2018-01-25, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Dom SKALL upphöra med all verksamhet men dom har möjlighet att överklaga beslutet.
Se länken och inse att deras "hitta på argument" (Som inte hade med frågorna att göra) till första förfrågan inte hjälpte så det är bara att konstatera att loppet är kört i Norge.
Det skall extremt mycket till för att de beslutet skall ändras

Läs det du skriver en gång till.

Först skrev du att det är nedstängt = det är färdigt.
Sen skriver du att dom SKALL uphöra = ändå inte helt färdigt beslut.
Sen skriver det ska extremt mycket till för att beslutet ska ändras = åfan det finns en chans att det får fortsätta? Förstår du hur mycket du svammlar och inte har koll på läget?

Citat:
Klappmongosvammel - Lyconet/Lyoness/Cashback Card har inte haft vett att följa de lagar och regler som finns i landet dom skulle bedriva verksamhet i (Upprepade gånger!!!) Alltså är dom inte seriösa

Alla avtal med villkor blev ogiltigförklarade - vilket innebar att dom blev TVINGADE att starta nytt företag med nya villkor , alla Polska avtal var ju ogiltiga.

Precis - dom kunde inte lagarna och reglerna och försökte sig på en blåsning men blev blåsta själva och fick dela upp bolaget med nya avtal , villkor och kompensationsplan

Ser du vad du skriver här? Nya avtal och villkor samt en ny kompensationsplan, varför tror du dom gjorde det, jo för att få en laglig verksamhet.

Citat:
Extrem vanligt klappmongosvar - finns knappt någon information kvar från klappmongon eftersom alla blev tvingade att ta bort all information eftersom stämningen från Mastercard på Lyoness hade förstört företaget för all framtid.

Som sagt tyvärr före min tid, har inte en aning om vad det var.

Citat:
Helt värdelös är den inte då den bevisar den patetiska uppbyggnad Lyoness har haft och i princip fortfarande är idag
Att du kan köpa dina SP påminner mer om EmGoldex än npågot annat - inse vad som händer med Bluff & Båg om du plockar bort att du är tvungen att köpa Units...
Var skall pengarna komma då ifårn till era bonusar???

Återigen bevisar detta att du inte kan våran kompensationsplan, om du hade gjort det så förstår hur att vi samlar på oss shopping points medans vi handlar och när vi får ihop 50 poäng kan vi placera en gratis enhet. På så sätt kommer det alltid in fler enheter i systemet och snöbollseffekten försvinner, för det är gratisenheter som hamnar i systemet med.

Citat:
Nej - om det finns ett uppladdningsbart kort för Statoil/Cirkle K så ljuger du igen - eftersom det enda kort som kan finnas är återigen (Fast ovan skrev du att det "var före din tid") ett pre-paid card - vilket innebär att du skaffar ett prepaid card som fylls på efter du kontaktat kundtjänst och betalat o.s.v.

Själv handlar jag bensin när och hur jag vill med mitt Cirkle K kort och behöver inte vänta på att mitt pre-paid card har fyllts på

Jag har det kortet i näven just nu, detta är så nytt som en vecka tillbaka. Finns två olika kort vi kan beställa hem, ena kan man bara tanka drivmedel på och det andra kan man handla allt på. Och det laddar vi på enkelt från cashbackworld hemsidan och så finns pengarna där nästa dag plus att jag fick det 2% billigare än dig! Sen kan jag använda mitt cirkle K kort med och få ytterligare 50öre i rabatt.
Citera
2018-01-25, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKossmos
Varför skulle du dra av på enheterna? Jag snackar om diesel, utlägg för mat, hotell nätter och utbildningar jag gör inom jobbet?
Vad du gör i ditt vanliga kneg är din ensak.
Men du får inte dra av någon som helst kostand kopplad till Lyoness/Lyconet/CashbackCard
Inga utgifter för att delta i spelen får dras av. = Du får alltså inte dra av bensin för att du har en resa till ett klappmongomöte. Du får heller inte dra av inträdesavgiften till klappmongomötet o.s.v.

Citat:
Har du vart på Rotan och handlat? Jag har och jag vet till faktum att dom är billigare, du som vill ha bevis hela tiden får gärna lägga upp bevis på att dom är dyrare.
Svar Ja - och nej dom har inte billigare mjölk , bröd o.s.v
Matkassen hos stormarknaderna landar fortafardne 50% billigare

Citat:
Har du alltid på dig en foliehatt? Du förstår att Hotels.com kan lägga på prishöjningar på sina priser men du kan inte förstå att stormarknader gör precis samma sak? Givetvis blir inte resan dyrare bara för att du går via våran hemsida och dit.
Hotels.com lägger på en anslutningsavgift - och att direkt på gå hotellets hemsida gör det billigare.
Stormarknaderna har sådan volymer dom säljer att dom istället kan sänka priserna och deras marginaler.
Så foliehatten sitter på er hjärntvättade klappmongon

Citat:
Det är exakt samma priser ifall du går via deras hemsida som att du går genom våran hemsida, skiljer inte ett öre, men skillnaden är att jag får cashback och shopping points när jag handlar genom CBW och då blir det billigare. Samma är det på Stayhard, exakt samma priser men man får rabatt om man handlar genom CBW.

Ett affiliate program får inte höja priserna för att kompensera rabatten dom delar ut, dom delar ju ut rabatten för att locka fler kunder.
Och affiliate rabatten kan man hitta lite överallt på nätet - dessutom t.o.m. bättre affilate rabatt UTAN Lyoness bluff - vilket gör att den användingen också är helt värdelös

Citat:
Jag röker inte då det inte är hälsosamt! Det är väll totalt hjärndött att marknadsföra ett svenskt litet fik som kanske aldrig får en norsk kund? Marknadsföringen företagen får genom oss är ju till största del lokal, men även till viss del global.
Nej - det är inte marknadsföring att bli marknadförd av ett bolag som är så negativt omskrivit i så många länder - det skapar en enorm NEGATIV marknadsföring viket också gör marknadsföringen helt värdelös

Citat:
Varför förstår du inte vad jag skriver? Jag behöver inte hitta folk som ska köpa enheter, jag klarar mig alldeles perfekt utan investerare! Jag kan vara helt själv och bara bjuda in företag samt gratiskunder och tjäna pengar på det!
Företag nappar ju bevisligen INTE (Ingen tillväxt senaste 4 åren i Sverige) = Gratiskunder kan inte använda kortet

Citat:
Jag förstår din skepsism till det pga detta och jag är helt med dig på den synpunkten. Problemet är att många gör precis som i Norge och fokuserar på att få in folk som ska investera pengar och då får vi samma effekt och ingen tillväxt. Jag jobbar helt åt andra hållet för att det ska bli bra men rom byggdes inte på en dag.

