2010-01-26, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4twenty
sker betydelse fr den knda old school tatueringen av en zigenarbruds ansikte?

En zigenarbruds ansikte betyder tur, har sjlv en p underarmen
Citera
2010-01-26, 15:02
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idie
En zigenarbruds ansikte betyder tur, har sjlv en p underarmen

Nt snt hr?http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multim...lt_359661w.jpg
Citera
2010-02-05, 19:35
Medlem
leninns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolliwolli
Vad r den exakta betydelsen p eight ball?

I brjan av trden str det att den betyder att man har haft ett tufft liv. Men det r dock inget jag r sker p, men det lter troligt iaf.
Citera
2010-02-05, 23:00
Medlem
digitizes avatar
Tror dom flesta betydelserna fr gaddningar r nst intill borta frutom i gngrelaterade fall. Ngra exempel:
* tonvis med tjejer idag har stjrnor som gaddningar inga av dom jag knner r anarkister.
* ronvis med raggare idag har en 8 ball inte mnga av dom jag knner som haft ett hrt liv.

Slutsats: Dom flesta gaddar in det dom tycker r snyggt utan att fundera p/bry sig om det ligger ngot dolt budskap i det.
Citera
2010-02-06, 02:55
Medlem
ytspennings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av digitize
* tonvis med tjejer idag har stjrnor som gaddningar inga av dom jag knner r anarkister.
Sen nr r stjrnan en symbol fr anarkism? Jag antar att sherifferna i vilda vstern-rullarna r anarkister, likas t.ex. pakistanier som har symbolen p sin flagga?
Citera
2010-02-08, 20:20
Medlem
theycallmePs avatar
Jag vet att de str hr nnstans, Men har de nn betydelse Om Karpen har riktningen uppt eller nert?

Isf har frgen ngon betydelse, om Karpen r Rd, eller bl? Och Lotusblommorna, Vet att dom har olika frger, r det ngot speciellt med dom ocks?
Citera
2010-02-08, 20:53
Medlem
ytspennings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theycallmeP
Jag vet att de str hr nnstans, Men har de nn betydelse Om Karpen har riktningen uppt eller nert?
Antar att karpen borde peka uppt d den siktar uppfr vattenfallet.
Citera
2010-02-08, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theycallmeP

Isf har frgen ngon betydelse, om Karpen r Rd, eller bl? Och Lotusblommorna, Vet att dom har olika frger, r det ngot speciellt med dom ocks?

Har vl att gra med att den simmar motstrms, tolka det hur du vill. Att snubben gillar att simma eller att han haft det jobbigt och kmpar sig vidare.
Blommor r fr nrdar som inte vgar...
Citera
2010-02-09, 01:42
Medlem
Snblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timboo
Tjena ! Funderat ett bra tag nu p att stta dit tre svarta stjrnor (med rda konturer, p vnster skuldra)
Ngon som vet om det r en speciell betydelse?
Sjlv tnkte jag bara gra det bara fr att det r snyggt

Svartrda stjrnor brukar ibland frknippas med anarkism/syndikalism/anarkosyndikalism.. Eller s r det bara ett par stjrnor, det bestmmer du ju sjlv..
Citera
2010-02-15, 16:31
Medlem
Hejsan! Jag r verkligen nyfiken p vad prickar under brevid gat betyder? mellan 2 och 4 stycken tror jag killen hade som jag sg en gng..
Citera
2010-02-15, 17:55
Medlem
ytspennings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koddaz
Hejsan! Jag r verkligen nyfiken p vad prickar under brevid gat betyder? mellan 2 och 4 stycken tror jag killen hade som jag sg en gng..
P Google hittade jag fljande frklaring:

"It traditionally means that they have either killed 3 people or have lost 3 loved ones. "

"not sure but i think no matter where you have it still means My crazy life"

"According to some of the people I've encountered, it's actually not a gang symbol, though it has been used as such. The actual definition is 'Mi Vidi Loca' which translates to My Crazy Life. The Vatos Locos do only stay true to their own members, but you have to remember that not everybody who has a Mi Vidi Loca tattoo is a gang member. Some people have it just because they think it expresses their life up to the point they got 'inked'. For these people, the term party dots, makes good sense."

"A tattoo many Latinos get representing their culture and pride in being Latino. The tattoo is formed by three dots in a triangular formation located on the web of the hand between the thumb and index finger. It can also be placed at the bottom corner of one eye. The three dots stand for Mi vida loca or My crazy life."
Citera
2010-03-02, 23:10
Medlem
Kemiske Alis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666joker666
Vad har katten i mitten fr betydelse? Den dk upp i en bok om den Ryska maffians tatueringar.http://s299.photobucket.com/albums/m...es123cover.gif

Katten tecken p att man r en tjuv, det r en symbol som brs med stolthet. Frmst av de "auktoriserade/godknda tjuvarna". Bok nr 1 och 3 kan bestllas p hedengrens bokhandel i sturegallerian. De kan rekommenderas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in