Citat:
Ursprungligen postat av
DrKossmos
Varför skulle du dra av på enheterna? Jag snackar om diesel, utlägg för mat, hotell nätter och utbildningar jag gör inom jobbet?
Vad du gör i ditt vanliga kneg är din ensak.
Men du får inte dra av någon som helst kostand kopplad till Lyoness/Lyconet/CashbackCard
Inga utgifter för att delta i spelen får dras av. = Du får alltså inte dra av bensin för att du har en resa till ett klappmongomöte. Du får heller inte dra av inträdesavgiften till klappmongomötet o.s.v.
Citat:
Ursprungligen postat av
DrKossmos
Har du vart på Rotan och handlat? Jag har och jag vet till faktum att dom är billigare, du som vill ha bevis hela tiden får gärna lägga upp bevis på att dom är dyrare.
Svar Ja - och nej dom har inte billigare mjölk , bröd o.s.v
Matkassen hos stormarknaderna landar fortafardne 50% billigare
Citat:
Ursprungligen postat av
DrKossmos
Har du alltid på dig en foliehatt? Du förstår att Hotels.com kan lägga på prishöjningar på sina priser men du kan inte förstå att stormarknader gör precis samma sak? Givetvis blir inte resan dyrare bara för att du går via våran hemsida och dit.
Hotels.com lägger på en anslutningsavgift - och att direkt på gå hotellets hemsida gör det billigare.
Stormarknaderna har sådan volymer dom säljer att dom istället kan sänka priserna och deras marginaler.
Så foliehatten sitter på er hjärntvättade klappmongon
Citat:
Ursprungligen postat av
DrKossmos
Det är exakt samma priser ifall du går via deras hemsida som att du går genom våran hemsida, skiljer inte ett öre, men skillnaden är att jag får cashback och shopping points när jag handlar genom CBW och då blir det billigare. Samma är det på Stayhard, exakt samma priser men man får rabatt om man handlar genom CBW.
Ett affiliate program får inte höja priserna för att kompensera rabatten dom delar ut, dom delar ju ut rabatten för att locka fler kunder.
Och affiliate rabatten kan man hitta lite överallt på nätet - dessutom t.o.m. bättre affilate rabatt UTAN Lyoness bluff - vilket gör att den användingen också är helt värdelös
Citat:
Ursprungligen postat av
DrKossmos
Jag röker inte då det inte är hälsosamt! Det är väll totalt hjärndött att marknadsföra ett svenskt litet fik som kanske aldrig får en norsk kund? Marknadsföringen företagen får genom oss är ju till största del lokal, men även till viss del global.
Nej - det är inte marknadsföring att bli marknadförd av ett bolag som är så negativt omskrivit i så många länder - det skapar en enorm NEGATIV marknadsföring viket också gör marknadsföringen helt värdelös
Citat:
Ursprungligen postat av
DrKossmos
Varför förstår du inte vad jag skriver? Jag behöver inte hitta folk som ska köpa enheter, jag klarar mig alldeles perfekt utan investerare! Jag kan vara helt själv och bara bjuda in företag samt gratiskunder och tjäna pengar på det!
Företag nappar ju bevisligen INTE (Ingen tillväxt senaste 4 åren i Sverige) = Gratiskunder kan inte använda kortet
Citat:
Ursprungligen postat av
DrKossmos
Jag förstår din skepsism till det pga detta och jag är helt med dig på den synpunkten. Problemet är att många gör precis som i Norge och fokuserar på att få in folk som ska investera pengar och då får vi samma effekt och ingen tillväxt. Jag jobbar helt åt andra hållet för att det ska bli bra men rom byggdes inte på en dag.
Jag är inte skeptisk - jag är fullt insatt och vet att det inte är värt att gå med ö.h.t.
* Som gratismedlem kommer kortet att samla damm
* Som betalande medlem kommer jag att förlora pengar
Citat:
Ursprungligen postat av
DrKossmos
Just nu är det inte jätte användarvänligt i Sverige, men vad skadar det dig ifall du har ett gratiskort och det kanske en dag blir användarvänligt. Jag har nytta av det både i Sverige men även utomlands, jag får upp bra tips på restauranger jag borde besöka.
Stackars hjärntvättade klappmongo... "Just nu är det inte jätte användarvänligt i Sverige"
Det har funnits i Sverige över 10 år och har inte kommit någonstans här i Sverige - hur i hela helvettet tror du att det kommer att göra det nu?
Tips på bra restauranger? Snarare klappmongo restauranger - kolla vilka du hittar som är anslutna med cashback card i Sverige....
Citat:
Ursprungligen postat av
DrKossmos
Då ska jag försöka förklara vårat system här nu för dig och försöka få det så du förstår.
Nu gör jag det jätte enkelt för dig.
Grundtanken med att investera i aktier är ju att ifall företaget går bra så går aktierna bra, så var ju tanken med aktier från början.
Lögn! ordet Aktie skall du aldrig nämna i sammanhanget - aktier har INGENTING med Lyoness att göra!!!
Citat:
Ursprungligen postat av
DrKossmos
Våra enheter är självklart inte en aktie men jag jämför det som så för att det fungerar likmässigt.