Jag är inte skeptisk - jag är fullt insatt och vet att det inte är värt att gå med ö.h.t.
* Som gratismedlem kommer kortet att samla damm
* Som betalande medlem kommer jag att förlora pengar

Citat:
Just nu är det inte jätte användarvänligt i Sverige, men vad skadar det dig ifall du har ett gratiskort och det kanske en dag blir användarvänligt. Jag har nytta av det både i Sverige men även utomlands, jag får upp bra tips på restauranger jag borde besöka.
Stackars hjärntvättade klappmongo... "Just nu är det inte jätte användarvänligt i Sverige"
Det har funnits i Sverige över 10 år och har inte kommit någonstans här i Sverige - hur i hela helvettet tror du att det kommer att göra det nu?

Tips på bra restauranger? Snarare klappmongo restauranger - kolla vilka du hittar som är anslutna med cashback card i Sverige....

Citat:
Då ska jag försöka förklara vårat system här nu för dig och försöka få det så du förstår.

Nu gör jag det jätte enkelt för dig.

Grundtanken med att investera i aktier är ju att ifall företaget går bra så går aktierna bra, så var ju tanken med aktier från början.
Lögn! ordet Aktie skall du aldrig nämna i sammanhanget - aktier har INGENTING med Lyoness att göra!!!

Citat:
Våra enheter är självklart inte en aktie men jag jämför det som så för att det fungerar likmässigt.
NEJ! Här ljuger du igen - aktier kan inte jämföras med Lyoness

Citat:
jag köper en enhet i ett land och går landet bra så går enheten bra, företag kan lämna om dom vill men då går inte min enhet förlorad. Utan den ligger kvar där tills den är färdig. Så ifall Norge går under så försvinner inte mina enheter som jag har placerat i Sverige eller Italien osv.
Och? Vem bryr sig vart du placerar dina enheter? Det är redan diskuterat längre bak i tråden - läs tråden ordentligt.
Det har inte med saken att göra - mer än att du som klappmongo pumpar in pengar i en bluff - pengar som du aldrig kommer att få tillbaka.

Fundera ordentligt på vart pengarna som du får i Bonus har skapats ifrån?
Dom har inte skördats från något träd.....

Citat:
Går ett företag i konkurs och du har investerat i aktier så brinner ju pengarna inne!
Precis som dom hade gjort ifall CBW går i konkurs då är tyvärr pengarna borta men det är jag fullt medveten om.
Lögn igen - lägg ner med aktie jämförelse för helvette ditt indoktrinerade klappmongo.

Aktie = Ägarandel i ett företag vilket innebär att jag som aktieägare har dels rösträtt på årstämmor. Jag är berättigad till Aktieutdelningar (Om företaget går bra). Och jag kan sälja min andel i företag när och hur jag vill.

Lyoness/Lyconet CashbackCard Unit/Enhet = Köpt position som förhoppningsvis genererar en bonus. Jag har ingen rösträtt på årstämma , jag har ingen aktieutdelning , jag kan inte sälja min unit när och hur jag vill.

Lägg ner med ditt patetiska Aktie snack

Citat:
Du förstår verkligen inte vårat system! Jag behöver inte bjuda in en enda ambassadör för att komma nån vart, jag kan bjuda in företag eller gratiskunder och klättre i karriär, givetvis tar det lite längre tid men det blir stabilare. Plus att jag har gått om den personen som bjöd in mig. Jag är i karriärnivå 2 och denne personen är i karriär 0 just nu.
Jodå , du kan inte sluta köpa Units eftersom du då fölorar din position - vilket gör att du är tvingad att fortsätta pumpa in mer pengar än du får ut.
Enkel matematik.

Du kan testa en enkel sak...

A) Sluta ragga upp fler klappmongon
B) Sluta köp Units
Summa = Kolla nu vad din bonus blir...

Citat:
Så hemskt för den sista kunden in för mig som är en gratiskund? Denne förlorar inte en enda krona utan kan spara pengar när den hittar nått att köpa och få lite extra rabatt.
Men kunden hittar inget att köpa eftersom täckningen för Cashback card är komplett värdelöst.

Citat:
Om dom slutar sätta in pengar så absolut slutar deras shopping poäng att hamna i mitt system, men vilken tur för mig då att jag har gratiskunder som konsumerar 700 000 kr+ varje månad så jag hela tiden för in en ström med poäng och inte behöver förlita mig på att folk investerar pengar!
Nu ljuger du så du tror dig själv - samt sitter du och tokrunkar till siffrorna på en skärm...
700k+ per månad innebär att du egentligen alltså har c:a 140 klappmongon under dig.
Detta innebär att om dom 140 klappmongon skall hamna på samma inkomst som dig - kräver 19600 klappmongon - och för dessa 19.600 klappmongon krävs det 384Miljoner klappmongon för att få samma bonusnivå som dig.....

Inse att matematiken nu är körd....

Citat:
Om du säljer en kopp kaffe och har 3 kr i vinst bör du seriöst se över dina räkneskaper, en kaffekopp kostar några ören i tillverkningskostnad och säljs för 35 kr i tex Stockholm. Sjuk marginal på det.
Du kan tydligen inte affärer uppenbarligen.
En kaffekopp i papp kostar c:a 50 öre i inköp - kaffe etc blir ett par kronor...
Nu kommer kuriosan som du missar...
* Lön + skatt + pension till anställd
* Lokalavgifter
m.m.
Så nej - marginalen är bara 3:- per kopp för en vanlig svart kaffe som ligger på 20 (-isch) i stockholm

Jag har fått ordentlig presentation och jag har läst hela kompensationsplanen.
Finns INGEN vinning för någon butik att gå med .

Citat:
Anledningen att du betalar är för att få vara med i systemet och få ett fullbrandat kort! Kolla gärna upp med konkurrerande bolag vad det hade kostat, jag har sett prislappar från 25k till 65k för att få ett eget lojalitetsprogram och då funkar det bara i den berörda butiken.
Alltså betalar jag för möjligheten att få bonus ifall jag raggar upp fler medlemmar = PONZI!!!

Nej . ni kan inte garantera en ökning av kunder vilket gör det hela helt värdelöst
Och att få in flera betalande kunder? Jag skulel behöve 20% mer kunder - och med c:a 1000 kunder per dag så skall jag öka med 200 per dag - och detta bara för att FÅ TILLBAKA lyoness kostanden - jag behöver ytterligare klappmongon för att gå med vinst...

Jag har bedrivit flertalet olika verksamheter - sköter all min marknadsföring själv.
Citera
2018-01-25, 14:08
Medlem
Citat:
Läs det du skriver en gång till.
Först skrev du att det är nedstängt = det är färdigt.
Sen skriver du att dom SKALL uphöra = ändå inte helt färdigt beslut.
Sen skriver det ska extremt mycket till för att beslutet ska ändras = åfan det finns en chans att det får fortsätta? Förstår du hur mycket du svammlar och inte har koll på läget?
Nej - jag svamlar inte - men du gör det då du inte inser att Norge är beordrat av Lottstift att lägga ner ALL verksamhet.

Citat:
Ser du vad du skriver här? Nya avtal och villkor samt en ny kompensationsplan, varför tror du dom gjorde det, jo för att få en laglig verksamhet.
Stackars klappmongo...
Dom blev tvingade att ändra efter att bevisen visade att dom bedrivit olaglig verksamhet.
Istället för att se till att man bedriver en legitim verksamhet från början så bedriver man en olaglig verksamhet..

Citat:
Återigen bevisar detta att du inte kan våran kompensationsplan, om du hade gjort det så förstår hur att vi samlar på oss shopping points medans vi handlar och när vi får ihop 50 poäng kan vi placera en gratis enhet. På så sätt kommer det alltid in fler enheter i systemet och snöbollseffekten försvinner, för det är gratisenheter som hamnar i systemet med.
Var kommer pengarna ifrån som betalar bonusen för Gratisenheter tror du?
Tänk ordentligt nu för pengar växer inte på träd...

Citat:
Jag har det kortet i näven just nu, detta är så nytt som en vecka tillbaka. Finns två olika kort vi kan beställa hem, ena kan man bara tanka drivmedel på och det andra kan man handla allt på. Och det laddar vi på enkelt från cashbackworld hemsidan och så finns pengarna där nästa dag plus att jag fick det 2% billigare än dig! Sen kan jag använda mitt cirkle K kort med och få ytterligare 50öre i rabatt.
Och det kortet har ingenting med CirkleK att göra - det är ett pre-paid mastercard som du fyller på genom kontakt med kundtjänst.
Det är alltså INTE kopplat direkt till CirkeK och CirkleK har ingenting med det att göra.
Det är extremt enkelt att kolla med CirkleK och se om det finns ett samarbete där dom har kortverksamhet ihop.

Du bör nog studera alla klappmongons förra misstag med Mastercard så inte du gör samma sak nu med Cirkle K
Citera
2018-01-25, 14:58
Medlem
Nu nådde vi en maxgräns på 10 000 tecken så fick ta bort det jag svara på här!

Givetvis får man dra av på resor som är kopplade till jobbet.

Varför skulle jag dra av avgifter för möten?

Citat:
Svar Ja - och nej dom har inte billigare mjölk , bröd o.s.v
Matkassen hos stormarknaderna landar fortafardne 50% billigare

Jag vet till faktum att det är så då jag själv har kollat upp priserna och jämfört med maxi butiken på torp. Har även jobbat som säljare i båda berörda butiker och jag har full koll där. Sen givetvis kan dom inte konkurera med säg Willys, men jag köper hellre svenska produkter och produkter med lite mer kvalitet än garants varor.

Citat:
Hotels.com lägger på en anslutningsavgift - och att direkt på gå hotellets hemsida gör det billigare.
Stormarknaderna har sådan volymer dom säljer att dom istället kan sänka priserna och deras marginaler.
Så foliehatten sitter på er hjärntvättade klappmongon

Testa själv att gå ut på hotels eller stayhard och sen genom oss, det blir exakt samma pris för jag har precis gjort det.

Citat:
Och affiliate rabatten kan man hitta lite överallt på nätet - dessutom t.o.m. bättre affilate rabatt UTAN Lyoness bluff - vilket gör att den användingen också är helt värdelös

Givetvis är vi inte enda företaget som erbjuder rabatt.

Citat:
Nej - det är inte marknadsföring att bli marknadförd av ett bolag som är så negativt omskrivit i så många länder - det skapar en enorm NEGATIV marknadsföring viket också gör marknadsföringen helt värdelös

Vad jag ser är det 1 person som baktalar detta i Sverige, är inte så många mer än du som skriver negativt om det.

Citat:
Företag nappar ju bevisligen INTE (Ingen tillväxt senaste 4 åren i Sverige) = Gratiskunder kan inte använda kortet

Konstigt då att det kommer in fler företag ändå trots att du säger att det inte växer, bara för att det inte växer snabbt betyder det inte att det inte växer.

Citat:
Jag är inte skeptisk - jag är fullt insatt och vet att det inte är värt att gå med ö.h.t.
* Som gratismedlem kommer kortet att samla damm
* Som betalande medlem kommer jag att förlora pengar

Då är du inte fullständigt uppdaterad tyvärr.

Bjuder dig gärna på en kaffe och förklarar systemet för dig om du vågar.
Tänk vad med tid du kan spara, lägg 1 timme av ditt liv på att träffa en trevlig person så att du förstår systemet och sen kan sluta lägga massa timmar här och spy galla över nått som du egentligen inte förstår.

Citat:
Stackars hjärntvättade klappmongo... "Just nu är det inte jätte användarvänligt i Sverige"
Det har funnits i Sverige över 10 år och har inte kommit någonstans här i Sverige - hur i hela helvettet tror du att det kommer att göra det nu?

För att jag tror på idén och jag kommer se till att det lyckas.

Citat:
Tips på bra restauranger? Snarare klappmongo restauranger - kolla vilka du hittar som är anslutna med cashback card i Sverige....

Hittade en jättebra restaurang i Stockholm nyss, och jag menar i utlandet. Gick på en fantastisk restaurang i Kroatien som jag aldrig hade hittar annars.

Citat:
Lögn! ordet Aktie skall du aldrig nämna i sammanhanget - aktier har INGENTING med Lyoness att göra!!!

Säger inte att vi har aktier!

Citat:
NEJ! Här ljuger du igen - aktier kan inte jämföras med Lyoness

Och? Vem bryr sig vart du placerar dina enheter? Det är redan diskuterat längre bak i tråden - läs tråden ordentligt.
Det har inte med saken att göra - mer än att du som klappmongo pumpar in pengar i en bluff - pengar som du aldrig kommer att få tillbaka.

Det är väldigt viktigt att placera dom i dom länder som går fort så man får 10x pengarna på 2-3 år istället för 10 år. Detta visar på att du inte förstår systemet.

Citat:
Fundera ordentligt på vart pengarna som du får i Bonus har skapats ifrån?
Dom har inte skördats från något träd.....

Hm jag ska fundera lite... Eftersom att jag läst kompensationsplanen så vet jag att pengarna kommer från rabatter som vi alla hjälps åt att dra in, även våra gratiskunder.

Citat:
Lögn igen - lägg ner med aktie jämförelse för helvette ditt indoktrinerade klappmongo.

Aktie = Ägarandel i ett företag vilket innebär att jag som aktieägare har dels rösträtt på årstämmor. Jag är berättigad till Aktieutdelningar (Om företaget går bra). Och jag kan sälja min andel i företag när och hur jag vill.

Lyoness/Lyconet CashbackCard Unit/Enhet = Köpt position som förhoppningsvis genererar en bonus. Jag har ingen rösträtt på årstämma , jag har ingen aktieutdelning , jag kan inte sälja min unit när och hur jag vill.

Lägg ner med ditt patetiska Aktie snack

Du har visst en utdelning på våra enheter. En stor när den är färdig och lite under tiden som det går igenom systemet.

Citat:
Jodå , du kan inte sluta köpa Units eftersom du då fölorar din position - vilket gör att du är tvingad att fortsätta pumpa in mer pengar än du får ut.
Enkel matematik.

Detta stämmer för dom som bara har ambassadörer under sig, dom kan aldrig sluta betala in sin enhet varje månad. Detta är oxå det enda kravet som finns. Men handlar du själv för säg 15000 i runda slängar så har du fått tillbaka dom pengarna, eller så har man gjort som jag och bjudit in gratiskunder som handlar för 700 000 så löser det sig med.

Citat:
Du kan testa en enkel sak...

A) Sluta ragga upp fler klappmongon
B) Sluta köp Units
Summa = Kolla nu vad din bonus blir...

För mig så är det lugnt för mina gratiskunder hjälper mig att få en enhet varje månad så mitt system sköter sig självt helt och håller och det kostar mig 0. Och om jag har ett system som betalar sig självt varje månad och jag har möjligheten att få hävstång på 10 helt gratis, ska jag då strunta i den möjligheten? Jag vet att systemet fungerar men om det inte skulle fungerar så har jag inte förlorat något för enheterna jag placerar är gratis för mig för att jag har gjort rätt.

Citat:
Men kunden hittar inget att köpa eftersom täckningen för Cashback card är komplett värdelöst.

Njae det är inte värdelöst, det funkar fin fint om man vill!

Citat:
Nu ljuger du så du tror dig själv - samt sitter du och tokrunkar till siffrorna på en skärm...
700k+ per månad innebär att du egentligen alltså har c:a 140 klappmongon under dig.
Detta innebär att om dom 140 klappmongon skall hamna på samma inkomst som dig - kräver 19600 klappmongon - och för dessa 19.600 klappmongon krävs det 384Miljoner klappmongon för att få samma bonusnivå som dig.....

Inse att matematiken nu är körd....

Nu är du återigen ute på fel väg och kör i fel riktning.

1. jo mina konsumenter handlar för den summan har bevis.
2. Jag vet inte vart du får den summan ifrån att folk handlar för ett visst belopp?
3. Mina 1300 kunder har inte ambitionen att tjäna samma som mig, dom vet inte ens om att jag tjänare det jag gör eller att även dom kan göra det.

Du blandar ihop Lyconet och Cashbackworld.
Lyconet = Ambassadörer
Cashbackworld = Enbart gratiskunder som inte vet om Lyconet

Citat:
Du kan tydligen inte affärer uppenbarligen.
En kaffekopp i papp kostar c:a 50 öre i inköp - kaffe etc blir ett par kronor...
Nu kommer kuriosan som du missar...
* Lön + skatt + pension till anställd
* Lokalavgifter
m.m.
Så nej - marginalen är bara 3:- per kopp för en vanlig svart kaffe som ligger på 20 (-isch) i stockholm

Nu tog jag för givet att vi mena en kopp med kaffe som du får i en återanvändbar mugg, tänkte inte på take away. Sen givetvis ska du räkna in löner och skatt, sociala avgifter men det kan du inte göra på ett köp. Du måste ta i beaktning att din kassa personal kanske jobbar lite i disken och då går ju en del av lönen dit samt att dom kan städar lokalen så du slipper anlita ett städbolag.

Citat:
Jag har fått ordentlig presentation och jag har läst hela kompensationsplanen.
Finns INGEN vinning för någon butik att gå med .

Då ser du ingen vinning med Ica kortet heller då? Och varför använder du ditt Circle K kort och inte bara tankar där du befinner dig varje gång du behöver bensin. Jag menar det finns ju ingen anledning för ett företag att göra reklam för att locka fler kunder?

Citat:
Alltså betalar jag för möjligheten att få bonus ifall jag raggar upp fler medlemmar = PONZI!!!

Detta är vad företagen betalar inte vad en privatperson betalar.

Blanda inte ihop cashback solutions med cashbackworld och lyconet. 3 helt olika saker.

Citat:
Nej . ni kan inte garantera en ökning av kunder vilket gör det hela helt värdelöst
Och att få in flera betalande kunder? Jag skulel behöve 20% mer kunder - och med c:a 1000 kunder per dag så skall jag öka med 200 per dag - och detta bara för att FÅ TILLBAKA lyoness kostanden - jag behöver ytterligare klappmongon för att gå med vinst...

Nej klart som korvspad att vi inte kan garantera det men det kan inte tidningsreklamen heller göra eller facebookreklamen. Bra att du har räknat på vad du behöver öka i omsättning för att ha nytta utav vårat system. Då finns det ju en magisk spärr på 20% minst för att du skriver in ditt företag!

En vacker dag så kanske vi kan erbjuda dig dom kunderna vem vet, inte du och inte jag.

Citat:
Jag har bedrivit flertalet olika verksamheter - sköter all min marknadsföring själv.

Om det är så du vill marknadsföra dig så tycker jag att du ska fortsätta med det!
Citera
2018-01-25, 15:17
Medlem
Citat:
Nej - jag svamlar inte - men du gör det då du inte inser att Norge är beordrat av Lottstift att lägga ner ALL verksamhet.

Fast du kan ju inte bestämma dig för ifall dom har lagt ner eller ifall det är färdigt för dom kan ju faktiskt överklaga.

Vi kan inte göra något åt Norge utan det som händer det händer, varför ska vi fortsätta argumentera om nått som vi kanske får svar på om ett par veckor?

Citat:
Stackars klappmongo...
Dom blev tvingade att ändra efter att bevisen visade att dom bedrivit olaglig verksamhet.
Istället för att se till att man bedriver en legitim verksamhet från början så bedriver man en olaglig verksamhet..

Men nu är det lagligt, dom gjorde om avtalen i Polen och nu har man 4 stora idrottsföreningar med som delar ut kort, över 350 000 kortanvänder i landet samt en dagligvarukedja som finns i hela Polen.
Mycket som är konstigt ifall det hade varit en olaglig verksamhet.

Citat:
Var kommer pengarna ifrån som betalar bonusen för Gratisenheter tror du?
Tänk ordentligt nu för pengar växer inte på träd...

Om du läser kompensationsplanen så vet du exakt var pengarna kommer ifrån. Genom att konsumtion sker så rullar det pengar i systemet. Jag får gratis shopping poäng varje gång som jag visar mitt kort och dom kan jag placera helt gratis i systemet.

Svaret på din fråga är Konsumtion.

Citat:
Och det kortet har ingenting med CirkleK att göra - det är ett pre-paid mastercard som du fyller på genom kontakt med kundtjänst.
Det är alltså INTE kopplat direkt till CirkeK och CirkleK har ingenting med det att göra.
Det är extremt enkelt att kolla med CirkleK och se om det finns ett samarbete där dom har kortverksamhet ihop.

Du bör nog studera alla klappmongons förra misstag med Mastercard så inte du gör samma sak nu med Cirkle K

Det står Circle K på kortet och det funkar hos Circle K, vad jag vet så får man inte lov att ta andras loggor och använda om man inte har tillstånd till det. Jag får min rabatt när jag betalar med kortet och jag får extra rabatt när jag visar det vanliga Circle K kortet som jag har haft sen länge.

Inte jag som har arbetat fram kortet med Circle K så kan inte svara på alla dina frågor.
Citera
2018-01-25, 16:55
Medlem
(FB) Lyoness - Scam och pyramidspel?
(FB) Lyoness - Scam och pyramidspel?
Citat:
Svammel...
1) Nej - gentemot dina inkomster från Lyoness har du inte rätt till några som helst avdrag enligt skatteverket som jag länkat till och även delgivit text ur.
Matavdrag , hubba bubba , Bilresor - du får inte dra av någonting då det klassas som ett lotteri.

2) "Sen givetvis kan dom inte konkurera med säg Willys" - Bra , då har till och med ett klappmongo som du insett att du skonomiskt torskar 50% på ditt handlande. Oavsett Bonus hos bluff å Båg eller inte

3) Hotels.com eller Hotellets egna hemsida = Hotellets egna hemsida är billigare - gör redan det idag.
Först in på hotels.com för att leta hotel - sen in på hotellets egna hemsida.

4) Läs tråden - vi är flera som ser till att göra folk medvetna om att detta är en bluff och dessa finns här i tråden och det är fritt fram och läsa tråden. Sedan att jag är mest aktiv har ingen betydelse.
En bra länk att läsa -> http://ethanvanderbuilt.com/

5)Jag har redan fått en föreläsning - du har fått länk till , i princip , samma som jag fick via vimeo tidigare i tråden , men du kan få den igen
https://vimeo.com/66318039 -> Titta från 25-31 ungefär - riktigt pinsamt försök....

6) Nej - det kommer inte att lyckas. Det är kört , har man inte lyckas på över 10 år är det inte ens värt att försöka igen. Hur många tror du har misslyckats innan dig?

7) Unit/Enhetsköp är fortfarande helt värdelöst och du får aldrig igen pengarna.
Och NEJ! Aldrig någonsin mer skall du jämföra Aktieinnehav med köp av Units/Enheter hos Lyoness - i detta försöker jag bara se till att du inte dumförklarar dig mer än du redan gjort

8) Resturang i utlandet har ingen påverkan på svenska medlemmar. Svenskar reser i genomsnitt 1 gång per år till utlandet och är inte relevant i diskussionen.

9) "Eftersom att jag läst kompensationsplanen så vet jag att pengarna kommer från rabatter som vi alla hjälps åt att dra in, även våra gratiskunder."

Då skall jag förklara problematiken så att ett klappmongo som du kanske förstår...

Om klappmongon handlar för 1.000.000 (Och får 3% i cashback i snitt per köp) så betyder det att butikerna betalar 30.000 till Cashback Card.
Nu skall dom där 30.000 delas ut...
Klappmongon skall ha sina 3% vilket är 30.000
Vart kommer pengarna ifrån som dom över klappmongona skall få?

10) Nu har du 1300 kunder under dig...
https://www.konsumentverket.se/globa...mentverket.pdf
En genomsnittlig 20 åring har utgifter på c:a 14250:- per månad
Medianinkomsten i Sverige är mellan 361916 till 209403 (30100 till 17450 per månad INNAN skatt)
https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Re...ner/?var=17249
Med andra ord - efter skatt per månad
c:a 20.000 - 11500

Det betyder att det finns inte mycket kvar att handla på för dessa individer - inse då att matematiken inte går ihop

11) Jo - Jag måste slå ut SAMTLIGA kostnader på SAMTLIGA varor för att ha en någorlunda jämvikt så länge jag säljer lika mycket av varje vara.
Poängen är att du var helt ute och cyklade - det finns inte marginaler någonstans för att ansluta sig till detta bluff & båg.
Om dom diskar måste det in i beräkningen , skall mina anställda städa istället för städbolag skall dom ha löneförhöjning och detta måste räknas in o.s.v.

12) Jo - privatpersoner betalar genom köp av Units (INTE AKTIER!!!) det har redan bekräftats - m.a.o.- Ponzi

13) Magiska spärren är inte 20% - den är högre eftersom jag betalar inte endast 3% per transaktion.

14) Cirkle K - intressant att dom gömt undan den informationen...
https://www.lyoness.com/se/shoppingn...e-k-kort-34525

Nu har jag skickat mail till Cirkle K och frågat om ett samarbete existerar och isåfall vilket sorts samarbete - blir intressant att se vilket svar som kommer...

Hej

Tack för att du har skrivit till oss - vi har tagit emot din förfrågan som fått ärendenummer xxxxxxxx

Vi vill ge dig bästa möjliga service och beräknar att du skall få ett svar senast den 26 januari 2018 kl. 16:00.
Citera
2018-01-25, 17:58
Medlem
1. I ens egna företag får man ta upp många omkostnader!

2. Ser dina egna resonemang? Varför flyger du utomlands när det är billigare att ta bussen till grannkommunen och titta på kossor? Bara för att nått är billigare så betyder det ju inte att man kan ha dom som facit!

3. Å herregud då gör du ju inte det du säger att du gör, jag säger att för den sol går vi hotels eller våran tjänst är det samma pris bara det att man får rabatt hos oss.

4. Du läser ju inte vad jag skriver samt kommer med fler undanflykter när jag presenterar bevis.

5. Om du fick den föreläsningen så förstår jag att du ratar systemet, den rent ut sagt idioten som ställer sig framför 4 miljardärer och säger åt dom att kom in under mig och gör allt arbete så blir jag kungen. Då har man inte många hästar hemma och om han inte är avstängd från lyoness borde han bli det.

Det är inte så systemet fungerar, han har inte den blekaste aning.

6. Du har inte träffat mig det är ett som är säkert! Ska bli så kul den dagen det ligger ety cashback kort i din plånbok!

7. Vi får en ägarandel i framtida rabatter genom våra enheter men eftersom att du inte förstår det enklaste i vårat system så är det lönlöst, hade du bara gett mig 30 min så hade du fattat allt.

8. Hur kommer det sig att så fort vi visar saker som fungerar utomlands så är det helt orelevant och har inget med saken att göra, men Norge kan du prata ihjäl dig om. Bestäm dig hur du vill ha det.

9. Det är ju precis det här som är problemet! Du förstår ju inte systemet så hur ska du kunna förstå att konsumtion pengar driver vårat system. Ge mig 30 min så fattar du allt.

Det händer alltid 4 saker när ett köp görs
Cashback
Vänskapsbonus
Cbw
Shopping points

Ingen kund kan vara få cashback utan alla stegen måste hända, så ifall ett företag ska ge ut 30 000 i cashback så tar cbw kanske ytterligare 10 000 och 10 000 betalas ut som vänskapsbonus. Och sen 15 000 i såna där shopping points, och det är dom som vi kan sätta in i våra system vi som är ambassadörer.

Du är så felinformerad så det är helt galet! Dom 15 000 åker in i enhetssystemet och driver det vidare så att det inte bli ponzi!

Ge mig 30 min av din tid att förklara!

10. Vad har det med saken att göra, alla måste fortfarande handla mat och kläder och bensin, och då är det ju trevligt med rabatt?

11. Åh herregud folk som stirrar sig blinda på marginalkronor och marginalprocent, det ena är inte automatiskt dåligt. Det här är inga magiska böner men det är ett hjälpmedel!

12. Ja exakt privatpersoner köper en enhet i månaden, men har man några gratiskunder som handlar så får man snart tillbaka dom pengarna.

