad av jonwill85 2017-07-27 kl. 13:55.