• 1
  • 2
2011-06-10, 23:59
Medlem
Flytta gärna tråden om den ligger fel.

Jag och mina kompisar fick nyss upp en diskution, antingen så måste du dö nu på momangen eller så får du leva i en evighet.

Jag tror den spontana tanken när frågan kommer upp är att man väljer en evighet. Dock så tror jag inte att man med vidare eftertanke väljer en evighet. Detta val gäller då också förevigt, man kan alltså inte ångra sig efter ett antal år och tro att man kan dö.

Man tänker att leva i en evighet är ens lyckobesked, dock så är en evighet överdrivet. Vad gör du när du har gjort ALLTING 1gång? Vad gör du när du gjort allting 100gånger? Du kommer aldrig få ett slut, däremot om man skulle ha en livslängd på 1000000år skulle jag tänka om, då har man fortfarande en dödsdag vilket gör att du kommer fortfarande kunna dö.
Senast redigerad av BiBoB 2011-06-11 kl. 00:12.
Citera
2011-06-11, 00:00
Bannlyst
Jag skulle valt att leva en evighet, helt klart!
Citera
2011-06-11, 00:01
Medlem
BlueMountainStates avatar
Frågan är väl omöjlig att svara på eftersom den inte kan besvaras på så därför kan man inte heller tänka dig hur det skulle vara att leva för evigt.... Men ja, jag skulle välja all evighet! För då kan man faktiskt göra allt i hela världen och du kan inte dö.
Citera
2011-06-11, 00:05
Medlem
Caparzos avatar
Berätta mer, varför är det ett problem att leva för evigt.
Citera
2011-06-11, 00:05
Medlem
Ja!s avatar
Dö nu, min första tanke och även min tanke efter övervägandet. Fyfan vad dåligt man skulle må efter några 100 år, och tänk om 1000 eller 100 000 år när mänskligheten och jorden kanske försvunnit. Sväva runt i den mörka rymden i evigheter.

Hade det varit en ändlig tid hade jag kanske kunnat tänka mig det. 1000 år kanske, bara för att jag är nyfiken. Jag kan acceptera rätt lång tid, huvudsaken är att man vet att det en gång kommer att ta slut.
Citera
2011-06-11, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMountainState
Frågan är väl omöjlig att svara på eftersom den inte kan besvaras på så därför kan man inte heller tänka dig hur det skulle vara att leva för evigt.... Men ja, jag skulle välja all evighet! För då kan man faktiskt göra allt i hela världen och du kan inte dö.
Förlåt om jag var lite otydlig i min frågeställning, jag ska förtydliga lite. Människan lär dö ut i framtiden, solen och vårat solsystem lär även det försvinna. Så att hinna allt på jorden lär bli svårt, och om du nu lyckas, vad gör du efter då?
Citera
2011-06-11, 00:07
Medlem
BlueMountainStates avatar
Får jag stanna i åldern jag har nu (22) så skulle jag vilja leva för evigt! Fyfan vad Nice!
Citera
2011-06-11, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BiBoB
Förlåt om jag var lite otydlig i min frågeställning, jag ska förtydliga lite. Människan lär dö ut i framtiden, solen och vårat solsystem lär även det försvinna. Så att hinna allt på jorden lär bli svårt, och om du nu lyckas, vad gör du efter då?
Den som lever får se!
Citera
2011-06-11, 00:11
Medlem
grusmannens avatar
Citat:
Vad ska du göra när jorden har gått under? Ska du bara glida runt i rymden tills du faller ned på någon planet. Dessutom har TS inte nämnt om fysiska skador kan ge permanenta men, om du då faller ned på en planet lär du brinna som in i helvete vilket lär resultera i att du endast blir små brända bitar! Haha kul att leva en evighet som aska. För att besvara TS fråga hade jag nog valt att leva en evighet men sedan ägna ett par år till att köpa en hel jävla massa sömnmedel som jag sen ska skjuta in i kroppen på något vänster som håller mig sovande i ett par tusen år.
Citera
2011-06-11, 00:12
Medlem
archeons avatar
Citat:
Får jag stanna i åldern jag har nu (22) så skulle jag vilja leva för evigt! Fyfan vad Nice!

Och du skulle aldrig tröttna på livet? Tro mig, du hade velat begå självmord inom de närmaste 70 åren.
Citera
2011-06-11, 00:18
Medlem
EuRRRopas avatar
Man lever i en evighet ändå. Hur skulle du kunna försvinna ur själva evigheten menar du?
Citera
2011-06-11, 00:23
Medlem
Awokad0s avatar
Om jag får välja bort att jag någonsin vetat vad döden innebar så skulle jag välja att leva. Då skulle livet värderas helt annorlunda. Då skulle att leva i den evigheten vara lika jobbigt som att vara död i en evighet, antagligen.

Om jag skulle behöva leva med andra människor som dör, så är jag ganska osäker. Beror på hur mycket kroppen klarar av att härda sig själv. Har faktiskt otroligt svårt att se hur det livet skulle se ut. Skulle jag bli tillfrågad nu på momangen skulle jag säga leva, och bara lära mig att sova oavbrutet om jag blir sne.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in