13. Jojo men du medger att du kan se en nytta med företaget ifall det kan få dig att tjäna mer pengar men är det lagligt då helt plötsligt? Trodde fortfarande vi var olagliga? (enligt dig)

14. Återkom gärna med hela svaret för jag är nyfiken med!
Citera
2018-01-25, 18:44
Medlem
1) INGA utgifter får dras av - oavsett om du skapar ertt företag eller kör privat.

https://www.skatteverket.se/funktion...480001185.html

Eventuell inkomst från deltagande i sådana utländska spel är därför skattepliktig kapitalinkomst såsom vinst i ett utländskt lotteri.

Inga utgifter för att delta i spelen får dras av.

Bilresan till Malmö och seminariet får du alltsdå inte dra av eftersom det är en avgift för att delta i Lyoness Bluff

2) När det handlar om shopping och man har 2 butiker som erbjuder samma varor så handlar man där det är billigast. Kallas marknadsekonomi

3) Nej - Hotels.com med eller lyoness skiter jag i - jag går direkt på hotellens hemsida och får det billigare jämfört med er som bokar hos Hotels.com med rabatt

4) Åter igen - läs tråden så hittar du flertalet användare som inser faktat att Lyoness/Lyconet/CashbackCard är ren skit.
Du missade även länken jag skickade

5) Grattis! Nu kanske poletten faller ner att systemet inte fungerar.
(Just ja - du är ett klappmongo så det gick inte)

6) Kommer aldrig att hända. Har dom inte växt ett skit på över 10 år så kommer dom inte att göra det nu heller

7) Jag har förstått , men du kan inte sälja din unit (Du är alltså blåst på pengarna). Du kan heller inte påverka företaget i styrelsebeslu m.m.

8) Jag fortsätter med Norge så länge ni pratar om Polska butiker eller restauranger utomlands

9) Jag har förstått systemet och jag har förstått kompensationsplanen.
Den faller så fort man tar bort köpandet av Units - då räcker inte inkomsterna till för bluff & båg AB

10) Ja - om rabatten fanns på riktiga och vettiga butiker och inte Tant Agdas Godisaffär i Jukkasjärvi.
(Inse att ni försöker konkurrera med följande kort.. Med Mera , Ica o.s.v.)

11) Alltså inser t.o.m. du att marginalen på en kaffe inte är så stor som du trodde. Tillika borde t.o.m. du inse att en kostnad som sänker vinsten med 20% är inte ekonomiskt hållbar för någon

12) Finns inga gratiskunder som handlar för dom kan inte handla någonstans. Antalet butiker har varit konstant sedan jag började skriva i tråden 2014

13) Finns INGEN nytta med Lyoness/Lyconet/CashbackCard. Inget klappmongo har fortfarande kunnat visa vad man som affärsinnehavare tjänar på det. Kom ihåg att det skall visa på att man som affärsinnehavare återfår 20% av vinsten och mer därtill!!!

14) Ja - eftersom Mastercard har avtal med dom kommer detta att bli riktigt intressant!
(Ja - Mastercard är också informerade.)
Citera
2018-01-26, 00:42
Medlem
Citat:
1) INGA utgifter får dras av - oavsett om du skapar ertt företag eller kör privat.

https://www.skatteverket.se/funktion...480001185.html

Eventuell inkomst från deltagande i sådana utländska spel är därför skattepliktig kapitalinkomst såsom vinst i ett utländskt lotteri.

Inga utgifter för att delta i spelen får dras av.

Bilresan till Malmö och seminariet får du alltsdå inte dra av eftersom det är en avgift för att delta i Lyoness Bluff

2) När det handlar om shopping och man har 2 butiker som erbjuder samma varor så handlar man där det är billigast. Kallas marknadsekonomi

3) Nej - Hotels.com med eller lyoness skiter jag i - jag går direkt på hotellens hemsida och får det billigare jämfört med er som bokar hos Hotels.com med rabatt

4) Åter igen - läs tråden så hittar du flertalet användare som inser faktat att Lyoness/Lyconet/CashbackCard är ren skit.
Du missade även länken jag skickade

5) Grattis! Nu kanske poletten faller ner att systemet inte fungerar.
(Just ja - du är ett klappmongo så det gick inte)

6) Kommer aldrig att hända. Har dom inte växt ett skit på över 10 år så kommer dom inte att göra det nu heller

7) Jag har förstått , men du kan inte sälja din unit (Du är alltså blåst på pengarna). Du kan heller inte påverka företaget i styrelsebeslu m.m.

8) Jag fortsätter med Norge så länge ni pratar om Polska butiker eller restauranger utomlands

9) Jag har förstått systemet och jag har förstått kompensationsplanen.
Den faller så fort man tar bort köpandet av Units - då räcker inte inkomsterna till för bluff & båg AB

10) Ja - om rabatten fanns på riktiga och vettiga butiker och inte Tant Agdas Godisaffär i Jukkasjärvi.
(Inse att ni försöker konkurrera med följande kort.. Med Mera , Ica o.s.v.)

11) Alltså inser t.o.m. du att marginalen på en kaffe inte är så stor som du trodde. Tillika borde t.o.m. du inse att en kostnad som sänker vinsten med 20% är inte ekonomiskt hållbar för någon

12) Finns inga gratiskunder som handlar för dom kan inte handla någonstans. Antalet butiker har varit konstant sedan jag började skriva i tråden 2014

13) Finns INGEN nytta med Lyoness/Lyconet/CashbackCard. Inget klappmongo har fortfarande kunnat visa vad man som affärsinnehavare tjänar på det. Kom ihåg att det skall visa på att man som affärsinnehavare återfår 20% av vinsten och mer därtill!!!

14) Ja - eftersom Mastercard har avtal med dom kommer detta att bli riktigt intressant!
(Ja - Mastercard är också informerade.)

1. Om jag skapar ett eget företag här i Sverige så är ju det företaget svenskt och går under svenska regler, sen att jag får lön från österrike spelar ju ingen roll. Så jo jag kan visst dra av saker på företaget. Revisorn har sagt att det funkar så jag litar på att han kan mer om det än vad du kan.

2. Åh herregud, tror du så blint på saker. Du kanske borde räkna in service och kunningpersonal samt word-of-mouth reklam. Om jag ska gå och renovera mitt badrum så inte fan traskar jag in på bauhaus bara för att dom är billigast, personalen där kan inget om man jämför med tex färg och kakelhuset. Där har dom riktiga hantverkar som vet vad dom snackar om.

3. Nu bokar ju jag via hotels för att jag tycker det är smidigt, jag slipper och kludda med allt samt att jag har vissa försäkringar på en viss standard när jag kommer fram till berört hotell. Men juste du reser ju bara en gång om året så för dig funkar det kanske! Precis samma här, betalar gärna lite mer för att få bättre service och framförallt enklare bokning.

4. Har läst igenom alla sidor på denna tråden och jag ser att 100% av alla som kommer med negativa kommentarer EFTER 2014 har helt och hållet fel. Dom ändringar som skedde då löste alla problem och vi är nu ett helt lagligt företag. (Bortsett från Norge där vi har 50% regeln) (Hade dom byggt det rätt i Norge hade det inte vart några problem)

5. Som sagt har du bara sett den presentationen så har du fel information. Ja det stämmer att du var tvungen att bjuda in 4 INNAN 2014 men inte nu längre, den regeln är helt borttagen.

6. Å jag kan vara rejält envis och bestämmer jag mig för nått så kommer jag driva igenom det.

7. Varför skulle jag vilja sälja min enhet? Jag vill ju ha kvar den tills den löser ut och ger mig 10x pengarna!? Vi är införstådda med att man låser pengarna. Du kan ju inte bestämma hur HM ska sköta sina business heller ifall du bara äger 1 aktie? Så jag fattar inte riktigt hur det är relevant. Om jag hade velat vara med och styra CBW så hade jag skapat det själv.

8. Vi får se med Norge men tror mer på att dom blir nedstängda än friade tyvärr. Jag hoppas jag har fel men vi får se! Sen har jag ingen aning hur en nedstängning skulle funka rent praktiskt, vad händer med alla företag som köpt våran programvara med mera.

9. Nej du har inte förstått, för det faller inte alls ifall vi tar bort enhets köpen, tvärtom om vi tar bort det så slipper ju CBW betala ut en massa löner och bonusar så det hade blivit en plus affär. Den lilla summan CBW drar in är en piss i havet. Tror det är ca 150 000 marketers som då måste köpa en enhet för 475kr, blir inte så mycket pengar i det stora hela.

10. Jag klart vi konkurrerar med dom, vad är våran fördel jo vi finns både offline och online och i 47 länder. Väldigt mycket bättre än ett ICA kort där du får upp till 1% på det du handlar. Hos oss får man minst 1%

11. Vet inte riktigt vart du ser kostnaden för 20%, för en matbutik kostar det totalt 5% av köpet!
Så ta och lär dig istället så förstår du att det inte är så knepigt.

12. Öhh jo det finns massa gratiskunder som handlar och det växer hela tiden med företag, inte snabbt men det växer. Det har ju trots allt dubblats sen 2014. Jag har 1300 kunder som handlar för 700k varje månad.

13. Om du hade varit en seriös person hade jag kunnat visa dig information på företag som tjänar på detta system men efter som att jag inte kan lägga upp andra företags siffror här hux flux så får du leva i ovisshet. Men erbjudandet om en fika kvarstår så kan du få se bevis.

14. Jadu vi får se vad dom säger, tror tyvärr du blir besviken denna gång!

Bonus. Verkar som att våran CBW familj växer lite till nu! Först fotbollslaget Roma i Italien och nu även Inter i Italien!
http://www.inter.it/en/news/61259 Sätt dig och kolla på den presskonferensen så ser du att CBW är större än Sverige.
Citera
2018-01-26, 10:12
Medlem
Citat:
...
1) Om inkomsten kommer från lotterispel får den inte dras av - oavsett om det är via ett företag eller privat.
Be din stackars 5 öres revisor läsa ordentligt på följande länk från Skatteverket
https://www4.skatteverket.se/rattsli...ate=2006-04-18

2) Här pratar vi inte om hantverkare - för där ligger inte majoriteten av det en svensson gör av med på sin månadsbudget. Nu pratar vi om konsumtionsvaror. Och är det en butik där jag får EXAKT samma konsumtionsvaror till 50% billigare pris så är det ett faktum att det är där man handlar

3) Smidigt? Kör på du - själv sparar jag mer pengar än er klappmongon

4) Nej - läs ordentligt igen - du har uppenbarligen inte läst tråden eftersom det inte är fel då senaste kompensationsplanen redan har dissikerats och diskuterats.
https://www.scribd.com/document/1604...n-plan-lyoness

5) För att erhålla bonus som är värd att nämna så är du tvingad att regga upp fler klappmongon.
Att endast tro att man blir miljonär på att betala dyrare trots bonus är bara patetiskt.

6) Nej - du kommer aldrig att lyckas med det. Sverige har inte växt på 10 år och kommer inte att göra det heller

7) Alltså kvarståt faktum. Du kan ALDRIG jämför en enhet med en aktie! Det är poängen - så sluta svammla och håll dig till korrekta begrepp!

8) Norge försvinner - Lyoness/Lyconet/Cashbackcard kommer troligtvis att få se ett antal rättegångar där företag/privatpersoner kräver ersättningar etc. Fler länder kommer att återöppna utredningar - inklusive Sverige.

9) Jo - för tar du bort inkomsten hos Bluff & Båg vad gäller medlemskapsavgifter och enhetsköp så finns det inte pengar att betala bonusarna. Detta eftersom Bonus till gratismedlem och avgiften från affärer går +/-0.
Eller är det så att butikerna betalar MER än den angvina procenten? För isåfall så är Vinsttappet för butikerna i % mycket större än tidigare nämnda 20%

10) Och den konkurrensens står ni inte upp emot någonstans....
A) ICA & Med Mera har fler trappor i bonus. (Med Mera upp till 5%)
B) Båda har dessutom betalkort som gör att samtliga inköp ger bonus direkt. (Och dessa inköp kan göra på ALLA köpställen i Sverige - och inte bara Tant Agdas lilla godisbutik - eftersom det är Visa eller Mastercard som kortutgivare.
C) Försäkringar m.m.
Lyoness/Lyconet/CashbackCard är endast ett bonuskort som samlar damm i plånboken
https://www.ica.se/ica-kort/samla-och-fa-tillbaka/
https://www.coop.se/medlem/allt-om-coop-medlem/

11) Då förklarar jag igen ditt klappmongo.

En vara säljs till kund för 100:-
Av detta så är 20% min vinst efter alla kostnader är avdragna - alltså 20:- i Vinst.
5% av FÖRSÄLJNINGEN på 100:- skall betalas till CBW Bluff å Båg - alltså 5:-

Det betyder att min vinst sjunker från 20:- till 15:-
En 5% kostnad till en tredje part kostar mig alltså 25% av min vinst!

Alltså måste jag öka min vinst med 25% för att kunna tjäna lika mycket pengar som innan jag tecknade avtalet med Bluff å Båg AB.

Detta är inte rimligt någonstans och inte ekonomiskt hållbart för någon butiksägare - oavsett storlek - speciellt inte till Bluff CBW

12) Om du har 1300 kunder som handlar för 700.000:- per månad så har du hittat alla klappmongon som finns att hitta.

Nu kommer de två huvudpoängerna...

A) Varför skall jag skaffa ett bonuskort gratis när jag handlar på detta och endast använder det för inköp på c:a 500:- varje månad? Denna röding är dessutom billigare att handla i en annan affär.

B) Hur skall nya klappmongon som (Du vill) skall komma in i detta bluff å båg tjäna pengar?
Dom 1300 klappmongon som du hävdar att du har under dig - om dom skall få samma inkomst så krävs det 1,690,000 klappmongon som ansluter sig under dina 1300.
Och sen finns det inte tillräckligt folk på jorden
Alltså är det inte heller värt att gå med som betalande klappmongo

13) Lägg ner ditt patetiska patrask till klappmongo. Jag vet redan hur företaget funkar , hur kompensationsplanen är uppbyggd. Att "erbjuda en föreläsning" har försökt sedan tråden startade och i andra klappmongo trådar här på forumet. Utan att lyckas - forumet är anonymt av en anledning...

