• 4
  • 5
2011-06-24, 01:47
Medlem
Pranksters avatar
menar att man vaknar upp i kistan.
Citera
2011-06-24, 04:05
Medlem
Läste först "leva för evigt eller dö nu?" och då var svaret givet att dö nu.

Fast "leva en evighet eller dö nu?" gör valet svårare. En evighet är hälften av två evigheter och har således ett slut även om vi inte kan bergipa det. Jag tar chansen och får uppleva "en evighet". Blir det för jävligt så opererar jag själv in en elektrod som stimulerar rätt del av hjärnan och får uppleva orgasmen som varar i "en evighet" vilket kan vara intressant i sig
Citera
2011-06-24, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z3ndium

Fast "leva en evighet eller dö nu?" gör valet svårare. En evighet är hälften av två evigheter och har således ett slut även om vi inte kan bergipa det. Jag tar chansen och får uppleva "en evighet". Blir det för jävligt så opererar jag själv in en elektrod som stimulerar rätt del av hjärnan och får uppleva orgasmen som varar i "en evighet" vilket kan vara intressant i sig

en evighet är inte lika med två evigheter, utan en evighet=evighet
Citera
2011-06-24, 20:13
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z3ndium

En evighet och förevigt är ju samma sak.....
Citera
2011-06-25, 16:46
Medlem
therebells avatar
Som det ser ut nu, hade jag nog valt att dö. Att leva en evighet vore en total tortyrblackout, utan dess like. Om man däremot finge välja sinnestillstånd, innan man tar klivet in som den sista människan på jorden; in i helvetets öppna armar, då vore det lite annorlunda, må jag hoppas?!
Citera
2011-06-25, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AspergerDeluxe
en evighet är inte lika med två evigheter, utan en evighet=evighet

Jag har heller aldrig hävdat att så skulle vara!
Däremot vidhåller jag, måhända med dårens envishet, att "en evighet" är exakt hälften av "två evigheter". Det går däremot bra att uttrycka sig som att "leva i evighet" eller "leva för evigt".

För evigt eller förevigt finns det redan tråd om såg jag.
Citera
2011-06-25, 20:43
Medlem
jag skulle välja att dö nu
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem