Jag kan inte riktigt se hur människan skulle ha större rätt att äga jorden jämfört med andra djur. Vi är alla lika, sen att vi är intelligentare tycker jag inte riktigt har med saken att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av wannseeeichmann
Jag tänker gå tvärt emot Jörgen och Miracle i rent diskussionssyfte!
Jag tänker fokusera på vinklingen att om det kom hit utomjordingar i sina rymdskepp och ville ta över så skulle vi människor i en dialog förklara att vi bor här och att vi inte vill dela planeten med utomjordingar och att vi inte heller tänker flytta på oss. Om diskussionen inte leder till annat än väpnad konflikt så kommer vi människor att försvara vår planet som vi anser oss äga.
Dessutom är Månen vår! Andra himlakroppar är dock up for grabs av utomjordingarna även om vi inte gillar det. ^^
Sedan tänker jag tillägga att djur är snälla men att dom inte bestämmer över oss... än.
Självklart skulle vi skydda jorden, den är ju vårt hem, den enda platsen vi kan känna oss trygga på i hela universum. Men betyder detta att vi äger den? Nepp.
Om människan skulle kunna äga jorden menar jag att någon högre makt måste ha givit den åt oss. För hur skulle vi annars kunna äga den? Genom att säga "nu är den här planteten vår, för vi är smartare än er"? Har vi rätt att ta någonting och säga att det är vårt? Exakt vad får oss att bli ägare till jorden, och inte resten av djuren på jorden?