14) Nej - det kommer jag nog inte att bli. Anledningen är att vid ett eventuellt samarbete skulel det finnas officiell information från Cirkle K och det finns det inte.

15) Och deras reklam i Italien hjälper varken Norge eller Sverige. Norge kommer att stänga ner CBW och Sverige kommer heller inte att växa.
Citera
2018-01-26, 12:56
Medlem
Citat:
1).....

1. Nu är det ju som så att det inte klassas som ett pyramidspel i Sverige så det går inte under dom lagarna!

2. Vi måste ta med allt i beräkningen när vi pratar ekonomi! Och om jag får välja mellan garant varor och lokala produkter så väljer jag att gynna lokalt vilket många gör idag. Och dessutom så kvarstår fakta att Rotan är billigare på mycket än vad Maxi är. Jag struntar i den färdigpackade matkassen för det utgör inte den största delen av försäljningen då flest handlar vanligt.

3. Men tar mer tid och mer jobb så frågan är om du sparar?

4. Asså herregud vad du är icke läskunnig! SER DU VAD DET STÅR LÄNGST UPP PÅ DEN KOMPENSATIONSPLANEN????? DET STÅR FÖR FAN 2012!! DEN ÄNDRADES 2014!! SÅ DU LÄSER PÅ FEL KOMPENSATIONSPLAN! Så ursäkta mig men du kan ju inte sitta och läsa i Svearikes lagbok från 1700 talet när du ska åtala folk idag på 2000 talet.

5. Nej du måste inte ragga fler personer detta är inte ett kedjebrev. Jag tror inte att jag blir miljonär genom att ragga upp 5 personer, men därimot kan jag skapa mig en extra inkomst.

6. Vi får se vem som får rätt.

7. Det är inte samma sak men dom har samma syfte, att växa i värde.

8. Måhända att det är utfallet i Norge, Sverige kommer det inte hända nått nämnvärt med.

9. Nej butiken betalar inte mer än angivna procent men dom betalar olika saker.
Återigen har du inte full koll på läget.

Matbutik betalar totalt 5% som delas upp i fyra potter och 1% går till CBW som betalar för våra servrar och löner till anställda. Och även en del till våra 2 stiftelser som driver 6 skolor idag samt bygger 3 till, borrar brunnar åt fattigt folk i Africa med mera. CBW klarar sig alldeles utmärkt utan marketers, för ifall inga shopping poäng skapas genom unit köp så klaras det heller inga karriärnivåer för dom som bara investerar, och klarar dom inga karriärnivåer får dom inte bonusar. Fattar du? (däremot måste det finnas gratiskunder som använder kortet och det finns det i andra länder, du vet det finns fler länder än Sverige där det faktiskt är användarvänligt!)

10. Men med vårt kort får du både icas bonus och våran ifall du handlar i en ICA ansluten butik, eller tänk ifall du handlar i tant agdas kiosk som du säger och betalar med ditt ica betalkort och sen drar vårat bonuskort med. Fan dubbel rabatt är ju rätt najs ändå!?

11. Här förutsätter du att alla tar ditt Cashback kort med, det kommer dom garanterat inte att göra, i snitt så har du ca 30-35% av alla dina kunder som blir lojala kunder ifall du skapar ett sånt program. (oavsett vilket lojalitetsprogram du har) (tex Ica har ca 3.5 miljoner kort ute så ca 35% av befolkningen) Så du kan inte stirra dig blind som jag säger.

12. Då är ju jag grym isåfall? Helt galet att jag hittar alla 1300 i Sverige som använder ett kort...

A. För att i detta fallet så är det deras lokala matbutik som dom brukar handla i och nu får dom rabatt och vill handla mer där och gynna den lokala butiken! Lokalt är som sagt i ropet och i detta fall även en billigare butik.

B. Här har du både rätt och fel. Ja ifall dessa 1300 personer vill göra samma sak och hitta 1300 pers så blir det ju snart att hela världensbefolkning tar slut. Men alla kommer inte göra det så enkelt är det, titta bara på dig själv. Däremot så har vi ju vårat fantastiska enhets system som faktiskt fungerar oavsett hur många personer som går med, om alla i hela världen hade vart med så hade det gått otroligt fort och bra. Men eftersom att du inte läst rätt kompensationsplan så förstår du inte.

13. Som sagt så har du pratat med fel personer, här har du för första gången en som kan systemet utantill och faktiskt kan förklara det för dig. Fika? eller så kan du sitta tyst på ett anonymt skype konto när jag skärmdelar och förklarar för dig, och så kan du bara skriva frågor till mig.

14. Som sagt ett oerhört nytt kort bara en vecka gammalt och det har varit lite strul med det för vissa stationer att ta emot det men circle K jobbar på att uppdatera sina system så det ska funka till 100%

15. Jo jag tror det hjälper väldigt mycket kanske inte för Norge, men för oss i Sverige så är det väldigt bra.
Senast redigerad av DrKossmos 2018-01-26 kl. 13:46.
Citera
2018-01-26, 19:51
Medlem
DrKossmos

Stort cred till dig att du delat med dig av dina siffror. Jag betvivlar inte att de är äkta och kommer inte diskutera det.

Jag har tidigare skrivit att jag inte har några problem med bonusdelen inom Lyoness. Var människor väljer att handla är deras fria val och en kund kan ha andra preferenser än lågt pris. Kanske vill man gynna någon lokalt, kanske har man hittat sitt favoritfik, kanske har man hittat en klädbutik som ger väldigt bra service osv. Jag tror inte att det främst är priset som avgör att man handlar hos en Lyoness-ansluten butik.

Det jag har problem med är investeringsdelen som bär tydliga spår av ett pyramidspel. Jag tänker inte ge mig in i den diskussionen igen då du fokuserat på bonusdelen.

Du skriver att du får vänskapsbonus från 1300 medlemmar. Detta inbringar ca 10000kr för din del. Om vänskapsbonusen är 0,5% innebär det att de du får vänskapsbonus ifrån i snitt handlar för 154kr/mån. Detta är väl överensstämmande med tidigare beräkningar som visar på att Lyoness-anslutna medlemmar handlar för låga summor.

Att lyckas värva 1300 medlemmar är bra. Men om du bara får en vänskapsbonus på 10000kr/månad är det knappast ett tecken på att Lyoness i Sverige är framgångsrikt eller att det är gynnsamt för företag att ansluta sig till Lyoness.

Sedan återstår frågan om hur gynnsamt det är för ett företag att ansluta sig till Lyoness. Tanken måste ju trots allt vara att öka försäljningen, inte att ge redan befintliga kunder rabatt med prishöjningar som följd.

Tidigare beräkningar i tråden visar att varje ny försäljningskrona med hjälp av Lyoness är väldigt kostsam. För att öka vinsten i motsvarande grad kräver rejäla försäljningsökningar. Lägger man därtill att redan befintliga kunder skaffar Lyoness så framstår det inte som så attraktivt då det urholkar lönsamheten.

Att du lyckats skaffa dig en inkomst på 10000kr/mån är kul för dig men du är knappast representativ för vad gemene man inom Lyoness får i vänskapsbonus per månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in