NEJ! Här ljuger du igen - aktier kan inte jämföras med Lyoness
Citat:
Ursprungligen postat av
DrKossmos
jag köper en enhet i ett land och går landet bra så går enheten bra, företag kan lämna om dom vill men då går inte min enhet förlorad. Utan den ligger kvar där tills den är färdig. Så ifall Norge går under så försvinner inte mina enheter som jag har placerat i Sverige eller Italien osv.
Och? Vem bryr sig vart du placerar dina enheter? Det är redan diskuterat längre bak i tråden - läs tråden ordentligt.
Det har inte med saken att göra - mer än att du som klappmongo pumpar in pengar i en bluff - pengar som du aldrig kommer att få tillbaka.
Fundera ordentligt på vart pengarna som du får i Bonus har skapats ifrån?
Dom har inte skördats från något träd.....
Citat:
Ursprungligen postat av
DrKossmos
Går ett företag i konkurs och du har investerat i aktier så brinner ju pengarna inne!
Precis som dom hade gjort ifall CBW går i konkurs då är tyvärr pengarna borta men det är jag fullt medveten om.
Lögn igen - lägg ner med aktie jämförelse för helvette ditt indoktrinerade klappmongo.
Aktie = Ägarandel i ett företag vilket innebär att jag som aktieägare har dels rösträtt på årstämmor. Jag är berättigad till Aktieutdelningar (Om företaget går bra). Och jag kan sälja min andel i företag när och hur jag vill.
Lyoness/Lyconet CashbackCard Unit/Enhet = Köpt position som förhoppningsvis genererar en bonus. Jag har ingen rösträtt på årstämma , jag har ingen aktieutdelning , jag kan inte sälja min unit när och hur jag vill.
Lägg ner med ditt patetiska Aktie snack
Citat:
Ursprungligen postat av
DrKossmos
Du förstår verkligen inte vårat system! Jag behöver inte bjuda in en enda ambassadör för att komma nån vart, jag kan bjuda in företag eller gratiskunder och klättre i karriär, givetvis tar det lite längre tid men det blir stabilare. Plus att jag har gått om den personen som bjöd in mig. Jag är i karriärnivå 2 och denne personen är i karriär 0 just nu.
Jodå , du kan inte sluta köpa Units eftersom du då fölorar din position - vilket gör att du är tvingad att fortsätta pumpa in mer pengar än du får ut.
Enkel matematik.
Du kan testa en enkel sak...
A) Sluta ragga upp fler klappmongon
B) Sluta köp Units
Summa = Kolla nu vad din bonus blir...
Citat:
Ursprungligen postat av
DrKossmos
Så hemskt för den sista kunden in för mig som är en gratiskund? Denne förlorar inte en enda krona utan kan spara pengar när den hittar nått att köpa och få lite extra rabatt.
Men kunden hittar inget att köpa eftersom täckningen för Cashback card är komplett värdelöst.
Citat:
Ursprungligen postat av
DrKossmos
Om dom slutar sätta in pengar så absolut slutar deras shopping poäng att hamna i mitt system, men vilken tur för mig då att jag har gratiskunder som konsumerar 700 000 kr+ varje månad så jag hela tiden för in en ström med poäng och inte behöver förlita mig på att folk investerar pengar!
Nu ljuger du så du tror dig själv - samt sitter du och tokrunkar till siffrorna på en skärm...
700k+ per månad innebär att du egentligen alltså har c:a 140 klappmongon under dig.
Detta innebär att om dom 140 klappmongon skall hamna på samma inkomst som dig - kräver 19600 klappmongon - och för dessa 19.600 klappmongon krävs det 384Miljoner klappmongon för att få samma bonusnivå som dig.....
Inse att matematiken nu är körd....
Citat:
Ursprungligen postat av
DrKossmos
Om du säljer en kopp kaffe och har 3 kr i vinst bör du seriöst se över dina räkneskaper, en kaffekopp kostar några ören i tillverkningskostnad och säljs för 35 kr i tex Stockholm. Sjuk marginal på det.
Du kan tydligen inte affärer uppenbarligen.
En kaffekopp i papp kostar c:a 50 öre i inköp - kaffe etc blir ett par kronor...
Nu kommer kuriosan som du missar...
* Lön + skatt + pension till anställd
* Lokalavgifter
m.m.
Så nej - marginalen är bara 3:- per kopp för en vanlig svart kaffe som ligger på 20 (-isch) i stockholm
Jag har fått ordentlig presentation och jag har läst hela kompensationsplanen.
Finns INGEN vinning för någon butik att gå med .
Citat:
Ursprungligen postat av
DrKossmos
Anledningen att du betalar är för att få vara med i systemet och få ett fullbrandat kort! Kolla gärna upp med konkurrerande bolag vad det hade kostat, jag har sett prislappar från 25k till 65k för att få ett eget lojalitetsprogram och då funkar det bara i den berörda butiken.
Alltså betalar jag för möjligheten att få bonus ifall jag raggar upp fler medlemmar = PONZI!!!
Nej . ni kan inte garantera en ökning av kunder vilket gör det hela helt värdelöst
Och att få in flera betalande kunder? Jag skulel behöve 20% mer kunder - och med c:a 1000 kunder per dag så skall jag öka med 200 per dag - och detta bara för att FÅ TILLBAKA lyoness kostanden - jag behöver ytterligare klappmongon för att gå med vinst...
Jag har bedrivit flertalet olika verksamheter - sköter all min marknadsföring själv.